Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Euh, dit topic heeft inmiddels 235 posts. Ik heb het begin gelezen en probeer te begrijpen waar we nu staan met de actie van Canal Digital. Ik kan het alleen niet helemaal meer volgen.

 

Kan iemand me uitleggen wat er nu aan de hand is? Wat er al doorgevoerd is en wat dit voor gevolgen heeft?

 

Alvast bedankt...

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer CD de maatregelen doorvoert, heeft dit dan invloed op de reciever die je gebruikt? Dit is me nog niet helemaal duidelijk namelijk. Stel ik heb een Dreambox reciever, loop ik dan kans dat deze reciever straks onbruikbaar is en moet ik een CD gecertificeerde reciever kopen?

 

U kunt er van uit gaan dat uw ontvanger zelf geen problemen gaat krijgen met de kaart.

De codering veranderd niet (en al zou dit wel zo zijn de DM vreet bij mijn weten alles )

Het is alleen de meerwaarden bij bijvoorbeeld het opnemen en de doorkoppeling naar de interne andere ontvanger wat gevaar loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

officieel is er niets aangekondigt, dus niets.

officieus hebben ze in België de kaarten beperkt tot max 4 kanalen tegelijk kijken en zijn de nederlandse kaarten voorzien van een software update mits je een goedgekeurde onvanger gebruikt of oscam of cccam 2.3 hebt geinstalleerd op de linux ontvanger om de beperking te kunnen activeren door CD. Verder is er via de officiele kanalen van TVV en CD niets medegedeeld.

De beperking is door CD nog niet geactiveerd op het Nederlands pakket!

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen de meerwaarden bij bijvoorbeeld het opnemen en de doorkoppeling naar de interne andere ontvanger wat gevaar loopt.

 

Zachter had je het niet kunnen brengen

 

de mensen die opnemen en zappen krijgen zwart beeld als ze binnen 10 seconden door

meerdere zenders zappen met kans dat de opname ook niet goed opgenomen wordt

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een belangrijke vraag, want ik heb blijkbaar iets over het hoofd gezien:

 

Wie kan mij vertellen of Telenet bij Internet aan Dynamische IP-adrestoewijzing doet?

Dus alle 24 uur een ander IP-adres?

 

Belgacom doet dit dus wel.

 

Dat houd in dat je met een normaal internet-abonnement om de 24 uur het IP-adres in de ontvanger(s)

moet veranderen om dan weer één dag verder te kunnen kijken als je wilt sharen met je buur. Wat dus geheel onpraktisch is.

 

Als alle Internet-providers dit doen in Belgie, klopt van heel de uitleg van TV-Vlaanderen geen bal.

 

Als je je kaart wil delen met anderen moet je immers een server abo hebben. Voor zover ik het kan natrekken is het kleinste abo

met een vast IP-adres bij Belgacom Biz Internet Pro van 86€ in de maand. Tel daarbij het abo van je TVV-kaart laat ons zeggen

20 € per maand. Dan kom je op ruim 100 € per maand. Je moet dus al met minimaal 5 personen zijn die bereid zijn om een

schotel te installeren, een dure ontvanger te kopen en dan 20 € bij te dragen aan de kosten.

 

Dan koop je toch gewoon zelf een TVV-kaart?

 

Wie dit dan toch doet die moet "klanten" ronselen op het internet, en die vinden ze met hun ander systeem.

 

Welke Card-sharing willen ze hier dan mee voorkomen?

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

officieel is er niets aangekondigt, dus niets.

officieus hebben ze in België de kaarten beperkt tot max 4 kanalen tegelijk kijken en zijn de nederlandse kaarten voorzien van een software update mits je een goedgekeurde onvanger gebruikt of oscam of cccam 2.3 hebt geinstalleerd op de linux ontvanger om de beperking te kunnen activeren door CD. Verder is er via de officiele kanalen van TVV en CD niets medegedeeld.

De beperking is door CD nog niet geactiveerd op het Nederlands pakket!

 

Thanks voor je bericht!

 

Nog steeds niets aan de hand. Heb je enig idee het met de update zit van de kaartjes. Ik zelf draai nog steeds op ccCam 2.0.11 en heb boven nog steeds gewoon beeld?

aangepast door Gerrit Vermeulen

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wie kan mij vertellen of Telenet bij Internet aan Dynamische IP-adrestoewijzing doet?

Dus alle 24 uur een ander IP-adres?

 

Belgacom doet dit dus wel.

 

 

 

Zover is weet doet iedere provider in belgie het ip nummer dagelijks wisselen.

met een meerprijs kan je een static ip nummer krijgen

 

met b.v. dyndns kan je wel je actuele ip nummer doorgeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een lekkere van het CD webteam

 

 

 

Oei dat laatste klinkt vies

CI+ taferelen verwerkt in de kaart ( Ala Ziggo en kornuiten ) ??

Verplicht reclame kijken en niet kunnen doorspoelen?

Opnames nog maar X aantal dagen te bekijken en dan niet meer ??

Bepaalde uitzending onmogelijk om op te nemen door een bitje anders te zetten ??

 

Is wel nog niet geactiveerd maar dan nog de optie zit erin verwerkt ( kwestie van tijd )

 

met als antwoord daarop

 

Zodra ze dit gaan toepassen hoop ik dat net mijn lopende contract gedaan is , dan goodbye CD en lekker weer gewoon kabel kijken en payservertje voor nog wat mooie pakketjes, no problem at all. want je moet nog niet vreemd opkijken dat zoals ik al eerder gezegd heb dit het begin van veel ellende gaat zijn en dat CD weer wat andere plannen op touw heeft gezet om ons nog meer te gaan plagen als nu al het geval is bij TvV en Telesat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met b.v. dyndns kan je wel je actuele ip nummer doorgeven

 

Maar dan moet je toch al in verbinding staan? Als je zomaar inlogt moet je toch het IP-adres van de dag hebben?

 

Dus als je de verbinding op laat staan is er geen probleem, maar als de verbinding verbroken wordt moet je toch

terug het IP-adres hebben? En dat moet je dit toch in de ontvanger invoeren?

 

Eddy Vl

aangepast door Eddy VL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...