Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Wil even een balletje opgooien wat de ontvangst betreft bij zwaar onweer.

We hebben hier in z Limburg , de laatste uren diverse zware buien over onze streek gekregen , en dan valt alles uit . Niets gaat meer . Ben dan blij dat ik nog de kabel boer heb .

Ik denk , dat geen enkele wok ontvangst heeft , met dit soort zware buien . De buien radar kleurt er donker rood van .

Zit ik goed of zit ik fout ?

De volgende zware bui komt er weer aan , het is nu 20:12

O ja , heb een T90 .

Geplaatst:

Hoe hoger de frequentie, hoe hoger de verzwakking door regen en dat is de reden dat Azië nog veel gebruik maakt van de C-band. De invloed van regen op de KU-band is ons welbekend en bij de Ka-band (bvb Saorsat in Ierland) zit je nog een factor 3 slechter. Gelukkig regent het daar nooit :D

Geplaatst:

Natuurlijk blijft de regel altijd gelden, hoe groter de schotel, hoe minder kans dat het beeld wegvalt maar zelfs de hele grote schotels die gebruikt worden om het signaal op te stralen naar de satellieten, vallen heel af en toe ook wel eens uit, dat is met heel veel regen of sneeuw nu eenmaal niet te voorkomen. Vroeger werd het signaal vanuit Nederland eerst opgestraald naar de satelliet om vervolgens weer in Luxemburg te ontvangen om de zaak te bewerken. Tegenwoordig worden de meeste signalen al via glasvezel naar Luxemburg verzonden zodat er flink wat minder kans is op verstoring van de signalen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
Tegenwoordig worden de meeste signalen al via glasvezel naar Luxemburg verzonden zodat er flink wat minder kans is op verstoring van de signalen.
En daar gaat het weer de satelliet op dus als er een flinke bui is in Luxemburg heb je ook geen beeld.

Origineel bericht van: Sky viewer
Ben dan blij dat ik nog de kabel boer heb .
Daar betaal je dan ook (extra) voor.

Vroeger pikte de kabel het signaal ook van de satelliet en maakte het dus niks uit, dan hadden de kabelkijkers ook geen beeld, en met een beetje mazzel jij weer wel omdat de bui boven het kabelkopstation zat en niet bij jou...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

@Alex1970

Dat klopt helemaal maar een paar jaar geleden kon het op 4 plekken fout gaan met zeer zware regen.

1- In Hilversum waar de signalen werder opgestraald.

2- In Luxemburg waar de signalen weer werden ontvangen.

3- In Luxemburg waar de signalen weer werden opgestraald.

4- En bij je zelf als je ze ontvangt.

Doordat de signalen tegenwoordig via de glasvezel naar Luxemburg gaan, ben je punt 1 en 2 in ieder geval al kwijt als storende factor. Ik heb ook sterk de indruk dat het wegvallen van de RTL-zenders terwijl er bij jou helemaal geen slecht weer is, ook minder is geworden dan vroeger het geval was.

Maar die twee overgebleven punten, die blijven voor de schotelkijker natuurlijk bestaan.

Ned 1, 2 en 3 krijgen de kabelboeren rechtstreeks uit Hilversum maar of ze ook de signalen van RTL-zenders via glasvezel ontvangen, dat weet ik niet.

Geplaatst:

Als je je technisat multytenne niet goed heb afgesteld , dan zal er niet veel te zien zijn. Geen wonder , dat je dan naar buiten gaat , om te kijken naar het onweer .

Geplaatst:

Sterker nog, ik ga altijd naar buiten om te kijken en foto's te maken. Veel spectaculairder dan wat op tv te zien is.

Dus voor wat dat betreft is een schotel een uitkomst... cool

Als je je technisat multytenne niet goed heb afgesteld , dan zal er niet veel te zien zijn. Geen wonder , dat je dan naar buiten gaat , om te kijken naar het onweer .

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Ik zelf heb bijzonder weinig uitval.

Ik heb een schotel van 88 cm. Maar en dat lijkt me vaak belangrijker hij staat echt spelings vrij en uit de wind en regen

Maar helaas een enkele keer toch uitval, maar langer dan 10 minuten geen beeld dit jaar nog niet gehad.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Ik heb meerdere schotels die twee of vier satellieten kunnen ontvangen variërend van een Multytenne tot een 100cm schotel. Ik maak het zelden mee dat alles uitvalt. Valt de Astra 3 weg, dan kan ik meestal nog gewoon de Astra 1 ontvangen of omgekeerd. De signalen komen immers uit verschillende richtingen en het gebeurt niet vaak dat zware buien de signalen van beide satellieten gelijktijdig belemmeren. Ik schakel dan gewoon over van bijv. Ned 1-HD naar Ned 1-SD enz.

Geplaatst:

Nog nooit uitval gehad, maar ook nog maar 2 jaar aan de satelliet.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:
Hallo allemaal.
Wil even een balletje opgooien wat de ontvangst betreft bij zwaar onweer.
We hebben hier in z Limburg , de laatste uren diverse zware buien over onze streek gekregen , en dan valt alles uit . Niets gaat meer . Ben dan blij dat ik nog de kabel boer heb .
Ik denk , dat geen enkele wok ontvangst heeft , met dit soort zware buien . De buien radar kleurt er donker rood van .
Zit ik goed of zit ik fout ?
De volgende zware bui komt er weer aan , het is nu 20:12
O ja , heb een T90 .

Met een schotel van 80 cm of groter en goede lnb's, die stabiel en goed uitgericht staan heb je zelden uitval. Echter, zeer zware onweersbuien hebben als gevolg dat een korte uitval kan plaatsvinden. Wat wel eens wil helpen is een klein kapje boven de lnb's plaatsen. Dit helpt enkel tegen de regendruppels op de lnb en zo ook verbetering van het signaal.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:
Origineel bericht van: BeoMaster

Met een schotel van 80 cm of groter en goede lnb's, die stabiel en goed uitgericht staan heb je zelden uitval. Echter, zeer zware onweersbuien hebben als gevolg dat een korte uitval kan plaatsvinden. Wat wel eens wil helpen is een klein kapje boven de lnb's plaatsen. Dit helpt enkel tegen de regendruppels op de lnb en zo ook verbetering van het signaal.

Vandaag 3 zware buien gehad, en 1x alles weg voor enkele minuten.
Heb Triax 78cm, 4x Alps-LNB.

De enigste zender die niet meer werkt na de onweersbuien is Eredivisie Live 1.
Kan iemand bevestigen of deze zender nu goed werkt op satelliet ??

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen