Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


werkt sharen eigenlijk over TCP of UDP ?

 

als het TCP is zou TVV zelf een portscan doen op de belgische ip nummers zo kunnen

ze de servers vinden (niet gelijk schreeuwen mag niet privacy enz) maar is

technisch mogelijk

 

TCP, volgens mij

 

maar zijn we al niet teveel Offtopic ?

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is de bedoeling van deze brief, net of tvv zich daar iets zal van aan trekken! Ik heb hier nog de ontvanger staan voor de franse kanalen, verder ben ik blij van tvv af te zijn.

 

Het aanbod werd steeds minder en het uitvallen er van werd mij teveel, de overstap was snel geregeld! Niet te min dat ik liever mijn schotel gebruikte. Tvv wil enkel centen zien of je nu wilt of niet, komt er bijna op neer van betalen of de wijziging aanvaarden.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eddy VL,

 

Zoals jezelf enige dagen geleden al aangaf was u bezig met één andere piste, maar het lijkt mij dat u zich wat voorzichtig heeft uitgelaten. Want naast de brief aan de Exelentie heeft u ook hier flink wat arbeid verzet.

 

Hetgeen u in deze brief stelt is vanuit de Belgische invalshoek goed te volgen. Alleen ten aanzien van het deel van "ontvangen via payserver" zou ik persoonlijk een aantal elementen weglaten. Dit omdat het hier aannames zijn en vanuit mijn waarnemingen kan ik deze niet bevestigen echter wel ontkrachten.

 

De door mij bedoelde elementen zijn o.a. dat de servers zich in het buitenland bevinden, dit nu is bij een enkeling (incidentieel) misschien het geval edoch bij velen (aanmerkelijk deel) zeker niet. Daarnaast geeft dit aan TVV/CD het argument dat men zich hiertegen niet kan weren door gebrek aan een instantie waartoe men zich kan wenden om het ongeoorloofde inbreuk op haar rechten te beeindigen. Daardoor zou men dan vervolgens het argument ten tonele kunnen voeren dat men het eea graag anders had gewild, maar dit niet kan bij gebreke aan een middel. Terwijl dit geenszins het geval is.

 

Een ander punt in deze is dat op tot heden niet onomstotelijk bewezen is dat TVV/CD ooit op enige wijze actie heeft ondernomen om zich daadwerkelijk te weren tegen een commerciële server. Het is naar mijn mening/waarneming ook zeker niet onweerlegbaar aangetoond dat TVV/CD retour signalen verzend naar een commerciële server om vervolgens deze server te verhinderen aangeboden diensten te executeren. Zeker ben ook ik bekend met de suggestie dat TVV/CD hiertoe een technische mogelijkheid zou hebben o.a. backdoor ingebouwd in CCCam echter hiertoe is tot op heden nooit enige 100% of 80% zekerheid verkregen. Nu deze zekerheid niet aanwezig is zou ik persoonlijk niet verder gaan dan te stellen dat TVV/CD mogelijkheden heeft tot het zich weren tegen de commerciële CS server. Hetzij langs de traditionele strafrechterlijke en civielrechterlijke weg danwel gebruik te maken van de aan haar beschikbare technische mogelijkheden. Maar dat niet anders dan geconstateerd kan worden dan dat TVV/CD hier geen gebruik van wenst te maken en liever verkiest om de discutabele handelswijze te verkiezen zoals zij thans heeft verkozen.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop001

 

Ik heb op uw aanraden terug enkele wijzigingen aangebracht.

 

Uiteindelijk melden wij enkel de ontevredenheid van de klanten van TVV en vragen wij aandacht

voor wat TVV heeft ingevoerd en wat de gevolgen zijn.

 

Uiteindelijk zullen ze zelf moeten onderzoeken wat er gaande is. En hierbij zullen ze ook hun

bronnen aanspreken en deze veriefiëren, zoniet komen ze zelf in de gerchtelijke problemen.

 

Ze zullen deze brief wel als basis gebruiken om na te gaan wat er van dit alles aan is. Maar dit

is dan ook hun job.

 

We zijn ook niet eens zeker in hoeverre ze erop zullen reageren, maar indien wel, komt er wel een pak aandacht op dit probleem, terwijl het nu verzwegen word.

 

Maar, dan hebben we tenminste iet gedaan.

 

Kun je mogelijks ook feedback geven van de wijziging?

 

Eddy Vl

 

Open Brief5.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vrees dat als een programma zoals Radar er eens in zou duiken ze zouden concluderen hier geen zaak van te maken. Nogmaals: er is slechts een heel kleine groep gedupeerd, daartegenover staat het belang van de maatregelen (ervan uitgaande dat ze zouden werken).

 

Met het openzetten van 4 kanalen én het kunnen blijven gebruiken van een softcam komt de provider al behoorlijk tegemoet aan de wensen van de gebruiker. Hoeveel procent van alle gebruikers heeft er last van? Ik denk dat dat bijzonder laag is. Dat was totaal anders geweest als de softcam niet meer zou werken en we allemaal over moesten stappen naar de CI module.

 

Ik praat het allemaal niet goed hoor, er is veel mis met CDS, bijvoorbeeld het torenhoge bedrag voor de aanschaf van kaartje om maar iets te noemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het CDS forum wordt door CDS zelf gezegd dat de huidige 2e en 2e smartcards blijven zoals het nu is.

Dus een familie of entertainment pakket erop blijft gewoon mogelijk.

Dus niet standaard een basisabo erop.

 

Mocht dit niet zo zijn dan weten we direkt hoe betrouwbaar die site is.

 

Ik heb al jaren het Family pakket en maak hier tegen gereduceerd tarief ook gebruik van op een tweede smartcard.

Toen ik een half jaar geleden het HD pakket bovenop het family pakket heb afgesloten is dit enkel geactiveerd op de hoofd kaart.

 

Op mijn tweede kaart is dus enkel het Family pakket aktief, zonder het HD pakket.

De medewerkster van de klantenservice wist mij al vooraf te melden dat het HD pakket enkel op de hoofdkaart geactiveerd zou worden.

Kennelijk zijn de medewerkers hier dus wel van op de hoogte.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het HD-pakket is een "extra pakket" die altijd apart gerekend wordt per kaart, in tegenstelling tot het familie- en entertainment-pakket en dus gewoon op de tweede kaart mogelijk blijft.

 

Er is tegenwoordig toch ook een Familie HD pakket, zou dit pakket dan wel volledig werken op de tweede smartcard?

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is tegenwoordig toch ook een Familie HD pakket, zou dit pakket dan wel volledig werken op de tweede smartcard?

 

Ik heb een Familie pakket, en een HD pakket. En zoals Bossie al zegt, die worden apart gefactureerd.

Dus je kunt er (denk ik) niet zondermeer van uit gaan dat er zoiets bestaat als een Familie HD pakket.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eddy VL,

 

Vanzelfsprekend wil ik je graag bijstaan en een mening geven.

 

Thans staat in de text bij de payserver:

"TV-Vlaanderen heeft blijkbaar de mogelijkheid om het kaartnummer terug te vinden.

 

In plaats van verder gebruik te maken van de gerechtelijke weg om alzo het professioneel Card-sharen tegen te gaan, verkiezen ze om de kaart gewoon zelf buiten dienst te zetten. "

 

Inplaats daarvan zou ik vanuit mijn optiek stellen:

"Mogelijkerwijs is TV-Vlaanderen in staat om de gebruikte kaarten door payserver aan de hand van de daaraan gekoppelde kaartnummers te achterhalen. Dit vermoeden bestaat omdat verschillende bronnen melden dat de gebruikte kaarten door een payserver op zwart zijn gezet zonder verdere mededeling. Dit zou betekenen dat hoewel TV-Vlaanderen in staat is om de exploitant op zijn/haar daden aan te spreken en daarmee in staat is de ondervonden schade op de exploitant te verhalen, zij verkiest om verder geen actie te ondernemen. Om vervolgens de reguliere aan haar trouwe klanten onevenredig te benadelen. Dit dan door zonder enige vorm van ordentelijke communicatie verregaande maatregelen te treffen die deze cliënten ernstig benadelen. Benadeling in de vorm van een beperkter gebruik van de hen aangeleverde diensten, maar ook in de vorm van beknotting van de reguliere gebruiksmogelijkheid van de apperatuur bij de cliënten in gebruik. Waarbij voor alle duidelijkheid nogmaals wordt benadrukt dat deze apperatuur eigendom is van de cliënten, van hoogstaand niveau en veelal door de combinatie van technische functionaliteiten een meerledig doel dienen. Dit dan in tegendeel hetgeen de door TV-Vlaanderen aangeprijsde apperatuur te bieden heeft tengevolge van het gebruik van verouderde technieken en de door haar opgelegde beperkingen van functionaliteiten".

 

Daarnaast is het misschien ook een idee om aantegeven dat de gecertificeerde apperaten beschouwd kunnen worden als minder duurzaam als een deel van de niet gecertificeerde apperaten. De vraag is echter of je zo'n argument wenst te gebruiken en waar in de brief. Een mogelijke formulering zou dan kunnen zijn: "Hoever het ook gezocht mag klinken kan gesteld worden dat de duurzaamheid van de door TV-Vlanderen gecertificeerde apperatuur beduidend minder is. Dit dan doordat consumenten eerder een prikkel zullen ondervinden om de gebruikte apperatuur te vervangen, vanwegen het ondervinden van de opgelegde technologische beperkingen/ de nadelen van het gebruik van verouderde technologische inzichten of doordat voor dezelfde functionaliteiten meerdere apperaten moeten worden aangewend. Maar ook doordat er meerdere kaarten in huishouden moeten aangewend en dus onnodig gebruik van grondstoffen en energie. Bij de hoogstaande niet gecertificeerde (veelal op basis van Linux technologie) apperatuur is er sprake van de mogelijkheid om door middel van software update's de apperatuur up to date te houden, waardoor er minder prikkels zullen worden ondervonden door consumenten om deze apperatuur te vervangen. Maar ook is het hierdoor mogelijk om de apperatuur efficiënter om te laten gaan met stroom hetgeen een zekere energiebesparing bewerkstelligd. Dit wordt ondermeer ingegeven doordat deze Linux gebaseerde apperatuur meerdere functionaliteiten in zich herbergen daar waar de door TV-Vlaanderen gecertificeerde apperatuur deze meerdere compabiliteiten ontberen."

 

Ik begrijp dat de laatste alinea tot de nodige discussie kan en zal leiden (waarschijnlijk direct zodra ik deze tekst op het board heb geplaatst), maar ik durf de discussie wel aan. Daarnaast is het onderwerp duurzaam en een zeker groen imago wel een punt van aandacht in de marketing en merkondervinding/beleving. Dus een punt (hoe zijdelings wellicht ook) dat een rol meespeelt in de vraag naar wie de sympathie uitgaat van zowel de media, politiek als het publiek. Want uiteindelijk gaat het daar in veel discussies om en hoe over een onderwerp wordt geoordeeld.

 

Hopelijk kan je iets met de bijdrage.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vrees dat als een programma zoals Radar er eens in zou duiken ze zouden concluderen hier geen zaak van te maken. Nogmaals: er is slechts een heel kleine groep gedupeerd, daartegenover staat het belang van de maatregelen (ervan uitgaande dat ze zouden werken).

 

Met het openzetten van 4 kanalen én het kunnen blijven gebruiken van een softcam komt de provider al behoorlijk tegemoet aan de wensen van de gebruiker. Hoeveel procent van alle gebruikers heeft er last van? Ik denk dat dat bijzonder laag is. Dat was totaal anders geweest als de softcam niet meer zou werken en we allemaal over moesten stappen naar de CI module.

 

Ik praat het allemaal niet goed hoor, er is veel mis met CDS, bijvoorbeeld het torenhoge bedrag voor de aanschaf van kaartje om maar iets te noemen.

 

@Neptunes,

 

Ik weet niet waar jij je stelling op baseerd dat het slechts een zeer kleine groep is die benadeeld wordt. Echter ik denk niet dat je graag al deze mensen de komende week van eten wilt voorzien. Het dunkt mij dat gezien de reacties hier op dit forum en andere fora dat de groep vele malen groter is dan zeer klein. Daarnaast is het benadelen van een groep mensen (hoe groot of klein in omvang dan ook) door oneigenlijk te handelen zonder eerst de reguliere daartoe aangewezen middelen (straf- en/of privaatrechterlijke wegen) te benutten van wege een eigenbelang nimmer te rechtvaardigen. Dit is wat CD/TVV/M7 heeft gedaan.

 

Als je vindt dat zij dit recht wel hebben, dan zal je vanzelfsprekend het ook geen enkel probleem vinden dat trouwe loyale klanten van deze ondernemingen zich gezien hun behandeling wenden tot de diensten hen aangeboden door goedwillende en vriendelijke mensen om gebruik te maken van hun abbo. Dit dan omdat CD/TVV/M7 niet hun belangen in acht nemen en naar ondersteunende geluiden van deze groep hebben geluisterd. Want immers deze clienten staan helaas geen andere mogelijkheid open om hun apperatuur optimaal te blijven gebruiken. Mocht je hier wel bezwaar tegen hebben, dan begrijp je ook direct dat een uitlating als door jou gedaan door mij als uiterst misplaatst wordt bevonden.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...