Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theparasol
Enige wat je kunt doen is checken of 2 verschillende readers (=verschillende cardserials) hetzelfde controlword terugantwoorden. Zoniet: geen enkel controlword de deur uit.
Of een random de deur uit.

Als je niet een goed DCW naar de client, cds dus, stuurt ben je de pineut. Dus elke ecm naar 3 kaarten....wordt kostbaar!

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Jullie vergeten dat Canaldigitaal wel zal moeten kunnen bewijzen dat je aan cardsharing deed.

 

Kunnen ze dat niet voorzie ik grote problemen als 'zomaar' kaarten worden uitgeschakeld.

 

Ik denk niet dat ze dat zullen willen bewijzen. Dan ligt de exact gebruikte methode namelijk openbaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nu naar verluid 50 kaarten dichtgezet. Heb jij al iets gehoord over rechtzaken? Ik denk dat je als kaartdeler niet zo snel geneigd bent een rechtszaak aan te spannen om je beeld terug te krijgen. Je weet namelijk niet wat de andere partij kan bewijzen.

 

Mijn visie is dat men vooral de kaarten dicht wil hebben en niet aan vervolging gaat doen. Uiteraard zullen daar wel grote woorden over geüit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zie als advocaat van de duivel weer geen proleem. In 'mijn' systeem immers minimaal 5 kaarten en als ze er al eentje kunnen vinden en uitzetten, boek ik de laatste incasso terug, koop daarvan een nieuwe (of gebruikte) kaart onder een andere naam en klaar.

 

Cds zal dan de zaak aan moeten spannen en moeten bewijzen dat ik misbruik maakte.

 

Over het algemeen wordt ik goed geinformeerd en ik heb nog niemand gehoord waarvan de kaart uitgezet is vanwege een schending van de algemene voorwaarden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Er zijn nu naar verluid 50 kaarten dichtgezet


Alleen al dat aantal doet mij vermoeden dat de lijst met bijelkaar geharkte cardserials langer is... veel langer.
Ze wachten nu ff af wat er voor legal actions uit komen en of ze van de rechter een pak slaag krijgen wat ze vies geld kost.
Ik wens diegene die de onschuldige user wenst uit te hangen heel veel suc6 en bewonder zijn moed.

Ik verwacht dat een professionele cardsharer eerder geneigd is een nieuwe card in te zetten dan om door te gaan drammen bij de rechter. Iemand die een groot commercieel wan share netwerk heeft doet in de regel ook ander handige dingetjes en verschijnt liever niet op de radar van justitie.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt . Komt daarbij nog eens dat hun bewijzen geen steek houden , ze moeten dan wel harde bewijzen( via klacht hier FCCU , gerechterlijk onderzoek ) voorleggen . En die hebben ze niet echt , uit dit broodje aap verhaal blijkt alleen dat ze zelf als scherlock hebben gehandeld .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking
Klopt . Komt daarbij nog eens dat hun bewijzen geen steek houden , ze moeten dan wel harde bewijzen( via klacht hier FCCU , gerechterlijk onderzoek ) voorleggen . En die hebben ze niet echt , uit dit broodje aap verhaal blijkt alleen dat ze zelf als scherlock hebben gehandeld .


Die hebben ze dus wel, immers de cardserials komen uit het cardshare netwerk waarin ze geinfiltreerd hebben.
Lijkt me niet zo lastig om te bewijzen:

Kijk edelachtbare, dit is zo'n netwerk, we hebben een bedragje overgemaakt via een website en kregen per email dit aangeleverd.
Dit vullen we in op deze sattuner: kijk eens, beeld op deze kanalen.
En nu gaan we kijken welke kaarten daar in gebruik zijn.
Klik -> speciale ecm's worden verstuurd, de geretourneerde controlwords worden gedecrypted door een speciaal progje en getoont in een lijst.
En nu het bewijs dat dit de de serials van de gesharde cards zijn: even dit lijstje kaarten deactiveren. Klik klik.
En nu gaan we weer proberen beeld te krijgen.
Dat is toch kras: het blijft zwart!
En nu zetten we de cardserials weer aan:
En ziehier: er is weer beeld!

U heeft mij overtuigd. Meneer X, heeft u hier nog iets tegenin te brengen?!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar die 50 kaartjes... Als een rechter een foute uitspraak doet kan canaldigitaal nog iets aanpassen in hun algemene voorwaarden. Of de aanklacht bij de volgende ploeg wat anders indienen.

 

Het is de vraag of het op deze manier verzamelen van serials wettelijk toegestaan wordt. Voor zelfde geld trappen ze tegen een of andere privacy wet en kan canaldigitaal aangeklaagt worden. Zal niet de eerste keer zijn dat de prooi de jager wordt en de jager de prooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD lijkt met zulke persberichten de media en de openbare opinie te willen beïnvloeden.

Lijkt er steeds meer op dat ze straks een proef proces willen uitlokken. A la Brein tegen FTD.

Brein had ook deze strategie whistle

 

Technisch lijkt er niet veel te zijn gedaan.

Het persbericht was naar mijn idee belangrijker dan de daadwerkelijke getroffen maatregelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Johan45
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat CanalDigitaal een rechtszaak gaat aanspannen.
Het risico dat het verkeerd voor CanalDigitaal uitpakt is te groot.


Dat denk ik ook. Het e.e.a zal vast wettelijk niet kunnen.

De wet gaat altijd nog boven algemene voorwaarden en ik denk dat hier privacy issues om de hoek komen kijken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Johan45
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat CanalDigitaal een rechtszaak gaat aanspannen.
Het risico dat het verkeerd voor CanalDigitaal uitpakt is te groot.


Dat denk ik ook. Het e.e.a zal vast wettelijk niet kunnen.

De wet gaat altijd nog boven algemene voorwaarden en ik denk dat hier privacy issues om de hoek komen kijken.

Mvg,

Michel

aanvullend:
ook de Europese Unie met haar wetgeving en overige Internationale Verdragen spelen een rol.
denk maar eens aan Nelie Kroes die zo nu en dan allerlei instanties op de vingers tikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...