Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

cds gaat over de kop dan zijn de payservers ook broodloos (dit vind ik niet erg)

 

Hoezo broodloos ? Er valt in Europa een hoop leuks te kijken. Ik heb niet veel zin een Sky UK abo

via een broker te laten lopen, die abo's zijn sowieso vrij prijzig, maar als ik vandaag mijn CD abo

voor een Sky UK abo zou kunnen ruilen zou ik dat meteen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wilde aantippen dat door de plannen alleen verliezers zijn

cds boze klanten tegenwerkende verkopers

cds gaat over de kop dan zijn de payservers ook broodloos (dit vind ik niet erg)

 

Ben maar niet bang

Canal digitaal gaat niet over de kop.

Dit staat de regering nooit toe.

Canal digitaal is overigens niet meer dan een merknaam.

Als bedrijf bestaat het nog eens niet meer volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad als na cds een opvolger komt verhuis ik ook

naar de nieuwe slechter kan het niet meer worden iedere

verandering is een vooruitgang

 

"Dit staat de regering nooit toe.

Canal digitaal is overigens niet meer dan een merknaam."

 

omroep bestel en rtl zijn goede klanten van CDS niet meer

 

komt een opvolger b.v. sky dan krijgen ze direct die klanten

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar reacties.

 

@DM7020/allen

Van wie ik mijn info heb gaat niemand wat aan, wat telt is dat ik nooit en te nimmer iets als dit vermeld als ik niet héél zeker ben van mijn zaak en daarnaast is er nog zoiets als vertrouwen. Dus als iemand mij iets aandraagt en ik vraag of het doorgezet mag worden na verefficatie en het antwoord is ja maar met restricties, dan tellen de restricties.

 

Het voordeel voor hier is dan dat mensen hun conclusies kunnen trekken en bijv. kunnen kiezen om alsnog een 2-de kaart te nemen die uitgebreider is dan het basispakket. Het hoeft niet voor mij, ik vind dat zo wie zo onzin. Naar mijn idee moet je gewoon onbeperkt gebruik kunnen maken van je 1-ste kaart en deze vervolgens intern kunnen sharen hetzij via linux ontvanger, smarti wi oid.

 

Mochten er twijfels zijn over mijn info, neem dan contact op met CD en als zij zeggen dat het onzin is of niet klopt dan weet je dus op basis van ervaring dat mijn verhaal 200% klopt. (helaas overigens)

 

@allen

Naar mijn mening is het produkt in de basis dat CD levert een produkt wat goed is en waar ik geloof in heb. Waar ik mij echter ernstig tegen verzet is de wijze van omgang met het produkt, de klanten van CD en de respectering van de klanten en hun belangen. Om daar verbetering in te verkrijgen zal ik mij zeker inzetten en daarbij een breed scala aan middelen in willen zetten. In het geval daarbij de belangen van CD worden geschaad dat is dan maar zo. Dat is dan het risico dat zij willens en wetens hebben genomen. Dit klinkt hooghartig maar het gegeven is heel simpel ik heb hun in kennis gesteld van het eea op verschillende wijzen en daarbij steeds aangegeven dat ik alle middelen zal inzetten welk mij rechtens toekomen/openstaan. Daarbij is ook steeds de hand gereikt en aangegeven dat ik hoop dat het eea minzaam kan worden opgelost. Deze uitnodiging geldt overigens nog steeds (dus heren en dames maak daar gerust gebruik van).

 

Ook op dit forum heb ik altijd aangegeven dat het mij er zeker niet omgaat CD/M7 onnodig te schaden of tot een faillisement te brengen. Naar mijn idee is dat ook van anderendie die mijn mening en ideeën steunen en faliciteren zeker niet de bedoeling.

 

Waar het in deze omgaat is dat er wordt geageerd dat de onredelijke limitering wordt teruggedraaid (B) en niet wordt ingevoerd (NL). Daarnaast is het streven naar een correcte en adequate informatie voorziening door de servicedesk. Nu ook de 2/3 de kaarten zullen worden geknot is het naar mijn idee een goed streven om tegen deze maatregel te ageren. (Deze maatregel zal naar eerste idee niet de bestaande contracten treffen of de contracten die voor invoeringsmoment zijn afgesloten). Een ander streven is om een platform te bewerkstelligen waarlangs op redelijk niveau met het bedrijf kan worden gesproken. Dit dan om zo de belangen van een ieder op een redelijke wijze te behartigen. Waarbij een ieder ook een ieder is.

 

Als ik dan moet constateren dat CD/M7wel klanten werft maar vervolgens zich gelijk aan het verleden steeds verder terugtrekt in een cocon/ivoren toren, CD goede medewerkers met hart voor de zaak ontslaat en daarvoor in de plaats een helpdesk naar voren schuift die echt weinig tot niets weet en nagenoeg geen feeling heeft met de praktijk, dan maak ik mij zorgen over het voortbestaan van het bedrijf. Het idee laat de zaak ploppen en we beginnen van de grond af aan opnieuw staat mij niet aan. Dit om verschillende redenen. Ten eerste vanwege de getroffen werknemers (ook al mopper ik daar best op en tegen, gun ik hun dat zeker niet), daarnaast vanwege gedupeerde leveranciers en afnemers en het onnodig belasten van over overheidsgelden. Dit soort trucs vind ik uiteindelijk crimineel gedrag maar volgens sommige bedrijfsadviseurs is het allemaal een moderne en slmme manier van zakendoen die aandeelhouders vaak heel tevreden stelt (ja daar gaat het dus om geld maken over de ruggen van anderen, diefstal dus en daarom vind ik dat cs weliswaar niet toegejuicht moet worden maar uiteindelijk vele malen minder erg dan dit soort gedrag, sorry maar dit moest mij van het hart).

 

Om dit alles aan de kaak te stellen om zo het anderen in ieder geval in kennis te stellen van de handel en wandel van CD (dus ook aankomende klanten) maar ook om duidelijk te maken dat het anders kan en dus anders moet, maar bovenal om het oneerlijke in dit verhaal teniet te doen en dat is het ongestreft handelen van CD vanuit een machtspositie waarbij zij vele onschuldige klanten ernstig dupeert op een wijze die buitenwettelijk is en dus uiteindelijk gewoon crimineel gedrag is en die dan ook nog geen eens in verhouding staat tot hetgeen waartegen de initiele argumentatie en maatregelen bedoeld waren en dat is CS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter de technische adviseurs een kick kunt geven. Die hadden de manager moeten adviseren dat deze technische aanpassing tot niets leidt!

Je weet toch hoe dat gaat ?

Het zijn de managers die niet willen luisteren naar de technici, en dan stupide beslissingen nemen.

Daarna keren ze zich een grote bonus uit.

Als ze voelen dat het schip gaat zinken, zijn ze snel weg, met nog een gouden parachute.

En de klanten blijven met de gebakken peren zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik nu aanhaal is wel een juridisch zwak argument maar

 

de europeese en nationale wetgeving verplicht iedereen

tot gelijke behandeling deze wetten werken verticaal en horizontaal

 

CDS geeft A klanten zoals centerparcs een betere decoder kaart dan

de B klanten

 

De B klanten kunnen geen A klanten worden iets voor de OPTA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander tegen argument vanuit CD oogpunt gezien dan.

CD word gedwongen om zulke maatregelen te nemen.

Of om uberhaupt wan sharing tegen te gaan i.v.m. auteursrechten.

Omdat ze anders voor de volledige footprint rechten moeten gaan betalen.

 

Weet niet of dit waar is maar ze zullen het op zijn minst gebruiken.

 

Zie auteurs rechten vraagstuk van een aantal jaar oud (2007) ook over LAN/WAN sharing

 

http://rechtenforum.nl/files/Auteursrechten_en_Cardsharing.pdf

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alventali en anderen,

 

Op de eerste plaats iedereen een goed en gelukkig 2012.

 

Het stuk waarnaar je verwijst gaat op meerdere punten mank. Er wordt met een zekere stelligheid gepresenteerd alsof het eea helemaal goed is uitgekauwd maar dat is het zeker niet. Dit dan ondermeer daar waar het WAN-sharing betreft. Dit omdat ieder WAN gebruik per definitie een publikelijke openbaarmaking/deling betreft verre van dat zelfs. Dus staar je aub niet stuk op dit werk. Gelijktijdig wordt de LAN-sharing al in de twijfelhoek getrokken en dit nu is echt wel heel ver gezocht.

 

Helaas is dit stuk bijna verheven tot standaard maar dat is het zeker niet. Het is eerder een leuke aanzet voor een discussie maar door de wijze van presentatie is het helaas dan al wel een gestuurde discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Joop

Staar me er ook echt niet stuk op

Was meer ff een idee om hoe er over gedacht word.

 

Voor mij persoonlijk heb, en ga ik van die 4 CHID'S weinig last hebben.

Ik heb in de voorste woonkamer een kabel abbo en in de achterste woon/tuinkamer satelliet.

En we zijn maar met zijn tweetjes ( dus 5 * opnemen 2* kijken voor ons)

 

Maar eerlijk is eerlijk zit wel te kijken naar share's om het eens te proberen

 

Waarom? (mede dankzij dit topic) Omdat ik eenmaal betalen voor alle rechten etc.etc.

Wel voldoende vind.

Zeker als het 2e kaartje naar basis gaat.

Ik heb zelf als 2e kaart nog een irdeto kaart.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alventali,

 

Ik heb ook de wijsheid echt niet in pacht (gelukkig maar want dan was het erg saai en veelsteveel verantwoordelijkheid), maar in het verleden al te vaak met mensen gesproken die dit stuk te pas en te onpas aanhaalden als van het is onderzocht dus het is klaar. Vandaar mijn opmerking, want er zijn nogal wat haken en ogen aan het stuk en teveel stellingnames die als feiten worden gepresenteerd, terwijl het eigenlijk niet meer of minder dan aannames zijn ingegeven door een persoonlijk idee. Terwijl er gelijktijdig uitgangspunten/mogelijkheden niet zijn belicht. Maar dit voert al te ver voor dit topic.

 

Dus weer ontopic.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik nu aanhaal is wel een juridisch zwak argument maar

 

de europeese en nationale wetgeving verplicht iedereen

tot gelijke behandeling deze wetten werken verticaal en horizontaal

 

CDS geeft A klanten zoals centerparcs een betere decoder kaart dan

de B klanten

 

De B klanten kunnen geen A klanten worden iets voor de OPTA

 

Geloof mij maar dat de Center Parc's van deze wereld hier de "hoofdprijs" voor betaald. Je moet voor de aardigheid maar eens op de website van Canal Digitaal zakelijk kijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaal digitaal wil gewoon niet dat er zoveel wordt opgenomen en gekeken met een abbo, wil je meer dan mag je extra dokken.

Dit is een prima manier om je te verplichten meer kaarten af te nemen.

Dat een klein groepje protesteert maakt echt geen indruk. In hun voorwaarden staat dat ze die mogen aanpassen mits ze de

mogelijkheid bieden het abbo op te zeggen, dan is het de keus aan de gebruiker, accepteren of vertrekken.

Andere omroepen zijn al begonnen om je te laten betalen als je via internet een uitzending terug wil kijken.

Dat je daar al voor betaald hebt via kijk en luistergelden word gemakshalve vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof mij maar dat de Center Parc's van deze wereld hier de "hoofdprijs" voor betaald. Je moet voor de aardigheid maar eens op de website van Canal Digitaal zakelijk kijken....

jazeker een park met 1000 aansluitingen/woningen moet meer betalen als 1 woning

 

het gaat mij erom type a klanten krijgen een andere kaart zodat ze niet onnodig

op kosten gejaagd worden.

wij de type B klanten worden wel op kosten gejaagd

 

deze handels praktijk is verboden en zaak voor nma en opta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...