Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Soktic,

 

Zoals al veel vaker aan je verduidelijkt. Het is niet door een wijziging van de zijde van de klant dat het produkt niet meer werkt zoals eerder, edoch is het produkt gewijzigd door de aanbieder en wel door een nieuwe functionaliteit in het produkt aan te brengen. Deze functionaliteit was eerder niet aanwezig en benadeelt de client en bevoordeeld aanbieder.

 

Dus ja er is sprake van contractbreuk en nee client in deze niets te verwijten.

 

@pukje excuseer me je was met net voor

Wat is nu het product dan volgens jou?. Als je een CD goedgekeurde ontvanger hebt dan werkt het nog steeds. Je besteld toch geen gespecificeerde smartcard protocol bij CD. In mijn ogen is het product het videosignaal naar je TV, hoe dat tot stand komt doet niet terzake. Dat videosignaal is er nog steeds met een goedgekeurde ontvanger. CD roept al zolang ik mij kan herinneren dat je beter een goedgekeurde ontvanger kan nemen zodat de werking gegarandeerd is.

 

Dus als je dan kiest voor alternatieven, dan heb je geluk dat dit werkt, maar daar kun je toch geen rechten aan ontlenen?.

aangepast door soktic
Link naar reactie
Delen op andere sites


"Dus als je dan kiest voor alternatieven, dan heb je geluk dat dit werkt, maar daar kun je toch geen rechten aan ontlenen?. "

 

Het koppelen van diensten aan af te nemen apparatuur heet koppelverkoop en dat is verboden!

Het later zo inrichten dat andere apparatuur niet meer functioneerd als voorheen is dus ook verboden, maar daar hebben ze bij CD maling aan. Probeer maar eens met eenTopfield 4000 hetzelfde te doen als voorheen.

aangepast door Satfan

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

beperkingen tot een bepaald product is verboden komt overeen met koppel verkoop

 

ik ben een domme consument en koop in winkel een duo sat ontvanger omdat ik

dan meerdere kanalen kan kijken en opnemen en sluit meteen een abbo af bij CD

 

nu manipuleerd CD MIJN smartcard om die mogelijkheid te ontnemen ,dus ik ben

opgelicht ,door wie ?

 

vertegenwoordiger CD in sat winkel ?

 

Verder kent de wet goeder trouw en dit schend CD door hun product te downgraden

Link naar reactie
Delen op andere sites

GertjanT,

 

Niet alleen het zeggen u moet een gecertificeerde ontvanger kopen is naar mijn mening koppelverkoop, maar zeker ook dat je door je handelen ander soortige ontvangers niet naar behoren laat werken om vervolgens klagende clienten te wijzen op door jou gecertificeerde ontvangers met de mededeling dat daarvan een correcte werking wordt gegarandeerd. De angel voor de term koppelverkoop zit mijnsinziens in het gegeven dat CD bewust en weloverwogen een handeling (heeft) verricht waardoor andere dan niet gecertificeerde ontvangers niet meer goed werken. Daarnaast dwingt CD door deze maatregel haar clienten voor het verder gebruik maken van haar diensten op andere tv's/radio's in huis tot aankoop van extra kaarten en abbo's alsmede registratiekosten daarvoor. Terwijl voor het effectief worden van de maatregel deze clienten dit alles niet benodigd waren.

 

Maar wellicht dat de term in een rechtsgang door een rechter verder zal worden gedefinieerd. Of heb jij uitspraken voor handen waaruit op te maken is dat mijn uitleg foutief is. Want dan zou ik daar graag zaaknr oid van ontvangen. Dit met de verdere uitwisseling van gedachten.

 

MBT het verweer van CD tegen commerciele shares dat is logisch. Echter zoals al veel vaker gemeld heeft CD hier nog nimmer echt serieus werk van gemaakt middels de daartoe gewezen wegen (aangifte, opsporing, vervolging en schade verhaal).

 

Het aantal van 4 is echt te laag. Want stel je de gangbare situatie voor huiskamer twin (1 kijken 2 opnemen) en vervolgens 1 op slaapkamer van ieder kind (3 kinderen) en op werkkamer 1. Dan heeft niemand beeld of geluid. Zelfs niet bij twin (1 kijken 1 opnemen en 2 kinderen). Want bij het minste zappen al is gemeld dat het fout gaat. Dus laat staan dat 2 kinderen gelijktijdig zappen, wat zeker niet ondenkbaar is. Dus voor normaal gebruik is dit gewoonweg niet acceptabel. Laat staan in situaties die nog iets uitgebreider zijn. Terwijl CD toch gewoon echt normaal gebruik moet faciliteren.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soktic,

 

Nogmaals je verdraait het eea wel dusdanig dat daar echt geen kruid tegen gewassen is. Dus volsta ik hier met de mededeling lees alle eerdere reacties op deze herhaalde stellingname van jou nog eens, geniet van de kerstdagen, overdenk daarna alles nog eens en ik hoop dan oprecht dat je in zal zien dat jouw stellingname echt geen opgang doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag mij af wat deze discussie nog voor nut heeft ,cd zal er

niet van onder de indruk zijn.

 

ons min punt is de abbo kosten wegen niet op tegen gerechts kosten.

 

onze pluspunten zijn breng de sat installatie terug naar winkel "hij werkt niet meer"

 

hier zijn hier veel gedupeerden span samen en start procedure

Link naar reactie
Delen op andere sites

@allen,

 

NAV eerdere opmerkingen de vb brieven aangepast. Daarnaast een vb gemaakt voor een reactie naar CD. Michel is zo vriendelijk geweest eea te plaatsen. Dus kijk of er iets bij staat voor je en als je er wat aan heb gebruik ze. Je kan de vb brieven hier vinden http://www.sat4all.com/forums/topic/318442-voorbeeld-brieven-tbv-het-uiten-van-klachten-over-cd/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen het zeggen u moet een gecertificeerde ontvanger kopen is naar mijn mening koppelverkoop, maar zeker ook dat je door je handelen ander soortige ontvangers niet naar behoren laat werken om vervolgens klagende clienten te wijzen op door jou gecertificeerde ontvangers met de mededeling dat daarvan een correcte werking wordt gegarandeerd. De angel voor de term koppelverkoop zit mijnsinziens in het gegeven dat CD bewust en weloverwogen een handeling (heeft) verricht waardoor andere dan niet gecertificeerde ontvangers niet meer goed werken.

Als het koppelverkoop is, zou het inhouden dat je zonder gecertificeerde ontvanger niet de mogelijkheid hebt om te kijken. Tot op heden is het zo dat de linux bakkies over het algemeen beter werken dan gecertificeerde ontvangers. Tevens verbiedt CD de ontvangst met niet-gecertificeerde ontvangers niet. Geen sprake van koppelverkoop dus.

 

Verder staat in de voorwaarden van CD dat ze het recht hebben om de encrytiewijze te veranderen. Daarnaast staat ook nergens in het contract dat de consument recht heeft op het ontvangen van meerdere kanalen gelijktijdig met één kaart. Dus op contractbreuk valt het ook niet te gooien.

 

Dat het eerst wel mogelijk was zal voor een rechter gezien worden als bijzaak, en valt niet terug te brengen naar de overeenkomst in eerste instantie.

 

Vergelijk het met een auto die je huurt. Als die auto opeens geen 180 maar 160 rijdt kun je daar ook niet op terug vallen (tenzij in de voorwaarden staat dat de auto bijvoorbeeld minimaal 170 moet kunnen rijden).

 

Helaas zullen ze hier dus gewoon mee weg komen..... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD neemt acties zodat de niet door hun gepromote ontvangers niet meer

correct funtioneren dit is verboden.

ze krijgen van philips enz provisie en blokkeren normale concurrentie

 

nma en opta kan hier ook een rol spelen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD neemt acties zodat de niet door hun gepromote ontvangers niet meer

correct funtioneren dit is verboden.

ze krijgen van philips enz provisie en blokkeren normale concurrentie

 

nma en opta kan hier ook een rol spelen

 

1 - CD heeft altijd verkondigd dat zij geen ondersteuning bieden voor niet gecertificeerde ontvangers, daarmee vervalt jou eventueel gelijk krijgen bij een rechtsgang.

 

2 - Bovendien kan CD aantonen dat jou niet gecertificeerde ontvanger nog wel degelijk werkt ( max 4 streams/sids) alleen dat jij dat doet met ongeoorloofde middelen ( iedere softcam is dat namelijk, ook al gebruik je geen CS, er is geen 1 softcam die rechten aan een bepaald encryptie systeem betaald heeft )

 

Dus voor juist gebruik ( lees wettelijk ) zou je een CI module moeten gebruiken ( en ik weet geen 1 CI module die meer dan 4 sids aankan )

 

Zo, ik ben dan geen advocaat, maar om naar de rechter te stappen en te zeggen dat je onjtvanger niet meer dan 4 streams aankan met CCcam ???

 

Dus al met al, totaal zinloos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

onzin verhalen

 

ik bouw straten en de straten zijn alleen goed als je de auto's bij mij koopt.

 

koop je de auto's niet bij mij zorg ik ervoor dat de andere auto's kapot gaat

op mijn straat.

 

dit doet CD en is verboden

 

cd schakelt andere ontvangers uit omdat ze meer kennen als

hun aanbevolen ontvangers

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...