Ga naar inhoud


Eredivisie Live ontvangst probleem


GLopez

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zal jullie even mijn ZEER frustrerend probleem uitleggen waar ik al een tijdje mee kamp:

 

Ik heb dus al 2 jaar Eredivisie Live via Canal Digitaal en zonder veel problemen (behalve dat het iritant is dat je zender 3 en 4 niet kan ontvangen, maar ok). Echter sinds ze Eredivisie Live alleen nog maar via HD uitzenden begon het. Ik heb zolang mogelijk gewacht met die digitale decoder (die ik opgestuurd kreeg) te installeren omdat ik er tegenop zag (ben niet zo technisch) en heb het net pas een paar weken geleden gedaan (was toch een eitje overigens). Ik zag dat ik o.a. ZDF en ARD in mooie HD-kwaliteit kon ontvangen. Ik dacht dus dat ik het voor elkaar had, maar alle zenders die ik zou moeten ontvangen deden het, behalve Eredivisie Live (1 en 2)! Dus ik probeer van alles, maar niks helpt. Daarna bel ik de helpdesk van Canal Digitaal en dat was ZEER frustrerend. Na letterlijk 24 minuten te hebben gewacht kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, die tot de conclusie kwam dat mijn schotel net ff een tikje verkeerd stond. Ik zou er een tikje tegenaan moeten geven en dan zou ik EL wel kunnen ontvangen. Echter woon ik hier met zo'n 20 andere mensen (huur een kamer) en ik mag niet zomaar aan de schotel gaan zitten, los ervan dat ik er geen verstand van heb. Dit heb ik dus niet durven doen. In het weekend echter verblijf ik op een ander adres en ook daar heb ik een schotel. Echter, ook daar bleek exact hetzelfde probleem het geval te zijn (alle zenders kan ik ontvangen, alleen geen EL 1 en 2!). Het kan toch niet zo'n toeval zijn dat ook daar de schotel net een paar cm verkeerd afgesteld staat? Ik geloof daar niet meer in eigenlijk en denk dat er een ander probleem is, maar WAT?

 

1 ding moet ik er nog bij vertellen: ik heb die HD-kop die ik ook opgestuurd kreeg niet geïnstalleerd omdat ik zo ook al enkele HD-zenders zoals ARD en ZDF kon ontvangen. De helpdesk-medewerker van Canal Digitaal zei dat deze redenering klopt en als ik ook maar 1 HD-zender kan ontvangen mijn schotel dus al HD kan ontvangen en ik die kop niet meer hoef te installeren. Echter was het wel weer raar dat hij me vertelde dat ik ook NL 1, 2 en 3 in HD zou moeten kunnen ontvangen (gratis, aangezien ik geen HD-zenderpakket heb, ik heb het SD-pakker+EL) maar ik op die zenders dus geen ontvangst had.

 

Aub iemand help me, ik ben ten einde raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Echt heel simpel. Kun je wel weer zien dat je helemaal niks aan de helpdesk hebt.

 

Vraag 1 Heb je de regionalen zoals tv drenthe tv oost?

Zo ja dan heb je ook astra 3 23,5 oost

 

Ik verwacht dat je die ook niet hebt en omdat je ook zegt dat je de dubbele kop van Canaal Digitaal niet hebt gemonteerd.

 

De duo lnb ben je nodig om astra 1 te ontvangen zoals zdf en ard en de normale rtl 4 en astra 3 voor film 1 eredivie live en de regionalen.

 

 

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit adres waar ik nu ben heb ik inderdaad maar 1 kop. Meer mogen er ook niet op omdat er 20 bewoners hier zitten en het anders niet meer te regelen valt, zo heb ik begrepen. Betekent dit dan dat ik nooit meer Eredivisie Live op dat adres kan zien als ik het goed begrijp?

 

Op mijn tweede adres bij mijn ouders heb ik wel al 3 koppen (had ik al voordat ik die HD-kop opgestuurd kreeg) en kan ik ITV, Channel 4 etc ontvangen, maar ook alle regionale zenders van heel Nederland. Echter sinds ik die nieuwe decoder heb geïnstalleerd kom ik er niet achter hoe ik ook die andere zenderlijsten in kan laden. Kan aan mij liggen, maar ik vind het het een klote ontvanger om eerlijk te zijn.

Heb jij ook diezelfde Philips HD-ontvanger die je opgestuurd kreeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst heb je ontvangst nodig van zowel astra 19.2 alsook 23.5

Op 23.5 zitten de HD zenders van canal digitaal alsook de eredivisie kanalen.

Op het adres waar je met meerdere mensen aan het kijken bent, daar heb je dus geen astra 23.5 en als men niet wil investeren in aanpassing van de schotel dan is het voor daar einde verhaal!!

 

Op het andere adres waar je 3 koppen op de schotel hebt zitten is het van belang om te weten welke satellieten die op uitgericht staan.

Iedergeval astra 19.2 en 28.2(bbc o.a) geef je aan te ontvangen met deze schotel.

dan blijft er nog 1 kop over, dit kan astra 23.5 zijn maar kan ook 13.0 hotbird zijn!!

Je kan de instellingen veranderen in de diseqc menu.

Astra 19,2 staat al goed, omdat je daar beeld op hebt en laat je deze staan op diseqc A

Je zoekt op de decoder BBC one op en gaat weer doormiddel van menu->instellingen->sat ontvanger->1234ok->geadvanceerd handmatig zoeken de diseqc instelling zoeken van astra 28.2

Dit doe je door bij diseqc B astra 28.2 te zetten.

Heb je beeld oke, heb je geen beeld herhaal je dit door op diseqc C astra 28.2 te zetten anders diseqc D proberen.

heb je nu beeld op BBC one

Zoek dan een kanaal op van de hotbird te herkennen met de (13) achter de zendernaam, bijvoorbeeld Rai uno(13)

Nu ga je weer naar de diseqc instelling en pak je de vrij niet toegekende diseqc positie en zet je daar hotbird bij

2 mogelijkheden.

Heb je op deze mogelijkheid opeens beeld op rai dan heb je astra 19.2, astra 28.2 en hotbird op de schotel

Krijg je geen beeld op rai dan is de kop niet de hotbird maar 23.5 naar alle waarschijnlijkheid.

Pak een regionaal kanaal, bijvoorbeeld omroep zeeland op 71

Ga nu weer hetzelfde doejn met de niet toegewezen diseqc instelling, twee keuzes tot je beeld hebt.

Natuurlijk kan je ook een Satelliet installateur raad plegen, deze kan ook de koppen juist zetten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt! Maar ik hoef dus niet meer aan de schotel zelf te zitten? Dat zou mooi zijn.

 

Maar de conclusie is dus dat EL voor mensen met 1 kop niet meer te ontvangen is via CD. Wat een asociale actie weer van die tering aanbieder zeg! Waardeloos! Daar is ook niks over gezegd in die brief destijds toen gevraagd werd te verlengen. cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Doordat je die duo lnb niet wilt installeren heb je vrijwel helemaal geen Nederlandse zenders meer. En al helemaal geen HD zenders. Dat is niet de schuld van Canaldigitaal.



Neemt niet weg dat het wat gebruikers onvriendelijker is geworden door op twee verschillende satellieten te gaan zitten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GLopez
Ok bedankt! Maar ik hoef dus niet meer aan de schotel zelf te zitten? Dat zou mooi zijn.

Maar de conclusie is dus dat EL voor mensen met 1 kop niet meer te ontvangen is via CD. Wat een asociale actie weer van die tering aanbieder zeg! Waardeloos! Daar is ook niks over gezegd in die brief destijds toen gevraagd werd te verlengen. cry

Je hebt kennelijk een jarenlange ontwikkeling bij CD gemist.
En de techniek staat natuurlijk ook niet stil. Niet bij CDS, maar ook niet bij de kabel.Nergens niet.

De meeste simpele oplossing in jouw geval is nou juist wel de schotel bij te draaien (naar Astra 3) als je 1 lnb hebt. Zo krijg je verrreweg de meeste Nederlandse zenders terug, mits je een HD-ontvanger hebt.

Als je die niet hebt, kun je beter op Astra 1 blijven, maar zul je verstoken blijven van het grootste deel van het aanbod.

Maar de keus is aan jou. En de techniek staat niet stil, maar daar kun je CDS de schuld niet van geven. Voortschrijdende techniek is van alle tijden en overal ter wereld in 2011.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Edwin024
Doordat je die duo lnb niet wilt installeren heb je vrijwel helemaal geen Nederlandse zenders meer. En al helemaal geen HD zenders. Dat is niet de schuld van Canaldigitaal.



Neemt niet weg dat het wat gebruikers onvriendelijker is geworden door op twee verschillende satellieten te gaan zitten.



Canaldigitaal heeft voor de klanten die de overstap wilden maken naar HD e.d. een duo LNB gestuurd, gratis. Meer kan men niet doen. De vooruitgang staat niet stil, nergens.

Enne: ik heb een pokkehekel aan Canaldigitaal, voor alle duidelijkheid wink

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GLopez
Ok bedankt! Maar ik hoef dus niet meer aan de schotel zelf te zitten? Dat zou mooi zijn.

Maar de conclusie is dus dat EL voor mensen met 1 kop niet meer te ontvangen is via CD. Wat een asociale actie weer van die tering aanbieder zeg! Waardeloos! Daar is ook niks over gezegd in die brief destijds toen gevraagd werd te verlengen. cry



Als je nu aan al die 20 huishoudens vraagt of je de dubbele lnb op de schotel mag zetten,dan hebben ze er toch allemaal plezier van?Degen die sd willen blijven kijken hebben dan beeld en als er ook nog gezinnen zijn met een hd ontvanger zijn die ook tevreden.Je doet hier niemand tekort mee dan.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me af of hij nu een quattro lnb heeft, voor die 20 mensen. Dan moet die duo lnb ook een quattro zijn anders zijn ze medebewoners er niet blij mee.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Origineel bericht van: GLopez
Ok bedankt! Maar ik hoef dus niet meer aan de schotel zelf te zitten? Dat zou mooi zijn.

Maar de conclusie is dus dat EL voor mensen met 1 kop niet meer te ontvangen is via CD. Wat een asociale actie weer van die tering aanbieder zeg! Waardeloos! Daar is ook niks over gezegd in die brief destijds toen gevraagd werd te verlengen. cry



Als je nu aan al die 20 huishoudens vraagt of je de dubbele lnb op de schotel mag zetten,dan hebben ze er toch allemaal plezier van?Degen die sd willen blijven kijken hebben dan beeld en als er ook nog gezinnen zijn met een hd ontvanger zijn die ook tevreden.Je doet hier niemand tekort mee dan.


Mij is verteld door de huisbaas dat dat niet te regelen valt. Dan moet iedereen verplicht naar dezelfde Astra kijken op hetzelfde moment ofzoiets. Ik ben ook niet echt technisch onderlegd, maar kan me wel voorstellen dat het technisch onmogelijk om de ene naar Astra 1 te laten kijken en de ander tegelijkertijd naar Astra 3, op dezelfde schotel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Doordat je die duo lnb niet wilt installeren heb je vrijwel helemaal geen Nederlandse zenders meer. En al helemaal geen HD zenders. Dat is niet de schuld van Canaldigitaal.


Euh....nu breng je me in verwarring en geef je me weer hoop.
Let wel: op deze ene kop kan ik ALLE nederlandse zenders gewoon ontvangen: NL1, 2, 3/ SBS/ RTL 4,5,7,8 / Veronica etc. etc.
Ook kan ik enkele kanalen in HD ontvangen (ZDF, ARD en nog een paar buitenlandse, maar dan weer geen NL 1, 2 en 3 in HD)

Wat zegt jou dit? Dat ik misschien toch EL zou moeten kunnen ontvangen met deze ene kop?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GLopez

Euh....nu breng je me in verwarring en geef je me weer hoop.
Let wel: op deze ene kop kan ik ALLE nederlandse zenders gewoon ontvangen:
NL1, 2, 3/ SBS/ RTL 4,5,7,8 / Veronica etc. etc.
Ook kan ik enkele kanalen in HD ontvangen (ZDF, ARD en nog een paar buitenlandse,
maar dan weer geen NL 1, 2 en 3 in HD)

Wat zegt jou dit?
Dat ik misschien toch EL zou moeten kunnen ontvangen met deze ene kop?

Tot voor kort werden alle Nederlandse zenders via de Astra vloot op de 19,2 Oost positie uitgezonden. Daarvoor had je een enkele LNB nodig.
Via deze positie worden ook de Duitse zenders (ook HD) uitgezonden.

Om uitbreiding van het pakket (en in de toekomst verhuizing) mogelijk te maken heeft CDS op de 23,5 Oost zendruimte ingehuurd.

Wil je zien wat via die positie wordt uitgezonden (HD kanalen, EL, regionalen) dan moet je:
- De schotel draaien -> Je kan dan de 19,2 zenders niet meer ontvangen
- Een DuoLNB (of twee losse LNBs) installeren zodat je beide posities kunt ontvangen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal de huiseigenaar voor ontvangst van 23.5 oost bij 19.2 oost moeten zorgen want het lijkt me toch stug dat de topic starter de enige is die van die 20 huishoudens HD wil ontvangen

.Dan moet het mogelijk zijn om beide sat posities door te geven.Want nogmaals de topic starter zal toch niet de enige zijn die de HD kanalen wil ontvangen.En anders komt de rest van de bewoners binnenkort wel.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...