Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Waarom zou ik boos moeten worden.

Als je niets ziet in de Consumenten bond is dat je goed recht, ook al is het een kleine moeite om zo via internet je klacht te uiten.

 

Misschien zie je meer in ConsuWijzer - Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument.

 

Hier vind je het Klachten formulier van ConsuWijzer

En hier de voorbeeld brief ConsuWijzer

 

Gewoon de brief even kopiëren en in het formulier plakken.

Simpel toch..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


UPC, Ziggo, KPN ITV, Tele2 en waarschijnlijk veel meer hebben geen bezwaar als je andere modems

gebruikt en nemen ook geen maatregelen om de andere modems slechter te maken

 

ohjaa KNP doet dat ook neem b.v. hun sip voip boxen hun protocol is

zo aangepast dat alleen kpn boxen werken ,ze staan niet voor niets

onder verscherpte toezicht.

 

nu maar weer terug naar CD

 

ik weet dat het hier niet over KPN gaat, maar ik moet hier wel even op reageren. het sipserver protocol van KPN is niet anders dan de meeste providers maar wat KPN niet wil is dat je met die gegevens aan de haal gaat. het is namenlijk mogelijk dat als je al de gegevens van de sipserver hebt dat je dan bij iemand anders thuis jou nummer kan installen, als je bv op bezoek gaat bij iemand. daar heeft men dus de GSM voor uitgevonden dat is de reden. en dat toezicht waar je het over hebt das bij mobiel internet en niet bij IPB. kpn doet helemaal niet moeilijk over BV ADSL inlog gegevens { PPPOA VPI/VCI=48 username is kpn@direct-adsl wachtwoord is kpn. maar goed daar gaat het dus hier niet over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij geheel aan bij hetgeen Johan45 zegt en zelf ook heeft gedaan.

 

Dus als je meent dat je benadeelt wordt door CD kopieer dan in ieder geval de brieven voor Consuwijzer en de Consumentenbond en verstuur die simpel door deze te plakken op hun reactie formulier.

 

Want langs de kant blijven staan en zeggen het wordt toch niks kan altijd nog en is eigenlijk niet meer of minder dan jezelf een brevet van onvermogen geven.

 

Mocht je nog een idee hebben hoe het eea goed onder de aandacht te brengen is van de media, laat het dan weten. Want hoe meer wij met elkaar doen hoe meer effect het heeft.

 

 

Hier vind je het Klachten formulier van ConsuWijzer

En hier de voorbeeld brief ConsuWijzer

 

Gewoon de brief even kopiëren en in het formulier plakken.

Simpel toch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die brieven zijn leuk maar die gaan niks veranderden aan de plannen van M7. Wat ik me afvraag is hoe zit nu eigenlijk met de gecertificeerde receivers, zijn daar nu problemen mee sinds de anti-cs actief is op TVV? Want daar kun je ze wel op pakken.

 

Wel ik zit met toch een klant of 15 die toch elk 4x philips tvvl bakjes of meer hebben met al dan niet opnemen erbij en smartwii. Deze hebben evenveel problemen als de rest. 4 blijft 4 maakt niet uit voor welke box. 1 klant heeft al te kennen gegeven niet langer te willen werken met sat gezien hij een aantal jaren wel nog een aantal officiele bakjes had en plots niet meer officieel waren :-) en dan 4 x nieuwe en nu dit. Na lange uitleg weet deze dat niet wij de oorzaak zijn maar wel tvvl. Gelukkig worden deze klanten er niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Als er mensen in België zijn die wel de brieven willen gebruiken maar denken dat deze alleen voor NL zijn, jullie kunnen deze brieven ook voor België gebruiken. Alleen moeten dan de geadresseerden en de adressen aangepast worden voor de Belgische situatie. Als er voor de Belgische situatie ook andere dingen aangepast moeten worden, doe dat dan gerust of laat dat dan even weten.

 

Daarnaast, ik heb het al vaker gezegd (maar herhaal het tot vervelenstoe), kunnen mensen ook hun rechtsbijstandsverzekering inschakelen of daarbij informeren. Leden van bijvoorbeeld de vakbond CNV hebben deze rechtsbijstand standaard als service van het CNV. Afhankelijk van de soort rechtsbijstandsverzekering is het gebruik gratis of misschien met een kleine bijdrage.

 

Uit het voorbeeld van SatMann blijkt maar weer dat het probleem niet alleen voorbehouden is aan Linux gebaseerde ontvangers.

 

Daarnaast is het een idee dat de "handel" (detaillisten, groothandels, importeurs en installateurs) hun geluid ook laten horen aan TVV/CD? (als dat la gebeurd, dan mijn excuus) Want niet alleen consumenten hebben een belang in deze, maar zeker ook de "handel". Ik begrijp dat dit "gevoelig" ligt als dealer (want ja als je kritisch bent vinden "ze" je maar lastig). Maar hopelijk vergeet de "handel" niet dat uiteindelijk de consument "de boterham en het beleg betaald" en als de consument wegblijft, er rode cijfers onder de streep komen te staan.

 

Mochten er lezers zijn die per pm vragen willen stellen/reageren/suggesties doen, gebruik dan gerust deze optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik zit met toch een klant of 15 die toch elk 4x philips tvvl bakjes of meer hebben met al dan niet opnemen erbij en smartwii. Deze hebben evenveel problemen als de rest. 4 blijft 4 maakt niet uit voor welke box. 1 klant heeft al te kennen gegeven niet langer te willen werken met sat gezien hij een aantal jaren wel nog een aantal officiele bakjes had en plots niet meer officieel waren :-) en dan 4 x nieuwe en nu dit. Na lange uitleg weet deze dat niet wij de oorzaak zijn maar wel tvvl. Gelukkig worden deze klanten er niet van.

 

Dit is nu ook het gluiperige wat dit clubje,lees CD,reeds meerdere malen heeft uitgehaald.Stappen ondernemen en niemand daarvan in kennis stellen.

Volgens mij moet dat dealerschap van CD en tv Vlaanderen flink wat geld op leveren.Klopt dat Satman?Als ik naga wat ze de dealers en hun klanten door de jaren al geflikt hebben snap ik niet dat er nog 1 dealer is die nog maar iets voor dat zootje wil doen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealers kunnen zeker helpen om druk op de ketel te zetten. Het kan al heel eenvoudig namelijk een boycot van CD, TVV en Telesat

 

Verwacht daar maar niet te veel van.

Een boycot van CanalDigitaal betekend voor de dealer geen of minder inkomsten dus de dealer gaat echt niet mee in dit plan.

We zullen zelf actie moeten ondernemen.

Achteroverleunen en anderen het werk laten doen gaat niet werken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht daar maar niet te veel van.

Een boycot van CanalDigitaal betekend voor de dealer geen of minder inkomsten dus de dealer gaat echt niet mee in dit plan.

We zullen zelf actie moeten ondernemen.

Achteroverleunen en anderen het werk laten doen gaat niet werken.

 

tsja als de dealer straks, bij de verkoop, gaan vertellen aan de klant dat ze maximaal 4 zenders tegelijk kunnen zien/luisteren dan worden die inkomsten zeker minder. Moeten ze het natuurlijk wel meenemen in het verkooppraatje.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

 

Zoals ook eerder naar FoxyDj aangegeven, telt ook voor jou wat mij betreft. Liever gisteren samenwerken dan morgen. Dus wat mij betreft zijn we met z'n 2-en.

 

Maar idd het boycotten is geen optie, maar misschien wel het benaderen en aangeven dat de markt dit niet slikt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel over en weer gepraat, als we iets willen bereiken gaan we toch zelf initiatief moeten nemen, vertrouwen op een ander is een te groot risico, tegen de tijd dat er wat uit de bus valt zijn we een jaar verder

 

Bekijk het eens van de andere kant, zo krijgen we nooit meer terug, wat voordien wel kon, tenzij we de illegale toer op gaan of er veel geld tegen gooien voor een 2de abonnement.

Ik stort dan nog liever 50 € op een rekening om stappen te zetten richting rechtbank, als alle gedupeerden een kleine bijdrage doen, en die zijn er genoeg.

 

Alleen in groep kunnen we een vuist maken en terug slaan.

Eerst een overleg met een advocaat, laat die de algemene voorwaarden maar eens toetsen met de wet en de situatie nu.

Ik ben er 200 % zeker van dat ze onwettelijk bezig zijn.

 

of wat dacht je van ;

 

De service (beperken) en de algemene voorwaarden gaan wijzigen op bestaande contracten, zonder de klant schriftelijk op de hoogte te stellen, d.w.z. geen mogelijkheid op kosteloze opzeg.

 

Opzettelijk de kaart afzetten van Dreambox (Linux) of smartwi kijkers boven de 4 aangesproken kanalen, alles gaat zwart.

Dit is een vorm van represaille, u durft het aan om meer dan 4 kanalen te gebruiken, dan sluiten we NU de de kaart af.

 

Benadelen van andere merken en hun toepassingen.

 

Nieuwe klanten weigeren in te lichten over een ingebouwde smartcard beperking.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de algemene voorwaarden van CD eens goed te hebben gelezen lijkt mij toch dat CD zijn zaakjes aardig heeft dicht getimmerd in hun artikel 4.1.

 

artikel 4.1 Algemene voorwaarden Canal digitaal.

Canal Digitaal behoud zich het recht voor om in verband met service,onderhoud en beveiliging van het netwerk,de diensten en/of systemen van Canal Digitaal,de toegang tot de (onderdelen van)de diensten en/of (onderdelen van)haar systeem en/of netwerk(al dan niet tijdelijk)te blokkeren of het gebruik daar van te beperken,indien zulks in opvatting van Canal Digitaal of in verband met hun beleid nodig is.

Canal Digitaal zal indien mogelijk de klant tijdig van zulke maatregelen op de hoogte stellen.

 

Het enige verwijt wat je hun kan maken is de onderste regel van artikel 4.1,

Het op de hoogte stellen.Het indien mogelijk is aanvechtbaar omdat ze die mogelijkheid zeker wel hebben gehad.

CD is nl al lang genoeg bezig met de voorbereidingen van deze stap,dus hadden ze genoeg tijd de klanten hiervan in kennis te stellen.

 

Over het ontbinden van het contract het volgende.

Artikel 4.10 algemen voorwaarden Canal Digitaal.

 

Als Canal Digitaal enige verplichting uit de overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet na komt,is de klant bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

Dit echter pas nadat de klant Canal Digitaal in gebreke heeft gesteld bij het bij de klant aangegeven contact adres en canal Digitaal er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen.Een en ander tenzij de tekortkoming gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.

 

Let wel dat ik alleen heb geprobeerd de zaken die voor ons van toepassing (kunnen) zijn op een rijtje te zetten.

Dit omdat wij allen bij het aangaan van het abonnement met deze voorwaarden accoord zijn gegaan.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom blijven we nog klooien met een gebrekkige provider, nu Europa open ligt in de toekomst,

 

Er gaat in de komende tijd veel veranderen in het Europese televisielandschap. De reden is een uitspraak van het Europese Gerechtshof in Luxemburg. Deze heeft het gebruik van grensoverschrijdende tv-abonnementen toegestaan.

 

Door de uitspraak van het Europees Gerechtshof wordt het in Europa mogelijk smartcards en daaraan gekoppelde tv-abonnementen te importeren, te verkopen of te gebruiken. Het staat de weg vrij dat inwoners van Europa een abonnement op een betaaltelevisieaanbieder buiten de eigen landsgrenzen af te nemen.

 

Het Europees Gerechtshof deed uitspraak in de zaak van Karen Murphy – een Engelse pubhoudster uit Portsmouth – tegen het Engelse mediabedrijf BSkyB en de Engelse Premier League. Murphy gebruikte voor vertoon van wedstrijden uit hoogste Engelse voetbalcompetitie Premier League in haar pub een smartcard met daaraan gekoppeld abonnement van de Griekse betaaltelevisieaanbieder Nova in plaats van een abonnement van de Engelse betaaltelevisieaanbieder Sky dat eigendom van BSkyB is. BSkyB en de Premier League vonden dat ontoelaatbaar omdat de uitzendrechten van de Engelse voetbalcompetitie voor het Verenigd Koninkrijk exclusief aan BSkyB zijn verkocht. Het Griekse Nova maakt voor vertoon van de Premier League gebruik van een buitenlandse sublicentie voor het uitzenden van deze Engelse voetbalcompetitie.

 

In de uitspraak zegt het Europees gerechtshof onder meer dat een verbod om buitenlandse smartcards, abonnementen of decoders niet gerechtvaardigd is. Hierdoor zijn nationale wetten die dit willen voorkomen in strijd met de Europese rechten voor vrijheid van diensten.

 

De uitspraak is niet alleen voor de Europese televisiekijker belangrijk. Ook de bezitters van uitzendrechten van grote evenementen – zoals sportevenementen en sportcompetities – hebben door de uitspraak met een grote verandering te maken. De kans is groot dat de inkomsten uit uitzendrechten – die in veel Europese landen bijvoorbeeld voor voetbalclubs de belangrijkste bron van inkomsten zijn geworden – in de directe toekomst drastisch lager zullen worden

 

Ik kijk alvast ernaar uit, en stap dan ook over op een der betere aanbieders in EU,

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem bij die uitspraak is

de provider bepaald wie ze als klant accepteren er moet eerst

een volgende procedure komen dat de providers gebieden afgesproken

hebben om europeese concurrentie te voorkomen (kartelletjes)

 

dit onderwerp heeft weinig te maken met het downgraden van het CD abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...