Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik ben het helemaal met je eens en het overgrote deel van wat je schrijft is ook nog eens aantoonbaar en feitelijk correct.

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Zelf woon ik in België, maar wij hebben een abonnement bij CanalDigitaal. Geregistreerd op een ander adres uiteraard omdat CanalDigitaal ons anders niet als klant wil. Wettelijk helemaal fout natuurlijk, maar volgens hun algemene voorwaarden helemaal 'correct'.

 

Ik stel gewoon dat als uncle Bill W. van Astra Benelux het van CD mag/mocht, mag ik het ook ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eindelijk iemand die het hele 175 pagina's durende getouwtrek weer op het spoor zet.

tv-vl, CDS was perfect voor grotere gezinnen.

overal in huis een ontvanger, kaart in smart-wii of in de dm. via lan gewoon verbinden, klaar en iedereen tevreden.

 

nu gaat dit niet meer.

En nee mensen, niet iedereen in dit forum shared WAN !

ik krijg een hekel als ik hier continue lees dat ze extern dit niet meer kunnen of dat, 70% van mijn klanten zijn gezinnen met 2 of 3 kids.

die hebben heus meer dan 1 tv, soms tot 3 of 4.

de meeste willen dan een twin ontvanger, omdat ze dan eens iets kunnen opnemen.

dus die zitten soms met pieken van 4-7 kanalen, deze mensen sharen niet( die kennen zelfs het woord nog niet), betalen mooi full pakket, maar nu ook zij als diegene die niet shared extern maar wel veel investeerde in apparatuur zijn dus de dupe door het eenzijdig en onaangekondigd veranderen van de voorwaarden.

 

daar draait deze "discussie "over, niet over : " ik ga nu lekker buitenshuis sharen..."

 

mocht M7 dit eens goed inzien (wat ze volgens mij zeker doen,want ik kan echt niet geloven dat daar een bende cowboys zitten die even iets gaan proberen zonder echt te weten waar de klepel hangt) en hun aantal chid gewoon terug brengen naar +-6 dan zullen ze zien dat dit geen probleem of gezeur opbrengt.

 

eerder aangeven, de jongens die sharen, hebben gewoon een legbatterij kaarten, wat kan hen 5 extra kaarten schelen als je ziet wat die onnozelaars verdienen.

 

en ik(en veel andere dealers) vragen zich echt af : waarom wij niets wisten, nooit duidelijke communicatie kregen, en dat een gewone betalende burger die enkel binnenhuis wil kijken nu plots alles ziet verdwijnen zonder een echte reden (want dat moet je tegen een gezin niet zeggen, het is tegen sharen mijnheer : die mensen kennen dat woord niet en zeggen ook : das mijn probleem niet, maar nu heb ik het wel zitten) daar gaat dit draadje toch over?

 

enfin, zoals altijd zal er wel "weer een oplossing" uit de bus vallen....vroeg of laat...en waar staan ze dan??.... nergens weer...enkel veel geld kwijt, boze klanten, dealers die hun contract gaan stopzetten,....

en de mensen met een dm of andere linux zijn mss gered, maar de klanten met officiële apparatuur staat nergens, want zij gaan geen cccam of oscam kunnen draaien, die hebben een smart-wii of clone+ en klaar.

aangepast door SatMann
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het jammere van heel die zaak is dat er nooit eens zo'n oetlul van M7 met DUIDELIJKE argumenten voor de dag komt maar steeds rond de commerciële pot blijft draaien. Op "hun" forum zitten precies diegenen die niks nuttigs te vertellen hebben maar wel een cursus "lullen zonder iets te zeggen" met succes gevolgd hebben.

Ik kan SatMann goed begrijpen dat hij als dealer het eventjes kotsbeu is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was afgelopen weekend in Lommel//Belgie bij een oude zakenrelatie op bezoek en natuurlijk zoals altijd gesproken over onze wederzijdse sat-hobby.

Liet mij zien wat er allemaal was te ontvangen zonder een kaartje, werkelijk alles uit Europa kwam binnen voor een luttel bedrag (onder een tientje/mnd). Hij zag afgelopen week op sommige TVV-kanalen wel wat problemen ten gevolge van de ingeschakelde beperking, maar dat was binnen no-time opgelost en kijkt weer vrolijk verder.

 

Conclusie: de "grote" jongens hebben geen last van de maatregel, ze (M7) treffen enkel vele kijkers die gewoon hun standaard receiver gebruiken (ik citeer @satMann). Zodra ik dus ook last krijg van de beperking ben ik in direct abonnee af en heb ik snel geschakeld naar de alternatieve weg/mogelijkheid welke ik in Belgie heb gezien. Zelfs een 3-tal alternatieve abbo's is leuker geprijst dan 1x HD-abbo met filmkanalen.

 

Voel me dan ook niet schuldig als ik kijk op welke wijze er feodaal wordt beslist en gehandeld over de rug van de consument (kijk niet verder dan wat er al is gepasseerd in het verleden bij BumaStemra, StichtingDeThuiskopie en M7)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus wordt de volgende stap allemaal verplicht aan de M7 ontvanger met een gepaarde Receiver-card (boxkey).

Daar wordt je ook niet gelukkig van.

 

Je verhaal toont aan, dat er uiteindelijk geen andere mogelijkheid overblijft voor M7.

 

En voor het nederlandse taalgebied gaat het sat. aanbod zich dan beperken tot Ned. 1,2,3 SD en BVN.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wordt de volgende stap allemaal verplicht aan de M7 ontvanger met een gepaarde Receiver-card (boxkey).

Daar wordt je ook niet gelukkig van.

 

Je verhaal toont aan, dat er uiteindelijk geen andere mogelijkheid overblijft voor M7.

Misschien gaat NPO zelf wel maatregelen en/of actie nemen, kunnen we kijken zonder boxkey en kunnen we zonder M7

Kijk maar eens naar de veranderingen c.q. verschuivingen binnen alle omroepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze met boxkey en verplichte ontvangers beginnen is het zowieso eide oefening voor tvv hier , en dan niet na einde contract duur maar per direct .

Als je niet oplet vertellen ze straks nog met welke kleur van ondergoed je na hun tv aanbod mag kijken , anders op zwart ..... :eek: .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is inderdaad het alternatief, er is dan geen sat aanbieder meer voor het nederlandse taalgebied.

In Belgìe een situatie van voor TVV op de markt kwam, in Nederland nieuw voor veel mensen.

 

M7 is geen overheid of filantropische instelling, wanneer er geen geld verdiend kan worden gaat de stekker eruit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv schreef:

En voor het nederlandse taalgebied gaat het sat. aanbod zich dan beperken tot Ned. 1,2,3 SD en BVN.

Je zou toch eens je oor te luister moeten gaan leggen op het Mediapark te Hilversum, deze beperking of nooit enige kans van slagen hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...