ultravox Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Met het woord gemekker kom ik niet, dat is een herhaling van Joops woorden...
vGnp Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Frau Sommer is i.i.g. wel leuk. CI+ (en HD+) niet. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
theparasol Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 De kijker vind dat absoluut niet leuk die reclame en andere vervelende restricties. Maar de content moet uiteraard wel betaald worden. De provider moet leven, de producenten moeten leven, de poppetjes op het scherm moeten leven. Alles kost geld. Als dat linksom of rechtsom niet gebeurt gaat er weldegelijk wat veranderen. En dan kun je wel blijven roepen: dan ben ik weg of dat mag en kan niet: het gebeurt toch!
Beheerder Michel Geplaatst: 23 december 2011 Beheerder Geplaatst: 23 december 2011 Versterkt het je argumenten door ze gewoon 15 x te herhalen? Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Werkt met reclame wel zo Irritante reclame werkt het allerbeste volgens onderzoeken!
Beheerder Michel Geplaatst: 23 december 2011 Beheerder Geplaatst: 23 december 2011 LOL Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 (aangepast) Iemand zei hier eerder op het forum dat de M7 group een verborgen agenda heeft. Ik denk dat dat klopt. De drogreden waarmee deze beperking verdedigd wordt zijn de cardservers, maar daar doet M7 feitelijk weinig tegen, en bovendien remmen deze maatregelen die groeperingen niet echt af. Waarom dan wel ? Mij lijkt het duidelijk : het product dat de M7 Group verkoopt is inferieur aan dat van de concurrentie. Vergelijk het maar : een officieel goedgekeurde ontvanger is redelijk dichtgetimmerd, je kunt niet zomaar aan je opnames, het aantal gelijktijdige opnames is ook al beperkt, en nog een rist andere beperkingen. De M7 group zou ook graag massa's 2e en 3e abonnementen slijten. Daartegenover staan de Dreamboxen en andere Linux receivers die vlot zappen, een mooie interface hebben, en heel veel opnames tegelijk kunnen uitvoeren, en waar de gebruiker zijn abonnement kosteloos kan doorsharen naar andere ontvangers binnenhuis. Dit ziet M7 met lede ogen aan. De 'oplossing' als je eigen product inferieur is ? Maak het product van de concurrentie even kreupel als je eigen product. Door nu op de kaart het aantal gelijktijdige ECM's te beperken, zorg je er dus voor dat die andere ontvangers plots dezelfde beperking meekrijgen als je eigen ontvangers hebben. En dan begin je wel 2e en 3e abonnementen te slijten. En de eigen ontvangers en CI modules zien er plots ook interessanter uit, vermits die na iedere keer prutsen met de codering ook altijd snel geüpdated worden. En om het allemaal te verantwoorden schuif je de zwarte piet maar door naar het cardsharen. 23 december 2011 aangepast door zzzzzzz
greevels Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 (aangepast) als het maar nooit zover gaat komen dat we C+ beperkingen krijgen dat reclame niet meer door te skippen is , maar nu nog oven 4 kerstfilms aanzetten zolang het nog kan 23 december 2011 aangepast door greevels
ultravox Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 (aangepast) @zzzzzzz Met als gevolg dat? Men overstapt naar KPN (CI+)?, men overstapt naar Ziggo (CI+)?, men overstapt naar UPC (CI+)?, men overstapt naar Delta (CI+)? Digitenne misschien? Of de tv maar de deur uit en via internet streaming kijken? 23 december 2011 aangepast door ultravox
theparasol Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Medialand zet de providers flink onder druk. Uiteraard niet de publieke zenders maar wel de commerciele zenders. Die moeten leven van de reclame. Kan me zo voorstellen dat die stellen: maak het technisch onmogelijk de reclame te skippen want anders mag u ons signaal in 201x niet meer doorgeven. Filmindustrie zal wel hetzelfde doen richting de zenders: als het mogelijk is om onze film in hoge kwaliteit op te nemen en duurzaam op te slaan mag u het niet meer uitzenden.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 @zzzzzzz Met als gevolg dat? Men overstapt naar KPN (CI+)?, men overstapt naar Ziggo (CI+)?, men overstapt naar UPC (CI+)?, men overstapt naar Delta (CI+)? Digitenne misschien? Of de tv maar de deur uit en via internet streaming kijken? Blijkbaar gaan ze er bij de M7 group vanuit dat iedereen dan maar kaartjes zal bijkopen, waarschijnlijk vanuit de redenering : "hebben ze toch al zoveel uitgegeven aan apparatuur, kunnen ze moeilijk overschakelen". Ik weet niet of die redering hout snijdt, want bij veel Dreambox modellen kun je tuners vervangen. Zo'n DVB-S2 tuner kun je dus snel vervangen door een DVB-T of DVB-C model, en dan kun je ook snel overstappen naar een ander product, en doordat er nog heel wat FTA zenders te ontvangen zijn, wordt je schotel ook niet nutteloos. Ik denk dat het dus een gevaarlijke gok is die ze nemen. Het is ook niet omdat bijv. de Franstaligen dit voor lief nemen, dat de Nederlanders dit over zich laten gaan.
ultravox Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 (aangepast) @parasol Precies... Vandaar het CI+ systeem. Van het begin tot (bijna) het einde versleuteld. En dat 'bijna' is nu juist de zwakke schakel 23 december 2011 aangepast door ultravox
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 (aangepast) Medialand zet de providers flink onder druk. Uiteraard niet de publieke zenders maar wel de commerciele zenders. Die moeten leven van de reclame. Kan me zo voorstellen dat die stellen: maak het technisch onmogelijk de reclame te skippen want anders mag u ons signaal in 201x niet meer doorgeven. Filmindustrie zal wel hetzelfde doen richting de zenders: als het mogelijk is om onze film in hoge kwaliteit op te nemen en duurzaam op te slaan mag u het niet meer uitzenden. De consument onderschat echter zijn eigen macht. Door producten niet (meer) te kopen of te huren, kan hij net zo goed druk zetten. Eens email er was heeft de Post zich ook moeten aanpassen. Hetzelfde geldt voor het doorspoelen van reclame. Je kunt de klok niet terugdraaien, en dat is wat CI+ probeert te doen. Als mensen de reclame niet meer kunnen doorspoelen, dan gaan ze gewoon het geluid op 0 zetten tot het programma weer begint. Of ze gaan in de keuken wat rommelen. Ik merk ook dat de industrie hier denkt dat ze eindeloos de prijzen van de cinema kan verhogen. Nu hoor ik van steeds meer mensen dat het gewoon te duur is en ze niet meer gaan kijken. Zelf doe ik dat ook niet meer, of heel zeldzaam nog eens, terwijl er een periode was waar ik soms 2 keer per week ging. Als je je als consument uitgemolken voelt, kun je een tegenreactie geven. Als genoeg mensen dat doen zal dit zeker een effect hebben. 23 december 2011 aangepast door zzzzzzz
ultravox Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 @zzzzzzz dat noemen we economisch evenwicht of zo je wilt, marktevenwicht...
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 @zzzzzzz dat noemen we economisch evenwicht of zo je wilt, marktevenwicht... Tuurlijk, ik geef dit er eventjes bij omdat sommigen, zoals Theparasol het voorstellen alsof de consument compleet machteloos staat en enkel de mediaindustrie in combinatie met de provider enige macht heeft. Een individuele consument heeft inderdaad weinig te zeggen, maar als een grote groep met zijn benen stemt, ga je zien dat dit wel gevolgen heeft. Herinner u hoe CD lange tijd allerlei excuses had om geen HD aan te bieden. Op het moment dat hen dit klanten kostte veranderden ze het geweer van schouder, en bleek het plots wel allemaal te kunnen, en dan nog erg snel ook.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen