Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Precies. Ik kijk met een multiswitch op drie kamers. De kaart meenemen naar boven als je gaat pitten is gedoe, maar kan wel. Alternatief is een 2e en 3e grijze kaart aanschaffen, maar dan kan ik geen HD zien en moet je naast de aanschaf en registratiekosten voor die kaarten ook nog eens naast de 2,50 vijf euro per kaart voor HD neertellen. Wat een kosten om het gedoe met kaartje mee naar boven nemen te voorkomen. Dus is homeshare een oplossing, maar kan ik straks niet meer onbeperkt opnemen.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dat alles terzijde, zijn er nu veel benadeelden als je maximaal 4 kanalen kunt ontvangen?

 

Ik spreek namens een gezin met 6 personen en het is hier nog niet voorgekomen dat iedereen wat anders keek / opnam? (4 quad LNB's)

 

Volgens mij zijn de echte benadeelden toch echt wel de mensen die cardsharen.

 

Denk het niet , De grootste benadeelde is canal digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote verhaal hierachter is dat CD en TvV deze invoering gedaan hebben om het cardsharen tegen te gaan ,ik heb meer het idee dat de normale klant die hier helemaal niet aan doet en voorheen alleen thuis wat kijkt opneemt en wat meer tv's in huis heeft de nadelen van zullen ondervinden ,en nu op eens naar oplossingen op zoek gaan. het percentage dat aan cardsharing doet zal het niet zoveel uitmaken , die verzamelen nu meer kaarten en ze zijn weer uit de brand geholpen, en nu met die nieuwe CCcam 2.30 de meest gebruikte en simpelste softcam ook voor de gemiddelde leek . zijn de meeste middelen die CD en TvV wilden hanteren wel weer teniet gedaan , de normalle binnenhuis shareder is hier meer de klos dan wie dan ook.

 

Het effect is nu dat mensen die voorheen gewoon intern binnehuis sharede gaan op deze manier veel gemakkelijker naar oplossingen zoeken die CD en TVV juist wilde bestrijden de vraag is en blijft . is CD en TvV er wat mee opgeschoten , heeft dit het juiste effect teweeg gebracht

 

ik ben er bijna zeker van dat het antwoord NEE is.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het echte probleem niet ,bij 99,999 % van de huishoudens zijn 4 kanalen toch wel voldoende

CD zal zich niet druk maken over die 0,001% van de klanten.

Als open sharen weg valt krijgen ze meer dat 0,001 % klanten erbij

Verder is er een oplossing door een tweede kaart erbij te nemen

de tweede of derde kaart was ook bedoeld voor een tweede of derde TV in huis.

m.b.t. opnemen volgens mij zijn de NL programma's niet zo goed dat je vaak

meerdere programma's tegelijk moet opnemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het echte probleem niet ,bij 99,999 % van de huishoudens zijn 4 kanalen toch wel voldoende

CD zal zich niet druk maken over die 0,001% van de klanten.

Als open sharen weg valt krijgen ze meer dat 0,001 % klanten erbij

Verder is er een oplossing door een tweede kaart erbij te nemen

de tweede of derde kaart was ook bedoeld voor een tweede of derde TV in huis.

m.b.t. opnemen volgens mij zijn de NL programma's niet zo goed dat je vaak

meerdere programma's tegelijk moet opnemen.

 

Hoe kan jij nu oordelen of dat genoeg is , nogmaals gaat het daar dan om? veel mensen met een gezin met kinderen , dus meer tv's in huis . mensen die in ploegendienst werken , mensen die verschillende opnames willen maken die elkaar overlappen en tegelijk tv willen kijken. is dit niet voldoende voor, ook het argument dat de NL tv niet zo goed is om veel van op te nemen , onderbouw dat eens ? dat jij dat toevallig vind !!! . jij vertegenwoordigt hier toch niet elke CD kijker ? vind het sorry dat ik het moet zeggen een onderbouwing van 0,0 hebben.

 

En even terug te komen op die tweede kaart,

 

- belachelijke hoge instap kosten om hem al aan te schaffen

- staat alleen basis pakket op ,als de pakketten op de tweede kaart hetzelfde moeten zijn als op de hoofdkaart betaal je je helemaal scheel, ook belachelijk dus.

 

 

Maar dit is al zovaak hier besproken , of iemand het dan of wel niet belachelijk vind dat iemand niet genoeg aan 4 sids heeft is voor elke huissittuatie weer anders , dat je er een oordeel over velt ok, maar je onderbouwingen kloppen gewoon niet.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zo boos worden tijden veranderen en ook regels

dadelijk is CD failliet en dan heb je helemaal niets meer of ben je

dan boos op de curator die de knop uitgezet heeft

 

oplossing zijn er en er zullen ook andere oplossingen komen

 

20 jaar geleden kon ik nog zonder decoder kijken naar filmnet teleclub premiere sky enz

en opeens zijn ze gaan coderen dat heb ik ook maar moeten nemen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zo boos worden tijden veranderen en ook regels

dadelijk is CD failliet en dan heb je helemaal niets meer of ben je

dan boos op de curator die de knop uitgezet heeft

 

oplossing zijn er en er zullen ook andere oplossingen komen

 

20 jaar geleden kon ik nog zonder decoder kijken naar filmnet teleclub premiere sky enz

en opeens zijn ze gaan coderen dat heb ik ook maar moeten nemen

ben niet boos hoor :) alleen voor hier , 2 kids, met ieder tv op slaapkamer , kijken veel eredivisielive en Filmchannel, vrouw in ploegen dus veel opnames, en ik wil mijn eigen opnames doen en tv kijken , sja dan is 4 echt not done. en om nu 2 kaarten aan te schaffen met de extra betaalde pakketten erop wordt ook een duur grapje , en ik neem niet aan dat ik de enige ben waarbij dit geld, zo vreemd is deze huissituatie niet anno 2011. aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mensen met het basispakket ook minder problemen met de maatregel hebben dan mensen met familie pakket en hoger en daar dus ook Eredivisie live en sport 1 bij hebben automatisch meer opnemen omdat ze nu eenmaal meer kanalen ter beschikking hebben. Op het moment dat CD de regel invoert zeg per direct mijn entertainment pakket op met eredivisie live. Dan is het basispakket toerijkend en wacht wel af of ze de regels weer aan willen passen zo niet is CD EXIT en ga ik over naar het recreatie pakket.

Conclusie de maatregel gaat ze gewoon abbo's kosten.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD had zich beter kunnen richten op de grote commerciële servers.

 

De grote jongens pakken ze op die manier niet die pakken gewoon 5 kaarten en klaar

 

maar de kleine sharers die met de buren in de straat via wifi sharen en de kaart en internet delen

pakken ze zo.

 

hoe centerparcs enz het oplossen weet ik niet waarschijnlijk een open kaart de grote sharers

zullen ook wel aan ze een kaart kunnen komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou in ieder geval helpen als nu eens het volledige abo ook op de tweede kaart staat.

Dat scheelt voor de meesten een hoop geklungel. Die tweede kaart is daarnaast bijna zo

duur als een goedkoop nieuw HD share boxje. CanalDigitaal is nooit echt handig omgegaan

met de vraag naar het gebruik van een tweede ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de kleine sharers die met de buren in de straat via wifi sharen en de kaart en internet delen

pakken ze zo.

 

 

Zelfs die pakken ze hier niet mee, die verzamelen gewoon 5 of meerdere kaarten met dezelfde pakketen via de niet toegestane weg en klaar ,nee de eerlijke abbonee die pakken ze hiermee, voor de rest zie ik er helemaal het nut niet van in.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort gezegd bereikt canaldigitaal hier helemaal niets mee.

 

Je kan maximaal 3 kaarten toevoegen aan je bestaande hoofdkaart met toppaket voor 2,50 p/mnd even snel uitgerekend 4 x 4 = 16 kanalen en je voegt NED 1,2 en 3 hieraan toe dan kom je al aan 19 kanalen even de config aanpassen van OSCAM, CCCAM of .....CAM en je bent als canaldigitaal zijnde weer keihard bij af.

 

Bij de commerciële kaart servers zijn ze ook niet dom die schaffen gewoon een paar abonnementen extra aan en die sharen vrolijk verder alleen moeten ze even wat kaartreaders er achter knopen.

 

Wat je op dit moment creëert dat is ruilhandel heb jij FILM-HD dan heb ik Eredivisie 1 & 2 voor jou. en zo word de cirkel weer rond en dan hebben ze er helemaal niets mee bereikt en is al die kostbare energie voor niets geweest.

 

Gegroet

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je op dit moment creëert dat is ruilhandel heb jij FILM-HD dan heb ik Eredivisie 1 & 2 voor jou. en zo word de cirkel weer rond en dan hebben ze er helemaal niets mee bereikt en is al die kostbare energie voor niets geweest.

 

Gegroet

Avalon

 

Helemaal mee eens , waar nu 1 share genoeg zou zijn voor alles zijn er dan meerdere nodig dus wat krijg je mensen die voelen zich benadeelt , die gaan echt niet een duur tweede of derde kaartje aanschaffen met die extra pakketten er op , nee die gaan kijken wat de mogelijkheden zijn .

 

het zal ze niet zoveel meer klanten op gaan leveren , denk eerder dat het verliezen wordt en er meer CD en TVV en Telesat dan ooit tevoren geshared gaan worden,het netwerk wordt met deze regel alleen maar groter

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje,

 

Ik zie net je berichten. Maar hetgeen je stelt tav van de 99.9% die er geen last van hebben en al hetgeen je meer stelt, is niets meer of minder dan uit de lucht gegrepen argumentatie en ballineer je daarmee het probleem te zeer om te kunnen stellen dat hetgeen je te melden heb serieus genomen kan worden. Zoals eea door o.a. Greevels en anderen meerdere malen gezegd klopt. De maatregel van CD is naar mijn mening een hopeloos gebaar van onmacht en hooghartigheid naar de normale klanten zoals velen hier.

 

CD zou zich moeten afvragen wat zij beoogd het ongeoorloofd vullen van zakken of het bestrijden van een begrijpelijkerwijs ondervonden probleem. Het eerste verafschuw ik voor het laatste heb ik begrip. Echter als het laatste het doel is, dan zijn daar andere aangewezen wegen voor en behoeven reguliere normale cliënten niet gedupeerd te worden. Waarbij ik durf te stellen dat de handel en wandel van CD in deze in strijd is met wetgeving in deze en zeker niet ondersteund wordt door haar algemene voorwaarden. Want die stellen in het geheel niets over een maximum aantal te benutten tv's op één kaart. CD doet dat graag iedereen geloven door te verwijzen naar een 2-tal artikelen, maar die zijn in het geheel niet van toepassing in deze.

 

Daarnaast handelt CD in strijd met haar eigen algemene voorwaarden daar waar staat dat de kaart niet buiten NL mag worden gebruikt, terwijl zij wel sinds enige maanden aangeeft voor vragen en technische ondersteuning van haar produkt bereikbaar te zijn. Dus als CD dan zo precies is in de handhaving van haar voorwaarden, dan zou een iets ingetogener gedrag in deze meer op de plaats zijn. Maar ik begrijp dat voor CD de €'s belangrijker zijn dan de waardering van haar cliënten, de belangen van de cliënten en het respect voor de cliënten.

 

Er kan gezegd worden dat CD failliet gaat door het sharen in huis of daarbuiten (al dan niet commerciëel), maar als het bedrijf zo doorgaat op deze weg is zij zelf de grootste oorzaak daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...