Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

"Maximaal 4 zenders tegelijkertijd decoderen binnenshuis moet toch ruim voldoende zijn.....En nou geen onzin van 3 kijken tegelijkertijd en 4 opnames lopen...."

 

Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat men beperkt word. Ik betaal namelijk voor alle zenders in het pakket en niet voor maximaal 4.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@

Its_Johan

 

 

Ben ik niet met je eens ik heb hier 2 kinderen die ieder een decoder hebben zelf heb ik de et9000 en de et5000 op de slaapkamer staan dat zijn in het ergste geval al 5 zenders minimaal als ik gewoon opneem daarbij als ik dus ook daarnaast nog een prog op wil nemen heb ik er al 6 wat toch regelmatig voorkomt dan heb ik dus aan die 4 echt wel te weinig ?

 

en ga nou niet zeggen dat gebeurt bijna nooit nee dat klopt maar het gebeurt wel en heb ik dus geen beeld terwijl dat nu (nog) wel gewoon werkt en dat is niet naar mij toe gecommuniceerd en hen dus eenzijdig de boel veranderen.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er om dat men beperkt word. Ik betaal namelijk voor alle zenders in het pakket en niet voor maximaal 4.

Dat zal het twistpunt blijven.

Men zal redeneren dat je betaalt voor 1kaart in 1 ontvanger en dat jij er de laatste jaren steeds meer trucjes op los hebt gelaten voor meer ontvangers, is voor jouw eigen risico.

Zo lang alles gewoon werkt met gecertificeerde ontvangers is er geen probleem.

Dat je niet gecertificeerde apparatuur gebruikt is altijd al voor eigen risico geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Maximaal 4 zenders tegelijkertijd decoderen binnenshuis moet toch ruim voldoende zijn.....En nou geen onzin van 3 kijken tegelijkertijd en 4 opnames lopen...."

 

Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat men beperkt word. Ik betaal namelijk voor alle zenders in het pakket en niet voor maximaal 4.

 

Je kan ze ook allemaal bekijken... je pakket wordt niet beperkt tot 4 kanalen, het aantal toestellen dat je gelijktijdig kan gebruiken op 1 kaart wordt beperkt tot 4.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal het twistpunt blijven.

Men zal redeneren dat je betaalt voor 1kaart in 1 ontvanger en dat jij er de laatste jaren steeds meer trucjes op los hebt gelaten voor meer ontvangers, is voor jouw eigen risico.

Zo lang alles gewoon werkt met gecertificeerde ontvangers is er geen probleem.

Dat je niet gecertificeerde apparatuur gebruikt is altijd al voor eigen risico geweest.

 

Die truukjes zijn onstaan doordat we vroeger maar 1 smartkaart op naam konden krijgen! Daaruit is de smarwi als een oplossing onstaan en zijn de linux ontvangers dmv camsoftware Gbox later CCcam en Oscam uit voort gekomen. Toen de heren van de provider zagen dat er op die manier mooi op meerdere plaatsen tegelijk kon worden gekeken hebben ze zelfs nog de smarwi aangeraden. De tweede smartkaart is nog niet zo lang en over de aanschaf en prijzen en wat erop te zien is kun je hierover genoeg lezen.

Al mijn oude dream sd boxen gebruik ik nu voor radio ontvangst en de HD ontvangers 5 zoals je kunt lezen is hier voor tv en ik zit dus zo aan de 4 max te decoderen signalen. :eek:

Eerst persen ze ons naar de 23,5 graden dus alle LNB vervangen, toen werd alles alleen nog maar met een HD ontvanger te ontvangen en nu we zo ver zijn en alles hebben aangepast willen ze ons de aanschaf van meerdere kaarten door de strot duwen! :mad:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men kan het ook anders bekijken, vergelegen met andere landen is Canaalsat eigenlijk best nog schappelijk. In Frankrijk kun je alleen TNTsat zien op een TNTsat ontvanger, dus net zoveel ontvangers en kaarten aanschaffen als je TV's hebt. (of inderdaad 'illegaal' binnens-huis sharen) In GB is het met sky hetzelfde geval.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe nog steeds geen antwoord gekregen van het Kabinet van mevr. Ingrid Lieten.

Zelfs een berichtje van "We zijn er mee bezig" kon er blijkbaar niet af.

 

Blijkbaar is de groep gedupeerden niet groot genoeg om antwoord te geven of ze heeft totaal geen interesse voor de satelliet-TV kijkers.

 

Daarom stel ik voor om haar standpunt te vragen over de beperking via haar website / contactformulier:

 

http://www.ingridlieten.be/contact/

 

en via Facebook.

 

Voorlopig in de pers nog niets gezien, we zullen nog wat afwachten, maar blijkbaar is de strategie: negeren.

Op Internet hebben ze gelukkig geen controle...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men kan het ook anders bekijken, vergelegen met andere landen is Canaalsat eigenlijk best nog schappelijk. In Frankrijk kun je alleen TNTsat zien op een TNTsat ontvanger, dus net zoveel ontvangers en kaarten aanschaffen als je TV's hebt. (of inderdaad 'illegaal' binnens-huis sharen) In GB is het met sky hetzelfde geval.

 

Vergelijk de prijzen eens met TNT en die van CD dan ben je er snel uit die TNT satontvangers liggen daar in de supermarkt voor afbraakprijzen met een smartkaart inbegrepen. Wanneer je hier daar alleen maar een smarkaart voor hebt en dan ook nog eens aktivatie kosten tel uit je winst.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe nog steeds geen antwoord gekregen van het Kabinet van mevr. Ingrid Lieten.

Zelfs een berichtje van "We zijn er mee bezig" kon er blijkbaar niet af.

 

geen paniek er is nog vakantie

bij de pers hebben ze nu genoeg nieuws door de storm

morgen zaterdag hoop ik wat te lezen

probleem kan zijn tv-vlaanderen is een goede klant van de pers (reclame)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

geen paniek er is nog vakantie

bij de pers hebben ze nu genoeg nieuws door de storm

morgen zaterdag hoop ik wat te lezen

probleem kan zijn tv-vlaanderen is een goede klant van de pers (reclame)

 

De eerste vraag is verzonden op 29-12-2011. Meer dan een week om al was het maar om te zeggen, "we zijn er mee bezig" lijkt me toch wel lang genoeg, ook al zijn er feestdagen. Een beetje hoffelijkheid mag, zelfs van een Vlaams Minister...

 

Ik heb zonet nog even de aandacht gevraagd via haar Website / contactformulier en via Facebook.

 

Blijkbaar helpt 1 mail niet om aandacht te krijgen, daarom zou het volgens mij beter zijn dat er meerdere mensen haar standpunt vragen over de beperking van onze kaart op haar website en op Facebook.

 

En wat betreft de kranten is het inderdaad wat vroeg, maar er spelen inderdaad ook belangengroepen mee. Wait and See, dus.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eddy VL,

 

Op de site www.allemaaldigitaal.be/ staat er nu toch een artikel betreffende 'DE beperkingen'....

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Its_Johan, Satcat ea,

 

De stellingen en suggesties dat de mensen die ageren wel een lijntje hebben naar een server oid buitenshuis komen mij nu toch bekans aardig de keel uit. Het is op meerdere en verschillende momenten heel duidelijk aangegeven dat dit geenszins bij het merendeel het geval is. Natuurlijk zal er een enkeling tussenzitten net zo goed als het merendeel van de mensen die zeggen geen probleem te hebben met de beperking geen verlengstuk zijn van CD/TVV/M7 maar daar zeer zeker wel meerdere tussenzitten. Dus stop met dat soort onzin argumenten te roepen. Hetzelfde geldt voor het feit dat nergens in de algemene voorwaarden oid ooit is gesteld dat voor iedere tv die je gebruikt je ook over een kaartje moet beschikken. Sterker het is zelfs door dhr. Tensen van M7 heel duidelijk gesteld dat dit niet de reden is van de beperking. Dus CD/TVV/M7 geven zelf aan dat het in huissharen voor hen geen punt is en dus toegestaan. Dus het maakt hun niets uit op hoeveel tv/opname apperatuur/radio's ik/wie dan ookl gebruik maakt van hun dienst, zolang ik maar niet extern share.

 

Nee deze hopeloze fantasieloze op niks gebaseerde maatregel was en is bedoeld om het commercieel sharen te belemmeren/voorkomen. Nu het is gebleken dat de commerciele share servers geen enkel, maar dan ook geen enkel serieus probleem hebben ervaren van deze maatregel van beperking, maakt dan ook duidelijk dat het geen zinnige maatregel is . Maar sterker het maakt duidelijk dat het desondanks instandhouden (TVV) of effectueren (CD) een geheel ander doel heeft en wel de loyale trouwe eerlijke oprechte klant te bewegen/motiveren extra geld (kaart, registratie en maandelijkse contributie voor een kleiner pakket) in de clubkas te laten storten. Dit nu noem ik onbehoorlijke handelen en feitelijk een ongeoorloofde handelspraktijk. Voor verdere toelichtingen verwijs ik naar alhetgeen anderen en ik hierover hebben gesteld en onderbouwd.

 

Dit alles wil niet zeggen dat ik iemand zijn tevredenheid met de limitering ontzeg of erger mijn visie wil opleggen. Echter wens ik wel in mijn waarde gelaten te worden en het recht te hebben om mijn ongenoegen te uiten, zonder beschuldigingen oid toegeworpen te krijgen aangaande strafbare feiten of delicten alsmede als niet realistisch te worden bestempeld. Want dan reageer ik furieus, zeker daar waar ik anderen immer zijn of haar mening laat. Waarbij tevens het geval ook heel duidelijk is dat vele anderen met mij wel degelijk ernstig worden benadeeld en gezien reacties en downloads dit vele malen meer mensen zijn dan gesuggereerd door CD/TVV/M7 & vrienden.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de groep gedupeerden niet groot genoeg om antwoord te geven of

Ik denk dat je hiermee een punt hebt.

Op dit forum zie ik meestal dezelfde gebruikers die zich met dit onderwerp bezighouden.

De gewone gebruiker van een satelliet ontvanger zal hiervan totaal geen weet hebben en misschien ook nooit krijgen want naar mijn mening treft de ingevoerde / nog in te voeren maatregel maar een zeer beperkt aantal gebruikers.

Ik heb ook nog nergens een soort marktonderzoek gezien waaruit inzichtelijk wordt gemaakt hoeveel gebruikers eventueel door deze maatregel gedupeerd worden, ik denk dat dit wel meevalt.

Dit weten de belanghebbende instanties ook wel en ze zullen zich dan waarschijnlijk ook weinig van de tot nu geuite protesten aantrekken.

Althans dat is mijn mening.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eddy VL,

 

Op de site www.allemaaldigitaal.be/ staat er nu toch een artikel betreffende 'DE beperkingen'....

 

Grt, Marc.

 

Dit is inderdaad een eerste positief teken, en ik hoop dat het een sneeuwbal-effekt geeft.

 

Maar het is nu een probleem om de pers in gang te krijgen 3 weken na het invoeren.

Nederland kan hier volgens mij uit leren:

 

Tot zolang er in Nederland niks gebeurt, kan je eigenlijk niks doen. Maar ondertussen kunnen jullie je wel voorbereiden.

Omdat de situatie verschilt tussen Nederland en Vlaanderen, kan ik moeilijk voor Nederland spreken.

Dus jullie zullen zelf voor organisators moeten zorgen, en dan liefst niet Joop001 alleen...

 

En ik denk, gezien de ervaringen in Vlaanderen dat een eerste stap zou kunnen zijn:

Invoeren = gelijk aan massaal de Pers bestoken.

 

En voorlopig kunnen we enkel afwachten en hier in Vlaanderen berichtjes sturen naar mevr Lieten, tot ze wakkker schiet.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...