Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

wat is het toch fijn..... om bij #############

aangepast door Michel
## waarschuwing wegens ongepast taalgebruik

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


teveel geschreven hier en teweinig gedaan jammer

 

Hoe bedoel je?

Wat had je dan eraan willen doen?

 

Op zich is het te begrijpen dat M7 iets aan de beveiliging van hun product heeft gedaan, iets wat Microsoft en Dreambox ook doen met hun genuine software.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die update komt ook via smartwi gewoon binnen volgens mij. Ik heb hem vorig jaar een tijdje op nederland 1 SD gezet in combinatie met oscam (smartcard zat toen in smartwi server). Toen de nieuwe versie van ccam uit was heb ik daarmee gechecked of de revisie was bijgewerkt en dat bleek zo te zijn. Hiervoor moest ik echter wel de smartcard direct in de ET9000 doen. Via de smartwi kan ccam de revisie niet uitlezen op de kaart.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

reden te meer de instanties 2.kamer sp opta kassa consumentenbond CD enz te bestoken met klachten.

50 klachten tellen niet veel 250 een beetje 500 kan de doorslag geven

 

Sorry maar ik begrijp even niet wat je bedoelt, je doelt op het klachtenformulier naar Kassa en de consumentenbond?

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier een beetje van in de lach schiet......

 

Ik neem aan dat je een auto hebt, die je 's avonds op slot doet, juist om tegen te gaan dat iemand die auto met je shared.

Dat is nu precies wat M7 doet, die gaat dus tegen dat je buurman, die geen auto heeft, er niet zomaar ongevraagd gebruik van kan maken.

 

 

Ik snap dus even niet wat er te klagen valt, ik heb meer dan 4 ontvangers in huis en heb twee kaarten voor die ontvangers, ik heb meer dan genoeg aan deze (niet geheel legale) oplossing en kan me wezenloos zappen.

Klanten die gewoon hun kaart in de ontvanger hebben zitten merken niet eens dat er iets is aangepast, die kunnen gewoon opnemen en kijken wat ze willen.

 

Zeg nu eerlijk, hoe vaak heb jij 3 opname's tegelijk lopen en kijk je iets anders?

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat niet alleen over opnames, hé ! dagelijkse situatie bij ons thuis : ik kom pas tegen 19u30 thuis en zie graag het nieuws van 19 uur op vtm, dit wordt dus dagelijks opgenomen. Nu loopt op hetzelfde moment spin city op 2be, en aangezien ik de avond graaf afsluit met een vleugje humor wordt deze ook opgenomen. De vrouw kijkt intussen naar vt4 of vijf, en de dochter zit op haar kamer te streamen naar jim of KZoom. Voilà, alle 4 de SID zijn dus in gebruik, maar ok, tot nu toe geen probleem. het volstaat echter dat de vrouw de PiP inschakelt om de start van een ander programma in de gaten te houden, en we zitten al over de limiet. Snel zappen zit er op dat moment ook niet meer bij. En als er toevallig nog een opname start die via een autotimer gezet is, dan is er ook ambras. Ik moet nu iedereen hier aanmanen om tussen 18u30 en 20uur geen PiP te gebruiken, niet veel te zappen, en ik moet regelmatig de timerlijst nakijken om geplande timers in die tijdszone uit te schakelen. Allemaal dankzij die klojo's van M7. en ik denk dat er zicj nog wel meer kunnen terugvinden in de bovenstaande situatie.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg nu eerlijk, hoe vaak heb jij 3 opname's tegelijk lopen en kijk je iets anders?

 

Stel:

 

Opname van kanaal A: van 19.00 tot 20.00

Opname van kanaal B: van 19.45 tot 20.30

Opname van kanaal C: van 19.45 tot 21.00

 

Volgens mij zijn dat er 3 tegelijk omstreeks 19.45 uur... klinkt gek? Niet bij ons thuis hoor.

Heb ik nog buiten beschouwing gelaten dat programma's afzonderlijk worden opgenomen met een ingebouwde uitloop. Dus op enig moment krijg ik overlappingen. Zwart beeld dus.

 

Dus volgens mij is het best goed mogelijk.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, even losstaand van het feit dat je daar gelijk hebt, waar haal je in godsnaam de tijd vandaan om dat allemaal te kijken? ;)

 

Ik heb overigens twee kaarten in mijn systeem gehangen, daarmee heb ik met al mijn ontvangers meer dan genoeg ruimte.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en ik denk dat M7 terug kopt.

Als je gecertificeerde ontvangers had gehad.

Had je dit probleem niet gehad.

 

Dan had je immers 3 ontvangers met evenzoveel kaartjes gehad.

 

Dat je daar een gods vermogen voor neer moet leggen om op iedewre kaart het volledige pakket te hebben

En dat jij dat geld in andere ontvangers hebt gestoken om maar 1 kaart te hoeven gebruiken om op alle ontvangers het volledige pakket te kunnen zien

Is niet echt hun probleem.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja en op die tweede kaart heb je dan ook je volledige abonnement zeker? Daar moet je dan wel gewoon een tweede abonnement voor betalen.

 

Ik neem soms wel 4 zenders tegelijk op, omdat ik veel series kijk en op het moment dat ze uitgezonden worden nooit tijd hebt.

 

Op twee dagen in de week overlappen soms wel 4 of 5 opnames.

 

Leuk als de vriendin dan even zapt, zijn alle opnames mislukt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, even losstaand van het feit dat je daar gelijk hebt, waar haal je in godsnaam de tijd vandaan om dat allemaal te kijken? ;)

 

Ik heb overigens twee kaarten in mijn systeem gehangen, daarmee heb ik met al mijn ontvangers meer dan genoeg ruimte.

 

Mijn vrouw werkt slechts 2 dagen in de week... vandaar.

 

Ik zit erover te denken om ook maar een extra kaart aan te schaffen om dit gezeur (zwart beeld) te voorkomen. Even ergens 100 euro voor een plastic kaartje vandaan toveren dan maar.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...