Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Soktic en Theparasol,

 

Zoals eerder al gezegd waardeer ik zeker commentaar, want daar leer je van. Dus hartelijk dank daarvoor. Alleen graag zou ik van jullie een versie zien van de brief hoe jullie die zouden schrijven. Dit vraag omdat ik weinig kan met enkele niet onderbouwde opmerkingen.

 

Wat betreft het taalgebruik, merk ik op dat jullie schijnbaar weinig tot geen ervaring hebben op dit gebied. Want als dat wel het geval zou zijn dan hadden jullie geconcludeerd dat het hier om gewoon zakelijk opgestelde brieven gaat.

 

Voor het overige laat ik jullie je mening hebben. Met alleen de opmerking dat het geen pas geeft om hetgeen dat voor jullie afdoend is vervolgens als de maatvoering voor een ander vast te leggen. Daarnaast is het geenszins het doel om een onredelijk iets te vragen. Het enige verlangen in deze is een fatsoenlijke behandeling als klant en dat dan oa in de vorm van behoud van rechten zoals deze nu zijn en een eerlijke communicatie/voorlichting vanuit CD/M7.

 

Groeten joop

 

ps tav zij die aangaven de brieven acceptabel te vinden ook aan jullie mijn hartelijke dank hiervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kijker vind dat absoluut niet leuk die reclame en andere vervelende restricties. Maar de content moet uiteraard wel betaald worden.

De provider moet leven, de producenten moeten leven, de poppetjes op het scherm moeten leven. Alles kost geld.

...

En daarom moet de kijker alles maar slikken? Dacht het niet hoor. De kijker heeft veel meer macht dan hijzelf beseft. Laat ons eens een week niet kijken en zie dan eens hoe onze zendertjes in paniek geraken, maar deze gedachte is natuurlijk onmogelijk zolang er kijkers zijn die de knop niet kunnen (willen?) omdraaien.

 

Voor mezelf is het een uitgemaakte zaak, zodra de beperkingen naar mijn gevoel te ver gaan zeg ik al mijn abonnementen op en kijk puur FTA met alle voordelen en nadelen. Desnoods ga ik de illegale toer op maar dat zie ik dan wel. M7, leest u mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte medewerker Canal Digital,

Zojuist las ik een artikel op de website van TotaalTV waarin de heer R. Tensen namens jullie aangaf

dat binnenkort er een limiet wordt ingesteld op het aantal zenders wat tegelijk gekeken kan worden.

Het is een maatregel die blijkbaar noodzakelijk is om het toenemende kaartsharing een halt toe te roepen.

Als jullie deze maatregel echter doorzetten wordt ons gezins dat al jaren trouwe klant is door jullie tevens gedupeerd.

We hebben de afgelopen jaren geinvesteerd in schoteltechniek waarmee het mogelijk is om meerdere kanalen tegelijk op te nemen en te kijken.

Als ik alles goed begrepen heb betekend dit straks dat onze investering waardeloos is geworden.

Aangezien wij een contract hebben tot 30-11-2012 verzoek ik jullie om deze na te komen in de huidige vorm zonder dat wij beperkingen krijgen

door de nieuwe maatregel.

Ik geef jullie tot 14 januari 2012 om met een oplossing te komen om dit te realiseren.

Schat u in dat dit niet gaat lukken geef dit dan tijdig aan zodat ik andere stappen kan nemen.

Verdere correspondentie alleen per email xxx@xxx.nl

Met vriendelijke groet,

TheParasol

 

Vervolgmail bij geen gehoor / geen oplossing:

 

Geachte medewerker Canal Digital,

Het is spijtig dat jullie niet met een oplossing zijn gekomen.

Aangezien wij een contract hebben plegen jullie contractbreuk.

Mijn investering van ruim 3000 euro (installatieuren + materiaal) zult u dus moeten compenseren.

Graag hoor ik voor 14 februari 2012 een voorstel van jullie hoe we dit gaan realiseren.

Met vriendelijke groet,

TheParasol

 

Hierna is het opschalen naar rechtsbijstand.

 

Vervolgmail igv voorstellen extra kaartjes wat je dus geld kost:

Geachte medewerker Canal Digital,

Hartelijk dank voor de geboden oplossing. Het kan echter niet de bedoeling zijn dat ik als trouwe klant opdraai voor de kosten.

Ik ga akkoord met de levering van de extra kaarten tot het einde van ons contract.

Ik ga echter niet akkoord met de extra kosten die dit opleverd aan onze zijde.

Aangezien jullie noodzakelijke aanpassingen maken kunt u mij niet verplichten daardoor extra te gaan betalen.

Ik stel voor dat jullie mij de oplossing kostenloos aanbieden tot het einde van ons contract.

Met vriendelijke groet,

TheParasol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een reactie van Klantenservice CanalDigitaal ontvangen (n.a.v. brief van Joop1)

[samenvatting]

Hier beroepen zij zich op artikel 22 dat zij alleen maar klanten ondersteunen die gebruik maken van de gecerticeerde ontvangers, die dan ook geen last hebben van de anti-cardshare maatregel.

[/samenvatting]

 

Volgens mij, grenst dit toch overduidelijk aan de koppelverkoop van hun abonnement met hun ontvangers.

Een klant mag zich dus niet beroepen op een eigen keuze ontvanger.

Investeringen in het verleden om met een eigenkeuze ontvanger met de daaraangekoppelde uitgaven.

 

ben bereid om een scan te maken van de brief , maar geef dit dan even aan

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben ze dit al vanaf het begin aangegeven en was het jou eigen risico om een andere ontvanger te gebruiken.

Nu ben ik zelf ook niet blij met deze gang van zaken, maar ik denk dat er geen houden aan is.

Zij vechten voor het voortbestaan van hun toko en zullen dit toch gewoon doorzetten.

Noem mij verder maar eens een andere provider die meer dan vier kanalen digitaal aanbied tergelijketijd, behalve digitenne.

 

Gr.Roy

aangepast door roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, kan iemand bevestigen dat de gecertificeerde ontvanger nu wel goed werken? Want in het begin waren er berichten dat daar problemen mee waren.

 

Verder was de reactie voorspelbaar alsmede kortzichtig, iedere gebruiker van een niet gecertificeerde ontvanger wordt hiermee klem gezet, het probleem voor CDS is dat het om vele gebruikers gaat die een alternatieve box hebben. Verder ook opmerkelijk dat CDS alternatieven heeft aanbevolen in een recent verleden.

 

Een beetje mediafreak, zoals ik, is allang niet meer afhankelijk van CDS. Ik kijk vanaf de zijlijn met een meer dan gematigde interesse toe.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, kan iemand bevestigen dat de gecertificeerde ontvanger nu wel goed werken? Want in het begin waren er berichten dat daar problemen mee waren.

 

Verder was de reactie voorspelbaar alsmede kortzichtig, iedere gebruiker van een niet gecertificeerde ontvanger wordt hiermee klem gezet, het probleem voor CDS is dat het om vele gebruikers gaat die een alternatieve box hebben. Verder ook opmerkelijk dat CDS alternatieven heeft aanbevolen in een recent verleden.

 

Een beetje mediafreak, zoals ik, is allang niet meer afhankelijk van CDS. Ik kijk vanaf de zijlijn met een meer dan gematigde interesse toe.

Verklaar u nader aub. Hoe ben je onafhankelijk geworden van CDS, kabel, ip tv??
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je je als consument uitgemolken voelt, kun je een tegenreactie geven.

Als genoeg mensen dat doen zal dit zeker een effect hebben.

 

Daar zit ook het probleem..Kijk naar de benzine prijsen.

Heel nederland roept moord en brand maar niemand die iets onderneemt.

Bij de veel kleinere groep sat kijkers zie ik dat dan ook niet gebeuren,dat ze samen een vuist vormen.

Helaas maar waar.

 

Ps ik ben het wel met je eens hoor,alleen is het niet haalbaar.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al als "early adaptor" IPTV van KPN, de eerste jaren waardeloos maar nu al een behoorlijk alternatief. Verder heb ik in de DM8000 2 Digitenne tuners zitten die best nog wel een redelijke kwaliteit afleveren.

 

Bovendien heb ik in de DM8000 een betaalde abo kaart met HD zitten en in de VU+duo een tweede kaart dus ik zal niet snel een zwart beeld krijgen. Ook niet na de maatregelen.

 

Kabel heb ik er jaren na een behoorlijk conflict met UPC eruit gegooid maar ik zou zo terug gaan moest het nodig zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

in reactie op mijn eerder geplaatste brief;

 

CD, verschuilt zich achter artikel 22, die zegt dat er uitsluitend met gecertificeerde ontvangers getest is.

 

Feit is wel, dat men de software van MIJN kaart heeft overschreven met de beperkende maatregel, waarvan ik niet op de hoogte was en kon zijn.

Dit beperkt mij nu wel in het gebruik van die door mij aangeschafte smartcard, ongeacht in welke ontvanger deze gebruikt kan worden.

 

Graag jullie reactie op mijn zienswijze.

Zou dit een punt kunnen zijn om op deze wijze te reageren op hun stelling.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens heb je als individu geen schijn van kans, ook al heb je gelijk. En omdat een verenigde actie lastig is zal er weinig gebeuren.

 

Ik ben allang blij dat ik niet verplicht ben een CI module te plaatsen, daar was toentertijd in de geruchtenstroom sprake van en dat had ik echt een probleem. Omdat ik twee kaarten heb zal ik niet zo snel tegen beperkingen aanlopen.

 

Dus voor iedereen die via een externe share, dus zonder kaart kijkt zou ik zeggen: neem een abo want dat komt mij als betalend abonnee ook ten goede.......

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...