Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Type A is consument, type B is zakelijke klant. Daarmee kunnen we deze discussie dan ook direct beëindigen want voor type A is een ander product in de markt gezet dan voor type B. Daar is wettelijk geen speld tussen te krijgen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


We zullen eerst eens afwachten wanneer het ingevoerd word. dan kan je twee dingen doen 1 of je stemt er mee in of 2 je zorgt dat je je zaakjes op orde hebt voor het zover is .

 

CD zal zich niet veel aantrekken van wat wij er van vinden het zegt al genoeg dat ze inhoudelijk nergens op reageren .

 

Het zal ze een worst wezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaal digitaal wil gewoon niet ...etc.

 

eindelijk weer eens een relevante reaktie

 

maar daar zullen anderen wel weer het niet mee eens zijn.

 

Men bekijkt hopelijk het topic van twee kanten;

-je wilt als abonnent geen extra beperkingen opgelegd krijgen als je al betaald

-je wilt als provider geen subcultuur toestaan die inderdaad enkel parasiteren, of ja die er zelfs geld uit slaan op kosten van haar diensten

 

Afgezien van het feit dat natuurlijk de grote holding M7 zoiets opgelegd heeft en ik me toch kan voorstellen dat canaldigitaal in haar beperkte klantenkring daar anders naar kijkt... is het tweede of derde kaartje echt wel een uitkomst voor "relatief" weinig geld.

 

Maar ik neem ook aan dat het een ieder logisch lijkt dat een hele Industrie die ontspanning aanbiedt voor geld/abonnement en wel Top-Down de bescherming van haar eigendom serieus neemt.

 

Ofschoon het daarbij filosofisch en sociaal economisch bekeken een verkwisting van geld en bronnen betreft die de rest van de mensen zwaar treft.

 

Als 7 miljard mensen op de wereld voor 0,5 euro een uitzending van een speelfilm bekijkt die van een film met "titanische productiekosten" a 450 miljoen euro en netwerkkosten dan is de opbrengst toch nog 30x de investering. Ja zoveel mensen kunnen die film niet eens zien en en of die halve euro betalen. Maar 30/31 dagen voor 42,50 euro/maand Toppakket zijn daarmee 85 films. ~=5 uur film per dag

 

cummulatief ga ik dat nooit redden die allemaal te zien als 4x dus 20 uur film per dag ontvang/opneem...

 

nu is natuurlijk wel zo dat we geen unieke films aangeboden krijgen maar veelal herhalingen :D

It's Over

Level42

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de beperking nog niet op de cds kaart en er word al weer wat nieuws bedacht.

 

Ik geloof er niet in dat er met uitgebreid pakket op de 2de en 3de kaart alleen basis word gegeven.

Mocht dat wel het geval zijn, dan is het hier exit en kunnen ze mij sowieso mijn 3 keer € 79 terug gaan storten en dan spreek ik nog niet eens over de investeringen die we de afgelopen jaren hebben moeten doen om uberhaupt beeld te houden.

 

Dat het op de 2de en 3de kaart veranderd moet worden is duidelijk maar dan wel in de opstelling zoals ziggo dat nu heeft.

Dus op elke kaart het zelfde pakket als op de hoofdkaart.

En dan nog het punt om hd zenders op alle kaarten te kunnen zien dat er 3 keer € 5,00 voor moet worden betaald.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

cardsharing is echt wel op een andere manier aan te pakken

 

a.aan rechter toestemming voor ip scan aanvragen

b.de grote providers vragen welke aansluitingen de voor sharing gebruikte poorten gebruiken

c.deep scan doen op de gevonden resultaten.

 

binnen een week zijn 80% van de share aanbieders en gebrukers bekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

a. Krijg je never nooit. Je moet eerst zeer aannemelijk maken dat die persoon zich strafbaar maakt en zelfs dan gaat het belang van de privacy een burger vrijwel altijd boven het belang van een bedrijf.

 

b. Daar gaat een provider nooit aan meewerken en als je een gerechtelijk bevel nodig hebt kom je bij a.

 

c. Kan niet, zie a en b.

 

Jij doet steeds alsof je jurist of advocaat bent, maar verre van dat ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een manier die mogelijk wel zou kunnen werken is:

 

1. Een gerechtsdeurwaarder in de arm nemen en met die man samen een abonnement afsluiten bij een illegale aanbieder.

Wat je vervolgens vaststelt, samen met de deurwaarder vastleggen. Dus ook het beeld dat je met die 'dienst' krijgt, IP adres achter de aanbieder enz.

Vervolgens dit minimaal 2 x herhalen, zodat het geen toevalstreffer kan zijn.

 

2. Met die gegevens een gerechtelijk bevel regelen voor de adresgegevens van de aanbieder. Met een beetje geluk krijg je die gezien de vaststelling van de deurwaarder nu wel.

 

3. Vervolgens een binnentredingsbevel regelen bij de rechter om om samen met een hulpofficier van justitie beslag te kunnen leggen op de server.

 

4. De server het bijzijn van een gerechtsdeurwaarder en een Linux expert uitlezen.

 

5. De persoon aan de hand van de 'klantgegevens' op de server, tot het bot uitkleden in een civielrechtelijke procedure en van justitie strafrechtelijk vervolging eisen.

 

6. Aan de uitspraak van de rechter (die openbaar is) heel erg veel aandacht geven (markering) zodat je daarmee anderen afschrikt.

 

Dat is naar mijn mening het enige dat goed zou kunnen werken en daar had CanalDigitaal dan ook de energie in moeten steken.

Als je civiele claims ter hoogte van 150.000 euro neerlegt, leert men het wel af.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cardsharing is echt wel op een andere manier aan te pakken

 

a.aan rechter toestemming voor ip scan aanvragen

b.de grote providers vragen welke aansluitingen de voor sharing gebruikte poorten gebruiken

c.deep scan doen op de gevonden resultaten.

 

binnen een week zijn 80% van de share aanbieders en gebrukers bekend

 

wat voor een domme redenering is dit om bij iedereen een ip-scan te doen

dit krijg je er nooit door en is ook een schending bij privacy

we betalen al genoeg per maand dat ze de poorten ook nog eens zouden beperken

Gelukkig ben je geen agent van beroep want je zou je eigen vrouw bekeuren zo te horen

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bij een rechter haalbaar of niet haalbaar is weet niemand

 

dus het aanpakken van de sharers over de rug van de eerlijke

cds abonnee is niet nodig het kan ook anders.

 

krijg de indruk dat cds gewoon prijs verhogingen er uit wil slaan

 

daar ben ik volledig mee eens

straks kunnen we een keuze maken om bij te betallen per 4 sids

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik ben geen politie agent die een hele autoweg afsluit om er voor

te zorgen dat niemand te hard rijd.

 

cds doet dat wel iedereen moet boeten voor een paar illegale sharers die

ze zelf ook wel kunnen vinden.

 

heb zelf 30 minuten gegoogeld en al veel gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Elkaar muggen afvangen is niet zo'n kunst, heeft alleen CD baat bij. Wat we beter kunnen doen is te kijken hoe het eea te keren is. Roepen al hetgeen je doet/wij doen is wat mij betreft te makkelijk en eigenlijk zoiets van ach ik roep wel maar eigenlijk vind ik het wel best. Dus hopelijk iets meer creativiteit en inzet anders svp niet reageren en geef dan alleen steun als het nodig is.

 

groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...