Ga naar inhoud

Nieuwe manier van opzeggen bij canal digitaal- Mag dit zo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij canal digitaal is de opzeggingsprocedure veranderd.

Om het klantvriendelijker te maken konden de klanten voorheen ook per telefoon opzeggen.

Dit is nu weer terug geschroefd of eigenlijk weer lastiger gemaakt .

Eerst moet je bellen à € 0.15 per minuut waarna je een heel gezeur krijgt dat je je ontvanger moet verkopen en niet op moet zeggen en nog een hele hoop van die onzin verhalen.

Snappen ze het eindelijk dat je echt op wil zeggen word de toon anders en sturen ze je een formulier toe dat je in moet vullen en weer terug moet sturen.

Gaat er ergens iets fout kun je weer bellen.

Al met al word het weer een heel stuk klant onvriendelijker.

Nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat je voortaan ook op moet kunnen zeggen zoals het aangeboden word.

Dus mijn vraag is:

Als ik een abonnement telefonische afsluit moet het dan juridische ook mogelijk zijn om het telefonische op te zeggen.

Met andere woorden is canal digitaal in overtreding met het terug schroeven naar schriftelijk opzeggen.

Geplaatst:

Gewoon de jaarlijkse boeking storneren , dan komt de post vanzelf of vertel ze dat je emigreerd, werkt zeker.

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:

Als je dat formulier hebt , wees dan zo vriendelijk en zet de scan ervan hier neer als bijlage .

Hoeven wij niet meer te bellen . smile

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Volgens de algemene voorwaarden mag je telefonisch opzeggen. Als ze je een formulier willen sturen kan je ze daar op wijzen en kan je alsnog telefonisch opzeggen.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Je kan ook gewoon per e-mail opzeggen.

Ga naar de "mijn canaaldigitaal" omgeving, en stuur een e-mail met je opzegging.

Je krijg keurig netjes een mail terug, dat het ontvangen is, met je eigen berichtje erbij.

Vervolgens zeg je de automatische incasso op (dat willen ze nog wel eens "vergeten".

Bij alleen telefonisch opzeggen heb je geen enkel bewijs verder.

========================================

Artikel 267 zegt:

"Een elektronisch gesloten contract mag ook elektronisch worden opgezegd. "

Dit artikel bepaalt dat als een overeenkomst langs elektronische weg is gesloten, hij tevens door een elektronische verklaring kan worden ontbonden.

========================================

Het scheelt dus weer een telefoontje (van zoveel per minuut)

Je hebt immers ook het contract aangegaan via hun site, dus mag je zo ook opzeggen.

Vermeldt wel duidelijk je naam, adres, plaats en kaartnummer en geboortedatum, dit omdat CDS zeker wilt weten dat jij de eigenaar bent van het abonnement (identificatieplicht) Ze vragen er ook om als je belt en opzegt.

Zie ook: http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen