Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Ach anders laten we een server ergens draaien waar men er niets tegen kan doen,en delen we alle kaarten via een softcam van de s4a leden met die server.

En maken we een grote ecm cloud waar we allemaal op connecten.

Zonder vergoedingen en zonder kosten maar als oplossing.

Iedereen deelt met iedereen, en heeft iedereen gewoon beeld en kan zappen.

En zal die beperking van vier zenders niet van toepassing zijn.

Hoeveel leden die meedoen dat bepaald het aantal beschikbare kaarten in de cloud.

En dat kunnen er dan best veel worden denk ik.

Dan is er niet eens een commerciële leverancier van toepassing.

Of denk ik nu te simpel. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet er gebeuren. Gaat iedere gebruiker moet registeren voor deze brief zoals petitie of zijn er andere plannen. Ik dnek dat het toch verstandig zou zijn om even te kunnen terugkoppelen over hoeveel klanten het hier daadwerkelijk gaat. Ik ken vele gebruikers die niet op die forum zitten maar wel zeker zich achter deze actie willen zetten.

 

Het is een goede zaak dat wij ook de steun krijgen van gebruikers die niet op dit forum zitten, mogelijks zelfs van andere fora, en dat ze ook bereid zijn tot actie.

 

Waarvoor dank.

 

Maar het slechtste wat we nu kunnen doen is met zijn allen tegelijk roepen, want dan verstaat niemand ons meer. Ik denk dat nu het "aantal"

niet veel meer uitmaakt. Ze zullen nu wel beseffen dat het er veel zijn, te veel om goed te zijn!

 

Het is misschien ook geen slecht idee dezelfde brief naar Test Aaankoop te sturen?

 

Ik heb het vermoeden dat wij nu zelf reeds de juiste instanties hebben aangesproken. Vermoedelijk zal Testaankoop dezelfde weg volgen.

Nu denk ik niet dat het aantal medewerkers op het Kabinet van mevrouw Lieten onbeperkt is. Als ze alles dubbel moeten doen dan verliezen ze alleen maar tijd. Laat ons dus Testaankoop voorlopig als back-up houden.

 

We gaan nu eerst Mevrouw Lieten en haar kabinet hun werk laten doen, ze hebben genoeg info.

 

Nu morgen is het weekend, zondag de eerste van het jaar, er is kans dat de vrije dag van 1 januari genomen wordt op 2 januari bij de overheid.

Dus ik vermoed dat op de eerste werkdag iedereen in de voormiddag zijn collega's zijn "Wensen" zal aanbieden, en de namiddag zou kunnen gereserveerd zijn voor een drankje en een hapje. Het weze ze gegund natuurlijk...

 

Dit betekent dat we eigenlijk pas vanaf woensdag een zinnig antwoord mogen verwachten, dus laat ons eerst wat geduld oefenen.

 

Gezien het een open brief is kan de brief naar mijn mening ook als persbericht verstuurd worden naar dag en weekbladen

 

Ik denk dat wij heel sterke argumenten hebben en recht in onze schoenen staan.

Gezien de politieke achtergrond van mevrouw Lieten verwacht ik dat ze in deze zeker niet de kant van een bedrijf zal kiezen, en tegelijkertijd duizenden potentiële kiezers tegen de haren in gaat strijken.

 

Wat haar mooi zou uitkomen is dat het probleem in de schijnwerpers komt, en dat zij dan krachtdadig het probleem oplost. Is dus mooi meegenomen voor de nakende gemeenteraads-verkiezingen.

 

Dat lijkt me dus een faire deal.

 

Ik wil de open brief niet onverkort gebruiken voor de pers, eerder een aangepaste versie. Maar dit zal ook wat tijd in beslag nemen.

En ik moet in het weekend ook nog feesten! (zware dobber dus!)

 

Het effekt zal vermoedelijk toch pas na Nieuwjaar merkbaar zijn.

 

Eddy VL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel de vraag nogmaals, stel er zitten hier gelijkgestemden met laten we zeggen family abbo's. Wat is er juridisch op tegen om cacheexchange op te zetten?

Immers iedereen betaald voor ontvangst van het desbetreffende pakket en door de cacheexchange omzeil je de chid-4 lock.

Daar kan CDS toch niets op tegen hebben?

 

Waarom doet CDS dit zelf feitelijk niet. Een klant kan naast ontvangst met pasje zonodig met een eigen code connecteren naar een CDS server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idee is goed maar niet uitvoerbaar hoe kan sat4all controleren of

een client naar een kanaal kijkt waar hij cds niet voor betaald heeft

 

cds moet maar eens met de voeten terug op aarde komen en niet

over de rug van de eerlijke kant een strijd aan gaan met de criminelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eddy VL:

Zeer nette brief maar als je hem gaat publiceren naar de pers zou ik dit stukje nog even wijzigen:

 

In de CI-module steekt een stuk programma waarmee de verzonden signalen terug gedecodeerd worden. Daarvoor voert de kaart gesprekken met de kaart, want daarop staan de gegevens van de Provider en klant en de bijhorende sleutels.

 

moet volgens mij zijn:

 

In de CI-module steekt een stuk programma waarmee de verzonden signalen terug gedecodeerd worden. Daarvoor voert de CI-module gesprekken met de kaart, want daarop staan de gegevens van de Provider en klant en de bijhorende sleutels.

aangepast door jackassnl
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarom doet CDS dit zelf feitelijk niet. Een klant kan naast ontvangst met pasje zonodig met een eigen code connecteren naar een CDS server.

in het begin was dit ook de bedoeling iedere sat ontvanger had een

ingebouwde telefoon modem om de kaart updates via telefoon op te halen

om kosten hebben ze het laten varen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een aantal van jullie de impact van deze draad bij de providers overschatten, het meredendeel van de gebruikers heeft totaal geen problemen met de veranderingen, die merken er zelfs niets van. Dan zijn er nog Linux gebruikers die voldoende hebben aan 4 kanalen.

 

Blijft over twee groepen die er wél last van hebben:

1. Zij die geen abonnement hebben en kijken via een niet commerciële share. Deze zouden dan een abonnement moeten aanschaffen ware het niet dat ze mogelijk kunnen uitwijken naar een payserver, ofwel actie van de providers mislukt.

2. Zij die een uitgebreide intere share, volledig ter goeder trouw, hebben opgezet. Zij zijn de dupe maar het zullen er niet voldoende zijjn om echt een vuist te maken. De enige uitweg voor hen is ook weer uitwijken naar een payserver.

 

Conclusie: als de payservers inderdaad een mogelijkheid hebben gevonden om de maatregelen te omzeilen kan de hele actie van de providers als mislukt worden beschouwd.

 

De providers hadden zich beter kunnen concentreren op de grote jongens en niet op de hobbyisten en thuisgebruikers.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een aantal van jullie de impact van deze draad bij de providers overschatten,

vergeet 1 ding niet slechte publiciteit kan elk (eerlijk) bedrijf ten gronde richten

de publiciteit die hier en ook elders is kan cds ten gronde richten daarom

blijf met uitlatingen bij feiten anders kunnen noch schade vergoedingen volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eddy VL:

In de CI-module steekt een stuk programma waarmee de verzonden signalen terug gedecodeerd worden. Daarvoor voert de CI-module gesprekken met de kaart, want daarop staan de gegevens van de Provider en klant en de bijhorende sleutels.

 

Bedankt voor de opmerking, ... deze was ontsnapt...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een aantal van jullie de impact van deze draad bij de providers overschatten, het meredendeel van de gebruikers heeft totaal geen problemen met de veranderingen, die merken er zelfs niets van. Dan zijn er nog Linux gebruikers die voldoende hebben aan 4 kanalen.

 

Blijft over twee groepen die er wél last van hebben

1. Zij die geen abonnement hebben en kijken via een niet commerciële share. Deze zouden dan een abonnement moeten aanschaffen ware het niet dat ze mogelijk kunnen uitwijken naar een payserver, ofwel actie van de providers mislukt.

2. Zij die een uitgebreide intere share, volledig ter goeder trouw, hebben opgezet. Zij zijn de dupe maar het zullen er niet voldoende zijjn om echt een vuist te maken. De enige uitweg voor hen is ook weer uitwijken naar een payserver.

 

Conclusie: als de payservers inderdaad een mogelijkheid hebben gevonden om de maatregelen te omzeilen kan de hele actie van de providers als mislukt worden beschouwd.

 

De providers hadden zich beter kunnen concentreren op de grote jongens en niet op de hobbyisten en thuisgebruikers.

 

Dat was natuurlijk compleet anders geweest als de gebruikers van alle andere apparatuur buiten de Linux ontvangers problemen zouden hebben zoals even in België het geval was. Dan was er wel voldoende kritische massa geweest om de boel in beweging te krijgen. Maar ik hoor niets meer van die problemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

vergeet 1 ding niet slechte publiciteit kan elk (eerlijk) bedrijf ten gronde richten

de publiciteit die hier en ook elders is kan cds ten gronde richten daarom

blijf met uitlatingen bij feiten anders kunnen noch schade vergoedingen volgen

 

Wat is het aandeel probleemgevallen ten opzichte van alle gebruikers? Deze draad bevat weliswaar veel, heel veel berichten maar niet zoveel gebruikers.

 

Stel er verdwijnt een belangrijke zender uit pakket, dan heeft vrijwel iedere satelliet kijker daar last van en ontstaat er al snel een kritische massa, ik heb zo mijn twijfels of dat nu het geval is maar ik heb het graag mis hoor!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij lachen die providers zich rot en hebben ze het idee dat ze nu een keertje een succesje boeken.

Persoonlijk denk ik dat ze inderdaad gewoon maling hebben aan de hele situatie en dat hun jarenlange geëxperimenteer tegen het cardsharen nu zijn vruchten gaat afwerpen.

Sorrie beste sat4allers en jullie zullen nu wel een hekel aan mij krijgen na deze uitspraak, maar de M7 groep heeft een slag gewonnen. De protesten die ze op hun bord krijgen wil aangeven dat ze beet hebben.

 

Uiteraard blijft het hier niet bij. Ik voorspel een hele diepe en zware slag voor deze providers wat wellicht het einde kan betekenen voor deze bedrijven.

Ik verwacht immers niet dat de software schrijvers zich uit het veld laten slaan door kaartlimieten.

Ik voorspel software wat de kaart kan dupliceren door middel van 'lering' en dat de software langzaam maar zeker de rol van de kaart gaat overnemen.

Let maar op mijn woorden!!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Volgens mij heb jij de vorige 220 pagina's niet goed gelezen.

 

De illegale sharing (groot en kleinschalig) gaat gewoon door en deze maatregels heeft dus niet geholpen.

Je kunt dus zeker niet van een 'gewonnen slag' spreken, maar hooguit van een mislukte actie die hooguit een hoop negatieve 'reclame' heeft opgeleverd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...