Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Joop is goed bezig. Mischien is het soms een beetje ver gezocht maar hij heeft een punt. Je hoort tegenwoordig niks anders als milieu en groene autos. Of dat echt effect heeft dat zal de tijd leren. We moeten tenslotte alles aanpakken om ons punt te maken.

 

Haha en wat zie ik dan voor banner onder mijn eigen bericht:

 

Internet + bellen + TV voor 50 euro van x*s4*ll

Hoe ironisch!

aangepast door virtua

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er alle begrip voor als de gedupeerden gaan zoeken naar alternatieven, sterker nog, ik heb een aantal berichten geleden al gemeld dat ik hetzelfde ga doen en dat ze dan een trouwe abonnee kwijtraken want ik ga niet er nog een abonnement naast houden zoals sommigen wel zouden gaan doen.

 

En zoals al eerder gesteld: ik keur de handelswijze van CDS allerminst goed. Ik vrees alleen dat een neutraal persoon of instantie, beide belangen afwegende, zomaar tot de conclusie komt dat de handelswijze van CDS gebillijkt kan worden met als argument dat ze met 4 streams toch de mogelijkheid bieden opnames te maken en daarnaast live te kijken.

 

Ik concludeer dat er weliswaar veel berichten in dit topic zijn maar niet zoveel gedupeerde gebruikers, ik denk dat het percentage gedupeerden hooguit een paar procent van de totale klantenkring is en dan moet je niet vreemd opkijken als CDS en andere instanties daarvoor niet in beweging komt, hoe onrechtvaardig dat ook is.

 

Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik achter jullie sta maar ik zou naast de payserver mogelijkheden ook eens naar andere alternatieven kijken want die zijn er, CDS heeft dan misschien een monopoly op DVB-s maar niet DVB.

 

Verder nog een opmerking over HD op het tweede kaartje, daar ga ik dus ook last van krijgen en ik vind het ronduit belachelijk dat ze het inmiddels volledig ingeburgerde HD extra blijven belasten.

 

Er gaan sowieso andere tijden komen als het gaat om betalen voor content en die zijn in ons voordeel, een voorbeeld is Spotify waar je voor een laag bedrag enorm veel muziek tot je beschikking hebt. Een ander voorbeeld is de bijzonder lage prijs voor programma's in de app store, waardevolle apps voor een paar Euro. Dat gaat met veel meer content, dus ook TV programma's gebeuren. Bron: trendwatcher Lieke Lamb op BNR, luister maar eens naar de laatste column in 2011.

 

Zoals Michel ook al aangaf: op den duur zal satelliet ontvangst vervangen worden door platforms zoals IPTV, de huidige vorm van IPTV van KPN is al nagenoeg een volwaardig alternatief met mogelijkheden zoals meervoudig opnemen in de cloud, twee ontvangers per abo + gratis Digitenne met maximaal drie kaartjes.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop001

 

e.v.t. ook nog een punt om aan te halen dat het zuiver een actie is tegen de consument (de zwakste partij)

de grote klanten behouden de functionaliteit van de kaart

 

dus een onevenwichtige behandeling gebaseerd op willekeur (ik zal maar

geen wetten aan halen dan krijg ik het weer op mijn kop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat achtergrond informatie dat canaal digitaal bij een gevecht op zwakke poten staat

 

http://radio.nl/portal/home/medianieuws/010.archief/2011/02/161372.html

 

dus een politiek aanspreek punt is mevrouw Gesthuizen van de SP

 

hier staat onderandere

 

De SP heeft diverse vragen gesteld aan de Tweede Kamer over CanalDigitaal. Aanleiding van de brief van mevrouw Gesthuizen van de SP aan Minister Verhagen van EZ zijn ernorm veel klachten over Canaldigitaal. Ook de Ombudsman is niet blij met Canaldigitaal. Het bedrijf sluit zich niet aan bij een geschillencommissie en heeft nog steeds een monopoliepositie in grote gebieden van Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Neptunes,

 

Ik weet niet waar jij je stelling op baseerd dat het slechts een zeer kleine groep is die benadeeld wordt. Echter ik denk niet dat je graag al deze mensen de komende week van eten wilt voorzien. Het dunkt mij dat gezien de reacties hier op dit forum en andere fora dat de groep vele malen groter is dan zeer klein. Daarnaast is het benadelen van een groep mensen (hoe groot of klein in omvang dan ook) door oneigenlijk te handelen zonder eerst de reguliere daartoe aangewezen middelen (straf- en/of privaatrechterlijke wegen) te benutten van wege een eigenbelang nimmer te rechtvaardigen. Dit is wat CD/TVV/M7 heeft gedaan.

 

Als je vindt dat zij dit recht wel hebben, dan zal je vanzelfsprekend het ook geen enkel probleem vinden dat trouwe loyale klanten van deze ondernemingen zich gezien hun behandeling wenden tot de diensten hen aangeboden door goedwillende en vriendelijke mensen om gebruik te maken van hun abbo. Dit dan omdat CD/TVV/M7 niet hun belangen in acht nemen en naar ondersteunende geluiden van deze groep hebben geluisterd. Want immers deze clienten staan helaas geen andere mogelijkheid open om hun apperatuur optimaal te blijven gebruiken. Mocht je hier wel bezwaar tegen hebben, dan begrijp je ook direct dat een uitlating als door jou gedaan door mij als uiterst misplaatst wordt bevonden.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

 

Daar komt dan nog iets bij. Wij zijn een overeenkomst aangegaan en zijn dus op basis van de toen geldende overeenkomst een betalings verplichting aangegaan. CD is een overeenkomst met de abonee aangegaan en dus verplicht te leveren wat bij het aangaan van die overeenkomst en is geleverd. CD bied straks niet meer aan wat al jaren heeft aangeboden dus is dit een eenzijdige verandering van de overeenkomst en verplicht CD zich om de abbonee de kans te geven zijn contract per direct te stoppen en hierover te berichten.

Deze verandering is bij onze Belgische abonees al doorgevoerd en daar zit de kneep. Wanneer daar duidelijk door de levereancier zou zijn aangegeven dat er een verandering plaatsvind ten op zichte van de nieuwe beperkingen mag de klant per direct zijn contract stoppen omdat er niet meer geleverd wordt wat eerder is aangeboden.

Daarom staat er niets op de site omdat ze bang zijn dat er een hoop opzeggingen zijn en daar is M7 de schuldige aan vermoed ik omdat de onderdanen (lees CD en TVV) eigenlijk niet eens wist wat er stond te gebeuren (dit laatste is een vermoeden van mij!).

 

Ik ben erg blij met de aktie van Joop !

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik nog geen hinder van deze beperking, maar ik was wel van plan om tijdens de verbouwingen extra bekabeling te voorzien om in de toekomst nog een duo ontvanger en 2 single tuner ontvangers te zetten. Dat maakt dan in totaal 6 tuners...

 

Door deze draad door te nemen/volgen moet ik mezelf vooral de vraag stellen: loont het nog wel als de beperking er is? Zou ik (helaas) niet beter teruggaan naar telenet en enkel het FTA gebeuren gebruiken? Vrouw en kinderen blij want nog steeds de Britse kanalen via Sat en voor de kinderen komt er nog studio100 tv bij...

Conclusie is dan wel dat mijn initiele investering op nog geen 2 jaar afgeschreven is, in plaats van de geschatte 5 jaar. Mag ik de rekening dan doorgeven aan M7? Vrees het niet; maar goed...

 

Waarom zou ik dan nog overwegen om extra te investeren? Een extra kaart of abo omdat mijn kinderen groter worden zie ik niet echt zitten. Dan zouden ze de Waalse zenders en de '+' zenders van de VRT er ook bij moeten doen.

 

@Eddy VL: telenet IP lease is niet beperkt tot 24 uur, dit in tegenstelling tot andere ISP's. Verder sluit ik me aan bij de open brieven.

 

Hopelijk trekken ze hun k*k in, want dit is niet serieus te noemen. Dat ze maatregelen nemen, OK, kan ik begrijpen, maar de manier waarop laat wel enorm te wensen over.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik telenet klant was ( en dat 13 jaar lang ) soms maanden zelfde ip tot modem reboot , zolang je dat niet deed , geen nieuw ip . Bij de overige isp's is dit 36 u , al zit EDPnet nu te experimenten met lease time's tot 96 u.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast technoboy

Het persbericht over TVV is verzonden naar GVA, VRT nieuws, VTM nieuws.

Een beetje steun zou nu welkom zijn...

 

 

Eddy Vl

 

Deze is ook verstuurd naar, nieuws@nieuwsblad.be

 

Graag gedaan,

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas zit ik niet op 'smoelenboek'; anders kon er ook nog een groep opgericht worden. Blijkbaar ook een trend af en toe.

Hoe zit het met eventuele andere sociale media? Ben hier niet zo echt in thuis, maar lijkt me ook wel een mogelijkheid.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...