Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ja nu is het mooi geweest met spijkers op laag water zoeken. Of je het nu software, een product of een abonnement noemt:

 

Het product is/wordt qua werking veranderd, zonder dat men hierover geïnformeerd wordt. Dat kan en mag niet.

 

Mvg,

 

Michel

De kaart werkt toch ook nog steeds in een goedgekeurde ontvanger... Ik denk gewoon dat je weinig kans maakt hier iets tegen te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit doet echt niks terzake . Ik heb die kaart gekocht , mijn eigendom . M$ update z'n windows ook niet zonder toestemming ? . Dit lijkt zeer sterk op een eenzijdig veranderen van de overeenkomst ( gekocht ), waarbij je dan ook kosteloos kunt opzeggen . Net zoals een prijsstijging bv .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smoking

 

Hier heeft u een punt.

Voor hetgeen canal digitaal het bedoeld heeft slaan ze de plank waarschijnlijk helemaal mis.

 

Alleen de betalende consument die meer wil dan een **** canal digitaal po**e ontvanger en graag veel opneemt of op meerdere plaatsen wil kijken is het haasje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soktic en anderen,

 

Waar staat dat je alleen maar een goedgekeurde ontvanger mag gebruiken? Nergens en de mededeling dat CD/M7 alleen door hun gecertificeerde apperatuur ondersteunt is ook geen legitiem argument.

 

Kortom we kunnen nu wel allerlei detaildiscussies gaan voeren, maar dat is niet zinvol. Net zo goed dat in de kern het niet zinvol is om allerlei technische foefjes te zoeken om het probleem te omzeilen, die leiden alleen maar tot een rattenrace. Leuk op de korte termijn, maar weinig van nut op de lange termijn. Waar het probleem in de kern zit is dat de maatregel van CD/M7 niet acceptabel is. Daar bestaat maar een middel toe en dat heet pressie. Pressie is niet hier op een eiland met elkaar kruipen en wellis nietis spelletjes spelen of klagen en kibbelen met elkaar als een stel oude wijven (Excuus voor de dames onder ons van boven de 88, wees gerust u schaar ik daar niet onder, u bent in dat geval nog vitaal en dus geen oude wijven).

 

Wat ik nogmaals wil zeggen is verenig u. Ik heb daar al vaker om gevraagd en de hand uitgestoken, maar bevalt het jullie echt niet dan moet je in verweer komen. Hoe in verweer simpel treedt naar buiten, benader de pers (AD, De Standaard, Telegraaf, De Gazet van Brussel (?)) , zoek met z'n allen contact met de ConsumentenBond etc. Hier in dit onderwerp staan tal van adressen en ideeën. 2 van ons hebben de aanzet gegeven, het platform/podium is er, ideeën ook, een belang is ook aanwezig alleen genoeg koppen, handen en voeten ontbreken.

 

Of moet de conclusie zijn dat we wel heel graag klagen, zeiken en zeuren, graag om ons heen kijken wie wat zegt en daarop in ha(k)ken maar eigenlijk te beroerd zijn om wat te doen? Als dat zo is, dan leven we denk ik in een beroerd eigen wereldje en weet ik waar het liedje op eindigt in een treurig eindrefrein in mineur omdat CD dus toch gelijk kreeg met ze zeurden nog lang en gelukkig door, maar 1 ding is zeker en doen ze trouw en dat is onze zakken vullen.

 

(ps stuk is geschreven terwijl andere reacties werden geplaatst)

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Group M7 gaat toch ooit eens moeten bekend maken dat er wat veranderd is aan werking van de smartcard, dat er een limiet van 4 te openen zenders op zit.

Wanneer schatten ze dat te doen?

Vanwaar die terug houdende opstelling, om dit schriftelijk aan iedereen kenbaar te maken?

Moeten we dit nu opvatten als een minachting naar de klant, of is het toch niet helemaal conform de wet.

Ondertussen maar lekker nieuwe klanten bewust deze informatie onthouden, dit is wel sterk.

Al die bla bla bla over gecertificeerde toestellen heeft niks te doen met wat nu speelt, de beperking zit op de kaart.

Tot op vandaag is er geen verplichting qua ontvanger, wie vandaag kiest om een Dreambox of andere Linux decoder te kopen, omwille van de extra mogelijkheden en dat zijn er nogal wat, ten opzichte van die gecertificeerd toestellen, zoals:

Gelijktijdige opnames, opnames zijn meteen uitwisselbaar met de pc en vice versa, kijken van op een andere Dreambox, een persoonlijke zender lijst, internet radio, ondertiteling bij films op buitenlandse zenders.

Die aankoop is niet mis, hier telt men behoorlijk wat geld voor neer voor, neem daarbij de kosten van de smartcard , activatie en een full abonnement , dan zit men al snel ergens tussen 1000 en 2000 € als men het zaakje laat installeren.

En dan de eerste dag van in gebruik name merken dat men maar 4 zenders simultaan kan openen. Neen, dat komt nooit slim.

Het blijven verzwijgen gaat geheid een paar rechtszaken opleveren, en weet dat een uitspraak voor de rechtbank grote gevolgen kan hebben, misschien ook wel op de bestaande contracten.

Of met de huidige beperking veel nieuwe klanten gaan aangetrokken worden is maar de vraag, de techniek staat niet stil en de concurrentie ook niet.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wij hebben dat met 4 man getest, 3 opnames en 1X zappen gaat, zodra je over 4 gaat = prijs...zwart beeld.....

ofwel heeft deze persoon een heeeeeel speciaal kaartje ofwel zal er wel een andere lijn ervoor zorgen dat hij beeld heeft, want met 4 testen en alle 4 hetzelfde resultaat....lijkt mij sterk

Net getest met de nieuwste update datum van vandaag in de update staan en (Rev I4A) ,Vu+Duo TvVlaanderen 3 x opnemen en zappen gaat goed

 

4 opnames maken en zappen en op den duur gaat beeld hikken en loopt het beeld vast op zwart voor een behoorlijke tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in ieder geval blij te horen dat mijn irdeto2 kaart nog blijft werken. Dat wordt dus uit de camper halen en in mijn box doen. Kan ik in ieder geval de settop box kanalen blijven kijken en opnemen en ook de kids en vrouw kijken. :) :) :)

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft oorverdovend stil. Ben ik te hard, te duidelijk, heel dom of klets ik misschien zulke onzin. Ik had eigenlijk gehoopt op een reactie. Niet om aandacht te krijgen, maar veel meer om duidelijkheid te krijgen. Maar wellicht is dit ook wel duidelijkheid. Maar dan denk ik, dat we het net zo goed over knotje breien of bloempot haken kunnen gaan hebben, dan ons druk te maken over wat CD nu wel of niet doet of van plan is.

 

Dus Michel waar kan ik een patroon of brei instructie vinden voor het haken van een bloempot of knotje potje, roze of blauw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahahaha we kunnen beginnen met Kerstballen

http://www.xxxxxxxx xxxxxxxx

 

Ik zeg het nogmaals het zal canaldigitaal (M7) een zorg zijn of we beeld hebben,

met of net na de kerst ze zijn dan toch dicht met vakantie.

aangepast door Johan45
Commerciele link verwijderd

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan hier ook nog maar eens:

 

Zappen gaat is geen enkel probleem bij een 4 sids limiet ( dus hier valt de eerste helft af ) blijft erover:

- Consumenten die 4 kanalen gelijktijdig opnemen en naar een 5de kijken.

 

Ok de reden waarom ze dit iedere avond doen ontgaat me volledig alle programmas komen er binnen de 2 dagen toch weer voor maar OK ze schijnen er te zijn gezien dit lange topic?

Wanneer ga je eigenlijk al die opnames bekijkens echt jongens het vrije weekend is er te kort voor om die 20 opnames te bekijken in het weekend ( en dan mis je het weekend weer welke dan weer op zou moeten nemen, wanneer ga je dat dan kijken?) want door de week komen die programma's gewoon er 's middags weer voor.

 

Ik vermoed dan ook dat de meeste en hardste schreeuwers in dit topic hun abboo anders gebruiken dan het M7 lief is ( dus staan ze gwoon in hun recht )

Al met al als je gewoon je abboo gebruikt zoals het hoort heb je werkelijk nergens last van, dus M7 beperkt je echt niet zoals er hier voorgesteld wordt.

 

 

Dat zijn mijn 2 centen je kan ervan denken wat je wilt maar dat doe ik ook over het gros in dit topic

 

 

p.s 2 sids was wel een probleem geweest maar met 4 ben ik tevreden en kan ik doen wat ik wil ( 1x twin en 2x single tuner )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan hier ook nog maar eens:

 

Zappen gaat is geen enkel probleem bij een 4 sids limiet ( dus hier valt de eerste helft af ) blijft erover:

- Consumenten die 4 kanalen gelijktijdig opnemen en naar een 5de kijken.

 

Ok de reden waarom ze dit iedere avond doen ontgaat me volledig alle programmas komen er binnen de 2 dagen toch weer voor maar OK ze schijnen er te zijn gezien dit lange topic?

Wanneer ga je eigenlijk al die opnames bekijkens echt jongens het vrije weekend is er te kort voor om die 20 opnames te bekijken in het weekend ( en dan mis je het weekend weer welke dan weer op zou moeten nemen, wanneer ga je dat dan kijken?) want door de week komen die programma's gewoon er 's middags weer voor.

 

Ik vermoed dan ook dat de meeste en hardste schreeuwers in dit topic hun abboo anders gebruiken dan het M7 lief is ( dus staan ze gwoon in hun recht )

Al met al als je gewoon je abboo gebruikt zoals het hoort heb je werkelijk nergens last van, dus M7 beperkt je echt niet zoals er hier voorgesteld wordt.

 

 

Dat zijn mijn 2 centen je kan ervan denken wat je wilt maar dat doe ik ook over het gros in dit topic

 

 

p.s 2 sids was wel een probleem geweest maar met 4 ben ik tevreden en kan ik doen wat ik wil ( 1x twin en 2x single tuner )

 

 

 

Waar het mij om gaat is het volgende: Ik betaal mijn abonnement voor bijvoorbeeld 40 zenders (radio en TV). Ik mag door mijn abonnement kijken wanneer en hoe ik wil naar deze 40 zenders. Het maakt dus geen flikker uit of ik 6 programma's opneem of 20 tuners kijk want ik betaal voor het kijken naar 40 zenders. Als men dit nu gaat beperken tot maximaal 4 zenders mag ik dan ook 4/40ste deel van mijn abonnementsgeld betalen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach iedereen zit hier met zichzelf te praten.. Ik heb 4 vragen gesteld.. niet eens zo moeilijk lijkt me. Maar ik krijg geen reactie.

Als ik iets over CCcams of hoe dat spul ook heet roep, krijg ik niet alleen antwoord, maar wordt ik ook nog terecht, terecht gesteld ;)

 

Je hebt in totaal 8 vragen gesteld (inclusief die ene zonder vraagteken). Zoals je zelf al aangeeft niet eens zo moeilijk. Als dat zo is dan moet het antwoord ook niet zo moeilijk te vinden te zijn. :confused:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel maar ik heb hier 4 stuks DM8000 staan,

ik heb 1 kaartje dat was tot op heden geen probleem,

en dat mag ook geen probleem worden ik sta in mijn volste recht.

Er staat nergens dat dit verboden is, en de share is alleen in mijn huis en nergens anders.

 

Dus als het anal digitaal ligt kan ik er 2 kaartjes bij kopen 69,- per stuk

met een beetje geluk zonder ci module want die ben ik niet nodig.

Daar komen dan registratie kosten 29,95 per kaart en abo kosten bij minimaal 2,50

maar ja dat schiet niet want we willen overal HD dus kost dat 7,50 per kaart extra dus 15 euro per maand.

En ja dan heb ik niet eens de films en voetbal op de andere ontvangers.

 

En dan mogen we niet klagen.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 4x DM8000 noem ik je echt niet een normale gebruiker, sorry hoor ( ik noem mezelf al geen normale gebruiker met 1x twin en 2x single maar die 4 sids heb ik geen last van, en ja interne server 1 kaart )

 

En iemand met een abboo van 40 kanalen kan die gewoon zien

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...