Ga naar inhoud


Eredivisie Live ontvangst probleem


GLopez

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: GLopez

Euh....nu breng je me in verwarring en geef je me weer hoop.
Let wel: op deze ene kop kan ik ALLE nederlandse zenders gewoon ontvangen:
NL1, 2, 3/ SBS/ RTL 4,5,7,8 / Veronica etc. etc.
Ook kan ik enkele kanalen in HD ontvangen (ZDF, ARD en nog een paar buitenlandse,
maar dan weer geen NL 1, 2 en 3 in HD)

Wat zegt jou dit?
Dat ik misschien toch EL zou moeten kunnen ontvangen met deze ene kop?

Tot voor kort werden alle Nederlandse zenders via de Astra vloot op de 19,2 Oost positie uitgezonden. Daarvoor had je een enkele LNB nodig.
Via deze positie worden ook de Duitse zenders (ook HD) uitgezonden.

Om uitbreiding van het pakket (en in de toekomst verhuizing) mogelijk te maken heeft CDS op de 23,5 Oost zendruimte ingehuurd.

Wil je zien wat via die positie wordt uitgezonden (HD kanalen, EL, regionalen) dan moet je:
- De schotel draaien -> Je kan dan de 19,2 zenders niet meer ontvangen
- Een DuoLNB (of twee losse LNBs) installeren zodat je beide posities kunt ontvangen.

vGnp
Ok helder verhaal lijkt me. Maar je zegt dus dat Edwin024 onzin praatte?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rommelaar
Dan zal de huiseigenaar voor ontvangst van 23.5 oost bij 19.2 oost moeten zorgen want het lijkt me toch stug dat de topic starter de enige is die van die 20 huishoudens HD wil ontvangen
.Dan moet het mogelijk zijn om beide sat posities door te geven.Want nogmaals de topic starter zal toch niet de enige zijn die de HD kanalen wil ontvangen.En anders komt de rest van de bewoners binnenkort wel.


Jawel hoor de bewoners hier hebben veelal niet eens TV op hun kamer. Misschien dat 5 het hebben en de rest kijkt alleen naar de TV in de gezamenlijke huiskamer. En HD kan hen gestolen worden, mij ook overigens, als ze maar de basiszenders kunnen ontvangen en dan kan nu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog maar weinig of geen mogelijkheden voor je om Eredivisie Live via de satelliet te ontvangen.

Dit als je huisbaas en je medebewoners niet willen meewerken...

Bij gebrek aan een HD tv heeft het ook weinig zin om Erdivisie Live in HD te ontvangen.

 

Ik denk dat je het CanalDigitaal abonnement beter kan opzeggen en vervolgens een abonnement bij Digitenne afsluit.

Dan kan je met je eigen tv Eredivisie Live in je kamer kijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik zie nog maar weinig of geen mogelijkheden voor je om Eredivisie Live via de satelliet te ontvangen.
Dit als je huisbaas en je medebewoners niet willen meewerken...
Bij gebrek aan een HD tv heeft het ook weinig zin om Erdivisie Live in HD te ontvangen.

Ik denk dat je het CanalDigitaal abonnement beter kan opzeggen en vervolgens een abonnement bij Digitenne afsluit.
Dan kan je met je eigen tv Eredivisie Live in je kamer kijken.



Denk dat je gelijk hebt. Zit hier wel net 10 meter over de grens in Duitsland. Maakt dat uit voor Digitenne?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de huisbaas een ieder tevreden zal willen houden die tv kijken via de schotel zal hij het volgende moeten doen :

 

Bij de schotel zal hij een Quattro lnb moeten plaatsen voor de astra3.....als de huisbaas pech heeft dan zal die een nieuwe multi switch moeten plaatsen die het mogelijk maken om het signaal van 2 sattelieten te kunnen doorgeven

het is allemaal mogelijk om dit aan te passen maar er zit zeker een koste plaatje aan vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
Als de huisbaas een ieder tevreden zal willen houden die tv kijken via de schotel zal hij het volgende moeten doen :

Bij de schotel zal hij een Quattro lnb moeten plaatsen voor de astra3.....als de huisbaas pech heeft dan zal die een nieuwe multi switch moeten plaatsen die het mogelijk maken om het signaal van 2 sattelieten te kunnen doorgeven
het is allemaal mogelijk om dit aan te passen maar er zit zeker een koste plaatje aan vast


Ok. Hij zei dat ie in September de schotel zou vernieuwen en verbeteren maar wat ie daar precies mee bedoelt moet ik nog vragen. Fijn dat het dus technisch iig wel mogelijk is om met meerdere mensen tegelijk van meerdere koppen op 1 schotel gebruik te kunnen maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GLopez
Origineel bericht van: Gerrit1967
Als de huisbaas een ieder tevreden zal willen houden die tv kijken via de schotel zal hij het volgende moeten doen :

Bij de schotel zal hij een Quattro lnb moeten plaatsen voor de astra3.....als de huisbaas pech heeft dan zal die een nieuwe multi switch moeten plaatsen die het mogelijk maken om het signaal van 2 sattelieten te kunnen doorgeven
het is allemaal mogelijk om dit aan te passen maar er zit zeker een koste plaatje aan vast


Ok. Hij zei dat ie in September de schotel zou vernieuwen en verbeteren maar wat ie daar precies mee bedoelt moet ik nog vragen. Fijn dat het dus technisch iig wel mogelijk is om met meerdere mensen tegelijk van meerdere koppen op 1 schotel gebruik te kunnen maken.


Neem het verhaal mee wat hierboven beschreven staat, dan weet hij waar hij rekening mee moet houden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GLopez
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: GLopez

Euh....nu breng je me in verwarring en geef je me weer hoop.
Let wel: op deze ene kop kan ik ALLE nederlandse zenders gewoon ontvangen:
NL1, 2, 3/ SBS/ RTL 4,5,7,8 / Veronica etc. etc.
Ook kan ik enkele kanalen in HD ontvangen (ZDF, ARD en nog een paar buitenlandse,
maar dan weer geen NL 1, 2 en 3 in HD)

Wat zegt jou dit?
Dat ik misschien toch EL zou moeten kunnen ontvangen met deze ene kop?

Tot voor kort werden alle Nederlandse zenders via de Astra vloot op de 19,2 Oost positie uitgezonden. Daarvoor had je een enkele LNB nodig.
Via deze positie worden ook de Duitse zenders (ook HD) uitgezonden.

Om uitbreiding van het pakket (en in de toekomst verhuizing) mogelijk te maken heeft CDS op de 23,5 Oost zendruimte ingehuurd.

Wil je zien wat via die positie wordt uitgezonden (HD kanalen, EL, regionalen) dan moet je:
- De schotel draaien -> Je kan dan de 19,2 zenders niet meer ontvangen
- Een DuoLNB (of twee losse LNBs) installeren zodat je beide posities kunt ontvangen.

vGnp
Ok helder verhaal lijkt me. Maar je zegt dus dat Edwin024 onzin praatte?


Dat zegt ie volgens mij niet. Feit is dat door het niet plaatsen van de dubbele kop de ontvangst van 23.5 niet mogelijk is en daardoor missen jullie een heleboel zenders en de verwachting is dat CD meer zenders richting 23.5 zal gaan verplaatsen. Dat wordt/is de nieuwe hotspot voor Nederland.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Origineel bericht van: GLopez
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: GLopez

Euh....nu breng je me in verwarring en geef je me weer hoop.
Let wel: op deze ene kop kan ik ALLE nederlandse zenders gewoon ontvangen:
NL1, 2, 3/ SBS/ RTL 4,5,7,8 / Veronica etc. etc.
Ook kan ik enkele kanalen in HD ontvangen (ZDF, ARD en nog een paar buitenlandse,
maar dan weer geen NL 1, 2 en 3 in HD)

Wat zegt jou dit?
Dat ik misschien toch EL zou moeten kunnen ontvangen met deze ene kop?

Tot voor kort werden alle Nederlandse zenders via de Astra vloot op de 19,2 Oost positie uitgezonden. Daarvoor had je een enkele LNB nodig.
Via deze positie worden ook de Duitse zenders (ook HD) uitgezonden.

Om uitbreiding van het pakket (en in de toekomst verhuizing) mogelijk te maken heeft CDS op de 23,5 Oost zendruimte ingehuurd.

Wil je zien wat via die positie wordt uitgezonden (HD kanalen, EL, regionalen) dan moet je:
- De schotel draaien -> Je kan dan de 19,2 zenders niet meer ontvangen
- Een DuoLNB (of twee losse LNBs) installeren zodat je beide posities kunt ontvangen.

vGnp
Ok helder verhaal lijkt me. Maar je zegt dus dat Edwin024 onzin praatte?


Dat zegt ie volgens mij niet. Feit is dat door het niet plaatsen van de dubbele kop de ontvangst van 23.5 niet mogelijk is en daardoor missen jullie een heleboel zenders en de verwachting is dat CD meer zenders richting 23.5 zal gaan verplaatsen. Dat wordt/is de nieuwe hotspot voor Nederland.


maar bij een GSO systeem heb je iets meer nodig dan een duo lnb van canal digitaal, dus een duo lnb is in dit geval niet toereikend
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ok mensen, ff een afsluitende update:

 

Heb de huisbaas eindelijk kunnen overtuigen er een kop bij te laten zetten. Vandaag zijn de installateurs langs geweest en nu kan ik eindelijk weer gewoon EL1 en El2 ontvangen. Ook wat regionale zenders extra, verder niet veel extra maar dat boeit me niet. Nog steeds geen Engelse zenders, maar ik vind het prima zo.

 

Blijkt maar weer hoe dramatisch de helpdesk van CD is.

Bedankt voor alle postings hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GLopez

Blijkt maar weer hoe dramatisch de helpdesk van CD is.


Daar hoef je ons niet meer van te overtuigen, dat is helaas een bekend gegeven.

Origineel bericht van: GLopez


Ok. Hij zei dat ie in September de schotel zou vernieuwen en verbeteren maar wat ie daar precies mee bedoelt moet ik nog vragen. Fijn dat het dus technisch iig wel mogelijk is om met meerdere mensen tegelijk van meerdere koppen op 1 schotel gebruik te kunnen maken.


Mooi dat het opgelost is, je huisbaas heeft woord gehouden. smile

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...