Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Hoi

Kan je dit eens uileggen voorwat dit allemaal staat.Ik heb al een paar keer dit gezien ivm een update.wat is de betekenis en hoe kan je zien als de update binnen is?

mvg

humbox

 

Ik heb 2 updates gehad , nadat ik in 2.2.1 op rev I45 ben geraakt , toen konn 3 zenders . Na update zat ik p i46 , reboot en nu op I4A , 5 zenders kan dus nu . Vind ht wel raar dat na elke heropstart cccam kaart 110 emm's krijgt . ma werkt verder goed op 2 boxen (3 opnames en op 2 boxen rondzappen dus geen probleem ) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 updates gehad , nadat ik in 2.2.1 op rev I45 ben geraakt , toen konn 3 zenders . Na update zat ik p i46 , reboot en nu op I4A , 5 zenders kan dus nu . Vind ht wel raar dat na elke heropstart cccam kaart 110 emm's krijgt . ma werkt verder goed op 2 boxen (3 opnames en op 2 boxen rondzappen dus geen probleem ) .

hoi

Kan je met eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-11

006a CANALDIGITAAL : 2012-02-08

 

Betekend dit dat de kaart er klaar voor is, of dat het ook voor CDS al geactiveerd is?

 

Heb het zelf even getest en kon nog gewoon 8 kanalen tegelijkertijd opnemen.

Dus het versienummer (I4A) betekend nog niet dat de kanalen (SID) beperking geactiveerd is (voor CDS dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop ik daar al tijden te roepen CCcam is dood :eek:

Ik geef mezelf een vrijwillige ban voor 30 dagen ter zelfkastijding :angry:

 

Tja... CCcam teerde op een andere welbekende softcam. Nu die verdwenen is is het zelf sleutelen voor die gozers. En dat valt tegen. Vandaar o.a.(!) die minimale updates en revisies.

 

En wat lees ik trouwens over 'cache clouds' e.d.? De meeste cardserver software (dus niet de pure clients) slaan al jaren de CW op in hun cache. Dus een 'hit' in die cache was altijd al een voltreffer (wat een 'non-hit' voor de kaart betekend). Zo'n CW in een centrale 'cache-cloud' stoppen betekend naast extra latency ook nog eens extra management voor de software, terwijl de cache altijd al direct aanspreekbaar was voor de client. Overbodige stap dus.

 

SID-limiting (kaart aanspreekbaar maken voor 3 a 4 zenders maximaal) moet voldoende zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelf even getest en kon nog gewoon 8 kanalen tegelijkertijd opnemen.

Dus het versienummer (I4A) betekend nog niet dat de kanalen (SID) beperking geactiveerd is (voor CDS dan).

 

heel juist... het is niet dat je I4A ziet staan dat je daarvoor al een update hebt gekregen met die maatregel.

 

en zoals hier geschreven, het is niet 5 maar max 4 zenders die opgedeeld worden in : (3 kijken en 1 voor zappen of opnames). dus niet 4 kijken en 1 zappen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAARSCHUWING

 

Beste mensen,

 

Hierbij wil ik jullie waarschuwen bij het gebruik van de bezwaarbrief aan CanalDigitaal (h**p://www.sat4all.com/forums/topic/318442-voorbeeld-brieven-tbv-het-uiten-van-klachten-over-cd/).

GEBRUIK DEZE BRIEF NIET!

 

Met deze brief geef je aan dat je benadeeld wordt door de limitering van het aantal tegelijk te kijken / op te nemen kanalen. Voor 95% van de gezinnen zal dit geen probleem zijn. Eén programma kijken, een ander programma opnemen en twee kinderen die hun eigen programma bekijken is al uitzonderlijk.

 

Voor 95% van de mensen die de brief invult gaat het dus om het extern cardsharen. Deze mensen sturen met de brief hun gegevens naar CD en geven in feite aan dat ze aan cardsharing doen. Erg handing voor de anti-fraude afdeling bij M7, zo'n lijst met potentiële cardsharers!

 

M7 loopt veel geld mis als het gevolg van cardsharing. En dan hebben we het niet over een paar miljoen euro op jaarbasis, maar over honderden miljoenen! Elke mogelijkheid om wat van deze misgelopen inkomsten terug te krijgen zal M7 gebruiken en dit is niet altijd de meest geoorloofde manier. De CCcam backdoor is hier een voorbeeld van (voor degene die hier nog steeds niet in geloven, blijf lekker CCcam gebruiken. Maar kom dan niet zeuren als ze je op zwart zetten).

 

Mensen, denk na! Ga niet openlijk om shares vragen terwijl je ook even aangeeft wat je locals zijn.

 

Dit bericht wordt waarschijnlijk weggemod, dus quote dit bericht.

 

- Asmodai

Link naar reactie
Delen op andere sites

@asmodai:

 

In de brief wordt duidelijk gesteld dat intern sharen toegestaan wordt door M7 groep door uitspraken van kopstuk Dhr. Tensen.

Een groep mensen die afgelopen periode fiks geinvensteerd heeft in meerdere geavanceerde tuners met opname mogelijkheid wordt door de invoering van de CHID-4 lock

benadeeld immers hun investering doet niet langer wat het deed. Er kan niet meer opgenomen en gekeken worden met meerdere tuners.

Deze groep mensen willen dit graag laten weten aan de M7 groep.

Als de M7 groep deze klanten gaat rechercheren zullen ze niet bij verboden wansharders uitkomen maar gezinnen die terecht gedupeerd worden waar ze strafrechtelijk niet tot een aanklacht kunnen komen. Sterker nog het zal ze sieren als ze zelf met een technische of financiele oplossing komen om deze groep gedupeerden te compenseren.

Dat dit laatste gebeurt is zo goed als nihil immers men zal zich beroepen op gebruik van niet gecertificeerde tuners.

Alleen in geval van smartWII methodiek komen ze ernstig in verlegenheid aangezien ze deze techniek zelf periode aangeraden hebben aan hun klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAARSCHUWING

 

Beste mensen,

 

Hierbij wil ik jullie waarschuwen bij het gebruik van de bezwaarbrief aan CanalDigitaal (h**p://www.sat4all.com/forums/topic/318442-voorbeeld-brieven-tbv-het-uiten-van-klachten-over-cd/).

GEBRUIK DEZE BRIEF NIET!

 

Met deze brief geef je aan dat je benadeeld wordt door de limitering van het aantal tegelijk te kijken / op te nemen kanalen. Voor 95% van de gezinnen zal dit geen probleem zijn. Eén programma kijken, een ander programma opnemen en twee kinderen die hun eigen programma bekijken is al uitzonderlijk.

 

Voor 95% van de mensen die de brief invult gaat het dus om het extern cardsharen. Deze mensen sturen met de brief hun gegevens naar CD en geven in feite aan dat ze aan cardsharing doen. Erg handing voor de anti-fraude afdeling bij M7, zo'n lijst met potentiële cardsharers!

 

M7 loopt veel geld mis als het gevolg van cardsharing. En dan hebben we het niet over een paar miljoen euro op jaarbasis, maar over honderden miljoenen! Elke mogelijkheid om wat van deze misgelopen inkomsten terug te krijgen zal M7 gebruiken en dit is niet altijd de meest geoorloofde manier. De CCcam backdoor is hier een voorbeeld van (voor degene die hier nog steeds niet in geloven, blijf lekker CCcam gebruiken. Maar kom dan niet zeuren als ze je op zwart zetten).

 

Mensen, denk na! Ga niet openlijk om shares vragen terwijl je ook even aangeeft wat je locals zijn.

 

Dit bericht wordt waarschijnlijk weggemod, dus quote dit bericht.

 

- Asmodai

 

M7 (eigenaar van o.a. Canal Digitaal) is er alleen voor de aandeelhouders, de klanten worden als een "noodzakelijk kwaad" gezien, en die moeten niet zeuren.

Laten we alleen maar eens de "klantenservice" als voorbeeld nemen...dan weten de meesten wel wat ik bedoel, ikzelf ken een paar misselijkmakende voorbeelden.

 

Nee, wil je geld vedienen, zul je er iets voor moeten doen, een daarvan is leren je klanten te koesteren, en niet als een stuk vuil te behandelen.

 

Zolang M7 op dergelijke voet doorgaat, heb ik er geen spijt mee, geen "centje" spijt.

aangepast door VriezeNet®
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Dus als je de brief invult en opstuurt ben je illegaal aan het WAN sharen?

Vreemde redenering heeft asmodai.

 

Kan me wel voorstellen wat hij er bij denkt...

Je geeft inderdaad wel al je gegevens aan CD....pak de leden met de "dikke pakketten" eruit dit is voor hun simpel op te zoeken...en ga dan een beetje rechercheren.

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Kan me wel voorstellen wat hij er bij denkt...

Je geeft inderdaad wel al je gegevens aan CD....pak de leden met de "dikke pakketten" eruit dit is voor hun simpel op te zoeken...en ga dan een beetje rechercheren.

 

Gr.Merkedesch

Zou heel mooi zijn als ze langs komen, dan sluit ik ook mijn 2 dm500 2 dm600 en de dm7020 aan + mijn huidige ontvangers kom ik op 10 gelijktijdig te gebruiken ontvangers! Alles heb ik nu door die cd gasten in HD tuners geïnvesteerd en dan geen beeld meer! Daar moest de recherche naar kijken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We nemen hier veel op met de VU duo's (moeders-de-vrouw dol op series) en kijken vaak apart naar verschillende zenders, dus ik verwacht problemen binnenkort. Kabel is geen optie, kost me vele duizenden euro's om het aan te laten leggen en sinds Smilde ingestort is is terrestrial geen optie meer want hier geen ontvangst meer. Hoewel, ik ben op een Duits forum een schema tegengekomen van een heel veel beter werkende zelfbouw T-antenne voor specifiek de frequenties die je wilt ontvangen. Kosten vrijwel 0,0 met wat rondslingerende troep. Zal hem binnenkort eens gaan bouwen als ik wat tijd kan vinden.

 

Lijkt me interessant om eens te proberen. Ik hou me aanbevolen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@funkyduck,

 

Fijn hè, die Vu+ Duo´s. Er zou goed nieuws moeten zijn, in ieder geval als je met VTi werkt.

Sinds gister is er in de laatste versie van VTi (4.0), een nieuwe versie 2.3.0 van CCcam toegevoegd.

Dus evt. VTi flashen naar 4.0, dan laatste updates er bij en dan 2x blauwe knop en versie 2.3.0 downloaden en op aan zetten.

Vergeet niet de ouwe uit te zetten. Dan zou je, wordt aanbevolen, de Vu´s één uur op Nederland 1 SD (dus niet HD?) moeten zetten.

Jammer dat e.e.a. niet te controleren is.

Maar het zou moeten werken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...