SalimRMAF Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Hoi, Ik heb ongeveer 3 jaar geleden een G4Quadro geinstalleerd, Hotbird, Astra 1, Astra 3 en Astra 2. (Zoals gewoonlijk) De ontvangst is gewoon goed; ik krijg niet veel blokjes, zelfs niet tijdens lichte regenval of iets dergelijks, maar het uitrichten heb ik gewoon gedaan met wat spelen en bewegen van de LNB. (Goed gelukt ook haha) Alleen nu wil ik er ook een 9 oost EUrobird bij hangen; de LNB's zijn allemaal Inverto Black/Ultra... Zoe foto. Alleen nu krijg ik bij de EUrobird, als ik hem een beetje goed wil uitrichten niet veel zenders, en een paar frequencies kan ik helemaal niet ontvangen. Mijn vraag is: Moet ik opnieuw, seriues beginnen met het uitrichten van de schotel, met ASTRA 19.2 als middelpunt? Ik heb nu de Hotbird 13 als middelpunt als het goed is. Als ik de LNB voor eurobird op een 60CM schotel zet, heb ik een stuk meer zenders, ook de kwaliteit is ongeveer 90%. Groetjes! Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
minplus Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 19.2 is beter dan 13 als middelpunt. Je hebt dan 9 graden naar de ene kant, 10 naar de andere kant i.p.v. 15 en 4. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 SalimRMAF schrijft: “Ik heb nu de Hotbird 13 als middelpunt als het goed is.” Nee, dat heb je niet. Je hebt Astra 19,2 aan de ene zijde van de lnb-arm zitten en Astra 23,5 aan de andere zijde, dus 21 graden ongeveer als middelpunt. Het is inderdaad het beste om de Astra 19,2 graden als middelpunt te nemen. Dan heb je dus 2 lnb’s links van het midden en 2 lnb’s rechts van het midden.
SalimRMAF Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Hmm, zou ik er goed aan doen om mn schotel opnieuw uit te richten, op 19.2? En dan zo precies mogelijk,.. en dan vast te zetten met de schroeven (de schotel hangt nu los aan 1 schroef). Stappenplan: -Schotel losmaken, en paar graden draaien (Astra 19.2 in het midden,) -schotel vastschroeven (alle 4 schroeven) -Andere LNB's controleren (Hotbird, Astra 3 en Astra 2) -Eurobird 9 erop monteren, en voor.achter bewegen/skew aanpassen. Maar ik ontvang op mijn 60CM al een paar HD zenders niet, laat staan met de Visiosat? ZOals Trace Sports HD enzo, ontvangen jullie die wel? Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
carlo666 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Volgens mij kan je de schotel niet uitrichten met 19,2 als middelpunt, de bevestigingsbeugel van de lnb's laat dit niet toe, die is speciaal voor HB, A1, A3, A2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen