Gast zzzzzzz Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Ik ben wat aan het spelen met picons. Nu vraag ik mij af : zou het mogelijk zijn om de 100x60 grens te overschrijden ? Op mijn CRT TV scherm (weliswaar via HDMI aangestuurd) komen picons niet zo helemaal duidelijk over, en ik vermoed dat dat veel beter zou zijn, mocht ik bijv. ipv. 100x60 200x120 kunnen gebruiken. Ik gebruik momenteel OpenPLi 2.1 met de Concinnity HD skin op 1280x720 schermresolutie. Is het mogelijk om die grens van 100x60 te overschrijden of ligt dat ergens (in OpenPli 2.1) volledig vast ?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Oei, niemand weet hier iets over ? Of kan ik dit beter op het forum van OpenPli vragen ?
theparasol Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geen enkele bestaande skin ondersteund jouw voorgestelde formaat. Enigma2 heeft hier verder geen invloed op en behoeft geen aanpassing. Als je al wat wilt zul je naast de picons ook de skin zelf handmatig moeten gaan aanpassen.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Origineel bericht van: theparasol Geen enkele bestaande skin ondersteund jouw voorgestelde formaat. Maar ik dacht dat een andere distributie (niet Pli dus) wel iets had van supergrote picons (132x99 of zo). Origineel bericht van: theparasol Als je al wat wilt zul je naast de picons ook de skin zelf handmatig moeten gaan aanpassen. Ik kan in skin.xml blijkbaar 100,60 vervangen door bijv. 200,120 en na herstarten van enigma2 krijg ik dan inderdaad mijn supergroot icoon, maar ja, dat bedekt dan weer andere zaken. Ik zal eens een eenvoudiger skin zoeken zodat ik die kan aanpassen. 200x120 is trouwens supergroot, nu ik het op mijn TV zie. 125x75 lijkt mij ideaal in dit geval.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 De Concinnity HD skin is mij wat ingewikkeld, maar met de dTV-HD-Reloaded skin lukt het mij wel mooi Mijn picons kan ik dus nu renderen op 125x75, en op mijn TV ziet dat er in 720p toch beter uit dan die 100x60 die standaard is. Uploaded with ImageShack.us
Gast zzzzzzz Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Uiteindelijk bleken die picons mij nog wat te klein, heb ze dan maar berekend op 200x120 (dus 4x zo groot als normaal). Ik vind dat het resultaat er best mag wezen. Die van Licher Pils zijn nog mooier, maar het is toch een pluspunt als je ze zelf kunt maken, en niet iedere keer bij een ander moet aankloppen om te vragen of hij er nog wat wil bijmaken. Om ze op 200x120 te krijgen heb ik wel de HDTV-Reloaded skin moeten aanpassen, anders pasten die niet in het plaatje. Hier bijv. het logo van Jazz FM radio (28.2°E) :
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen