Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Inmiddels heeft mijn CD kaart ook Rev I4A, dezelfde als de TVV kaart met de beperking. Echter nog geen beperking op de CD kaart. Aanstaande???

Als je even terug had gelezen, had jij het antwoord gevonden, maar voor jou dan nog maar eens: Planning is 2e week van januari 2012 !!!

aangepast door VriezeNet®
Link naar reactie
Delen op andere sites


probleem is velen doen graag discussies voeren en spreuken aflaten

als nederbelg zit ik aan beide kanten.

 

In nl is een SP kamerlid die al canaaldigitaal in de regering aangekaart heeft

haar kunnen we voor de kar spannen zodat CD gedwongen

wordt zich aan de sluiten bij een geschillen commissie

ombutsman enz kunnen niets doen omdat cd vogel vrij is

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gewone gebruiker van een satelliet ontvanger zal hiervan totaal geen weet hebben en misschien ook nooit krijgen want naar mijn mening treft de ingevoerde / nog in te voeren maatregel maar een zeer beperkt aantal gebruikers

.

De situatie is in beide landen verschillend.

In Vlaanderen wordt het grootste stuk van de koek van TV kijkers verdeeld over Telenet en Belgacom. Het aandeel van TVV is misschien 15%, ik weet het niet. Dan moet je er nog een aantal aftrekken die gewoon zo'n setje hebben, en tevreden zijn met 1 aansluiting (appartementje),of die TVV hebben als bijkomende aansluiting voor Caravan, boot weekend-verblijf. Maar ik denk dat er toch een voldoende grote groep is die inderdaad problemen heeft met die maatregel.

 

Je moet hierbij in acht nemen dat niet iedereen van TVV op Sat4All terechtkomt. En dat er hierbij een aantal "lezers" zijn en geen "reageerders".

 

En tot slot maakt de hoeveelheid niks uit, gedupeerd is gedupeeerd, het kan gewoon niet. In dezelfde optiek kan je ook de maatregel zelf in vraag stellen.

Om hoeveel Card-sharers gaat het hier? En moeten de gewone consumenten hiervoor bijbetalen?

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is velen doen graag discussies voeren en spreuken aflaten

als nederbelg zit ik aan beide kanten.

 

In nl is een SP kamerlid die al canaaldigitaal in de regering aangekaart heeft

haar kunnen we voor de kar spannen zodat CD gedwongen

wordt zich aan de sluiten bij een geschillen commissie

ombutsman enz kunnen niets doen omdat cd vogel vrij is

 

Mooi kunnen wij dan ook extern met elkaar gaan sharen........ Ik denk dat ze zich ook aan de wet moeten houden en niet zomaar hun gang kunnen gaan.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi kunnen wij dan ook extern met elkaar gaan sharen........ Ik denk dat ze zich ook aan de wet moeten houden en niet zomaar hun gang kunnen gaan.

klopt maar er is geen directe wet dus moeten we die met de haren wetten erbij slepen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hiermee een punt hebt.

Op dit forum zie ik meestal dezelfde gebruikers die zich met dit onderwerp bezighouden.

De gewone gebruiker van een satelliet ontvanger zal hiervan totaal geen weet hebben en misschien ook nooit krijgen want naar mijn mening treft de ingevoerde / nog in te voeren maatregel maar een zeer beperkt aantal gebruikers.

Ik heb ook nog nergens een soort marktonderzoek gezien waaruit inzichtelijk wordt gemaakt hoeveel gebruikers eventueel door deze maatregel gedupeerd worden, ik denk dat dit wel meevalt.

Dit weten de belanghebbende instanties ook wel en ze zullen zich dan waarschijnlijk ook weinig van de tot nu geuite protesten aantrekken.

Althans dat is mijn mening.

 

 

Dat weet ik niet zo zeker hoor . Gezinnen met kinderen hebben vaak meerdere tv's ( tuners ) in huis . heel vaak nog met de door hun jaren geleden geprezen smartwii . Ook een oplossing die amper nog werkt . En met de huidige matregel is snel zappen met 2 tuners ook al een ramp . De eerste minuut gaat het op beide toestellen snel , maar daarna is de pret over en kan het wel 15 s duren vooralleer een zender opengaat .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt maar er is geen directe wet dus moeten we die met de haren wetten erbij slepen

Juist en als M7 zich zo opstelt als ze nu doen heb ik er geen problemen mee als leden het onder elkaar oplossen op die manier zolang ze maar wel hun abbo betalen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is heeft CD/TVV ooit aangegeven dat een onbeperkt aantal tv's op 1 abbo kunnen ?

Nee maar ook niet aangegeven hoeveel wel maximaal zie aanraden van de smartwi destijds waarop 7 ontvangers kunnen worden aangesloten, dus blijft het een open discussie en het zelfde verhaal als dat van de kip en het ei wie is/was er eerder.

Vanwege die onduidelijkheid en geen toelichting en zoek het maar uit klant krijgen het merendeel van de klanten een hele nare smaak in de mond. Als M7 nu maar eens normaal zou overleggen en ik weet zeker als de limiet verdubbeld naar 8 dan zou de ergernis al veel minder zijn.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben met je eens dat ze ook eens naar de wensen van klant kunnen luisteren

 

maar als hun bedrijfs politiek is "wij beslissen en klant heeft te slikken" kunnen we er weinig aan doen.

 

de nl regering heeft bevolen dat de telecom bedrijven zich vrijwillig moeten binden aan

een geschillen commissie ,iedereen heeft het gedaan maar CD niet

 

minister EZ zou afgelopen zomer CD er toe verplichten maar dat is nog niet gedaan

 

ik zou zeggen eerst zorgen dat CD dat doet dan hebben we een aanspreek punt met klachten

 

CD trekt zich er toch niets van ons aan

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn stb-kaart staat sinds vandaag spontaan op I4A, na tijden (weken) op I47 gestaan te hebben.

De stb is een 2de kaart naast de kaart met het basis-pakket die bij m'n ex in Duitsland in gebruik is.

 

card reader /dev/sci1

handled 3(0) ecms and 0(0) emms

 

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-03-01

006a CANALDIGITAAL : 2012-02-28

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je ex maak je geen zorgen

 

1pm

 

Dit heeft denk ik niets met de limitering van canaldigitaal of tvv te maken, ik snap er dan ook geen steek van.

Indien dat wel zo is, verklaar je nader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...