Ga naar inhoud


Wie heeft zelf een Solar panel gebouwd en in zijn tuin geplaatst?


highlander53

Aanbevolen berichten

Ik wil in mijn tuin zelf een Solar panel bouwen dit van een zelf bouw pakket,er zijn op het net die diverse bouw pakketten aanbieden.

 

Wie heeft zelf een Solar panel geplaatst en deze in zijn tuintje geplaatst ,zou graag zijn ervaring willen horen,en hoeveel stroom levert dit op?

 

ben benieuwd!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

1 paneel = heel weinig en nauwelijks de moeite waard.

 

Waarvoor en wanneer (tijden) wil je er stroom van gaan gebruiken?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor wat licht in de tuin en schuur,verder zag ik dit staan op het net een pakket >Solar Panel in a box STARTER 65 Wp

wat kan ik hier mee doen!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit wat zie link> http://#########################.nl/1140569/Startset-aanbieding

 

 

### Niet bijzonder handig van je. 2e waarschuwing wegens overtreden van de reclame regels!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Normaal al na een jaar, maar die van jou worden vanwege sentimentele redenen bewaard wink

Mvg,

Michel


hoera smile gelukkig nog wat hollandse humor.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee op zich, maar wat is het nut van zelf een zonnepaneel bouwen?

De prijs van kant en klare zonnepanelen is al een tijd aan het dalen, dus volgens mij maak je het jezelf een heel stuk gemakkelijker door een paneel te kopen.

Maar het zou beter zijn om er meer dan één te kopen.

Koop via marktplaats, dat doe ik dus ook.

Tweedehands zonnepanelen zijn soms erg goedkoop, en op deze manier heb ik al een aardige verzameling zonnepanelen op mijn dak gelegd.

Ook netinverters heb ik via marktplaats gevonden.

Zo komt de energie beschikbaar voor verbruik via het stopcontact.

Wat eventueel over is gaat terug het net in, en bij de jaarlijkse afrekening kan dit verrekend worden met je verbruik.

Sinds twee jaar al maak ik gebruik van zonnepanelen, en het aandeel van zonnestroom is inmiddels opgelopen naar gemiddeld ruim 6% van mijn verbruik, terwijl dit aandeel op dit moment nog steeds aan het toenemen is.

Als ik naar dit jaar alleen kijk tot nu toe, dan is dat al ruim 15%.

Er is nog ruimte op mijn dak, dus zodra ik een paar goedkope panelen aantref zal ik die ook gaan kopen, ik ga door tot mijn hele dak vol is.

Zonnepanelen, zelfs als je ze nieuw koopt, zijn al behoorlijk rendabel.

Het levert je meer rendement op dan je geld tegen rente op de bank zetten, ook hier in Nederland!

Ook bij bewolkt weer leveren ze energie, hoewel minder dan bij vol zonlicht.

Ik ben een absoluut voorstander van zonne energie, het is de best mogelijke investering.

Kernenergie is de slechts mogelijke keuze, zie Fukushima en Chernobyl.

Zelfs als het niet fout zou gaan, zitten we nog voor vele duizenden jaren met te bewaken afval.

Ga dat meeberekenen in de werkelijke kosten van kernenergie, dan is zelfs € 1000,- per kWh nog niet genoeg om al deze kosten te dekken.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Leuk idee op zich, maar wat is het nut van zelf een zonnepaneel bouwen?
De prijs van kant en klare zonnepanelen is al een tijd aan het dalen, dus volgens mij maak je het jezelf een heel stuk gemakkelijker door een paneel te kopen.
Maar het zou beter zijn om er meer dan één te kopen.
Koop via marktplaats, dat doe ik dus ook.
Tweedehands zonnepanelen zijn soms erg goedkoop, en op deze manier heb ik al een aardige verzameling zonnepanelen op mijn dak gelegd.
Ook netinverters heb ik via marktplaats gevonden.
Zo komt de energie beschikbaar voor verbruik via het stopcontact.
Wat eventueel over is gaat terug het net in, en bij de jaarlijkse afrekening kan dit verrekend worden met je verbruik.
Sinds twee jaar al maak ik gebruik van zonnepanelen, en het aandeel van zonnestroom is inmiddels opgelopen naar gemiddeld ruim 6% van mijn verbruik, terwijl dit aandeel op dit moment nog steeds aan het toenemen is.
Als ik naar dit jaar alleen kijk tot nu toe, dan is dat al ruim 15%.
Er is nog ruimte op mijn dak, dus zodra ik een paar goedkope panelen aantref zal ik die ook gaan kopen, ik ga door tot mijn hele dak vol is.
Zonnepanelen, zelfs als je ze nieuw koopt, zijn al behoorlijk rendabel.
Het levert je meer rendement op dan je geld tegen rente op de bank zetten, ook hier in Nederland!
Ook bij bewolkt weer leveren ze energie, hoewel minder dan bij vol zonlicht.
Ik ben een absoluut voorstander van zonne energie, het is de best mogelijke investering.
Kernenergie is de slechts mogelijke keuze, zie Fukushima en Chernobyl.
Zelfs als het niet fout zou gaan, zitten we nog voor vele duizenden jaren met te bewaken afval.
Ga dat meeberekenen in de werkelijke kosten van kernenergie, dan is zelfs € 1000,- per kWh nog niet genoeg om al deze kosten te dekken.


Dit de mooie informatie wat ik graag lees ,heb je verder misschien wat foto.s van de aanleg van jouw zonnepanelen,dat nog mooier zijn.thx

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige reacties zijn weer niet van de lucht, jammer.

 

Een stimulans voor het gebruik van zonne-energie moet je in

mijn beleving altijd promoten, is het niet om te kunnen besparen

op je energieverbruik dan is het wel om het CO2 vraagstuk

een helpende hand te bieden. . . .

 

Maar goed, als ik de vraag zie van TS dan kun je kiezen voor

kant en klare oplossingen. Ik heb een verstraler met een klein

paneeltje, zelfsupporting dus. Zo'n lamp kun je gebruiken in

zowel je tuin als je schuur, het paneeltje wordt separaat

opgesteld.

 

Zie bijlage, je bent onafhankelijk van het spanningsnet, het

werkt stand-alone, en is relatief goedkoop. In deze lamp zit

tevens een bewegingsmelder waarbij het licht alleen aan gaat

indien er wens is.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...