Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

CD zal niet onder de indruk zijn van briefjes/clubjes/forums/boze-klanten.

 

op het moment dat ze zich moeten verantwoorden bij een gerecht is het een

ander verhaal de rechter kan n.l. al hun contracten onderuit halen

 

deze antireclame voor CD op sat4all doet hun al meer pijn dan je denkt veel lezers

op het forum zullen zich nu twee keer bedenken klant van CD te worden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vond net nog een leuk artikel

Telenet beboet voor wijziging algemene voorwaarden

 

Kabelexploitant Telenet heeft een boete van 250.000 euro opgelegd gekregen van het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT). De internet provider zou klanten niet naar behoren hebben geïnformeerd over mogelijkheden zonder boete het contract op te zeggen.

 

 

Telenet informeerde klanten onvoldoende bij wijziging algemene voorwaarden

Het BIPT heeft Telenet beboet voor 250.000 euro vanwege een eerdere wijziging van de algemene voorwaarden. Op 1 oktober 2010 voerde de internet provider de wijziging door en informeerde daarbij klanten onvoldoende over de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen zonder boete. Alleen op de website werden klanten geïnformeerd via kleine lettertjes dat het gratis is het contract op te zeggen naar aanleiding van de nieuwe wijzigingen.

Volgens de telecomwet was de informatievoorziening, ten tijden van de wijziging in de algemene voorwaarden onvoldoende. De boete zal binnen twee maanden betaald moeten worden. Hoeveel klanten de dupe waren van deze wijziging in de algemene voorwaarden is

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

om maar aan te geven dat het probleem niet alleen in NL/B speelt maar dat maakt het wellicht ook moeilijker maar goed dat is van latere zorg

 

Zoals enkel postings eerder gemeld, heb ik momenteel geen poot om op te staan tegen TVV (bij het pluspakket had ik dus de voorwaarden op de achterzijde van de factuur).

Ik heb 4 ontvangers, en 4 x signaal, dus ik heb enkel minder functionalieit. Dat een van de ontvangers zapproblemen heeft, is volgens mij een combinatie van TVV en de fabrikant,

waarbij ze mij allebei in de kou laten staan. Waardoor ik dus wederom de kosten zou moeten doen om zonder problemen te kunnen kijken (nieuwe CI-module bijkopen dus).

Helaas heeft dit niks te maken met de anti-CS maatregelen. Ik heb momenteel slechts 1 optie en dat is van CDS/TVV vanaf komen. Wat er dus zit aan te komen.

 

Maar ik blijf dus steunen en meedenken, want ik begin stilletjesaan genoeg te krijgen van die bende.

 

Daarom:

 

Het enige wat TVV raakt is het verlies van klanten. En dan heb je twee mogelijkheden:

 

- opzeg van de bestaande

- negatieve publiciteit (pers, TV). waardoor de nieuwverkoop zo goed als stilvalt.

 

Het inschakelen van verbruikersverenigingen in Vlaanderen is ook al een doodgeboren kind. De enige vereniging die

naam waardig werkt enkel als je betalend lid bent... en ze zijn daarbij nog gelinkt aan commerciele bedrijven, zodat de

onpartijdigheid niet gegarandeerd is. Voor mij mogen de leden van deze club, deze gerust inschakelen, zoals reeds eerder

gezegd: niet geschoten is altijd mis...

 

Wat betreft de pers zal je er rekening mee moeten houden dat een groot deel gelinkt is met Telenet. Hier zal dus zeker de

beslissing moeten gebeuren met instemming van Telenet vrees ik...

 

Op de TV kanalen gelinkt met M7... geen commentaar.

 

Rest dus enkel nog de nationale omroep... Eens die over de streep zal de Telenetclan wel volgen.

Tot daar dus de persvrijheid in Vlaanderen...

 

Wat ik ook mis is een Eisen-pakket. Wat willen jullie...

- hoeveel gelijktijdige kanalen. (wat, waar hoe wanneer)

- de info die ze moeten geven

 

Voor mij (maar eigenlijk voor iedereen) is het duidelijk dat wij gewoon géén contract hebben met TVV. In hun pamflet staat zelfs niet eens in wat ze precies leveren.

Als ze VRT doorgeven dan geven ze per satteliet verspreidde betaaltelevisieprogrammas door, en als ze Ketnet erbij geven hebben ze een pakket...

- dus een duidelijke rechtsgeldige overeenkomst met de klant lijkt mij wel degelijk een strijdpunt.

 

Voila, weer wat stof om over na te denken...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waren een paar kerstdagen waardoor ik niet op het forum kon zijn.

Ik ben ook een voorstander van een comité maar dat had ik al eerder aangegeven.

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

EddyVL,

 

Gezien hetgeen je duidelijk maakt begrijp ik dat het eea in België wellicht iets ingewikkelder is dan hier in NL. Echter denk ik wel dat we elkaar kunnen helpen. Uit een van de posts hierboven begrijp ik dat de "BIPT" min of meer de functie heeft van de "OPTA" in NL. Als ik dat goed begrijp zou dan de brief voor de Consuwijzer daar naartoe kunnen, of heb ik dat mis?

Op deze manier kunnen we elkaar dus helpen, lijkt mij. Daarnaast kunnen we elkaar helpen door in contacten met pers/politiek/overheid als dit gewenst is om de omvang van het probleem aan te geven dat het probleem in B en NL speelt. Wellicht dat er dan ook contact gelegd moet worden met de Europesche toezichthouder?

 

Wat betreft hetgeen we na moeten streven is even simpel als kort, denk ik:

- geen limitering

- goede voorlichting (ik heb begrepen dat men bij CD al werkt aan een verbeter traject, voor wat het waard is)

- alg voorwaarden die in overeenstemming zijn met geldende wetgeving

- staken meesturen signalen met als doel het beinvloeden/disfunctioneren van niet gecertificeerde apperatuur

 

Klachten over prijsstellingen (kaart, registratiekosten, kosten opzeggen etc) zijn denk ik leuk, maar niet aan ons om tegen te ageren (bedrijfspolitiek). Het kunnen wel neven aandachtspunten zijn maar geen speerpunten (wel bijvoorbeeld dat men vakantie abbo's verkoopt en ondersteuning buitenland aanbiedt maar in alg voorw staat dat ontvangst in buitenland niet mag, leuk hé?).

 

@miquel en DJFoxxy,

 

Mooi, dan kunen we zaken doen. Maar wat vinden jullie van het vorenstaande als speerpunten. (als anderen ideeën hebben laat je horen svp, kunnen de NL en B vrienden zich hier in vinden? etc)

 

Wellicht idee om een aantal zaken op een andere manier te bespreken en hoe?

 

Als anderen willen meedoen, voel je vrij om je aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"- staken meesturen signalen met als doel het beinvloeden/disfunctioneren van niet gecertificeerde apperatuur"

 

Deze snap ik niet. ik heb tot nu toe hier geen last van ondervonden. Wat bedoel je hiermee?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatMann, hoe doe jij dat dan met telenet zonder kastjes, ik citeer;"en gaan we ook telenet doen gezien dit voor tv de beste oplossing is. Geen kastjes gezeur en overal full abbo."

Je zit dan toch vast aan die ergelijke Digiboxen die ze bij iedereen door de strot duwen, en je hebt vermoed ik voor iedere tv toch een digibox nodig, plus dat ze een hele installatie bij je zetten, zodat ze online kunnen meekijken wat je allemaal bekijkt en doet met hun hardware.

En dan hebben we nog niet gehad over de rampzalige dienst na verkoop van Telenet, en hun manier van aanrekenen aan de klant, waar zeer veel problemen mee zijn.

Volgens mijn bescheiden mening maak je bij een overstap naar Telenet nog meer ellende mee als je bij TVV gewoon bent, hopelijk is dat niet zo, maar even surfen leert je al heel wat over hun praktijken.

Ik bedoel maar, kijk uit voor valstrikken, want als je daarmee geplaagd zit zoals we nu ook ondervinden met CD & TVV, is het kijk plezier ver te zoeken.

 

en vergeet niet dat in belgie de btw weer naar boven gaat voor digitale tv,

vrees dat de rest na telenet ook zal volgen in belgie.

van 12% naar 21% weer,door de leuke elio ;)

wat dus Tv Vlaanderen ook duurder zal maken op jaarbasis.

zullen veel veranderen denk ik naar andere aanbieders in belgie,

al dan niet beter of slechter.

bij telenet zit er zelf al een optie in dat ze u tips geven aan de hand van wat je bekijkt op de box van telenet ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...