Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Zouden er dan ook buitenlandse providers komen die de Nederlandse zender in hun paket opnemen?

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zouden er dan ook buitenlandse providers komen die de Nederlandse zender in hun paket opnemen?

 

Volgens de uitspraak mag binnen de eu ieder signaal wat al uitgezonden wordt door

een andere provider zonder toestemming te vragen heruitgezonden worden.

 

b.v. sky mag van CD signaal oppikken en nieuw uitzenden.

 

deze discussie past beter in een nieuw topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een hoop gelezen ben nieuw in het schotel gebruik en veel is voor mij nog acracadabra

maar is de computer hier gewoon geen uitkomst voor de CC jongens?

4 zoals jullie het noemen SID per kaart

deze kan je dan toch opvangen via de computer en vermenigvuldigen en deze dan door sturen

de computer en niet de kaart maakt op dat moment de volgende vraag van de code

dus zoals ik dan denk

ned 1 gevraagd via computer van de kaart computer stuurd iedereen die ned 1 wil kijken

en dit kunnen er velen zijn binnen een chare de code en klaar

de kaart ziet maar 1 vraag

o.k. het zijn dan maar 4 kanalen maar met 4 kaarten zijn dit 16 kanalen

en met zijn alle............................................................ kanalen

en dat staat cd toch weer met lege handen

en zijn we met zijn alle weer bedonderd en op kosten gejaagt door CD

voor het zover is zullen we wel even verder zijn

maar net zo als cd aan de software sleuteld zullen de grote jongens dit toch ook blijven doen

als er geld valt te verdienen zal niemand dit na laten

 

misschien zie ik het helemaal fout en kan dit helemaal niet

het is maar een denk wijze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel dat ik alleen heb geprobeerd de zaken die voor ons van toepassing (kunnen) zijn op een rijtje te zetten.

Dit omdat wij allen bij het aangaan van het abonnement met deze voorwaarden accoord zijn gegaan.

Het recht is niet zo eenvoudig als velen denken

niet alles wat in contract of voorwaarden staan zijn rechts geldig

 

b.v. een te eenzijdig contract is nietig

bij de wet gegarandeerd rechten kunnen niet ontnomen worden

enz enz

 

en

 

HET AANEBODEN PRODUCT MAG NIET GEWIJZIGD WORDEN HET IS EEN

BESTAND DEEL VAN HET CONTRACT

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het recht is niet zo eenvoudig als velen denken

niet alles was in contract of voorwaarden staan zijn rechts geldig

 

b.v. een te eenzijdig contract is nietig

bij de wet gegarandeerd rechten kunnen niet ontnomen worden

enz enz

 

en

 

HET AANEBODEN PRODUCT MAG NIET GEWIJZIGD WORDEN HET IS EEN

BESTAND DEEL VAN HET CONTRACT

 

Dit ben ik niet geheel met je eens Pukje.Als consument ben je verplicht eerst de algemene voorwaarde van de desbetreffende provider te lezen en als je daar mee akkoord gaat,kun je zijn diensten af nemen.Als je daar dingen ziet staan waar je het niet mee eens bent kan je dan bezwaar hiertegen aantekenen.Word je bezwaar dan gehonoreerd kan je alsnog zijn diensten af nemen.Zo niet is het aan jou welke stappen je dan wilt nemen.

 

Maar na het aanvaarden van de algemene voorwaarden geef ik je toch bij de rechter niet heel veel kans hoor.

 

Ben het zeker met je eens dat de wet echt niet zo eenvoudig is.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de algemene voorwaarden van CD eens goed te hebben gelezen lijkt mij toch dat CD zijn zaakjes aardig heeft dicht getimmerd in hun artikel 4.1.

 

Hou oud zijn deze voorwaarden. Hoe zit het met mensen die al jaren geleden een abo afgesloten hebben. Waren deze voorwaarden er toen ook al ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je gelijk hebt,want het is geenszins mijn bedoeling om hier een doem scenario te plaatsen hoor.

En als je gelijk krijgt ben ik een gelukkig mens als alles bij het oude blijft.

Verder steun ik wel alle acties hier hoor dus ben gerust geen dwars ligger.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou eens nazien wat er eigenlijk in het contract staat van TVV.

 

Wel ik stel alleen vast dat ikzelf over géén contract beschik met TVV. TVV beschikt wel over een contract zodanig dat ik wel moet betalen maar waarbij zij zelf alles in handen hebben, Ze kunnen dit contract ongelimiteerd wijzigen zonder dat zij mij op de hoogte moeten stellen, of bij wijziging een nieuw contract voorleggen... Dat is waar het op staat..

 

Ik ben in oktober overgeschakeld van het Pluspakket naar het Basic +. Dit is compleet hetzelfde pakket, met uitzondering van 1 of 2 zenders die wegvallen in het ene pakket en een tweetal zenders die er bij komen.

 

Dit heet contractueel bij TVV een Upgrade van het pakket. Ik heb dus een nieuw contract met TVV.

 

Ik heb van TVV een bericht gekregen dat de wijziging is uitgevoerd op datum xxxx. Daarbij een rekening van het Pluspakket tot datum xxxx.

Bij de oude rekeningen stond het contract van TVV op de achterzijde. Nu heeft men bij TVV er voor gezorgd dat je via deze weg niet aan een wettelijk contract kan komen.

 

Via E-services dan:

 

Je krijgt enkel je Smartcardnummer, het type pakket en de einddatum, in mijn geval 31-8-2013, dus twéé jaar.

 

Ok, algemene voorwaarden gedownload: daar spreekt men over 1 jaar. Maar men verwijst dus ernaar dat de gegevens op de website van tel zijn. Dus terug naar de website: Wijziging van het abo. Je kan dus niet wijzigen van Basic + naar Basic +. Je hebt dus geen toegang meer tot de voorwaarden waarmee je het contract hebt afgesloten... Je krijgt dus enkel de voorwaarden te zien op het moment dat je het nieuwe contract aangaat, en daarna zijn de voorwaarden onbereikbaar... Héél slim van TVV.

 

Je contract bestaat dus uit een webpagina waar ze dus de gekste spelletjes mee kunnen utthalen op gelijk welk moment. Als je een verbintenis afsluit met TVV ga je hiermee akkoord want het wordt steeds vermeld in hun algemene voorwaarden. De webpagina heeft geen enkele rechtsgrond voor jou, zelfs niet als je hem download of afprint, het is immers geen schriftelijk bewijs van TVV...

 

Wat meer is ze verwijzen naar een webpagina die bindend is. Deze pagina wordt na eenmalig gebruik geblokkeerd, zodat je die informatie niet meer hebt. De webpagina kan dus gewoon veranderd worden zonder dat je er weet van hebt en je bent er toch aan gebonden.

 

Je moet dus het bewijs hebben van de webpagina op de datum, dat je het "contract" hebt afgesloten. Maar zelfs als je deze zou opslaan of afdrukken heeft dit geen enkele bewijskracht. Slim van TVV niet?

Toch ben je er toe gebonden, want het staat in de algemene voorwaarden.

 

Besluit: ik heb dus niks, TVV heeft alles.

 

Maffia dus...

 

In de algemene voorwaarden staat dus dit:

 

Deze Voorwaarden zijn via internet te raadplegen op www.

tv-vlaanderen.be. De Voorwaarden worden door TV VLAANDEREN op verzoek

aan de Abonnee kosteloos toegezonden

 

 

Ik ben van plan om dus een aangetekend schrijven te richten naar TVV met de vraag om mij "Alle" contractgegevens op te sturen, via brief dan

Dus niet enkel de algemene voorwaarden, maar ook de bijkomende voorwaarden waarnaar "de Algemene Voorwaarden" verwijst.

 

Het VOLLEDIGE contract dus.

 

Waaar ik dus ook nog vragen bij heb, is wat de kost is van de opzeg. Voor zover ik uit het "contract" kan opmaken zou dit dus 16€ administratiekosten zijn. Iemand ervaring mee?

 

Link naar "Algemene Verkoopsvoorwaarden":

http://www.tv-vlaand...n_TVV_kopen.pdf

 

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dealer kan je weinig doen hoor. Wij moeten wel onze klanten zelf gaan verzorgen. En voor mij is da simpel, ik leg ook vanaf nu uit dat er een beperking is van max 4 zenders. Voor 60% van de gewone klanten is dat voldoende maar ik heb het geluk of ongeluk dat die andere 40% wel tot 4 of 5 tv's heeft en die komen niet toe. Dus deze krijgen de keuze stoppen of bijdokken. En gelukkig doe ik nu al minder en minder tvvl en gaan we ook telenet doen gezien dit voor tv de beste oplossing is. Geen kastjes gezeur en overal full abbo. En minder problemen voor ons. Niet iedereen heeft linux boxen, dus wij proberen daar ook minder en minder in mee te gaan. Veel dealers werden niet op de hoogte gebracht en ik hoor toch meer en meer dat ze telenet erbij gaan nemen of gaan bekijken. Zal dit voor m7 pijn doen? Dat denk ik niet maar voor ons pakken minder gezeur en werk. Ze willen sat in BE nog meer van de grond krijgen maar zo zal dit niet werken volgens mij. Enfin zo gaat het nu eenmaal. Wij passen ons aan en bekijken de andere oplossingen, die mijn mening even goed beeld geven. Voor de prijs moet je het niet meer laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatMann, hoe doe jij dat dan met telenet zonder kastjes, ik citeer;"en gaan we ook telenet doen gezien dit voor tv de beste oplossing is. Geen kastjes gezeur en overal full abbo."

Je zit dan toch vast aan die ergelijke Digiboxen die ze bij iedereen door de strot duwen, en je hebt vermoed ik voor iedere tv toch een digibox nodig, plus dat ze een hele installatie bij je zetten, zodat ze online kunnen meekijken wat je allemaal bekijkt en doet met hun hardware.

En dan hebben we nog niet gehad over de rampzalige dienst na verkoop van Telenet, en hun manier van aanrekenen aan de klant, waar zeer veel problemen mee zijn.

Volgens mijn bescheiden mening maak je bij een overstap naar Telenet nog meer ellende mee als je bij TVV gewoon bent, hopelijk is dat niet zo, maar even surfen leert je al heel wat over hun praktijken.

Ik bedoel maar, kijk uit voor valstrikken, want als je daarmee geplaagd zit zoals we nu ook ondervinden met CD & TVV, is het kijk plezier ver te zoeken.

aangepast door technoboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat CanalDigitaal waarschijnlijk onderschat is het feit dat veel mensen die aan niet commerciele cardsharing doen, dit doen met peers in het buitenland. Deze mensen hebben wel gewoon een abo bij CanalDigitaal.

Ik vraag mij dan af waar hun winst zit als deze klanten hun abo opzeggen. Die buitenlandse peers kunnen geen abo bij CanalDigitaal nemen.

aangepast door Lurkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad SatMann, hartelijk dank daarvoor.

 

Maar gezien het feit dat meerdere mensen aangeven dat ieder voor zich weinig indruk zal maken op CD/TVV/M7, is mijn voorstel om een comité op te richten. Welke naam dat moet nog maar eens bekeken worden (wellicht de weinig originele naam gedupeerden CD/TVV? om maar aan te geven dat het probleem niet alleen in NL/B speelt maar dat maakt het wellicht ook moeilijker maar goed dat is van latere zorg).

 

Dit om zo aanspreekpunt te creeëren, betere ruggenspraak te organiseren en los te komen van het idee van een zooi losgeslagen klagers bij elkaar. Door structuur aan te brengen, wordt het probleem ook serieuzer genomen en dus ook je geluid en gebrukte argumenten.

 

Wat vinden jullie ervan?

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...