Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij trouwens af waarom jullie je zo druk maken. Zo duur is het abonnement niet. En bovendien, hobbymatig zijn er legio oplossingen voor handen.

Geloof mij maar, het feest gaat gewoon door, zij het met een maandje of twee pauze.

De M7 groep heeft nog nooit een oplossing kunnen vinden tegen de piraterij, net zoals vele andere providers.

Ze hebben misschien een slag gewonnen, maar de "oorlog" is nog niet over.

Het zou toch wel heel erg raar zijn als dit spelletje door de hackers en softwareschrijvers word gewonnen, dat zou het einde betekenen van het televisie gebeuren en moeten we weer terug naar de publieke omroep.

Het is heel simpel, het kat-en-muis spelletje gaat gewoon verder op de Tom & Jerry manier! :D

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


DrZ

 

Zoals zo vaak gezegd vertegenwoordigen wij (zij die zich druk maken over de limitering van CD/TVV/M7) niet de hackers/piraten maar juist de gewone klanten, die als gevolg van het handelen van CD/TVV/M7 benadeeld worden. Wij menen dat CD/TVV/M7 andere wegen dienen te bewandelen om haar belangen te beschermen dan het schaden van onze. Wij doen niets anders dan het legaal gebruiken van onze abbo. Wij wensen vervolgens niet afgerekend te worden op het onvermogen van CD/TVV/M7 om iets te doen tegen piraterij oid. Daarnaast wensen wij gewoon fatsoenlijk geinformeerd te worden zoals het behoort.

 

Dat de groep waartoe de maatregel bedoeld is het eea binnen de kortste keren weer overwonnen heeft dat duurt geen maanden, weken of dagen. Het duurde slechts enkele uren alvorens de getroffen maatregel zinloos was geworden. Dit duidt nogmaals aan dat de maatregel geen enkele zin heeft en derhalve niet doorgevoerd behoeft te worden voor het voorgewende doel. In het geval de maatregel thans alsnog wordt doorgevoerd, dan betekent dit dat men bij de provider niet zozeer zich druk maakt om het door haar ongewenste verschijnsel van commerciele CS. Alswel laat de provider blijken het neven effect van het binnen harken van gelden bij getroffen clienten vele malen belangrijker te vinden. Waarom anders de maatregel doorvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belangen zijn groot, en het abonement van cd veel te duur als je twee kaarten heb ,betaal je al gauw over de 80 euro per maand incl film en hd in nederland, wat de meeste mensen niet kunnen opbrengen.

zonder overleg , zijn er SD zenders verdwenen (filmkanalen en sport ) en zijn verhuist naar het hd pakket , de extra kosten zijn voor rekening klant gekomen,en de kosten voor een hd receiver zijn er ook nog bij gekomen + extra kosten lnb voor de astra3.

Canaal digitaal heeft en jaagd de mensen extra op onkosten .

De mensen in nederland hebben het helemaal gehad met canaal digitaal.

aangepast door devisser
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen in nederland hebben het helemaal gehad met canaal digitaal.

Deze opmerking is wel erg generaliserend en volgens mij had hier moeten staan ...ik heb het helemaal gehad...

 

...want ik heb namelijk geen probleem met CD omdat ik maar 2 ontvangers in gebruik heb en 2 kaarten waarvan één voor € 1,50 (extra kaart Set Top Box pakket).

Dus tot nu toe zal ik geen hinder ondervinden van de eventuele uitvoer van de aangekondigde maatregelen.

Het zal mij niet verbazen dat een groot deel van de De mensen in nederland hier ook geen problemen van zullen ondervinden en eigenlijk ook geen weet hiervan hebben want het gros heeft heel vaak maar één á twee ontvanger(s) en hebben daarvoor gewoon één á twee kaarten in gebruik.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb me al georiënteerd in die richting. Binnenkort kan ik eens uitgebreid de mogelijkheden zien wat m'n, hopelijk, volgende ontvanger allemaal kan.

 

 

Verklaar jullie nader. Een tunernaam is toch niet verboden om te noemen?

 

Jullie gaan mij toch niet vertellen dat ik mijn zuur verdiende vu duo al bij het grof vuil kan zetten?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virtua,

 

Als jij niet meer zenders/programma's tegelijk kijkt/beluister/opneemt dan 4 binnen je huishouden, dan zul je weinig hinder ondervinde. dus kan je goed blijven genieten van de Vu+ duo. Echter op het moment dat je binnen je huishouden de kaart deelt met een tweede (al dan niet duo ontvanger) of derde ontvanger dan wel hiertoe plannen hebt, dan zal ook jou de voorgenomen maatregel van CD/TVV/M7 je raken. Dit ondanks al hetgeen dat enkelen (waaronder CD) je willen doen geloven. Zodra je 4 programma's gelijktijdig bekijkt/beluister/opneemt en je zal met een andere ontvanger gaan zappen dan krijg je problemen. Maar ook bijvoorbeeld als je 2 programma's opneemt en er op 2 andere tuners gelijktijdig wordt gezapt, dan is de kans zeer reeel dat het fout gaat. Dit dan doordat er binnen een zekere tijdsbestek meerdere kanalen worden aangesproken en de kaart zal aanduiden als dat er naar meer dan 4 programma's wordt gekeken. Dus zoals jij en anderen wel begrijpen, spreken wij (de tegenstanders van deze maatregel) helemaal niet over een zeer uitzonderlijke situatie. Nee, zelfs eerder over een zeer veel voorkomende situatie. Want heel veel gezinnen hebben in de woonkamer een twintuner staan en bij de kinderen/eigen slaapkamer nog een ontvanger. Waarbij als je een klein beetje kan rekenen en zonder noodzakelijkerwijs benodigde kennis al gauw kan concluderen dat een Linux twintuner (€300-400) en 2 of 3 single tuners (€120) snel is terugverdiend en meer mogelijkheden biedt dan een goedgekeurde philips/thomson ontvanger en zelfs deze in combi met een Smartwi (€135) al snel goedkoper zijn dan aanschaf, registratie en abo voor 3 kaarten. Dus ik kan mj voorstellen dat de problemen veel meer mensen raken dan CD wil doen voorstellen. Daarom dus onze inzet.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Virtua, met je Vu+ is niks mis. Om alles hier terug te gaan lezen, is wat veel, maar heb je er CCcam 2.3.0 al op staan?.

Dan zou je geen problemen mogen hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Virtua, met je Vu+ is niks mis. Om alles hier terug te gaan lezen, is wat veel, maar heb je er CCcam 2.3.0 al op staan?.

Dan zou je geen problemen mogen hebben.

 

Dan heb je de reactie van Joop001 niet gelezen of begrepen.

Ook de VU+ en andere decoders, dus ook de CanalDigitaal decoders krijgen problemen.

 

Virtua,

 

Als jij niet meer zenders/programma's tegelijk kijkt/beluister/opneemt dan 4 binnen je huishouden, dan zul je weinig hinder ondervinde. dus kan je goed blijven genieten van de Vu+ duo. Echter op het moment dat je binnen je huishouden de kaart deelt met een tweede (al dan niet duo ontvanger) of derde ontvanger dan wel hiertoe plannen hebt, dan zal ook jou de voorgenomen maatregel van CD/TVV/M7 je raken. Dit ondanks al hetgeen dat enkelen (waaronder CD) je willen doen geloven. Zodra je 4 programma's gelijktijdig bekijkt/beluister/opneemt en je zal met een andere ontvanger gaan zappen dan krijg je problemen. Maar ook bijvoorbeeld als je 2 programma's opneemt en er op 2 andere tuners gelijktijdig wordt gezapt, dan is de kans zeer reeel dat het fout gaat. Dit dan doordat er binnen een zekere tijdsbestek meerdere kanalen worden aangesproken en de kaart zal aanduiden als dat er naar meer dan 4 programma's wordt gekeken. Dus zoals jij en anderen wel begrijpen, spreken wij (de tegenstanders van deze maatregel) helemaal niet over een zeer uitzonderlijke situatie. Nee, zelfs eerder over een zeer veel voorkomende situatie. Want heel veel gezinnen hebben in de woonkamer een twintuner staan en bij de kinderen/eigen slaapkamer nog een ontvanger. Waarbij als je een klein beetje kan rekenen en zonder noodzakelijkerwijs benodigde kennis al gauw kan concluderen dat een Linux twintuner (€300-400) en 2 of 3 single tuners (€120) snel is terugverdiend en meer mogelijkheden biedt dan een goedgekeurde philips/thomson ontvanger en zelfs deze in combi met een Smartwi (€135) al snel goedkoper zijn dan aanschaf, registratie en abo voor 3 kaarten. Dus ik kan mj voorstellen dat de problemen veel meer mensen raken dan CD wil doen voorstellen. Daarom dus onze inzet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat doet cccam 2.30 danwel ? enkel ervoor zorgen dat je beeld niet op zwart komt vanaf aanmalding van je 4de ontvanger.....als je 6 ontvangers hebt staan heb je er dus op 3 of 4 beeld en blijven de andere op zwart...

gebruik je cccam 2.1.4 of 2.2.1 dan komen alle ontvanges op zwart wanneer er 4 of meer connecteren........

Ik heb me dus met mijn 6 ontvangers weer diep in de buidel mogen scharten: gezien extra kaarten niet meer gewoon te verkrijgen zijn, moeten kopen in combi,atie met gecertifiveerde ontvanger of CI...voor de CI gekozen: 129 euro + activatie 29 euro en dan nog eens 2,50 euro/maand.....ga ik nog last hebben ? nee ? maar kost me evenveel als één jaar kabelabonnement telenet ! bij telenet kan ik onbeperkt Tv's aansluitenen digiboxen...

Op 2dehands en kapaza voor 25 en 50 euro digibocen en digicorders aangekocht, nu gratis activatie van de kaartjes, heb er inmiddels 4 indienst, op vervaldag abonnement TVV zal het snel buitenvliegen, ik heb het wel gehad met TVV en CD !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De moraal van dit hele verhaal is dat de maatregel zinloos is en eigenlijk alleen de eerlijk betalende abonnees, die geen kwade bedoelingen hebben, er last van hebben.

De mensen die illegaal sharen beperken hun softcam tot maximaal 4 kanalen binnen 10 seconden en delen online met nog 5 tot 10 man die hetzelfde gedaan hebben en samen hebben ze een netwerk waar potentieel duizenden mensen alsnog illegaal naar kunnen kijken.

 

Een server ergens in een datacenter en 5 dreamboxen die thuis draaien met een originele kaart en de cccam in het datacenter 'voeden', waarvan een paar met een top abonnement en de hele wereld kan meekijken.

 

De maatregel heeft dus geen zin, want zowel de kleine share-groepjes als ook de professionele sharing criminelen gaan gewoon door.

 

De eerlijke betalende abonnee die graag op 2 slaapkamers en in de woonkamer wil kijken en opnemen (binnen de huiselijke kring dus) maakt gewoon geheel legaal gebruik van het abonnement waar hij voor betaald en dat wordt hem nu onmogelijk gemaakt.

 

De maatregel moet dus van de baan. De enige die dat nog moet gaan snappen is M7. ;)

 

Laat ze liever die grote commerciële sharing servers aanpakken en voor de rechter brengen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virtua,

 

Als jij niet meer zenders/programma's tegelijk kijkt/beluister/opneemt dan 4 binnen je huishouden, dan zul je weinig hinder ondervinde. dus kan je goed blijven genieten van de Vu+ duo. Echter op het moment dat je binnen je huishouden de kaart deelt met een tweede (al dan niet duo ontvanger) of derde ontvanger dan wel hiertoe plannen hebt, dan zal ook jou de voorgenomen maatregel van CD/TVV/M7 je raken. Dit ondanks al hetgeen dat enkelen (waaronder CD) je willen doen geloven. Zodra je 4 programma's gelijktijdig bekijkt/beluister/opneemt en je zal met een andere ontvanger gaan zappen dan krijg je problemen. Maar ook bijvoorbeeld als je 2 programma's opneemt en er op 2 andere tuners gelijktijdig wordt gezapt, dan is de kans zeer reeel dat het fout gaat. Dit dan doordat er binnen een zekere tijdsbestek meerdere kanalen worden aangesproken en de kaart zal aanduiden als dat er naar meer dan 4 programma's wordt gekeken. Dus zoals jij en anderen wel begrijpen, spreken wij (de tegenstanders van deze maatregel) helemaal niet over een zeer uitzonderlijke situatie. Nee, zelfs eerder over een zeer veel voorkomende situatie. Want heel veel gezinnen hebben in de woonkamer een twintuner staan en bij de kinderen/eigen slaapkamer nog een ontvanger. Waarbij als je een klein beetje kan rekenen en zonder noodzakelijkerwijs benodigde kennis al gauw kan concluderen dat een Linux twintuner (€300-400) en 2 of 3 single tuners (€120) snel is terugverdiend en meer mogelijkheden biedt dan een goedgekeurde philips/thomson ontvanger en zelfs deze in combi met een Smartwi (€135) al snel goedkoper zijn dan aanschaf, registratie en abo voor 3 kaarten. Dus ik kan mj voorstellen dat de problemen veel meer mensen raken dan CD wil doen voorstellen. Daarom dus onze inzet.

Nee Virtua, met je Vu+ is niks mis. Om alles hier terug te gaan lezen, is wat veel, maar heb je er CCcam 2.3.0 al op staan?.

Dan zou je geen problemen mogen hebben.

 

Beste Joop

 

Ik snap dondersgoed jullie standpunt. Ik zit in het zelfde schuitje. VU+ duo in de woonkamer en 2x VU+ solo in de slaapkamers + dat er hier nogal eens wat wordt opgenomen. (jaja ik heb er inderdaad al genoeg aan uitgegeven). Ik heb ook het hele forum al doorgespit. Maar uit de reactie van devisser en vladimirke begreep ik dat er een tuner was met een "oplossing".

Want naar mijn weten is met CCCam 2.3.0 niets opgelost, behalve dan dat je de sids kunt limiteren, maar dat betekent nog steeds dat bij 5 aanvragen de boel op slot gaat. Toch?

Ik heb zelfs mijn Irdeto2 (set top box pakket) kaart uit de camper gehaald om in ieder geval de commerciele te ontlasten.

 

Ik sluit me dus bij michel en joop aan. Het zal er wel op neer komen dat ik weer een kaart moet bijkopen om van het gezeur af te zijn wil ik mijn irdeto kaart in de camper kunnen laten zitten.

aangepast door virtua

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop01

 

Ik heb voorlopig nog niks vermeld over BIPT. De reden is:

't Is in 't Belgiekske weer niet zo simpel...

 

BIPT is nationaal, maar er is ook een Vlaamse tak met elk hun eigen speelterrein.

Op elke website van de overheid begin je meestal met de samenstelling van de beheerraad... het wettelijk kader, de koninklijke besluiten enz.

Vroeg of laat krijg je dan een hint waar je moet zijn. (En dan ben je al vlug enkele uurtjes zoet...)

 

De vertrekpagina van BIPT is:

http://www.bipt.be/N...ome/Welkom.aspx

 

Veel info vindt je hier niet. Maar ze verwijzen wél door naar de Ombudsman Telecom.

 

http://www.ombudsman...aal.html?IDC=36

 

Dit is volgens mij de aangewezen dienst om formulieren (zoals deze van Joop01) naar te zenden. Hier kan je je klacht kenbaar maken

aan BIPT dus op nationaal vlak.

 

Nu zullen de bevoegdheden verdeeld zijn over zowel nationaal als Vlaams gewest.

 

Voor het Vlaams Gewest moet je zijn bij de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM):

 

http://www.ombudsman...aal.html?IDC=36

 

Daar zijn twee linken waar men terecht op kan:

 

http://www.vlaamsere...punt-media.aspx

 

Deze link is gaat dus meer over een vraagstelling.

 

Een echte klacht dien je in op de volgende link:

 

http://www.vlaamsere...l/klachten.aspx

 

Er zijn ook nog andere mogelijkheden. Maar dan zou een beetje pers-aandacht welkom zijn...

(Brieven naar Lezers-schrijven-Rubrieken in de geschreven pers zou al een goed begin zijn)

En een beetje geduld ook...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat we hier op sat4all de beroerdste niet zijn, hebben we CanalDigitaal alvast een handje geholpen met de nieuwe marketingmaterialen:

 

ELS.png

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...