Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

 

In principe wel, echter CD heeft niet geheel zonder toestemming gehandeld. Want immers in de overeenkomst (alg voorw) staat dat benodigd is voor het leveren van diensten.

 

Maar er staat niet dat ze het mogen veranderen/downgraden dat is een wijziging van mijn eigendom

 

Ik heb het gekocht met software erop dat altijd goed gewerkt heeft tot dat CD mijn

kaart kapot gemaakt heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar jij weet net zo goed als ik dat een groot deel van de benodigde software en dus ook de softcams tegenwoordig keurig netjes in opdracht van de makers van de boxen tegen betaling worden gemaakt. De merken die daarbij horen zijn denk ik allemaal wel bekend en daarmee een onweerlegbare bevestiging van hetgeen ik betoog in deze reactie.

 

Er is geen linux box die af fabriek met een softcam uitgerust is. Dat er fabrikanten zijn die softcams in opdracht hebben laten bouwen is een hardnekkig gerucht.

Als dat al zo was en er maar een sprankje bewijs voor was waren ze allang plat geprocedeerd.

Dat men de linux ontvangers onbegrensde mogelijkheden toedichten is pure verkooppraat. Staat nergens op de doos danwel handleiding.

Stel er komt een verplichte cardwissel naar mediaguard 4, en ineens werkt de smartwii niet meer, wat dan? Het was een leuke share oplossing zolang het geduurt heeft.

Wat nu als diezelfde mediaguard 4 een andere opzet heeft waardoor huidige generatie softcams niet meer met de ecm en controlword constructie overweg kunnen.

Sterker nog, ook alle gecertificeerde boxen en ci's moeten vervangen worden?!

En zelfs dan: wat moet dat moet. Zit je met linux ontvangers toch beter want de softcams kun je kostenloos updaten. Al het andere moet hardware vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

m.b.t. coderingen

 

coderen is normaal gesproken verboden ,als je gaat coderen moet je de methodiek

deponeren op een openbare plek en het ministerie er van op de hoogte brengen

 

dus komt een nieuwe methodiek kunnen de softcam makers de methodiek opvragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam 2.3.0 is in zee gegaan met akamai technologie ben ik achter gekomen, keek even in mijn router in het security log, word je niet vrolijk van, deze cam verwijderd en mijn log blijft leeg....

akamai levert info aan diegene die ze inhuren, zoals vermoedelijk cd

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij lange na kocht of koopt niet iedereen Linux ontvangers om mee te sharen.

Een hele grote groep koopt een linux ontvanger met PLI software omdat het goed werkt.

Met namen zou 80% van de mensen eerder voor de VU+ Duo kiezen dan voor de Philips 8121.

De Philips 8121 is dan wel goedkoop en gecertificeerd maar eerlijk is eerlijk het is ook een puinbak terwijl de VU+ Duo stabiel werkt en je kunt er veel meer mee.

De Philips 8121 zit nog ergens in de middeleeuwen zullen we maar zeggen.

Welkom in 2012 waar internet gerelateerde dingen op een ontvanger zo langzamerhand wel eens mogen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verstuurt cccam 2.3.0 data naar akamai ?

netstat in de gate houden

Bij mij wel, het is nu afgelopen in ieder geval, nu ik die cam verwijderd heb

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol,

Aangaande wat je stelt over dat er geen fabrikant is die opdracht heeft gegeven voor het maken van softcams en dat dit slechts geruchten zijn en meer niet en als dit bewezen zou kunnen worden dat zij dan plat zouden worden geprocedeerd dat zal allemaal wel. Echter is en blijft het een feit dat je bij de jou, bij vele anderen en mij de merken bekend zijn waarbij dit soort sw gewoon keurig wordt aangeleverd al dan niet direct in de doos aanwezig of mbv aanwijzingen in handleiding (al dan niet op papier of internet) en/of aan merk gelieerde fora. Maar goed daar gaat deze draad niet over om daar om te hakken takken.

 

Deze draad betreft de ongeoorloofde limitering door CD/TVV/M7. In jouw bijdrage onderschreef je de mening dat mensen die gedupeerd worden niet moest klagen maar gewoon een oplossing moesten zoeken of zich erbij neerleggen omdat ze (vrij vertaald) ook maar gewoon meeliften op het hobbywerk van derden. Dit nu is denk ik door mij voldoende weerlegd, want een smartwi is een specifiek daartoe gekochte voorziening en als zodanig mogen daar dan ook verwachtingen aan ontleent worden en een Linux bak is velen ook als zodanig verkocht en mag daar dan ook legitiem een verwachting aan ontleent worden. Aan dit alles kan dan ook niks worden afgedaan met een door historisch gezien correct feit dat dit al vanuit een hobbyachtige sfeer is ontwikkeld echter wel achterhaald argument gezien de thans heersende situatie waarbinnen dit soort producten zijn geproduceerd, aangeprijsd en verworven. (want immers alle producten waar een vorm van Linux (gsm, tablets etc etc) op draait, daarvan zeg je toch ook niet ach daar mag je geen duurzame functionaliteit van verwachten of daar mogen producenten of providers van alles mee uitspoken en daar moet je als consument maar genoegen meenemen, want ja linux is nu eenmaal een hobbyproject geweest van een student uit Finland).

Link naar reactie
Delen op andere sites

want ja linux is nu eenmaal een hobbyproject geweest van een student uit Finland).

JNee linus heeft niet meer dan 1% van de linux kernel geschreven

de wereldwijde hobbyisten hebben de rest geschreven en minix en barcley

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

al iemand test aankoop verwittigd over de maatregel van TVV ?

 

Ik vermoed van niet.

We hebben rechtstreeks contact opgenomen met het Kabinet van Ingrid Lieten, Vlaams minister voor media.

Tot nu toe blinkt ze echter uit in stilzwijgen.

 

Het wordt nu tijd om andere wegen te bewandelen.

 

Dus wie bereid is mag gerust Test-Aankoop inschakelen. En het volgende is ook aan te raden:

 

TVsat heeft reeds een klacht ingediend nij de Ombudsman Telecom (BIPT = Nationaal).

 

http://www.ombudsman...aal.html?IDC=36

 

maar dan ben je best dat je de klacht ook doorgeeft via VRM Klachten (Vlaamse regering).

 

http://www.vlaamsere...l/klachten.aspx

 

Ik hoop dat TVsat ons op de hoogte houd van wat de reacties zijn.

 

Ook satjojo, laat iets weten als je iets doet.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze draad betreft de ongeoorloofde limitering door CD/TVV/M7

 

Ik denk als CD/TVV/M7 kunnen aantonen dat een gecertificeerde ontvanger, na de update op de kaart nog steeds het zelfde werkt als b.v. een half jaar geleden.

Het heel erg moeilijk gaat worden om hard te kunnen maken dat het ongeoorloofd is.

Het product/de service die ze aan bieden( het aanbieden van TV signaal via de satelliet) blijft dan voor de gecertificeerde ontvangers gelijk.

En is er dus voor die categorie ontvangers niets veranderd.

 

Dat het bij niet gecertificeerde ontvangers dan niet meer of beperkt werkt.

Tja dat is eigenlijk hun probleem niet.

 

Begrijp me niet verkeerd voor die gene die met 3 of 4 kids thuis zitten vind ik dit gewoon erg rottig voor ze.

Maar ik kijk ook ff naar de andere kant en dan denk ik dat een rechter ook zal zeggen.

Als een gecertificeerde ontvanger hetzelfde kan als een half jaar terug. Er dus feitelijk niets veranderd is aan het product/dienst wat CD levert.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alventali,

 

Hetgeen je zegt is een benadering, echter maak je gelijk een belangrijke beperkende opmerking, Namelijk dat het woord in deze is gelegen in een juridische beoordeling. Dus zal daar waarschijnlijk ook het oordeel geveld worden.

 

Vanzelfsprekend beroept een aanbieder zich op bepalingen in Alg. Voorw. Dus ook in dit geval. Echter de simpele verwijzing naar een bepaling in een Alg. Voorw. is daarmee niet de toetssteen. De toetssteen is gelegen in het consumentenrecht en die heeft een heel andere toetsing. Want niet alle bep. in de Alg Voorw zijn juridisch correct (en dus bindend) en/of houdt CD/TVV/M7 zichzelf aan (waardoor je je kan afvragen hoe bindend de Alg. Voorw. dan uiteindelijk weer zijn). Daarnaast is er nog zoiets als rechten verkregen door handelen of voortvloeiend uit handelingen en uitlatingen van aanbieder. Daarnaast heeft CD/TVV/M7 uitlatingen gedaan die duidelijk laten blijken dat men zich niet weert tegen internsharen. Dus zo simpel is het eea nu ook weer niet.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alventali,

 

Hetgeen je zegt is een benadering, echter maak je gelijk een belangrijke beperkende opmerking, Namelijk dat het woord in deze is gelegen in een juridische beoordeling. Dus zal daar waarschijnlijk ook het oordeel geveld worden.

 

Vanzelfsprekend beroept een aanbieder zich op bepalingen in Alg. Voorw. Dus ook in dit geval. Echter de simpele verwijzing naar een bepaling in een Alg. Voorw. is daarmee niet de toetssteen. De toetssteen is gelegen in het consumentenrecht en die heeft een heel andere toetsing. Want niet alle bep. in de Alg Voorw zijn juridisch correct (en dus bindend) en/of houdt CD/TVV/M7 zichzelf aan (waardoor je je kan afvragen hoe bindend de Alg. Voorw. dan uiteindelijk weer zijn). Daarnaast is er nog zoiets als rechten verkregen door handelen of voortvloeiend uit handelingen en uitlatingen van aanbieder. Daarnaast heeft CD/TVV/M7 uitlatingen gedaan die duidelijk laten blijken dat men zich niet weert tegen internsharen. Dus zo simpel is het eea nu ook weer niet.

 

Dus met andere woorden zeg je dat die voorwaarden niks te beteken hebben.

 

Goed ik ga naar de apotheek voor een pakje condooms.

De apotheker en de gebruiksaanwijzing zegt dat ik deze alleen kan gebruiken met een op water gebaseerd glijmiddel.

omdat bij andere vormen van glijmiddel de werking niet gegarandeerd kan worden.

 

Ik kies doel bewust voor een andere vorm van glijmiddel.

Het tast het rubber aan en ik krijg een een of andere ongeneeslijke vorm van geslachtsziekte.

Dan zou ik dus de producent aan kunnen klagen ?

Laat maar komen maar daar ga je geen schade vergoeding voor krijgen.

 

Ik weet het het is een wat aparte vergelijking maar komt wel op hetzelfde neer.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...