Ga naar inhoud

visiosat of Technisat Multyantenne

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

welke schotel kan het beste kopen om meerdere satellieten te ontvangen ..zelf dacht ik aan een Visiosat Bisatellite G4 of een Technisat Multyantenne

zelf heb ik een schotel met een motor maar die doet het niet meer ... nu zit er een dual lnb op ...maar is niet wat het is

De ontvanger is een dreambox DM800 HD PVR

Geplaatst:

Ik zal voor de Visiosat Bisatellite G4 kiezen ivm regen reserve. En als er een lnb defect is. Dan kan men deze relatief makkelijk zelf vervangen. En bij de technisat multyantenne heb daar mijn twijfels.

Geplaatst:

ik dacht zelf aan 200 euro en hoe zit het dan met de aansluiting naar de dreambox

Geplaatst:

voor 200 euro dacht ik de schotel met motor heb ik al meer dan 15 jaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: davis
ik dacht zelf aan 200 euro en hoe zit het dan met de aansluiting naar de dreambox

De lnb's voor de desbetreffende satellieten schakel je d.m.v. een diseqCswitch en van de diseqCswitch komt er 1 kabel naar de ontvanger te lopen.

Voor €200,- is de visiosat G4 wel een goede keus mits je niet van plan later alsnog meerdere satellieten te willen ontvangen.
Geplaatst:

moet je dan de diseqc op A/B houden of moet deze op

diseqc A/B/C/D zetten en poort A

poort B

poort C

poort D veranderen en waarop dan!

Geplaatst:

@davis

Je moet via het menu de tuner eerst op diseqc 1.0 instellen

Voor de Multytenne:

Astra 19,2 op 1 of a

Horbird 13 op 2 of b

Astra 23,5 op 3 of c

Astra 28,5 op 4 of d

Met lossen lnb’s en en een diseqc-switch moet je de volgorde op je tuner instellen zoals je de lnb’s op de diseqc-switch hebt aangesloten.

Voor elke TV moet er een coaxkabel naar beneden, dus één of twee kabels.

Maar nogmaals de vraag, hoeveel aansluitingen wil je hebben, voor 1 TV of voor 2 TV’s. Dat maakt best wel uit in de prijs.

Geplaatst:

Het is voor 1 TV

ben ook op de site van visiosat geweest ,ging dan naar alignment software voor ..Install location datas.. maar kreeg geen ,,tekening,, er bij.

Verder alles wel ..zoals longitude.latitude maar niet hoe je de lnb's moest plaatsen

Geplaatst:

De Visiosat Bisatellite G4 is redelijk eenvoudig uit te richten. Als u de schotel optimaal uitricht op de Astra 1 (19,2 oost). Dan staat de andere satellieten astra 2,3 en hotbird ook bijna goed. Dan is het nog een kwestie van fijn afstellen van de lnb houders en de skew van de lnb.

Geplaatst:

hoe moet je dan de dreambox instellen. als een visiosat Big.bisat koopt .voor de astra's en hotbird (4sat) is er een schema?

Geplaatst:

ben gisteren er naar op zoek gegaan. maar de prijzen verschilden nog al wat

maar ik denk wel dat ik er 1 koop . eerst voor 4 lnb. kan er later er altijd nog iets bij.

hoop dat ik de schotel goed kan uit richten.. en in kan stellen naar de dreambox toe

Geplaatst:

De visosat G4 zit met 4 lnb's wel aan zijn maximum dus daar kan later niets bij, houd daar rekening mee. Als het je intentie is om later toch te willen uitbreiden kun je misschien beter voor een Wavefrontier T55 gaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen