Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2011 Origineel bericht van: bobelen ja en jij hebt natuurlijk netjes alle software die je gebruikt netjes betaald en dan nog met een pak boter op je hoofd Wat voegt deze opmerking toe? Daar gaat het toch helemaal niet om. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat CanalDigitaal mensen die cardsharing aabieden keihard, binnen het bij wet toelaatbare, aan mag pakken. Als ze echter zelf een misdrijf plegen door in te (laten) breken op gesloten computernetwerken, vervalt dat recht per direct. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2011 Van Tweakers.net hebben wij inmiddels wel een reactie ontvangen. De auteur van het bericht zat kennelijk in het buitenland waardoor hij pas vandaag kon reageren. Het artikel op tweakers.net is op een interne memo van een Canaldigitaal medewerker gebaseerd. Daar zou letterlijk in hebben gestaan wat in het artikel op tweakers.net omschreven wordt. Canaldigitaal zou dus volgens eigen zeggen daadwerkelijk een bedrijf opdracht hebben gegeven om gebruik te maken van een backdoor in CCcam, om zo kaartnummers en daarmee privégegevens van de kaarteigenaren te achterhalen. Daarmee maakt Canaldigitaal zich als opdrachtgever strafbaar (WVS art. 138ab lid 1) en schuldig aan computervredebreuk. Zouden leden waarvan de kaart daadwerkelijk is uitgeschakeld 'vanwege een schending van de algemene voorwaarden' zich a.u.b. per ommegaand bij mij willen melden? Wij hebben overigens Canaldigitaal wederom om een reactie gevraagd, maar weer blijft het vooralsnog heel erg stil aan de overkant. Tweakers.net wil ons (enigszins begrijpelijk) geen kopie van de interne memo verstrekken. Ik roep dus hiermee deze bron op, ons ook een kopie van die memo te verstrekken. Als Canaldigitaal zich daadwerkelijk schuldig heeft gemaakt aan computervredebreuk, moet daar iets aan gedaan worden! Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
satcat Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Het artikel op tweakers.net is op een interne memo van een Canaldigitaal medewerker gebaseerd. En hoe komen ze daar aan? Computervredebreuk? Citaat: Tweakers.net wil ons (enigszins begrijpelijk) geen kopie van de interne memo verstrekken. Misschien omdat die niet bestaat? Ik vind het een zwak verhaal wat alleen "welles nietes" kan opleveren.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2011 Iemand kan dat natuurlijk gewoon gelekt hebben. Dan is er geen sprake van computervredebreuk. Ik ben zeker niet zonder meer bereid tweakers.net op hun woord te geloven. Eerst zien, dan geloven. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2011 Inmiddels heb ik uit anonieme bron de Canaldigitaal memo's ontvangen: Citaat: 1000 geannuleerd werkinstructie inleiding: 1000 Smartcards met STD-NL afgesloten Op dit moment staan er veel smartcards in IBS geregistreerd met uitsluitend een STD-NL pakket. We kunnen aan deze abonnementen niet zien of ze al dan niet nog steeds in gebruik zijn. Om een indicatie te krijgen van hoeveel abonnees nog wél gebruik maken van de smartcards, zijn bij wijze van test 1000 van deze smartcards gecanceld, waardoor NL1, 2 en 3 nu ook uitgevallen zijn. Van de abonnees die hierover bellen willen we weten of ze eventueel geïnteresseerd zijn om weer betaald abonnee te worden bij CanalDigitaal. Deze informatie mag niet naar buiten worden gebracht! 50 cardshare annuleringen werkinstructie inleiding: Eerder meldden wij al dat er ongeveer 50 smartcards zijn geïdentificeerd die voor CardShare doeleinden worden gebruikt. VANDAAG worden deze smartcards afgesloten. Naar verwachting zal de response op deze cancellation zich beperken tot uitsluitend de eigenaren van de smartcards, aangezien de eindgebruikers altijd de instructie krijgen nooit zelf contact op te nemen met CanalDigitaal. Er blijft echter altijd een zeer kleine kans dat de eindgebruikers toch naar CanalDigitaal bellen n.a.v. het wegvallen van hun beeld. Indien deze eindgebruikers zelf bellen, dan herken je dat aan het feit dat ze geen geldig smartcardnummer hebben waar de pakketten op staan die tot vandaag konden ontvangen. Als zij gebruik willen blijven maken van CanalDigitaal pakketten, dan kunnen ze dit doen door een CI-module met smartcard aan te schaffen en zich officieel te abonneren. Verdere werkinstructies van de cardshares: Vraag 3: Uitleg. Bewust van gevolgen? “Door een controle via een backdoor in het CC-CAM systeem (je hoeft niet uit te leggen wat voor systeem dit is), welke door derden zijn uitgevoerd, zijn wij er achter gekomen dat uw smartcard voor cardsharing wordt gebruikt. Dit is in strijd met artikel 53, 54 en 55 uit de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal. Hier kan een hoge boete voor worden opgelegd. Bent u zich er van bewust dat cardsharing strafbaar is en dat de smartcard om deze reden niet meer mag worden geactiveerd?” Het lijkt hier te gaan om de instructies die CanalDigitaal het call-center geeft. Zo zie je maar op welke -naar mijn mening- smerige wijze hier met klanten om wordt gegaan. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Janneman Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Phew... lekker volk daar. Ach ze zullen hier ook wel lezen. Toch wel handig dat ze nu een backup hebben voor hun interne memo's.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2011 Nogmaals, indien er leden zijn die deze tekst te horen kregen toen ze hun gedeactiveerde smartcard wilden activeren, laat het ons dan weten! Citaat: "Bent u zich er van bewust dat cardsharing strafbaar is en dat de smartcard om deze reden niet meer mag worden geactiveerd?" Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Oldereast Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Citaat: ...Door een controle via een backdoor in het CC-CAM systeem (je hoeft niet uit te leggen wat voor systeem dit is), welke door derden zijn uitgevoerd... Wie bedoelen ze met die "derden" ? Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
SnijdeA Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Origineel bericht van: Oldereast Citaat: ...Door een controle via een backdoor in het CC-CAM systeem (je hoeft niet uit te leggen wat voor systeem dit is), welke door derden zijn uitgevoerd... Wie bedoelen ze met die "derden" ? Een andere partij, de partij die de controle heeft gedaan. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Oldereast Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Dat snap ik ook wel maar ik vroeg mij af WIE dat dan zijn? Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
SnijdeA Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Origineel bericht van: Oldereast Dat snap ik ook wel maar ik vroeg mij af WIE dat dan zijn? Denk je nou echt dat dat zomaar bekend wordt gemaakt ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Gast TECHcrime Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Het lijkt hier te gaan om de instructies die CanalDigitaal het call-center geeft. Ik denk niet dat zoiets aan een call-center word verteld. Hun word alleen verteld wat ze moeten weten..
Gast TECHcrime Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Origineel bericht van: happysat Ik wil wel eens weten wat er gebeurd als dus geen intresse hebt in extra abbo's, krijg je dan gewoon gewoon Ned 1/2&3 terug..?? Lijkt me wel. CanalDigitaal heeft dan een verkeerde kaart afgesloten en moet deze dan ook weer aansluiten. Echter moet deze kaarthouder dan wel eerst even bellen á 0,15 per minuut of 1,30 per gesprek naar de klantenservice omdat de kaart is geannuleerd
mauspartyhouse Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Echt een schandalige manier van werken. En zooo aansluitend op eerdere ervaringen. Zo willen kosten wat het kosten meer klanten, regelgeving of de wet zijn niet relevant. ET8000
borsjea Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Hoeveel van die STD-NL klantjes zullen pas over enige tijd, als het internet er uit ligt merken dat hun kaartje is uitgeschakeld en hun fallback niet werkt;=}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen