jernst Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 Ik heb het nog simpeler gedaan: Onder instellingen-systeem-netwerk-netwerkbrowser: de Synology geactiveerd. Vervanging harde schijf op ja.Opgeslagen. Een map "movie" op de Synology gemaakt en NSF rechten gemaakt. Nu lijkt het allemaal te werken. Ik zie nu alleen op mijn NAS de opname staan onder: Movie/HDD/movie. Dus heb ik het pad niet goed ingevuld? Had ik: volume1/movie in moeten vullen bij netwerkbrowser & bij opslaglocatie dit ook aan moeten passen? Maar hoe zit dat met timeshift? Onder opslaglocatie staat daar: media/hdd. Moet ik nu ook een extra map "media" aanmaken op mijn Synology, om dit te kunnen gebruiken via de Synology? Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
Tonskidutch Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 jernst het werkt dus fijn de mappen en je symbolic links betreffende kan ik het niet meer volgen de Volume1 is per NFS en alle onderliggende mappen gedeeld <shared> aan ip_et5000 ik heb geen hdd in mijn receiver en gebruik de NAS dus als HDD-VERVANGING nadat ik een mapje (kleine letters) movie in de <share> aanmaak is alles kits mijn default symbolic link verwijst dus naar media/hdd = opname/opslaglocatie. meer doe ik niet het pad Citaat: Bij locale gedeelde map: DISKSTATION2 invullen klopt niet lokaal / locale = media/hdd lokaal betekend de map op de VU waar de mount middels mountpoint aangekoppeld is Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jernst Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Dan kunnen we elkaar een hand geven. Ik kan jouw technische uitleg absoluut niet volgen als leek Neemt niet weg, dat je mij wel inspireert zelf oplossingen te zoeken. Het is mij zelfs al gelukt mijn nieuwe settingslijst erin te prakken. Wie weet heb ik op termijn nog iets toe te voegen aan dit forum. Het kan verkeren Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
grunt Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 (aangepast) Sorry dat ik hier even inbreek. Ik heb het probleem dat ik mijn DS212+ niet kan openen vanuit de ET9500. Vanaf TV, PS3, Popcorn A210 lukt het allemaal prima, maar als ik via mijn ET9500 in de videomap wil komen lukt het niet. De share geeft een klein rood kruisje aan op de ET9500 (sharenaam: volume1/video) Ik heb gebrobeerd met notepad fsstab te openen, en dat lukt ook, maar de regels staan niet netjes onder elkaar dus ik durf niets toe te voegen. Hoe moet ik dat doen (onder windows 7)? Alvast dank (ben een totale Linux nieuweling) //192.168.1.11/volume1/video /media/hdd nfs rw,soft,nolock, 0 0 ip-adres van je synology gebruiken ipv voorbeeld als je dat eens in de /etc/fstab schrijft als laatste regel en de et5000 herstart moet ie de synology zien als /media/hdd wel vooraf het ipnummer van de et5000 via het webinterface van synology in nfs-access opnemen... zie afbeelding afbeelding synology ciao 29 augustus 2012 aangepast door grunt VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
grunt Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Het is al geregeld, ik had niet gezien dat ik op de Synology in tabblad NFS het IP van de ET9500 moest invullen en rechten toekennen. Het werkt nu. Sorry dat ik hier even inbreek. Ik heb het probleem dat ik mijn DS212+ niet kan openen vanuit de ET9500. Vanaf TV, PS3, Popcorn A210 lukt het allemaal prima, maar als ik via mijn ET9500 in de videomap wil komen lukt het niet. De share geeft een klein rood kruisje aan op de ET9500 (sharenaam: volume1/video) Ik heb gebrobeerd met notepad fsstab te openen, en dat lukt ook, maar de regels staan niet netjes onder elkaar dus ik durf niets toe te voegen. Hoe moet ik dat doen (onder windows 7)? Alvast dank (ben een totale Linux nieuweling) VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen