luc1958 Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Hallo VU UNO herconfiguren - Het Lukt met "VIX" download - Fastscan werkt wel: voor Tv-Vlaanderen (nr's tot 999" - Geeft nog een fout op "automatisch "EPG LADEN" - CCcam "enigma2-plugin-cams-cccam.2.1.4_1.1-r2_mipsel.ipk" vindt ik niet in de amplicatie's downloaden. Is wel in mijn bezit voor "VU+DUO" , deze is ook in mijn bezit. - Deze laatste werkt wel perfect om mijn kaart te DELEN in mijn prive net werk met een "VENTON 200HD". - DE VRAAG IS NU "HOE MOET IK DIE -CCcam 2.1.4 importeren in de VU-UNO ???????????? - Dank vr de hulp
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 CCcam "enigma2-plugin-cams-cccam.2.1.4_1.1-r2_mipsel.ipk" naar /tmp kopieren als bestand en dan manueel laden ipkg (per menu of per telnet) dan een GUI herstart en de cam moet opduiken in het softcam overzicht alwaar je hem inschakelt. ciao waarom je 2.1.4 versie neemt is me echter een raadsel? True North Rebekka Bakken
luc1958 Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Het bestand in \temp zetten is gelukt met de "APPLE PC" VRAAG: "HANDMATIG installeren" ,Even getatailleerd AUB Dank U
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 open een console in apple telnet 192.168.xxx.xxx login > naam passwd > blabla en je zit in de VU+ cd / en je zit in root ls -lia en je ziet alle mappen cd tmp en je bent aangekomen in de map tmp ipkg install reutemeteut.mipsel en hij installeert dat bestand klaar exit ciao True North Rebekka Bakken
luc1958 Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Hoe bedoel je met: waarom je 2.1.4 versie neemt is me echter een raadsel?
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 doe eerst maar, dat ontdek je later met HD zenders van TVV of CDS eerst hoe het moet dan wat je moet ciao True North Rebekka Bakken
luc1958 Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 in het VIX programma is het me zo gelukt - Start VU UNO - - Menu - Instellingen - VIX - Installeer Lokale Extenties - Vb Cccam……..Mipsel.IPK - - GUI reboot - Instellingen - Softcam - Softcam manager - Start met blauwe knop Dat voor software CCcam 2.1.4 Nu nog een probleem In mijn VU+Du moet mijn "Kaart" in het EERSTE slot boven zitten Mijn VU UNO werkt alleen als er in HET EERSTE CI-slot de kaart zit. DE VRAAG is:"HOE KAN JE Het slot bepalen & ER Zijn er 4 stuks"? Zodanig dat ik in de VU UNO ook de kaart in het bovenste slot kan steken?
luc1958 Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Even mijn tuner Venton server adres gecorrigeerd Nu heb ik beeld op venton (op afstand) met bovenste SLOT (1) ---------beeld op VU UNO---lokaal-----met 1 ste CI-SLOT (3) Werk wel met een SMARTWI om de kaart te delen (zo kunnen we testen met verschillende SLOTEN tegelijk. DE VRAAG blijft enkel nog: WAAR IS DE INSTELLING van SLOT in bedrijf? voor LOKAAL Nu is dat : "VU+uno lokaal 1 ste CI-SLOT (3) Gewenst is: -------------- bovenste SLOT (1)
Moderator wiz Geplaatst: 17 augustus 2011 Moderator Geplaatst: 17 augustus 2011 wat ben je nou allemaal aan elkaar aan het klussen? Als je cccam installeert, waarom ga je dan met een CI en een smart wi aan de gang? Zoals je het nu stelt is er denk ik helemaal niemand die hier een touw aan vast kan knopen wat je nou allemaal aan het fabrieken bent. Wil je met een smartwi aan de slag, of wil je je kaartje in een van de cardreaders gebruiken? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
luc1958 Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Verdere bevindingen, nu ben ik het wel kompleet aan het testen. ************************************************************** Even Duidelijk: --------------- Heb een VU+ duo: Deze nam ALTIJD de BOVENSTE CARDREADER (1) Voor: - Het bekijken van een zender & door te sturen naar netwerk tuner (in dat geval: VENTON 200HD WERKT PERFECT !! Waar de bron gelezen wordt(1) kan ik niet displayen (of weet ik niet) ************************************************* ************************************************* Heb een VU+ uno: Deze leest --------- de CI-CARDREADER (3) Voor: - Het bekijken van een zender Deze leest ------- de bovenste CARDREADER(1) voor; via door te sturen naar netwerk tuner (in dat geval: VENTON 200HD. Deze gebruiken 2 verschillende BRONNEN. Hoe kan ik mijn "Het bekijken van een zender" ook via CCcam configuren? Dat is voor mij onduidelijk. ******************************************************** Besluit: De Vu uno is na Installatie van "VIX" anders tov "OPENPLI" bij VU+duo (Bij openpli vind ik geen software voor VU UNO)
Tonskidutch Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 alle kaarten die je hebt kunnen in de daarvoor bedoelde kaartlezers ( dev/sci0 onder en dev/sci1 boven ) die zijn intern ook met de softcam te sharen naar een andere receiver in huis de CI module is niet per softcam te sharen (no way) ten eerste heeft de softcam geen toegang op de CI module ten tweede CI modules zijn in de enigma receivers de zwakste schakel en geven vaak storing (bovengemiddeld) wat jij nu wilt is van VU naar venton sharen en dat kan prima met de CCcam 2.2.1 in de VU (de client Venton kan een lagere versie van CCcam hebben bijvoorbeeld 2.0.1.1) de Venton als client moet dan enkel ingesteld worden de VU als server moet een f-regeltje toegevoegd hebben in CCcam.cfg (staat onder /etc in de VU) thats al True North Rebekka Bakken
Tonskidutch Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Citaat: Deze gebruiken 2 verschillende BRONNEN als dat externe bronnen zijn gaat het hier over WAN sharing hetgeen niet toegestaan is op het forum. indien niet extern, is het overzetten van de C-regel uit de Venton naar de VU het eenvoudigstdan is ook de VU client van die 2 verschillende bronnen. in de CCcam.cfg staan alle voorbeelden over C en F regel vermeld dus daar moet je makkelijk uitkomen... hoe dat voor jou specifiek geval moet werken. ciao True North Rebekka Bakken
luc1958 Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Ok, even wat info 19-08-2011 Heb wat in de software geklust in de loop vd morgen. Enkele parameters in de CCcam.cfg gewijzigt. Nu is er maar 1 CARDREADER die gebruikt wordt "Sci0" Kaart in CI-slot is niet meer nodig
Tonskidutch Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 mooi zo dan kun je die CI module verkopen aan iemand zonder enigma receiver... veel plezier der mee True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen