Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Diep teleurgesteld in ondersteuning AZbox


Gast ed59

Aanbevolen berichten

Beste Anlinux, ik kan u toch wel begrijpen. Ik vind dat de originele software naar behoren mag werken en als hij dat niet doet dat de problemen ten minste aangepast moeten worden. Dat hoort bij de service. Onlangs werd het YouTube-probleem wel opgelost met een fw-update. Jammer dat de er geen oplossing voor streaming bij was. Ook de gegevens bovenaan het scherm blijven bij onderschriften bij gebruik teletekst staan (niet goed voor Plamascherm bij intens gebruik) en ook storend. De draadloze internetverbinding is belachelijk laag ca.2 Mbps (snelheidstest AZbox zelf). Het kan onmogelijk aan mijn router liggen, want mijn laptop is er aan ca. 48 Mbps mee verbonden.

Ik heb geen problemen bij het opnemen en om een ander gecodeerd kanaal op te nemen gebruik ik bijvoorbeeld Tuner A en kijk verder op Tuner B naar een ander.

Ik raad je aan om de AZboxen eens te cleanen en de laatste originele software er terug op te plaatsen. Stel de tuner(s) in en scan de kanalen per satelliet waarop een lnb is aangesloten. Dat zal al veel problemen oplossen denk ik.

Ik wil toch positief blijven. Men belooft binnenkort Neutrino (na de lancering van de Me lees ik hier en daar). In ieder geval blijft de box mij bekoren en het beeld is prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vreemd, ik had email notificatie aanstaan maar heb geen mail gezien, zal mijn spam folder eens moeten controleren.

 

Om sommige vragen te beantwoorden, ik heb altijd de laatste firmware erop gezet omdat ik dacht dat het beter zou worden, nu staat er 5309 op, zo doe ik dat met multicas ook, altijd de laatste versie downloaden. Op dit moment staat er Multicas-v171 op.

 

Een prio heb ik ook al gebruikt, dat hielp iets, maar echt de moeite was het ook niet.

 

Een week of 2 geleden heb ik nog een recente enigma2 versie erop gezet, maar daarmee had ik een constant achtergrond gebrom, dit was alleen bij het opstarten van enigma totdat ik een zender bekeek en dan was het weg. Het begint beter te worden met enigma

 

@D_liver: Ik weet niet wat jij van een toestel verwacht of van iets anders, maar als ik iets koop dan ga ik ervan uit dat het werkt zoals het wordt aangeprezen.

 

Een toestel waar je constant aan moet prutsen daar heb ik niet veel aan, alleen als het hobbymateriaal is, maar dat moet je hier niet zeggen want de azbox wordt nu dagelijks gebruikt.

Ik ben ook niet vies om ergens aan te prullen, zolang het maar werkt zoals het moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andlinux

@D_liver: Ik weet niet wat jij van een toestel verwacht of van iets anders, maar als ik iets koop dan ga ik ervan uit dat het werkt zoals het wordt aangeprezen.

Geen idee maar ik kan opnemen en kijken naar een andere transponder ( al sinds de 5xxx firmware ) Ik speel de meeste video formaten af zonder probleem, ja het zappen is idd langzamer dan een dreambox maar bij normaal tv gebruik heb ik daar geen last van ( maw ik zap niet iedere minuut naar een ander kanaal) bovendien zou ik oscam eens proberen en bij gebruik van een smardcard multicas 1.63, vergeet dan alle andere hogere versies
Een toestel waar je constant aan moet prutsen daar heb ik niet veel aan, alleen als het hobbymateriaal is, maar dat moet je hier niet zeggen want de azbox wordt nu dagelijks gebruikt.

Maar daarmee is de Azbox nog geen P&P box het blijft een hobbybox
Ik ben ook niet vies om ergens aan te prullen, zolang het maar werkt zoals het moet...

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen die problemen hebben met hun AZBOX.

 

Je mag ten aller tijde aankomen in Apeldoorn om alles weer op orde te brengen.

Box draait bij mij super stabiel dus het is wel degelijk mogelijk om met plezier tv te kijken en opgenomen films te kijken.

 

Ik hoor of zie het wel als er iemand van mijn aanbod gebruik wil maken.

Tevens heeft men de mogelijkheid om iedere 4e zaterdag van de maand op onze club langs te komen met vragen en uitdagingen.

 

Ik ben van mening dat alle negatieve berichten over deze ontvangers niet helemaal terecht zijn en dat het vaak te eenvoudig op het apparaat wordt afgeschoven.

 

Veel succes allemaal.

 

Groet Ronnie1966

 

P.S.Graag aanmelden met PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronny1966 ik ben het niet net je eens ik heb hem al meer dan

3 jaar en heb er al 2 x een nieuwe gehad en deze heeft ook kuren ondermeer word de dvb-t kanale lijst spontaan gewist zenders worden staan er soms 12345 x dubbel in gaat van zelf steeds langer worden de zap tyden.

Ik draai op de org sw en muti 171.

 

====================================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ronnie,

 

Met alle respect, begrijp ik jouw verbazing dan weer niet.

 

Ik zit af en toe tandenknarsend naar berichten van een zeer specifiek groepje leden te kijken die deze azbox premium HD+ steeds weer tot op het bot verdedigt.

 

Ik heb deze receiver al een hele tijd staan en hem zeer uitvoerig getest. Ik kan niet anders concluderen dat er nog steeds van alles mis mis is en hij absoluut niet zo geweldig is als sommige mensen hier doen geloven. Dat geldt voor zowel de originele firmware als ook de enigma2 'hobbybob variant'.

 

Hij is met name met originele firmware ontzettend traag (niet alleen zappen, maar ook in het menu), op diverse punten nog zeer buggy en zeker met enigma2 naar mijn mening niet woonkamer waardig.

 

Voor rond de 300-350 euro koop je simpelweg veel betere producten en dat zou ik dan ook iedereen aanraden.

 

Als je een VU+ Uno met een azbox premium HD+ vergelijkt, zou ik werkelijk geen enkele reden kunnen bedenken om de azbox te kopen. Geen enkele...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat veel mensen die de AZbox verdedigen komen van standaard stb of dat de AZbox hun eerste ervaring is met linux stb. Voormij golden allebei, het was mijn eerste stb. Ik hoorde altijd hoe geweldig een dreambox was en dat hij stabieler en sneller was dan de Azbox. Toen ik heb maar besloten om de ET9000 te kopen. En ja hoor het kan velen malen beter, dan zie toch hoe slecht de software eigenlijk van de AZbox is. Mensen die de AZbox verdedigen moet eens een VU/dreambox/Et9k of et5k testen, dan pas zie je wat je werkelijk mist.

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ronnie,

Met alle respect, begrijp ik jouw verbazing dan weer niet.

Ik zit af en toe tandenknarsend naar berichten van een zeer specifiek groepje leden te kijken die deze azbox premium HD+ steeds weer tot op het bot verdedigt.

Ik heb deze receiver al een hele tijd staan en hem zeer uitvoerig getest. Ik kan niet anders concluderen dat er nog steeds van alles mis mis is en hij absoluut niet zo geweldig is als sommige mensen hier doen geloven. Dat geldt voor zowel de originele firmware als ook de enigma2 'hobbybob variant'.

Hij is met name met originele firmware ontzettend traag (niet alleen zappen, maar ook in het menu), op diverse punten nog zeer buggy en zeker met enigma2 naar mijn mening niet woonkamer waardig.

Voor rond de 300-350 euro koop je simpelweg veel betere producten en dat zou ik dan ook iedereen aanraden.

Als je een VU+ Uno met een azbox premium HD+ vergelijkt, zou ik werkelijk geen enkele reden kunnen bedenken om de azbox te kopen. Geen enkele...

Mvg,

Michel



Van alles mis?? of reageerd ie niet als een adhd box??
Ontzettend traag?? hmmm nee hij is niet zo snel als een dm ( of een van zijn vele clones ) maar wel stabiel als ik vergelijk met andere boxen ( die geen enigma draaien ) valt dat allemaal erg mee.

Dat je "tandenknarsend" naar berichten van een specifiek groepje leden zit te kijken snap ik ook niet, feit is dat ik hier nog iedere dag geniet van mijn Azbox hij mag dan niet zo snel zijn als andere boxen maar wel stabiel.
Overigens jouw opmerking over de "hobbybob" E2 firmware vindt ik weer zeer denegrerend, jij zou als geen andere respect moeten hebben hoe dit tot stand komt ( ipv van een receiver op de markt brengen die bijna 100 procent overeenkomt met....)
Als de enigam2 versie nog niet "woonkamer" waardig is in jouw ogen zou ik graag weten wat je er nog in mist? uitgezonderd teletext want dat is nog niet aangepakt, voor de rest is het stabiel ( en ook snel )


De topic titel is : Diep teleurgesteld in ondersteuning Azbox

De fabrikant heeft al toegegeven dat de NDA agreement met CELRUN niet een goede keuze was ( overigens heb ik uit goede bronnen vernomen dat dat de enigste manier was op deze box ooit uit te kunnen brengen ) en dat men over gaat stappen naar Neutrino als basis firmware.
Wanneer? geen idee, komt het er? jazeker.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: D_liver
Ontzettend traag?? hmmm nee hij is niet zo snel als een dm ( of een van zijn vele clones )


Ik denk dat iedereen die een Dreambox heeft en een azbox had (en dat zijn er heel veel) het wel met mijn eens zal zijn dat een Dreambox DM8000 of DM800HD-SE, maar ook een ET9000 of een VU+ Uno, VU+ Duo enz. vele maken sneller én stabieler is.

Citaat:
Overigens jouw opmerking over de "hobbybob" E2 firmware vindt ik weer zeer denegrerend, jij zou als geen andere respect moeten hebben hoe dit tot stand komt ( ipv van een receiver op de markt brengen die bijna 100 procent overeenkomt met....)


100% overeenkomt met wat? Toch zeker niet met een dreambox. Dat mocht opensat willen.
Die enigma versies zijn stuk voor stuk zo buggy als wat.
Stabiel? Amehoela!
Vandaar 'hobbybob' want de azbox in de woonkamer zetten met enigma2 er op staat garant voor vliegende boxen en gesneuvelde ramen wink

Juist over opmerkingen zoals die van jou kan ik mij enorm verbazen. Heb je nu echt vuil in je ogen of heb je gewoon zeer weinig eisen en een lage kwaliteitsstandaard?

Er worden azboxen als dreambox/goed enigma2 alternatief in de winkel verkocht en dat zou ik bijna oplichting willen noemen van de heren verkopers.

Een VU+ Uno kost nog geen 300 euro en is echt simpelweg een veel betere keuze.

Bij jou is het standaard antwoord op alle klachten van anderen 'bij mij werkt het wel goed'. Nou gefeliciteerd, dan ben jij de enige met een goed werkende azbox premium HD+! :D

Mvg,

Michel


Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er worden azboxen als dreambox/goed enigma2 alternatief in de winkel verkocht en dat zou ik bijna oplichting willen noemen van de heren verkopers.



Sorry maar dat komt niet/nooit van opensat of van de importeur.
Ik geloof perssonlijk nooit een winkelier ,met welk product dan ook, tegenwoordig hebben we daar internet voor daar kan ik alles vinden wat ik wil weten van een product.

Citaat:
Die enigma versies zijn stuk voor stuk zo buggy als wat.
Stabiel? Amehoela!


Ik heb nu net de laatste PB 3.2.2 image op 1 van de boxen staan, ik kan daar alles mee wat ik wil, opnemen/afspelen/tv kijken/filmpje kijken ( ook .mkv) deze draait nu 5 dagen zonder 1 enkele vastloper.

Citaat:
100% overeenkomt met wat? Toch zeker niet met een dreambox. Dat mocht opensat willen.


Nee juist niet ik heb het over ontvangers met dezelfde proc ( alleen hebben ze niet de oled display )
Citaat:

Een VU+ Uno kost nog geen 300 euro en is echt simpelweg een veel betere keuze.


juist dat bedoel ik

Citaat:
Bij jou is het standaard antwoord op alle klachten van anderen 'bij mij werkt het wel goed'. Nou gefeliciteerd, dan ben jij de enige met een goed werkende azbox premium HD+


Dat is echt onzin, ik probeer juist anderen te helpen en advies te geven, het standaard antwoord is dus onzin.
Maar kom langs en onder het genot van een biertje kunnen we ff zien

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Coolracer,

 

Zelf zit ik al vanaf het prilste begin in de sat hobby. Toen ik voor het eerst de AZ Box onder ogen kreeg had ik absoluut niet de bedoeling er een Dreambox clone van te maken. Ik beoordeeelde de ontvanger op zijn eigen prestaties, prestaties die op een aantal gebieden met kop en schouders boven andere ontvangers uitstaken, ik noemde er al eerder een paar.

 

Ik heb wel altijd gesteld dat ik zou willen dat deze ontvanger het bedieningsgemak en de zapsnelheid had van een Maxplus, Clarke_Tech of Dr. HD ontvanger (alles hetzelfde).

 

Maar je moet wel een onderscheid maken tussen het gemak waarmee een ontvanger bediend kan worden en de prestaties die hij levert. Zo kon ik vanavond met de AZ Box naar de smalbandige BNR Newsradio transponder op 16 Oost luisteren. Iets wat je met geen enkele Clarke-Tech en voor zover ik weet ook met geen enkele Dreambox of VU+ ontvanger kunt. Ook betwijfel ik of je met die andere ontvangers naar 4:2:2 feeds kunt kijken. Met de meesten in elk geval niet.

 

Als je dat alles op één hoop probeert te gooien dan ga je appels met peren vergelijken. Maar goed, als we op dat pad zijn, ik heb me door bezitters van Dreamboxen en VU+ ontvangers laten vertellen dat ze er veel mee kunnen maar dat ze de zapsnelheid en het gebruiksgemak van een Clarke-Tech nog steeds veel beter vinden.

 

Wat je verdedigt hangt heel sterk af van wat je voorkeuren zijn. Zoek je een soort kabel-vervangende abonnee-tv doos dan stel je andere eisen dan iemand die het leuk vindt om gewoon allerlei FTA zenders te bekijken. Ben je iemand die het onderste uit de kan wilt en dus naar vrij buitenissige zenders zoekt (ook wel onterecht als sat-dx beschreven) dan heb je weer andere wensen. En dan spreek ik nog niet eens over wensen op het gebied van beeld- en geluidskwaliteit.

 

Zelf denk ik nog steeds dat de AZ Box hardwarematig een van de beste digitale ontvangers is die ooit op de markt kwam. Maar ik zou hem niet aanbevelen aan mensen die gemak zoeken een snelle zorgeloze bediening van de gewone pakketjes zoals die op de diverse Astra en Hotbird satellieten voorhanden zijn. Zeg het maar in auto termen: voor een ambitieuze racer zal een Lamborghini een prachtige wagen zijn, maar zou je je opa en oma niet eerder een automaatje in de middenklasse aanraden?

 

NB

Hiermee bedoel ik niets neerbuigends mee hoor, ik hoop dat je dat er niet in ziet. Maar de ontvangerkeuze hangt nu eenmaal af van de wensen en benodigdheden van de gebruiker. Als je een racefiets wilt dan moet je wellicht een oncomfortabel zadel, het ontbreken van een deugdelijke verlichting en misschien zelfs goede spatborden op de koop toe nemen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: D-liver
tegenwoordig hebben we daar internet voor daar kan ik alles vinden wat ik wil weten van een product.


Daar zit nu net het probleem. Op dat internet (sat4all.com even als voorbeeld nemende) worden mensen verkeerd voorgelicht door mensen als jij die deze box helemaal de hemel in prijzen en alle problemen die andere mensen ondervinden als 'zal wel fout ingesteld zijn, want bij mij werkt ie perfect' afwimpelen.

Op een heel klein clubje azbox freaks na, is iedereen die op basis van die informatie een azbox heeft gekocht al lang weer overgestapt op een beter werkend merk.

Als je dit forum eens goed doorleest zul je ook zien dat al die mensen schrijven dat ze blij zijn dat ze van dat ding af zijn.

Normaal gesproken laat ik mij niet nodeloos negatief uit over een box, maar ik kan niet langer aanzien hoe onze leden door enkele figuren compleet op een verkeerd been worden gezet.

De Azbox premium HD+ werkt met originele firmware nog steeds op diverse punten slecht, is traag, enigma2 is absoluut niet woonkamer geschikt en ja hoor... De volgende Azbox (me) wordt al weer helemaal de hemel in geprezen.

Ik begin pas te 'prijzen' als dat ding door ons getest is, maar de vaste azbox aanhang geloof ik absoluut niet meer op hun woord. Dat moeten we nu al 3 jaar aanhoren en het product is nog steeds niet goed.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prijs de Azbox al een tijdje niet meer de hemel in. Maar een paar vrienden van mij die deze box hebben gekocht zijn toch maar wat blij met dat ding. Het ligt er aan waar je hem voor gaat gebruiken, een snelle zapper is het niet en zal het ook niet worden.

Maar hij kan wel 4:2:2 uitzendingen weergeven bijvoorbeeld, en laat dat nou juist 1 van de redenen zijn van die mensen om deze ontvanger te kopen.

De mediaspeler is ook heel aardig en voor anderen weer een reden om deze ontvanger aan te schaffen.

En dan is het een twinsat-tuner voor maar 299 euro, ook een reden om dit apparaat te verkiezen boven andere merken. Bij VU en ClarkeTech betaal je toch minstens 50-75 euro meer.

Op Enigma2 zijn er ook enkele bekenden van mij overgestapt en de meeste zijn met RC11 nog heel tevreden t.o.v. de originele firmware. Als ik nu eens tijd heb en hun overzet op de nieuwste PB3.2.2 dan zal alles nog meer naar tevredenheid werken. Ik vind dat Enigma2 nu wel huiskamerwaardig is en beter werkt dan de originele firmware, zeker qua reactiesnelheid op de afstandsbediening en dus ook de algehele bediening loopt veel fijner. Mijn vrienden die over zijn op Enigma2 willen in elk geval niet meer terug naar Opensat.

 

En ik ben echt volledig onafhankelijk, want het maakt me echt niet uit welke ontvanger iemand kiest. Maar ik vind dat de waarheid in het midden ligt, enkele gasten op dit forum schrijven wel erg positief inderdaad (bijv. D Liver, Ronnie1966) en wat Michel ervan vind is vooral gebaseerd op het feit dat hij ervaring heeft met DM8000 en VU+ modellen die veel sneller presteren wat Enigma2 betreft.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

1. 4:2:2 Welke zender dan? Naar mijn weten zenden alleen enkele feeds uit in dat formaat en wat wil je daarmee? Geen enkele normale televisiezender zendt uit in 4:2:2!

 

2. De mediaspeler aardig? Hij speelt een zeer groot deel van de testfiles niet af en wat hij wel afspeelt mankeert vaak van alles aan. Audio valt weg, DVD menu's werken niet enz.

Een slecht werkende mediaspeler is eigenlijk net zo goed als geen mediaspeler want dat is een enorme bron voor ergernis.

 

3. Het is geen (goed werkende) twin-tuner. Met het opnemen op de tweede tuner gaat regelmatig van alles mis. Conflicterende timers wordt niet gemeld maar de opname gaat dan gewoon fout.

 

4. € 299,00 is een hoop geld als je het vergelijk met een VU+ UNO die veel beter werkt en wel doet wat hij moet doen, snel is, talloze extra mogelijkheden heeft. Geen twin tuner, maar beter een betrouwbare single tuner dan een slecht werkende 'twin-tuner'. Voor +/- 50-60 euro extra koop je een veel betere twin tuner.

 

Mijn mening is gebaseerd op de feiten. Feit is simpelweg dat de opensat firmware niet goed, veel te traag en daarom nauwelijks bruikbaar is en de enigem2 versie is zo instabiel als de pest. Naast die instabiliteit zijn er audioproblemen en werken diverse andere dingen gewoon niet goed.

 

Ze moeten gewoon stoppen met de verkoop van dat model en zich vol storten op de Azbox Me. Ik hoop nogmaals dat de Me wel wat wordt maar ook daar zetten ze de kaarten weer op maarliefst 2 en zelfs eigenlijk 3 verschillende software versies terwijl één goed werkende software al helemaal geweldig zou zijn.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat veel zenders opeens uitgezonden werden in MPEG4 moest ik overgaan op een andere tuner. Ik had een ABCOM 400s, heb ik jaren plezier van gehad. Als je dan rond gaat kijken, kijk je eerst wat je er mee kunt. Deze box is betaalbaar en bovendien heeft het de mogelijkheid zowel DVB-S2, DVB-T en DVB-C erin te zetten. En ik kan zeggen dat ik deze box al een enorme vooruitgang vind in vergelijking met wat ik had. Wat ik ook belangrijk vind, is dat ik de opgenomen bestanden niet meer hoef te converteren om ze op de laptop te kunnen zien. Dat was met de Abcom een heel karwei. Dat alles nog niet optimaal werkt, neem ik op de koop toe. Uiteindelijk komt er een versie die ik jarenlang zal kunnen gebruiken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...