Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Vraag me nu na 178 pagina's aan berichten af, hoeveel leden van tvv en cd hun abo hebben opgezegd of hebben aangepast. Is er iemand die kennis heeft van daadwerkelijke stats ?? Volgens mij zijn er maar bar weinig die daadwerkelijk iets hebben gedaan behalve brievie sturen. Vraag het me wel af. De meeste schreeuwen alleen maar doen niets... Als je wat wilt bereiken dan moet ook daadkrachtig te werk gaan.

aangepast door phantmbox

VU+Duo

Schotelke met 6LNBS

Pana 50VT20-3D TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedoel dat er dan veel Vlamingen ofwel naar Telenet (kabel) ofwel naar Belgacom(iptv) gaan.

 

Als er nu iemand een big media server opzet met TIG boxen erop en gewoon alle kanalen gaat streamen hahahaha internetTV ! Vanuit Rusland ofzo ... dus geen cardsharing meer maar direct tv in HD. Met een mediaplayer tv kijken hahaha.

aangepast door phantmbox

VU+Duo

Schotelke met 6LNBS

Pana 50VT20-3D TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ander spreekwoord zegt, dat het gras bij de buren altijd groener is. :D

 

Die andere providers hebben ook allemaal hun eigen voor en.. nadelen.

Een ieder moet gewoon kiezen wat voor hem of voor haar het beste is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv,

 

Er wordt wel gezegd dat de servers etc in verweggistan staan, maar dat trek ik ernstig in twijfel. Daarnaast als nu alleen al die aanbieders via Marktp*** etc zouden worden aangepakt dan ging het anders. Daarnaast is het argument dat justitie niets doet in deze voor CD nog geen vrijbrief om zelf dan ook maar de wet te overtreden. Het is heel makkelijk voor CD om zich achter dit soort argumenten te verschuilen, maar justitie wil meer en doet meer dan dit soort lieden graag willen doen geloven. Nee, echt ikblijf bij mijn standpunt dat zolang CD niet eerst inzet pleegt op dit vlak is zij niet gerechtigd om de rekening bij de klant neer te leggen. Dat vond, vind en zal ik onverteerbaar blijven vinden, sterker crimineel gedrag en eigenlijk een vrijbrief voor de kwaadwillenden op deze aarde.

 

Dus het zou CD sieren om open kaart te spelen of de maatregel in de ijskast en eerst inzet plegen op het vlak door mij geduidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zouden ze er bij RTL en SBS van deze actie vinden.

Ik kan me voorstellen dat deze mensen juist gebaad zijn dat er zo veel mogelijk mensen kijken en dat ze liever hebben dat er tien tv's in een huis staan om hun zenders te bekijken dan vier.

Ik heb het dus niet over de sport en film zenders maar over de zenders die het moeten hebben van de kijkers en reclame inkomsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joop001, in zekere zin hebben CD / M7 en wij als consumenten een gemeenschappelijk belang.

Alhoewel ze een van de modernste communicatie systemen exploiteren hebben ze van zelf communicatie helaas minder verstand.

 

Met elkaar samenwerken zou meer opleveren.

Misschien zouden wij als klant een platform moeten vormen die regelmatig constructief overleg met M7 heeft.

Er is dan een goede kans op wederzijds begrip voor elkaars wensen en problemen, waardoor iedereen er beter van kan worden.

 

Maar of dat platform er ooit komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat het overigens met de problemen bij de abonnees van TVV en Telesat. Als het geheel inmiddels weer draait als een (misschien wat mager) zonnetje, zie ik voor M7 geen enkele belemmering het hier nog voor de kerst ook in te voeren.

Als onze zuiderburen echter maar genoeg problemen blijven melden die met de nieuwe maatregelen te maken hebben, zou het best kunnen zijn dat het hier in Nederland nog even wordt uitgesteld. En dat even zou dan best wel een half jaartje kunnen zijn.

Ik geloof namelijk absoluut niet dat de maatregel hier in Nederland vlekkeloos zal verlopen met al die diversiteit aan ontvangers en cams.

 

Vorige week zondag hebben ze bijvoorbeeld hier de coderingen van de NPO zenders al moeten afhalen, omdat de programmering van de kaarten kennelijk niet helemaal volgens plan verliep (Alles ging op zwart). Het totale Nederlandse pakket bevat onderhand wel zo'n 80 sid's en dan heb je toch heel wat extra geheugenruimte op je kaartje nodig. Zo groot zijn die geheugens op die chipkaarten nou ook weer niet.

Vorig jaar zou hier het antisharen zo worden ingevoerd en dat ging uiteindelijk ook niet door.

Inmiddels heeft M7 wel bereikt dat de angst er hier in Nederland goed in zit. Al diegenen die een linuxbakje voor zichzelf op het kerstmenu hadden gezet, zullen zich nu wel eerst 10 keer achter de oren krabben voordat ze er nog eentje aanschaffen.

En eerlijk gezegd denk ik dat dat een beetje de bedoeling is van M7.

aangepast door polarbear

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we nu eerst is afwachten tot morgen, kijken of ze het aandurven.

 

Aangezien er nog geen centrale thread is voor probleemmeldingen van gecertificeerde ontvanger en van linux ontvanger valt het aantal problemen misschien wel mee.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel 107 gebruikers die dit topic lezen en niemand die reageert dat zij hun abo bij tvv / cd hebben opgezegd. Lachertje toch .... Er is niemand die ondanks deze acties iets doet. Leuk zo'n blaaskaken topic... Ik heb mijn abo naar beneden geschroefd en duidelijk gemaakt bij cd dat als ik over 30 dagen na heden niet meer kan kijken en of opnemen op de boxen overstap naar ziggo. Laten ze hun AV maar eens waarmaken als we voor de rechter staan als ik niet meer betaal tot einde contract. Neem alleen nog maar een sat boxje in de kamer voor extra zenders per cs.

 

Zijn er nog meer mensen hier die deze aktie kunnen claimen, want als TVV en CD 25.000+ klanten kwijt raakt het wel einde verhaal is voor hun. Durf wel te wedden dat er maar weinig leden van TVV / CD zijn die echt iets ondernemen. De grote CS jongens spannen zich ten minste wel in om hun klanten tevreden te houden.

 

Geef liever een paar centen uit om de 500S om te ruilen voor een 500C dan geld te steken in CD voor extra kaarten.

aangepast door phantmbox

VU+Duo

Schotelke met 6LNBS

Pana 50VT20-3D TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

MP3 heeft de muziek industrie een klap gegeven, Videotheken zijn er nog nauwelijks, epubs/ebooks zal dat gaan doen voor de uitgeverijen e.d en Cardsharing voor onze hobby. Zolang er ergens iets gratis te halen is dan zullen veel mensen dat doen (vooral Nederlanders ;)). Hoe lager de drempel hoe harder het gaat.

Ik denk dat het alleen op te lossen is door kritisch te kijken naar het business model.

De tarieven moeten omlaag zodat het de moeite niet meer waard is om de content op een illegale/andere manier te halen.

 

M7 jaagt nu haar klanten weg, de payservers (grote jongens) zijn de lachende derde in deze.

Tarieven van CD en TVV zullen omhoog gaan.

 

Ik verwacht dat ook de kabel aanbieders de komende jaren klappen gaan krijgen door de steeds geavanceerdere apparatuur en steeds bredere internet verbindingen (glas).

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Zijn er nog meer mensen hier die deze aktie kunnen claimen, want als TVV en CD 25.000+ klanten kwijt raakt het wel einde verhaal is voor hun.

 

Niet alleen voor hun, maar ook voor ons als Sat kijker.

 

Dit doet mij een beetje denken aan iemand die in een boom op een tak zit en die tak zelf aan het doorzagen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...