Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik ken vrij veel sateliet kijkers en in het algemeen zijn ze best wel tevreden met Canal Digitaal.

Ze hebben goed beeld op hun Philips HD ontvangers en hebben geen idee wat cardsharing is.

Ik denk dat het aantal abbonees dat vanwege de huidige problematiek hun abonnement opzegt

te verwaarlozen is. Ik denk dat dit ruimschoots wordt gecompenseerd door een toename van

het aantal abbonnementen van mensen die weggaan bij commerciele servers.

Mag ik hopen, in Belgie waren ze ook tevreden met hun "Provider-eigen" receivers totdat de veel besproken beperking werd ingevoerd.

Lees zelf maar eens deze topic terug maar ook de vele reacties vanuit Belgische hoek op diverse boards

 

Ook heb ik reeds eerder verteld dat juist in Belgie de tendens naar "aansluiting" met commerciele servers toeneemt vanwege het feit dat juist die share-services geen last heeft van de beperkende maatregel. Ik ben geen voorstander van dergelijke ontwikkeling, maar weet inmiddels dat als CDS/M7 in de problemen komt er vanuit Hilversum snel een vervanger zal zijn. En dan bedoel ik niet d.m.v. cardsharing !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En die vervanger heeft hetzelfde probleem, teruglopende inkomsten door CS.

 

In België lijkt het, dat na de overgangsproblemen er op dit moment bij "standaard" klanten geen klachten meer zijn.

 

Je mag ervan uitgaan, dat het in Nederland net zo zal lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn vooral de gezinnen met meerdere boxen (2 tot 3+) met interne sharing die getroffen worden en dat zijn er best veel.

 

Een emm sleutel is 8 seconden geldig je kan binnen die tijd dus 4 emm's vragen.

Moeders kijkt programma 1 en neemt programma 2 op

Vaders kijkt programma 2

Dochter kijkt programma 3

Als 1 van die drie 1 keer zapt dan loopt het beeld al vast.

 

Daarnaast zal het ook al sneller gebeuren aangezien mensen van kanaal naar kanaal zappen, op 1 box kan het beeld al vastlopen als je 4 keer zapt...je zit daarna dus een paar seconden zonder beeld omdat de limiet al bereikt is.

 

We betalen voor alle zenders en het is niet aan CDS wat we mogen kijken, als ik alles tegelijk wil kijken dan moet dat gewoon mogelijk zijn.(en volgens hun algemene voorwaarden kan dat ook gewoon)

 

Of hoeven we ook maar voor 4 zenders te betalen met de nieuwe regeling?

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan bevestigen, dat ik nu 5 kanalen opneem en naar de 6e schakel, en geen zwart beeld krijg op TvV dan wel te verstaan ?

Want zoals het hier lijkt, lijkt de schakeling eraf te zijn ?

 

Inderdaad, gisteren heb ik hetzelfde opgemerkt. Zie => http://www.sat4all.com/forums/topic/312798-canaldigitaal-onderneemt-actie-tegen-card-sharing/page__view__findpost__p__2044715

 

Situatie: Vu+ Duo met OpenPLI 2.1, CCCam 2.3.0 (zonder SID limit) en TVV Smartcard op revisie I4A.

 

Deze morgen ben ik er in geslaagd 6 (!) opnames te laten lopen en nog naar een 7de kanaal te kijken voor de zwiek op zwart ging.

Alle opnames waren van dezelfde transponder (Astra1, 12721H).

Ik heb achteraf de opnames één voor één bekeken en op geen enkel moment zijn ze op zwart gegaan. Ook niet op het moment dat - bij het kiezen van een achtste kanaal - die livestream op zwart ging.

 

Begrijpe wie het kan. Heeft TV Vlaanderen de chid limiet van 4 dan toch weer opgegeven en hier opnieuw schitterend over gecommuniceerd (sic)?

 

Groetjes,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit nieuwsgierigheid heb ik wat balletjes opgegooid bij een een aantal payservers. En eigenlijk melden ze allemaal dat ze tijdelijk problemen hebben gehad met TVV. Maar dat alles nu weer stabiel werkt. Deze "garantie" bieden ze ook voor de toekomst. En dat voor 6 tot 10 euro per maand....

Ik denk dus inderdaad dat CDS/TVV/M7 zich heel erg lelijk in de vingers gaat snijden.

Met als gevolg dat wij, de sat kijkers, de dupe ervan worden.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele verhaal verward me ten zeerste , wat willen ze er mee bereiken en waarom ?

Als je meer klanten wil krijgen moet je ze zeker niet pesten , zeker gezien de concurentie .

Mensen die sharen vinden het blijkbaar te duur ,dus zullen zeker geen (extra) abbo nemen ,

of kunnen dat niet omdat ze in het buitenland wonen .

De eersten hadden het geld er niet voor over , dus waarom zouden ze dat nu in een keer wel voor over hebben?

Zeker gezien het pest gedoe wat ze nu meemaken ,waarbij CD niet klantvriendelijk over komt (nog nooit geweest overigens).

Ikzelf heb 2 jaar gewacht om over te stappen naar digitaal omdat ik geen zin had een tuner van FL 1800,-

te kopen ( heb tenslotte een gebruikte Nokia 9800 gekocht) .

De tweede groep kan geen abbo nemen .

 

Volgens mij is in het verleden gebleken dat dergelijke acties nauwelijks extra klanten opleveren.

Dus waarom dan met geld smijten terwijl het niets opleverd ?

Het zou kunnen dan wat kantoor mensen wat moeten bedenken om hun

salaris te rechtvaardigen , als ze niets verzinnen zijn ze missschien overbodig .

En om dat te voorkomen wordt er iets uit de kast gehaald wat wel aardig lijkt .

 

Het zou kunnen dat de rechthebbenden van de programma's het willen .

Dat zou nog enige zin hebben , dan mag het geld kosten .

 

Volgens mij zitten bij CD geen ondernemers maar mensen met een baantje .

Deze hele actie gaat alleen geld kosten maar dat interesseert ze niets het komt toch niet

uit hun salaris .

 

Helaas is hier weinig tegen te doen .

Als te hopen dat de boel falliet gaat en er een andere , slimmere ,leiding komt .

Petities , e.d. halen niets uit , wat de consumenten er van vinden interesseert ze niets .

Consumenten moeten blij zijn dat zij bij CD mogen komen en verder geen gezeur , volgens hun .

Van mij hebben ze niet veel te verwachten , voor nog meer van dezelfde zooi ga ik geen ander

pakket nemen .

Voetbal interesseert mij niet , motorsport (nascar indy )wel en daar zou ik wel voor willen betalen (niet voor F1) .

Maar dat is er steeds minder .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten de pakketten gewoon goedkoper maken en dan de 2de en 3de kaart ook het zelfde pakket op activeren zonder extra kosten.En een normale prijs vragen voor zo'n plastic kaartje.

 

En de activeringskosten gratis maken.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan de 2de en 3de kaart ook het zelfde pakket op activeren zonder extra kosten

 

Dat is mijn grootste pijnpunt/irritatie en de hoofd reden voor mijn intern sharen. De (dure) HD, Film1/Sport1 en Eredivisie Live pakketten die alleen op mijn hoofdkaart zijn vrijgeschakeld.

 

Ik heb sinds enige tijd UPC als regenreserve (op zich voor het snelle internet) en begrijp, dat ik daar wel deze pakketten op alle ontvangers kan zien terwijl ik er maar 1 keer voor betaal en beide nog meer zenders bieden ook.

 

Dan is als dankzij deze CD actie bij mij nu zenders op zwart gaan het rekensommetje snel gemaakt. Dag CD.

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten de pakketten gewoon goedkoper maken en dan de 2de en 3de kaart ook het zelfde pakket op activeren zonder extra kosten.En een normale prijs vragen voor zo'n plastic kaartje.

 

En de activeringskosten gratis maken.

 

De pakketten op zich zullen weinig goedkoper worden denk ik en dat is ook begrijpelijk.(prijzen zijn aan dure kant maar wel marktconform) maar 2e/3e kaartje kan makkelijk hetzelfde pakket hebben (misbruik is te verwaarlozen) en de prijzen die ze voor activatie en smartcard rekenen zijn ronduit schandelijk inderdaad. En anders moeten ze maar gewoon falliet wat mij betreft. prut aanbieder Genoeg partijen die zullen staan te trappelen om het over te nemen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook belachelijk voor woorden dat je de belgische zenders alleen kunt krijgen als je een adres heb in belgie, en andersom zal het ook wel zo gaan.

Een vrij europa een vrije euro, nee zo is het nog lang niet.

 

De burger word op allerlij manieren uitgekleed, armoede is troef, de helft van het salaris zijn de meeste mensen al kwijt , nu nog de sateliet hobby.

 

vr, groet,

devisser

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aanj,

Met je verhaal kan ik instemmen. Het komt mij ook nogal klungelig over en zeker niet doordacht.

 

Aangaande je punt mbt tot de rechtenhebbende van de programma's daarvan meen ik dat dit zeker niet de reden zal zijn. Want immers CD heeft haar signaal conform de eisen beveiligd. Het is dan ook niet een maatregel vanwege een kraak van het systeem oid, in zo'n situatie zal men de versleuteling moeten aanpassen door vervanging van het huidige systeem en dat doet men niet.

 

Zoals bekend kunnen o.a. UPC, Ziggo en Digitenne klanten wel op meerdere tv's van hetzelfde pakket genieten en is cs in huis daarbij geen probleem, dus het argument ingegeven door een verplichting van de rechteneigenaren is daarmee weerlegd. Als men stelt maar je geeft alleen maar distributeurs weer die het signaal afgeschermd kunnen houden alleen voor NL, dan is een verwijzing naar bijv SKY-uk, SKY-germany, Digital+, CanalNordic voldoende om dat te weerleggen. Want ook deze distributeurs leggen niet zo'n beperking op en daarbij is het gebruik van iedere Linux ontvanger (open of closedsource) geen enkel probleem en het inhome sharing dus ook niet.

 

Nee, men geeft duidelijk aan dat het vanwege de commerciele cardsharing gaat en dan ipv de daartoe aangewezen wegen van opsporing, vervolging en schade verhaal kiest CD voor een weg waarbij onschuldigen gelijktijdig op een onredelijke wijze worden behandeld. Daarom ook mijn opmerking eerder dat ik sterk het idee heb dat men een dubbele agenda voert. Waarbij hoe legitiem en logisch leikend argument als bestrijden commerciele cs uit de kast wordt gehaald om via een slinkse weg extra 2-de kaarten/abbo's te verkopen.

 

Want waarom heeft men dan nog nooit enige keer serieus getracht om de weg van aangifte, opsporing, vervolging en schade verhaal te volgen icm FIOD oid? Niet omdat alle commerciele servers inhet buitenland staan. Dit is je reinste lariekoek en daarnaast in z'n geheel niet een reden om het traject niet in te gaan. Want immers de advertenties worden aangeboden via in NL/B toegankelijke media als Marktplaats etc. Met daarbij vermelde nummers in NL/B. Dus deze personen wonen in NL/B, dus zijn zij ook aanspreekbaar. Nee, hoor het is echt om de €'s in veelvoud te doen die men nastreeft. Nee, wat ik veel vaker al heb gezegd en dat herhaal ik steeds weer ik vind dit gedrag van CD uiteindelijk onder aan de streep vele malen erger dan waar men tegen stelt te streven. Om de simpele reden dat CD mijns inziens hiermee zelf vele bepalingen etc overtreedt en daarbij handelt vanuit een machtspositie en men zich doof en onnozel opstelt tov de reguliere klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...