Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


De moraal van dit hele verhaal is dat de maatregel zinloos is en eigenlijk alleen de eerlijk betalende abonnees, die geen kwade bedoelingen hebben, er last van hebben.

De mensen die illegaal sharen beperken hun softcam tot maximaal 4 kanalen binnen 10 seconden en delen online met nog 5 tot 10 man die hetzelfde gedaan hebben en samen hebben ze een netwerk waar potentieel duizenden mensen alsnog illegaal naar kunnen kijken.

 

Een server ergens in een datacenter en 5 dreamboxen die thuis draaien met een originele kaart en de cccam in het datacenter 'voeden', waarvan een paar met een top abonnement en de hele wereld kan meekijken.

 

De maatregel heeft dus geen zin, want zowel de kleine share-groepjes als ook de professionele sharing criminelen gaan gewoon door.

 

De eerlijke betalende abonnee die graag op 2 slaapkamers en in de woonkamer wil kijken en opnemen (binnen de huiselijke kring dus) maakt gewoon geheel legaal gebruik van het abonnement waar hij voor betaald en dat wordt hem nu onmogelijk gemaakt.

 

De maatregel moet dus van de baan. De enige die dat nog moet gaan snappen is M7. ;)

 

Laat ze liever die grote commerciële sharing servers aanpakken en voor de rechter brengen.

 

Mvg,

 

Michel

 

Helemaal mee eens

Ik kan me niet bedenken welke partij hiermee het meeste benadeelt wordt dat is toch echt de eerlijke partij

de mensen die gewoon binnehuis op een eerlijke manier tv willen kijken komen er met die 4 sid limit echt nadelig mee af

 

De mensen met kwade bedoelingen hebben de oplossing allang gevonden voor maar zelfs Canal Digitaal het ingevoerd heeft, zie TvVlaanderen en Telesat.

 

Hiermee pak je alleen maar de legale eerlijke kijker de rest zal het een zorg zijn,

die maken zich hier niet eens meer druk om .deze nietszeggende oplossing

 

post-42282-0-19176800-1325081125_thumb.png

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eddy VL

Het klopt hoor dat jij nog niks over BIPT had gemeld, dat over BIPT had ik uit een andere reactie. Maar als ik zo vrij mag zijn, wil ik je vragen of jij eventueel de Belgische mensen zou willen bedienen van gerichte adviezen in deze (of zou je mij de goede adressen en aanheffen willen aanleveren zodat de eerder opgestelde brieven ook een op België afgestemde variant kunnen krijgen? Want ik snap/begrijp heel goed dat het in België toch beduidend anders is geregeld dan in NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop001

 

Ik denk dat men voor Vlaanderen deze linken moet gebruiken als de meest effektieve weg is naar de overheid.

 

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/contact--meldpunt-media.aspx

http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/klachten.aspx

 

Ik zal trachten om de voorbeelden eens na te zien, maar momenteel ben ik bezig met een andere "piste". Ik moet hiervoor wel kunnen spreken

in naam van "meerdere" Sat4all-leden. Als de mods niet akkoord gaan laten ze maar iets weten...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Maar uit de reactie van devisser en vladimirke begreep ik dat er een tuner was met een "oplossing".

....

Neen, die is er niet want ik ben de VU+ Ultimo aan het volgen want dat gaat waarschijnlijk m'n volgende ontvanger zijn.

 

Wat ik bedoel heeft Michel al beschreven. Je kaart sharen met een klein clubje van zo'n 10 deelnemers bedoel ik.

 

Ik ben er op zich nog steeds tegen maar hier wordt ook best wat opgenomen om achteraf te bekijken en soms een uitzending over deze streek in een toeristische reportage die ik dan op schijf moet branden en naar m'n neef in Australië stuur.

 

Dan zitten er hier nog een paar pubers op hun receiver te kijken en dat zou allemaal niet meer mogen van M7? Jaaa daaaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Neen, die is er niet want ik ben de VU+ Ultimo aan het volgen want dat gaat waarschijnlijk m'n volgende ontvanger zijn.

 

Wat ik bedoel heeft Michel al beschreven. Je kaart sharen met een klein clubje van zo'n 10 deelnemers bedoel ik.

 

Ik ben er op zich nog steeds tegen maar hier wordt ook best wat opgenomen om achteraf te bekijken en soms een uitzending over deze streek in een toeristische reportage die ik dan op schijf moet branden en naar m'n neef in Australië stuur.

 

Dan zitten er hier nog een paar pubers op hun receiver te kijken en dat zou allemaal niet meer mogen van M7? Jaaa daaaag.

 

Aha, nee ok dan snap ik het. Ik dacht dat jullie het over een tuner hadden met die mogelijkheden.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het toch over over de CD acties tegen cardsharing hebben; Ik las gisteren (28-12-2012) op een ander forum het volgende:

 

(Bron: ***geen-reclame***)

 

Mogelijk een primeur en vers van de pers.

Verteld door een medewerker van Canal digitaal

 

Waarschijnlijk gaat canal digitaal het een en ander veranderen betreffende de 2e en 3e smartkaart.

Als u nu een Fam pakket of Entertainment pakket heeft kan op de 2e en 3e kaart een soortgelijk pakket worden geplaatst.

Bij een Top pakket kan alleen een entertainment pakket worden afgesloten.

Naar het schijnt word hier te veel misbruik van gemaakt en willen ze bij canal digitaal de 2e-3e smartkaart terug brengen naar alleen het Basis pakket.

 

Als dit echt werkelijkheid wordt, barst volgens mij de hel helemaal los.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het toch over over de CD acties tegen cardsharing hebben; Ik las gisteren (28-12-2012) op een ander forum het volgende:

 

(Bron: ***geen-reclame***)

 

Mogelijk een primeur en vers van de pers.

Verteld door een medewerker van Canal digitaal

 

Waarschijnlijk gaat canal digitaal het een en ander veranderen betreffende de 2e en 3e smartkaart.

Als u nu een Fam pakket of Entertainment pakket heeft kan op de 2e en 3e kaart een soortgelijk pakket worden geplaatst.

Bij een Top pakket kan alleen een entertainment pakket worden afgesloten.

Naar het schijnt word hier te veel misbruik van gemaakt en willen ze bij canal digitaal de 2e-3e smartkaart terug brengen naar alleen het Basis pakket.

 

Als dit echt werkelijkheid wordt, barst volgens mij de hel helemaal los.

 

En toch zit dit er aan te komen.

Ik kan bevestigen dat ik dit verhaal ook 1 op 1 van een hogere medewerker van canal digitaal gehoord heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus CD is bezig met zichzelf hopeloos in de hoek te plaatsen waar de klappen gaan vallen?

 

Geloof mij ook de mensen onder de TOP zijn er niet blij mee met wat er allemaal gebeurd.

Ik hoop alleen dat ze het nog tegen kunnen houden.

 

Vroeger in de goeden ouden tijd had canal digitaal een directeur die wist wat de markt wilden en zijn personeel kende.

Er werd inderdaad maar wat aangerommeld en ze verloren meden door Digitenne en de kabelaars op alle fronten terrein.

Daarna kwam er een telecom manager die hard was maar er was mee te praten.

Nu heeft canal digitaal alleen nog een manager die het bedrijf niet kent niet aanvoelt wat de markt wil niet naar de klanten of het personeel luistert maar alleen nog naar de cijfers en de winst kijkt.( Een praatje maken met de mensen op kantoor en zo de markt aanvoelen zit er niet meer in)( her director )

Draait een onderdeel niet goed prijzen omhoog , saneren en nog goedkoper personeel.

Saneer dan eerst maar eens op de huidige Manager en zet daar weer iemand neer zoals Rene die wel normaal eens aan het personeel vroeg hoe het ging en waar eventuele knel punten zitten.

 

Poe hèèèè`lucht op en het moest er even uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus CD is bezig met zichzelf hopeloos in de hoek te plaatsen waar de klappen gaan vallen?

 

Daar heeft het alle schijn van.

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof mij ook de mensen onder de TOP zijn er niet blij mee met wat er allemaal gebeurd.

Ik hoop alleen dat ze het nog tegen kunnen houden.

 

Vroeger in de goeden ouden tijd had canal digitaal een directeur die wist wat de markt wilden en zijn personeel kende.

Er werd inderdaad maar wat aangerommeld en ze verloren meden door Digitenne en de kabelaars op alle fronten terrein.

Daarna kwam er een telecom manager die hard was maar er was mee te praten.

Nu heeft canal digitaal alleen nog een manager die het bedrijf niet kent niet aanvoelt wat de markt wil niet naar de klanten of het personeel luistert maar alleen nog naar de cijfers en de winst kijkt.( Een praatje maken met de mensen op kantoor en zo de markt aanvoelen zit er niet meer in)( her director )

Draait een onderdeel niet goed prijzen omhoog , saneren en nog goedkoper personeel.

Saneer dan eerst maar eens op de huidige Manager en zet daar weer iemand neer zoals Rene die wel normaal eens aan het personeel vroeg hoe het ging en waar eventuele knel punten zitten.

 

Poe hèèèè`lucht op en het moest er even uit

 

Uit jouw woorden en je alias neem ik aan dat je een medewerker bent van CD.

Ik vraag me af in hoeverre de Raad van Commissarissen op de hoogte is. Vaak hebben deze personen een Veto en meer hart voor de zaak.

Op termijn (ik denk zelfs korte termijn) gaat dit CD geld en klanten kosten dat kan niet anders.

De gebruikers wordt gedwongen om WAN Sharing toe te gaan passen.

Ik lees hier op het forum dat verschillende leden de optie openlijk noemen, in het verleden was dat echt "not done" hier op SAT4ALL.

 

Misschien een optie om ook de Raad van Commissarissen aan te schrijven? Maar dan moeten we wel de mail / post adressen hebben...

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...