Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Diep teleurgesteld in ondersteuning AZbox


Gast ed59

Aanbevolen berichten

De box zelf verdient meer denk ik. Hij heeft mogelijkheden maar... !

1.) Om te beginnen is de handleiding niet veel meer dan een beschrijving.

2.) Van communicatie met de klant of toekomstige klant hebben ze in Portugal weinig kaas gegeten. Men presenteert met veel "poeha" nieuwe modellen op een beurs, maar de software van de eerdere modellen staat nog niet eens op punt.

3.) Plannen ???? Men hoort het precies in Keulen donderen. Al maanden spreekt men van een nieuwe software, die "soon" of "asp" zou klaar zijn. Men kan niet eens de maand of het trimester noemen wanneer men hoopt om ermee klaar te zijn.

4.) Bij de aankoop werd verzekerd dat de AZbox Premium HD+ kan streamen naar bijvoorbeeld een laptop, dat men YouTube videos kan bekijken, dat men de ingebouwde wifi, een degelijke internetverbinding kan maken ?????? Geen streaming dus, geen YouTube en de internetverbinding is er eentje dat kan vergeleken worden met een inbelverbinding die nu in het museum hoort. IK zwijg dan nog over de andere bugs

Heeft iemand een idee hoe men die mannen uit hun siesta kan laten ontwaken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ed59
De box zelf verdient meer denk ik. Hij heeft mogelijkheden maar... !
1.) Om te beginnen is de handleiding niet veel meer dan een beschrijving.
Wat mis je in de handleiding dan? Staat een handleiding online op de site van de importeur.2.) Van communicatie met de klant of toekomstige klant hebben ze in Portugal weinig kaas gegeten. Men presenteert met veel "poeha" nieuwe modellen op een beurs, maar de software van de eerdere modellen staat nog niet eens op punt.
Welke problemen heb je met de firmware?3.) Plannen ???? Men hoort het precies in Keulen donderen. Al maanden spreekt men van een nieuwe software, die "soon" of "asp" zou klaar zijn. Men kan niet eens de maand of het trimester noemen wanneer men hoopt om ermee klaar te zijn.
Nieuwe firmware komt er aan. Zover in begrijp ongeveer te gelijk met de nieuwe Azbox Me.4.) Bij de aankoop werd verzekerd dat de AZbox Premium HD+ kan streamen naar bijvoorbeeld een laptop, dat men YouTube videos kan bekijken, dat men de ingebouwde wifi, een degelijke internetverbinding kan maken ?????? Geen streaming dus, geen YouTube en de internetverbinding is er eentje dat kan vergeleken worden met een inbelverbinding die nu in het museum hoort. IK zwijg dan nog over de andere bugs
Heeft iemand een idee hoe men die mannen uit hun siesta kan laten ontwaken?
Staat ergens beschreven dat streamen mogelijk is? Zoja heb je gelijk zo nee ga naar je verkooppunt. Youtube heeft altijd gewerkt! Probleem is dat Youtube de API heeft veranderd zonder de licentiehouders hier van op d ehoogte te stellen. Er zal een firmware update moeten komen. Hier mogen ze wel wat vlotter in wezen ben ik met je eens. Wifi werkt wel. Alleen als je hogere snelheden wilt bereiken zet je Azbox in standby en het zal vlotter gaan. Dit is gedaan om de stabieliteit van het TV kijken te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlugge W

1) Ik ken die handleiding,ik vind dat ze niet onvoldoende uitgewerkt is.

2) De huidige software is zeer traag en vertel me nu niet dat die geen fouten meer bevat hé. Eén voorbeeldje maar: mijn vrouw is bijna doof en moet teletekst voor onderschriften gebruiken. Men toetst dan 888 in en men krijgt onderschriften. Met de AZbox krijgt men niet alleen de onderschriften, maar bovenaan de pagina nog een heleboel andere info: pagina, uur, datum,..

3) De nieuwe firma komt er al maanden aan en men zei toen ook al binnenkort. Begrijpt men in de zuiderse landen wel de betekenis van het woordje "soon"

4) Vlugge W, je weet toch wel dat je in één van de menus "Streamen" kunt selectern, daar het Ip-adres van de PC of een ander algemeen kan invoeren,.... Denk je dat ze dat daar voor de lol hebben voorzien?

Als ik verder via het keuzemenu verzoek om met de box op het net te surfen, dan verwacht ik een redelijke snelheid (802.11 b/g networks supported). Ik maak dan de keuze internet en kijk dus niet naar tv. Als ze de box promoten als een multimedia box dan moeten alle opties naar behoren werken. Als ik de snekheid van de verbinding test dan kom ik met moeite aan 2Mb.

 

Moet er nog zand zijn, ik hoef toch geen boek te schrijven hé? Zo'n kleine zaken zouden al maanden opgelost moeten zijn door een professionele programmeur. YouTube is daar een voorbeeld van. Een aanpassing is toch peanuts al men via een licensie de gegeven krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb de HD+ nu al geruime tijd. Ik kijk veel series/films. Neemt alles goed op. De films die ik op mijn harddisk heb staan en de muziek speelt hij verder ook goed af. Ik heb zelf ook ervaring met oa dreambox dm8000 en de dm800hd. Een vergelijk is makkelijk. Qua prijs en prestatie wint hier de azbox hd+ voor mij. De laatste sw versie is echt een hele goede (9.5308)

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb hier ook zo'n DM800 gehad en heb nu de SE versie én heb een Azbox HD Premium+ staan, maar zou toch de DM800 voor geen goud willen ruilen met een Azbox HD Premium+.

 

Voor geen goud!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wil ik ff op reageren de Azbox is leuk maar haalt het bij lange na niet wat een Dreambox of aanverwant kan de software was en is nog gewoon brak je moet het zien als, het is het net niet en wordt het ook niet, want als dat wel mogelijk was was dat ook al gebeurt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb hier ook zo'n DM800 gehad en heb nu de SE versie én heb een Azbox HD Premium+ staan, maar zou toch de DM800 voor geen goud willen ruilen met een Azbox HD Premium+.

Voor geen goud!

Mvg,

Michel


Kan zijn, maar kijk eens naar het prijsverschil...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typies Nederlands, kijk ns naar het prijsverschil. Een Daimler koop je ook niet voor de prijs van n Suzuki.

M'n DM800hd gaat ook niet de deur uit, zeker weten :D

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, je moet je DM houden, heb jaren een 7000 gehad, wilde graag de 8000, maar toen ik zag wat die moest kosten met de config die ik wilde kreeg ik wel effe een rolberoerte. En nu heb ik voor heel wat minder een ontvanger waar ik goed mee uit de voeten kan, en ja het is en blijft natuurlijk geen DM.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja en het is geen echte twintuner dus het vergelijk met een DM8000 gaat sowieso niet op.

 

Je kunt hem hooguit een heel klein beetje met een DM800 vergelijken en dan heb je naar mijn mening met een DM800 verreweg de beste kaarten in handen.

 

Ik heb liever een receiver die gewoon doet wat ie moet doen, zonder bokken, hangen en dat als het even kan ook nog vlot doet.

 

Daarvoor kan je allemaal niet bij de axbox premium terecht want het is naar mijn mening een maar half werkende slome bak.

 

Voor dat geld koop je ook een VU+ UNO en die werkt echt vele malen beter en heeft veel snellere hardware.

 

Ik heb grote verwachtingen van de Azbox Me, maar de huidige producten zijn het echt niet. Verre van dat.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de steun Michel. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat mensen zijn die dezelfde en nog andere problemen hebben. Het gaat niet op dat, na al die tijd er nog geen deftige software aanwezig is, die maakt dat alle (gepromote)mogelijkheden van de AZbox op een aanvaardbare manier werken. Het gaat toch niet op dat men bijvoorbeeld een paar minuten moet wachten vooraleer een website volledig geladen is en dat terwijl er een moderne wifi-module in het toestel zit ingebouwd. Zappen: trager kan niet en meestal vergezeld van een kader dat ik geen toegang heb tot het gewenste kanaal (alhoewel originele ci-module en smartcard). Ik krijg daarna wel beeld. Streamen gaat ook al niet,... Dus het voorstellen als de alleskunner en multimedia-toestel????

De importeur contacteren zal geen aarde aan de dijk brengen,het zijn de programmeurs die in onvoldoende mate reageren.

Ik stel voor dat de mensen die klachten hebben dit allemaal verwoorden in een mail naar de constructeur. Schud ze daar wakker!

Wat de prijs betreft: de AZbox is Portugees en de Dreambox is Duits. Reken de prijs maar eens volgens Duitse normen om. In Portugal verdienen ze x maal minder dan in Duitsland. Ik heb jaren geleden een DM7000 gehad en was tevreden. Het spijt me al dat ik geen keuze in die richting gemaakt heb.

Zelfs mijn Comag CI werkte toen stukken beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje: Waarom een ci-module terwijl de interne kaartlezer prima werkt? Ik kan me niet vinden in dit verhaal. Inderdaad zitten er bugs in, maar om daar nu zo'n heisa om te maken... Zappen is traag, maar heb je wel eens een Philips TV met digi-tuner zien zappen ? Er zijn betere, er zijn duurdere, maar toen ik m'n Azbox kocht, was dit de enige betaalbare tuner met mediaplayer. En hij voldoet nog steeds prima.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...