Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Dat overweeg ik dus ook, maar wij houden dan wel ons huidige abonnement (familiepakket + HD) aan.

 

Ik sluit me dan ook wel ergens aan, zonder de eigen kaart te sharen. Wettelijk doe je dan niets illegaals, want je hebt immers voor het pakket netjes betaald.

 

Mvg,

 

Michel

Downloaden is immers nog steeds niet illegaal in NL!!! ..en dat is tenslotte wat je doet wanneer je bent aangesloten op een externe server.

...Just my two cents....of zit ik er naast? Ik heb namelijk geen idee wat voor data er verzonden word.

 

Maar ergens aansluiten bij een server, tja, ik heb er wel eens over nagedacht. Ik heb tenslotte 2x full Abbo en een derde kaart met een kleiner pakket en misschien gaat het de moeite waard worden.

In elk geval kan die gare Philipsdoos de deur uit en scharrel ik wel een derde VU+ Duo of zo.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

als TVV klant kan ik Michel alleen gelijk geven.

ook ik heb een full abbo met HD op TVV, en zit tegen de limiet van 4 opnames te flirten. Met 2 DB8000's en veel autotimers moet er al niet veel gezapt worden of je hebt problemen.

dus cardserver gecontacteerd en meteen een jaarabbo genomen, en kijk, ik ontvang nu ook alle Nederlandse commerciëlen erbij plus de film1 zenders - ik vind het nu al jammer dat ik dit niet veel vroeger gedaan heb !

dus moet ik eigenlijk TVV bedanken omdat ze mij door hun beperkingen naar een cardserver hebben laten uitwijken.

en dat TVV abbo dat blijf ik wel behouden, kwestie van niet teveel illegaal te (moeten) werken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad treurige gang van zaken voor de legitieme klanten. Maar laten we vooral niet vergeten dat door het misbruik op grote schaal van goedkope extra kaarten en wansharing de M7 groep gedwongen wordt tot deze acties.

 

@Michel: Ik heb hier een familie SD abbo en prepaid een lijntje naar een payserver voor voornamelijk SKY UK/GR.

Dat lijntje is er af en toe alleen als extraatje. De kanalen uit het CDS pakket waar we geen abbo voor heb bekijken we nooit/nauwlijks.

SKY's is immers sowieso al een no go. De vrouw kijkt zelfs uitsluitend SD want op HD is de teletekst voor haar te traag.

 

Weet iemand hoe het juridisch zit het met wan cache exchange tussen legitieme CDS abbonnee's ? Bij dunkt dat dit we moet kunnen immers je betaald voor het bekijken van het gehele pakket. Het lijkt mij een soort van "burenhulp". Mocht dit nu legaal blijken zou dit natuurlijk de oplossing zijn voor de SID beperking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er komt nog meer concurrentie voor ze,kijk maar eens op tweakers.net vandaag, in verband met smart tv en dergelijke, het is pas begonnen, maar als je grote namen ziet die zich ermee bemoeien....

En het aandeel van satt tv is al aan het slinken, http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=2848

Dat willen ze nu allicht compenseren door de trouwe klanten te beginnen uit te melken, typische reactie van een bedrijf waarvan men aan zijn poten aan het zagen is.

Als men in de komende periode nogal wat abo's ziet opgezegd, zal dat gaan wankelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lap - al 2 pm'ers die meer details vragen.

sorry jongens, kan hier niet op ingaan, is hier ook niet toegelaten dacht ik (ook niet in pm).

maar ik had na 10 minuten googelen al prijs, dus zo moeilijk is dat ook niet te vinden hé :-)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus ook niet voor M7 groep, zulke payservers dienen direct aangepakt te worden!

Aangezien ze dat overduidelijk niet doen vindt ik de overlast van de nieuwe SID lock onverteerbaar voor legitieme klanten.

En dat is een terecht argument wat Joop ook aangeeft in zijn standaard bezwaarschrift!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude cijfers van Q1 2011 en ook nog eens gebaseerd op een schatting. Daar heb je echt niets aan. Waard artikel: 0, niks. Beetje stemming maken.

 

Toch niet, de stand in september was zo

Het grootste marktaandeel wordt bezet door de kabelaanbieders in Nederland. Kabelaars Ziggo en UPC zijn samen goed voor bijna 57 procent van alle digitale TV aansluitingen. Kabel verloor wel een klein stukje marktaandeel, net zoals Digitenne (ether) en satelliet. IPTV van onder andere Tele2 en KPN en glasvezeltelevisie van onder andere Lijbrandt en XMS wonnen marktaandeel en zijn inmiddels nummer vier en vijf.

 

Nu proberen ze met een alles-in-1 pakket nieuwe klanten over de muur te trekken, want velen laten zich wellicht nog leiden door gemakszucht en kiezen dan voor 1 abo met alles inbegrepen, helaas kennen ze wellicht de beperkingen niet van CD en TVV, die kennen wij nu maar al te goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het toch over over de CD acties tegen cardsharing hebben; Ik las gisteren (28-12-2012) op een ander forum het volgende:

 

(Bron: ***geen-reclame***)

 

Mogelijk een primeur en vers van de pers.

Verteld door een medewerker van Canal digitaal

 

Waarschijnlijk gaat canal digitaal het een en ander veranderen betreffende de 2e en 3e smartkaart.

Als u nu een Fam pakket of Entertainment pakket heeft kan op de 2e en 3e kaart een soortgelijk pakket worden geplaatst.

Bij een Top pakket kan alleen een entertainment pakket worden afgesloten.

Naar het schijnt word hier te veel misbruik van gemaakt en willen ze bij canal digitaal de 2e-3e smartkaart terug brengen naar alleen het Basis pakket.

 

Als dit echt werkelijkheid wordt, barst volgens mij de hel helemaal los.

 

Voor de TVV klanten is dit niks nieuws . Kijk maar eens op hun site onder optie extra kaart , amper een paar zenders voor 2.5 € pm extra . Ik ben wel niet zot . Heb al veel mails gedaan , 1x antwoord met blabla , je weet wel standaard mail reply .

 

Prima bezig zou ik zeggen , maar tvv , je kunt zorgen voor een extra kaart met het abbo van de hoofdkaart op ( aankoop prijs op uw kosten , maandelijks 2.5 € extra geen probleem ) , of die laatste mail ook de opzegbrief .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het rapport Dutch Television Subscribers Q1 2011 van het Nederlandse onderzoekbureau Telecompaper blijkt dat het marktaandeel van satelliet als uitzendplatform bij digitale televisieaansluitingen in Nederland in het afgelopen kwartaal naar 15,3 procent is gezakt. In de twee voorafgaande kwartalen daalde dit aantal ook. In het derde kwartaal 2010 had satelliet in het Telecompaper-onderzoek nog een marktaandeel van 18,2 procent. Dit daalde in het vierde kwartaal naar 17,3 procent. Als we kijken naar het marktaandeel van CanalDigitaal ten opzichte van andere digitale televisieaanbieders dan zien we dat dit in het eerste kwartaal 2011 naar 14,0 procent is gezakt. Aan het einde van het vierde kwartaal 2010 bedroeg dit marktaandeel nog 15,1 procent. Telecompaper moet voor deze cijfers van een schatting zijn uitgegaan omdat M7 Group S.A - de eigenaar van CanalDigitaal - abonneecijfers van haar televisieaanbieders niet openbaar maakt.

 

Bron: satellitemagazine.com

 

 

 

Wat een prutsbureau, hoe kun je nu een marktaandeel bepalen als er een partij geen cijfers overlegt?!

Dan ga je schatten en doe je aannames. Een artikel van niks. Ja, ze weten hoeveel huishoudens een kabel aansluitmogelijkheid hebben en hoeveel daarvan Ziggo/UPC of andere bekabelaar is. Dan weten ze ook hoeveel met mogelijkheid tot kabelaansluiting daarvan geen kabelabbo hebben. Van de schotel weten ze niets, ze slaan er maar een slag naar.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even jouw opmerking geleend om op hun forum iets te posten en nu zijn ze daar toch precies heel boos op me! :wub:

 

Hopelijk slaap ik vannacht toch nog een beetje. :rolleyes:

.

Kijk, het is dus goed overgekomen daar... Kunnen ze mooi in de zak steken. Wij zijn toevallig wel klanten. En daar besta je als leverancier van. En als ze daar zo boos over zijn kon er ook nog wel eens een kern van waarheid in zitten (Dat heet psychologie) Ga lekker slapen, morgen is weer een dag.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...