Ga naar inhoud

Programma's overzetten naar Extrene HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zet via een andere pc in het netwerk opgenomen programma's naar een USB Externe HD.

via deze HD en een andere extender kan ik dan bij vrienden de programma's bekijken.

Nu dacht ik van de week om het volgende te proberen, de externe HD op de VU aan te sluiten en dan deze over tezetten.

dit wil niet lukken, krijg de melding bestanden read only.

Het moet toch ook mogelijk te doen zijn?

Geplaatst:

Ronjans,

heb je in de VU+ ook een hdd ingebouwd

is de externe hdd fat32 of ntfs (of ext2 / 3)

hoe is die externe hdd gemount (telnet je VU+ en type in <mount> met een enter / return)

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Ronjans,
heb je in de VU+ ook een hdd ingebouwd
is de externe hdd fat32 of ntfs (of ext2 / 3)
hoe is die externe hdd gemount (telnet je VU+ en type in <mount> met een enter / return)

ciao

tonskidutch,

er zit inderdaad een HD ingebouwd, de externe HD is op fat 32 (windows) anders werkt het niet via de extender.
Moet ff uitzoeken hoe het telnetten moet. weet wel dat ie op Share staat

ron
Geplaatst:
Origineel bericht van: ronjans
sorry foutje, ging om de interne HD, zie dat deze op shared stond

ps,

lukt niet het telnrt, graag een hulpie hiermee

gelukt, dit komt er uit

root@vuduo:~# mount/
-sh: mount/: not found
root@vuduo:~# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type jffs2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
tmpfs on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw)
192.168.1.7:/volume1/photo on /media/net/medianetphoto type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=192.168.1.7)
192.168.1.7:/volume1/music on /media/net/medianetmusic type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=192.168.1.7)
192.168.1.7:/volume1/video on /media/net/medianetvideo type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=192.168.1.7)
root@vuduo:~#
root@vuduo:~#
Geplaatst:

dat is dus een externe mount>

192.168.1.7:/volume1/photo on /media/net/medianetphoto type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=192.168.1.7)

192.168.1.7:/volume1/music on /media/net/medianetmusic type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=192.168.1.7)

192.168.1.7:/volume1/video on /media/net/medianetvideo type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=192.168.1.7)

, welke via ethernet gaat naar een NAS of PC

kun je die bestanden c.q. mount ook vanuit windows benaderen?

(zou moeten kunnen als 192.168.1.7 in dezelfde Samba Workgroup staat als de PC (en VU).

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
dat is dus een externe mount>
, welke via ethernet gaat naar een NAS of PC

kun je die bestanden c.q. mount ook vanuit windows benaderen?
(zou moeten kunnen als 192.168.1.7 in dezelfde Samba Workgroup staat als de PC (en VU).

ciao

klopt met een Win PC zijn ze te benaderen en afspelen

Ron
Geplaatst:

Dan heb je dus die koppeling via USB niet nodig aan de VU, je kunt direkt via pC kopieren naar een externe usb schijf (om mee te nemen)

En laat die NAS aub mooi staan en gebruik een andere om te transporteren, NAS verplaatsen is vragen om ellende (op meerdere punten).

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
Dan heb je dus die koppeling via USB niet nodig aan de VU, je kunt direkt via pC kopieren naar een externe usb schijf (om mee te nemen)
En laat die NAS aub mooi staan en gebruik een andere om te transporteren, NAS verplaatsen is vragen om ellende (op meerdere punten).
ciao

Wacht ff, misschien leg ik het niet duidelijk uit, er zit een interne HD in de VU, daarmee neem ik op, soms wil ik inderdaad progtamma's opnemen op een Externe HD.
Dus wil ik het via de USB op de VU overetten, en niet omslachtig via een andere PC.
Ik krijg alleen de melding dat de bestanden niet over
tezetten zijn ivm Read only, en dusa niet te verplaatsen zijn

Ron
Geplaatst:

a zo,

smirk

toch begrijp ik het niet helemaal, nog vroeg op de dag.

overzetten kan in menig image met de filemanager of MC (midnicht commander)

van interne hdd naar usb disk of naar NAS of pC

als die externe fat32 usb disk nu read only is is die verkeerd gemound in de device manager kun je dat zien

(mijn strekking was, dat je intern naar NAS kunt verplaatsen

en dan naar usb disk aan pC mede omdat je daar wel toegang hebt op die externe usb disk)

ciao

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen