Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Iets met de ecm tijden doen heeft juist geen zin meer want elke kaart kan maar 4 zenders decoderen straks, dus de tijden zullen veel lager blijven dan voorheen toen men bijv 15 zenders van de kaart las en de tijden veel hoger waren.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iets met de ecm tijden doen heeft juist geen zin meer want elke kaart kan maar 4 zenders decoderen straks, dus de tijden zullen veel lager blijven dan voorheen toen men bijv 15 zenders van de kaart las en de tijden veel hoger waren.

Zo had ik het nog niet gezien , daar heb je ook weer gelijk in ja , slim opgemerkt :) en zo laag maken dat intern sharen in huis onmogelijk wordt? of kan dat niet ? aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

@redneck eyeball

 

Ik zag je schermnaam als lezer voorkomen in de ledenlijst onderaan dit topic. Ik weet niet of je nog voor TVV werkt? indien zulks het geval, misschien kan je enkele gedachten met ons delen? TVV blijft - ondanks de reclame op tv - opvallend stil over dit onderwerp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten ze wel verrekte snel zijn

Als ik mijn Vu ping geeft ie aan 0 ms tot 1 ms

 

Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is de tijd dus danig terug brengen dat extern sharen voorbij is.

Dus een b.v richting de 15 ms.

Theoretisch zal dit volgens mij geen probleem zijn, maar ik heb dus geen idee of dat praktisch ook uitvoerbaar is.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten ze wel verrekte snel zijn

Als ik mijn Vu ping geeft ie aan 0 ms tot 1 ms

 

Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is de tijd dus danig terug brengen dat extern sharen voorbij is.

Dus een b.v richting de 15 ms.

Theoretisch zal dit volgens mij geen probleem zijn, maar ik heb dus geen idee of dat praktisch ook uitvoerbaar is.

 

Probleem is dat niet elke hardware even snel is, de ene decoder kan gerust een halve seconde over de aanvraag doen, waar een ander zelfs meer als een seconde de tijd neemt.

Daarbij is de ping zo laag dat het weinig zin heeft. Plus dat er al een theoretische oplossing is, namelijk een buffer maken van ruwweg 3 seconde, heb je alleen 3seconde geen beeld in begin, maar dan kunnen ze wel weer 'extern' sharen. Ik denk met zelfs een seconde extern sharen nog niet is aangepakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dan moet je, zoals eerder aangegeven, er zelf wat aan doen als CD/TVV/TeleSat. Doe wat met prijzen en zeker wat met de service. Zorg er voor dat mensen niet iets extern hoeven te zoeken, maar dat je het zelf aanbied voor een redelijke prijs.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dan moet je, zoals eerder aangegeven, er zelf wat aan doen als CD/TVV/TeleSat. Doe wat met prijzen en zeker wat met de service. Zorg er voor dat mensen niet iets extern hoeven te zoeken, maar dat je het zelf aanbied voor een redelijke prijs.

 

Dat zal voor de kabel boys misschien nog wel werken.

Dat is voor die mannen een reken sommetje.

 

Voor satelliet ben ik daar dus nog niet zo zeker van.

Stel CD zakt naar 25 euro voor het top pakket inclusief voetbal. ( ik weet niet of ze het daarvoor kunnen doen dus vandaar stel)

De grote share servers zakken dan b.v ook 5 euro van € 20.- naar € 15.-

Dan heb je voor dat bedrag wel ook alle buitenlandse pakketten.

Iets wat met de kabel niet gaat.

En ik zie niet gebeuren dat mensen 2 maal voor iets gaan betalen ( 1 keer legaal en 1 keer niet legaal)

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal een berichtje plaatsen bij andere forum topic,

 

Als er een andere softcam gemaakt word is de limiet van 4 nog steeds van kracht. Mocht je een VPN netwerk gaan creëren dan heb je gebruikers nodig die willen ruilen. Je kunt wel een server Rusland neer zetten en iedereen daarop laten aansluiten maar als die verbinding vol loopt dan heb je iedereen zonder beeld zitten ik neem aan dat in Rusland de infrastructuur niet echt het je van het is op snelheden (correct me als het niet zo is)

 

Je zult moeten gaan kijken of je de limiet op kan heffen in de smartkaart. Ik kom weer terug op een eerdere posting die ik gedaan heb. Als je een smartkaart koopt zit hier een preview periode van 15 dagen op bij activatie is er nog geen limiet van 4 van kracht. Als de smartkaart op een abonnement gezet word dan pas word er informatie naar de kaart gestuurd met de soort van het abonnement en limieten .

 

De instructie die een geregistreerde kaart krijgt is weer anders dan een kaart die in de preview periode hangt deze heeft geen limieten het is dus de kunst om de geregistreerde kaart de instructie te geven als een preview kaart en dit is waar we mee aan het experimenteren zijn maar het wil ons nog niet lukken.

 

Gegroet

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Limiet van 4 geldige cw's bestaat dan nog steeds. Enige wat nu ontstaan is weer externe sharing. Vpn etc maakt daarbij niet veel uit, zou alleen onder het mom van veiligheid zijn. Ecm en cw's nemen heel weinig bandwith in beslag, probleem hoogstens die onstaat is een te hoge ping. Al is die ook naar Rusland snel genoeg, normaal. (waarom is rusland heilig in illigale dingen :S. Grootste torrent site uit Rusland werd gehost in Amsterdam. Maar dat terzijde.)

 

Maar nogmaals het probleem is niet opgelost, loopt je routertje vast, struikelt er iemand bij kpn over een kabeltje, heb je geen beeld, opnames mislukt etc.

 

Het is interessanter voor een technicus om de goede en foute cw's te vergelijken, om emm's te bekijken welke aansturen hoeveel geldige cw's je kaart uitpoept, en meer van dat soort dingen.

aangepast door DoeEensGek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Limiet van 4 geldige cw's bestaat dan nog steeds.

 

Het is interessanter voor een technicus om de goede en foute cw's te vergelijken, om emm's te bekijken welke aansturen hoeveel geldige cw's je kaart uitpoept, en meer van dat soort dingen.

 

Wat denk je dat iemand doet als er een aanpassing moet gebeuren aan welke softcam dan ook ;)

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo CeesV,

 

Net een drukke dag achter de rug. Maar even een paar (heel stel reacties terug) maar je gaf aan dat CD/M7 en de consumenten een gezamenlijk belang hebben, dat klopt. Als een bedrijf zuinig is op zijn klanten dan handelt deze er ook naar en denkt deze niet direct in €'s. Maar CD/M7 doet dit wel. Daar gaat het dus fout. Maar ik weet niet of je weleens met hun heb proberen te communiceren, nu dat lukt dus echt niet. Ik zou graag deelnemen aan zo'n platform (m'n handen jeuken). Heb hier ook voorstellen toe gedaan (reactie is 0,0). Dan blijft dus niks anders over dan (helaas) op een minder plezierige manier (mijn mening) te ageren. Maar heb hier eerder aangegeven dit graag samen met anderen te doen, maar helaas reactie is niet echt bemoedigend. Dus als er voorstellen zijn, dan hoor ik die graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou CD eens wat meer in € moeten denken, dat is namelijk het bestaansrecht van elk bedrijf. Dan zouden ze zich wel achter de oren krabben of de beperking wel een goed idee is. Door de beperking wordt het namelijk voor veel mensen erg interessant om voor € 20,- een illegaal cardshare abonnementje te nemen en hiermee onbeperkt binnenshuis door te sharen!

 

Ben niet zo pro illegale abonnementen, maar als ik tegen teveel zwarte beelden ga aanlopen, dan maak ik de keuze wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo CeesV,

 

Net een drukke dag achter de rug. Maar even een paar (heel stel reacties terug) maar je gaf aan dat CD/M7 en de consumenten een gezamenlijk belang hebben, dat klopt. Als een bedrijf zuinig is op zijn klanten dan handelt deze er ook naar en denkt deze niet direct in €'s. Maar CD/M7 doet dit wel. Daar gaat het dus fout. Maar ik weet niet of je weleens met hun heb proberen te communiceren, nu dat lukt dus echt niet. Ik zou graag deelnemen aan zo'n platform (m'n handen jeuken). Heb hier ook voorstellen toe gedaan (reactie is 0,0). Dan blijft dus niks anders over dan (helaas) op een minder plezierige manier (mijn mening) te ageren. Maar heb hier eerder aangegeven dit graag samen met anderen te doen, maar helaas reactie is niet echt bemoedigend. Dus als er voorstellen zijn, dan hoor ik die graag.

Ik denk dat ze denken dat het om "enkele" mensen gaat die zo denken. Als je met concrete aantallen komt.. (handtekening actie) wordt het iets tastbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...