Ga naar inhoud

[ET5000] opnemen op Synology NAS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de ET5000 ingesteld krijg, zodat ik op mijn Synology NAS kan opnemen?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

Wat heb je al geprobeerd en wat lukte er niet?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Gast Stephan296
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een Qnap nas maar het zal ongeveer hetzelfde zijn.

Maak op je NAS een map aan die je nfs kunt mounten op de ET5000.

Rechten van de map instellen, dus zowel lees als schrijfrechten.

Eventueel koppelen aan een gebruiker, was bij mij niet nodig maar het zou kunnen dat het bij jou NAS wel moet.

Dan zet je je ET5000 aan.

- Je gaat naar instellingen.

- Dan naar systeem.

- Dan naar Netwerk.

- Dan naar verbindigsbeheer

- Dan naar voeg een nieuwe netwerkverbinding toe.

- Stel actief op activeren in

- Lokale gedeelde map:Voeg hier de naam in zoals je de map wil noemen op de ET5000.

- Type verbinding kun je laten staan.

- Server IP: het ipadres van je NAS.

- Server Share: Hier de directory neerzetten welke je wil mounten.

- Gebruik als harde schijf vervanging kan wel hoeft niet.

- verbindingdopties: kun je zo laten staan.

Dan op OK drukken.

Dan ga je terug naar het systeemmenu van de ET5000 en druk je op opnamelocaties en deze stel je in.

Doormiddel van een filebrowser kun je je directory die je gemound hebt selecteren.

Geplaatst:

Laat ik maar eens beginnen met een externe schijf. Daar gaat het al mis. Bij systeem ziet hij de schijf. Bij initialiseren zeg ik formatteren, gebeurt zichtbaar niets. Locaties: hdd/media? Moet ik op de externe schijf zelf eerst mappen aanmaken of doet de box dat zelf? Een handleiding zegt hier niets over, dus daar heb ik geen hulp aan. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen, hoe ik dit werkend krijg?

Gast Stephan296
Geplaatst:

Ik heb je stap voor stap uitgelegd hoe je op een NAS moet opnemen en nu wil je op een externe HDD opnemen.

Maak gewoon een map aan op die externe HDD en ga dan naar opname locaties via instellingen en systeem en blader dan naar je externe harde schijf en selecteer de map die je wilt.

Geplaatst:

Ik heb het geprobeerd met een USB 2.0 externe HP schijf. Hij zag hem wel, maar formatteren lukt niet, geen reactie na indrukken rode knop. Toen bij opslaglocatie. Hier geen schijf te zien, alleen HDD en diverse keuzemappen. Toen box maar eens herstart. Resultaat: alle instellingen weg van de hele box incl settings.

Nu zei mijn leverancier, dat ik niet via USB, maar alleen een e-sata schijf aan kan sluiten, vandaar alle ellende?

Nu heb ik even gegoogled: Begrijp ik nu dat ik die HP USB wel kan gebruiken, maar hem via een e-sata kabel aan moet sluiten?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stephan296
Hallo,

Ik heb een Qnap nas maar het zal ongeveer hetzelfde zijn.

Maak op je NAS een map aan die je nfs kunt mounten op de ET5000.

Rechten van de map instellen, dus zowel lees als schrijfrechten.
Eventueel koppelen aan een gebruiker, was bij mij niet nodig maar het zou kunnen dat het bij jou NAS wel moet.
Dan zet je je ET5000 aan.
- Je gaat naar instellingen.
- Dan naar systeem.
- Dan naar Netwerk.
- Dan naar verbindigsbeheer
- Dan naar voeg een nieuwe netwerkverbinding toe.
- Stel actief op activeren in
- Lokale gedeelde map:Voeg hier de naam in zoals je de map wil noemen op de ET5000.
- Type verbinding kun je laten staan.
- Server IP: het ipadres van je NAS.
- Server Share: Hier de directory neerzetten welke je wil mounten.
- Gebruik als harde schijf vervanging kan wel hoeft niet.
- verbindingdopties: kun je zo laten staan.

Dan op OK drukken.

Dan ga je terug naar het systeemmenu van de ET5000 en druk je op opnamelocaties en deze stel je in.
Doormiddel van een filebrowser kun je je directory die je gemound hebt selecteren.

Het blijft voor mij abacadabra: Ik wil hem sharen naar 192.168.*.* DISKSTATION2 - map DREAMBOX.
Wat vul ik nu bij locale gedeelde map in & wat vul ik bij server share in?

Bij opname locaties vind ik select locatie: standaard opnamelocatie: /hdd/movie/ - markeerpunt: /hdd/movie

Ditzelfde verhaal staat bij timeshift instellingen, alleen dan /media/hdd.
Wat valt hier in te stellen?

"Door middel van een filebrowser kun je je directory(?) die je gemount(?) hebt selecteren" Waar vind ik een filebrowser in mijn box?

Geplaatst:
Origineel bericht van: jernst
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de ET5000 ingesteld krijg, zodat ik op mijn Synology NAS kan opnemen?

welk model en type NAS van synology?
workgroup
share inrichten
nfs access
fstab aanpassen
herstarten
klaar.

als je niet kunt vinden wat voorwaarde is en daarna wat methode is zoek je niet goed.
en ZELF een usb disk ertussen door te smijten is je eigen obstructie aangaande de originele vraag > dus oplossingen die aangedragen worden zijn nu verwarrend
ik ga terug naar je eerste vraag

et5000 is enigma2 en dus identiek aan het mounten van een dreambox of et9000 of VU+DUO

zoek nog maar eens.
je zou een draadje van afgelopen week zomaar 1 op 1 kunnen toepassen op je et5000.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik denk niet, dat het model iets had toegevoegd, maar het is de DS108J, workgroup is "dream".

In het verleden heb ik al eens een mount zonder succes geprobeerd te maken op mijn Dreambox 600 naar mijn NAS en het na een aantal weken modderen opgegeven.

Het tussendoortje met de USB was enkel om te proberen of het lukte zonder netwerkbeheer, that's all! Dan had ik wellicht het principe van de procedure begrepen, helaas.

Geplaatst:

//192.168.1.11/volume1/video /media/hdd nfs rw,soft,nolock, 0 0

ip-adres van je synology gebruiken ipv voorbeeld

als je dat eens in de /etc/fstab schrijft als laatste regel

en de et5000 herstart moet ie de synology zien als /media/hdd

wel vooraf het ipnummer van de et5000 via het webinterface van synology in nfs-access opnemen... zie afbeelding afbeelding synology

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Origineel bericht van: jernst
Ik heb het geprobeerd met een USB 2.0 externe HP schijf. Hij zag hem wel, maar formatteren lukt niet, geen reactie na indrukken rode knop. Toen bij opslaglocatie. Hier geen schijf te zien, alleen HDD en diverse keuzemappen. Toen box maar eens herstart. Resultaat: alle instellingen weg van de hele box incl settings.
Nu zei mijn leverancier, dat ik niet via USB, maar alleen een e-sata schijf aan kan sluiten, vandaar alle ellende?
Nu heb ik even gegoogled: Begrijp ik nu dat ik die HP USB wel kan gebruiken, maar hem via een e-sata kabel aan moet sluiten?

En hoe moet ik dit verhaal zien? Ik moet toch simpel ook een USB HD aan kunnen sluiten,los van het NAS verhaal, zonder dat mijn box op tilt gaat. Iedereen weet dit blijkbaar zonder problemen in 2 tellen te kunnen realiseren, alleen als je vraagt welke stappen je moet volgen, is het exacte antwoord er niet. Althans ik kom niet verder als leek(op dit gebied). Ik voel mij ondertussen een grote onbenul (misschien terecht)

Geplaatst:

jernst ik dacht dat je usb disk een tijdelijke oplossing was

als je dat als eerste wilt kunnen toepassen ligt het aan je image op de et5000 om zo'n usb disk extern correct en adequaat te kunnen aankoppelen (mounten)

dat doen de moderne images via een device manager

welk image heb je er op?

EN heb je daar (in dat image) rond gesnuffeld naar een device manager welke een extern medium netjes kan aankoppelen (mounten)

een en ander kan ook middels telnet commando's, maar de betere images doen dat per afstandbediening ook netjes.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Beschouw het maar als een tijdelijke oplossing, een leermoment. De image die ik gebruik is PLI, 2.1 bij mijn weten. Rondgesnuffeld en geprobeerd heb ik wel. Dit resulteerde in een box, die bij de herstart alle instellingen kwijt was. Mijn fantasie is nu, dat hij op de HD naar een nieuw image zocht, omdat ik hem niet juist had aangekoppeld?

Geplaatst:

Ik heb op de NAS in de gedeelde mappen een NFS regel gemaakt voor de gedeelde map: video (ip adres ET5000 - lezen/schrijven - adm.

Dat is volgens mij de eerste stap, toch?

Dan moet ik op de box bij settings als Server share: volume1/video invullen. Bij locale gedeelde map: DISKSTATION2 invullen. Bij IP: 192.168.*.* (ip NAS) invullen.

Klopt dit of is het andersom bij locale map & server share?

Moet er nog meer gebeuren od is dit het?

Gast Stephan296
Geplaatst:

Locale map is de naam hoe jij hem wilt zien op je ET5000 bij mij staat er video maar dat kan ook films of noem het maar op zijn.

het belangrijkste is dat je je pad en je ipadres goed hebt staan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen