Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

De moraal van dit hele verhaal is dat de maatregel zinloos is en eigenlijk alleen de eerlijk betalende abonnees, die geen kwade bedoelingen hebben, er last van hebben.

De mensen die illegaal sharen beperken hun softcam tot maximaal 4 kanalen binnen 10 seconden en delen online met nog 5 tot 10 man die hetzelfde gedaan hebben en samen hebben ze een netwerk waar potentieel duizenden mensen alsnog illegaal naar kunnen kijken.

 

Een server ergens in een datacenter en 5 dreamboxen die thuis draaien met een originele kaart en de cccam in het datacenter 'voeden', waarvan een paar met een top abonnement en de hele wereld kan meekijken.

 

De maatregel heeft dus geen zin, want zowel de kleine share-groepjes als ook de professionele sharing criminelen gaan gewoon door.

 

De eerlijke betalende abonnee die graag op 2 slaapkamers en in de woonkamer wil kijken en opnemen (binnen de huiselijke kring dus) maakt gewoon geheel legaal gebruik van het abonnement waar hij voor betaald en dat wordt hem nu onmogelijk gemaakt.

 

De maatregel moet dus van de baan. De enige die dat nog moet gaan snappen is M7. ;)

 

Laat ze liever die grote commerciële sharing servers aanpakken en voor de rechter brengen.

 

Mvg,

 

Michel

 

Als tocht doorgaan maatregel.

Ik denk dat zeer grotere gevolgen voor CD/TVV?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch niet, de stand in september was zo

Het grootste marktaandeel wordt bezet door de kabelaanbieders in Nederland. Kabelaars Ziggo en UPC zijn samen goed voor bijna 57 procent van alle digitale TV aansluitingen. Kabel verloor wel een klein stukje marktaandeel, net zoals Digitenne (ether) en satelliet. IPTV van onder andere Tele2 en KPN en glasvezeltelevisie van onder andere Lijbrandt en XMS wonnen marktaandeel en zijn inmiddels nummer vier en vijf.

 

Nu proberen ze met een alles-in-1 pakket nieuwe klanten over de muur te trekken, want velen laten zich wellicht nog leiden door gemakszucht en kiezen dan voor 1 abo met alles inbegrepen, helaas kennen ze wellicht de beperkingen niet van CD en TVV, die kennen wij nu maar al te goed.

Zeg ik 10 euro per maand voor top pakket, wedden dat heel nederland een schotel wil :).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat maar nooit. Alle CDS NL zakelijke klanten hebben immers al een cardswap gehad.

Dit wordt doorgedrukt no matter what. Als het markt aandeel instort kunnen ze over een jaar nog de boel evalueren en eventueel bijstellen. Maar niet invoeren is geen optie meer.

Ze moeten nu alles uit de kast halen om marktaandeel te behouden en of te vergroten door cardsharing tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de discussie is gezond en leidt tot nieuwe inzichten maar ik heb niet de illusie dat we een bedrijf kunnen sturen in hun beleid.

We kunnen er natuurlijk wel ons ongenoegen over uitten maar ik verwacht niet dat van het totale marktaandeel wat CDS heeft (stel 15% NL) meer dan 1% er hinder van ondervindt.

Er zit hier gewoon een te hoge concentratie hobbyisten met geavanceerde niet gecertificeerde tuners.

Veel kennissen van me hebben een gecertificeerde CDS tuner en veel anderen die wel een dreambox hebben kijken niet meer dan 1 kanaal tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat maar nooit. Alle CDS NL zakelijke klanten hebben immers al een cardswap gehad.

Dit wordt doorgedrukt no matter what. Als het markt aandeel instort kunnen ze over een jaar nog de boel evalueren en eventueel bijstellen. Maar niet invoeren is geen optie meer.

Ze moeten nu alles uit de kast halen om marktaandeel te behouden en of te vergroten door cardsharing tegen te gaan.

 

Hebben de NL klanten een Cardswap gehad ??

Ik zou niet weten wie en ik ken heel veel zakelijke klanten. :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken ook zat maatpakken die voor de portomonnee de particuliere oplossing afnemen maar ondertussen brullen als een klein kind als ze gehindert worden in hun bedrijfsvoering.

Zonder gekheid ze zijn maanden terug al begonnen met swappen van cards van zakelijke abonnementen. Dat doe je niet zomaar, kost bakken geld en geeft overlast bij zowel klant en provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in waarom ze deze kaarten zouden swappen of er moeten nog ouden irdeto kaarten zijn.

De seca 3 kaarten worden nog gewoon geplaatst of er moet een systeem zijn dat meerdere Modules ( zenders) op een kaart heeft.

Bijvoorbeeld het Triax systeem.

De meeste kaarten draaien 1 op 1 in de Zakelijke markt en worden niet omgeruild.

1 zender op een CD Kaart bedoel ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zakelijke kaart zou meer dan 4 zenders doen, is dat ook een gewone seca3 kaart of heeft die pairing en is die gekoppeld aan de module?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dealers van canaldigitaal, die ook wel op de diverse fora lezen, gaat ook wel een belronde.

Zo venam ik vandaag dat ze liever een pakket van ziggo de klant aanraden dan momenteel een canaldigitaal pakket willen verkopen.

Het argument was dat de klant van niets weet en hun er overal achteraan kunnen rennen omdat er straks niet genoeg meer werkt.

Deze ellende gaat veel kosten voor de klanten en de dealers, zo draait canaldigitaal hun eigen strot dicht was de mededeling.

 

Voor mij en vele andere klanten denk ik dat we gewoon alles moeten doen om dit overal openbaar en kenbaar moeten maken.

 

Dus verstuur de brieven en maak daarmee je mening kenbaar.

 

En voor 100 euro per jaar voor alle zenders ga ik ook maar eens nadenken of ik mijzelf niet belazer door een gewoon abonnement te houden op canaldigitaal, internet geeft veel.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvorens de voorbeelden onder handen te nemen zoals door Joop001 gevraagd, heb ik eerst de vrijheid genomen om een "open" brief te sturen naar het Kabinet van de verantwoordelijke minister in de Vlaamse Regering. In plaats van een bom te gooien zou ik dit eerst via diplomatieke weg willen proberen. Het is misschien niet nodig om massaal brieven te sturen. Vermoedelijk is men daar gewoon niet op de hoogte.

 

In afwachting van het antwoord zal ik de voorbeeldbrieven bekijken.

 

Eddy Vl

 

Open Brief:

 

Open Brief2.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een buurman bij mij in de straat heeft een telecom winkel en verdeelt tv vlaanderen en mobistar tv en telenet en belgcacom.

Hij heeft me ook verteld dat die sinds vorige week aan iedereen ofwel telenet ofwel belgacom aanraad maar zeker niet meer tv vlaanderen.

 

Ooit was hij ook zeer tevreden van hun maar nu zeker niet meer.

Ze gaan als het van hemzelf afhangt uit zijn winkel geen abbo's meer moeten verwachten of de klant moet het echt en echt willen maar dan nog gaat hij het hun afraden.

Ze zijn dus wel degelijk een klein graf aan het graven voor hun M7 vehikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...