Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Even voor de duidelijkheid. Ik heb dit topic niet tot in den treure gevolgd, maar ik wil een SID lock op 2 kaarten uitvoeren. D.w.z. een bepaalde kaart mag niet meer dan een x aantal vaste zenders decoderen. Meervoudige ECM requests (om ECM hammering te voorkomen) worden dan uiteraard beantwoord uit de cache, maar alleen voor die gelockte kanalen natuurlijk. Geen overrulen mogelijk.

 

Maar zijn er hier nu users die zeggen dat, ondanks dat CD vier hapervrije zenders tegelijk beloofd, in veel gevallen maar 3 zenders tegelijk gedecodeerd kunnen worden? Dus i.p.v. van een lock op 4 zenders is 3 verstandig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteravond was het zappen een ramp. Beeld regelmatig pas na zes seconden het lijkt wel of ik terug val naar het irdeto pace tijdperk......die was toch sneller 4 seconden. :cry:

 

 

Als de dealers die problemen hebben met hun klanten en hun apparatuur na het activeren van de antshare maatregel door CD nu de problemen eens niet oplossen maar direct naar CD verwijzen en zeggen dat die de problemen hebben veroorzaakt en dus ook moeten oplossen.

Daardoor zou het wel eens een negatief feestje kunnen worden vandaag CD............. :mad:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb het kaartje nog niet uit de Smartwi gehad, want de update zou volgens iemand hier op het forum ook zo wel op het kaartje komen.

Gisteren 1 TV aangehad, maar gaf constant freezes. Het enige wat hielp is om de smartwikaart even uit de ontvanger te halen en er weer in te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond was het zappen een ramp. Beeld regelmatig pas na zes seconden het lijkt wel of ik terug val naar het irdeto pace tijdperk......die was toch sneller 4 seconden. :cry:

 

 

Als de dealers die problemen hebben met hun klanten en hun apparatuur na het activeren van de antshare maatregel door CD nu de problemen eens niet oplossen maar direct naar CD verwijzen en zeggen dat die de problemen hebben veroorzaakt en dus ook moeten oplossen.

Daardoor zou het wel eens een negatief feestje kunnen worden vandaag CD............. :mad:

 

Als de dealers dit zeggen blijven zij de gebeten hond bij de klanten.Zij zijn nl het eerste aanspreekpunt voor CD.Het is alleen wel treurig dat de dealers dus een slechte naam krijgen opgespeld waar ze niets aan kunnen doen.Maar probeer dat de klant maar wijs te maken.

 

Wat het trage zappen betreft........dat was hier ook het geval met de Cccam.Als ik de kaart met oscam opstarte ging het zappen wel weer snel..

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de dealers dit zeggen blijven zij de gebeten hond bij de klanten.Zij zijn nl het eerste aanspreekpunt voor CD.Het is alleen wel treurig dat de dealers dus een slechte naam krijgen opgespeld waar ze niets aan kunnen doen.Maar probeer dat de klant maar wijs te maken.

 

Ik denk niet dat Dealers de gebeten hond zijn als ze even laten zien op diverse forums wat er gedaan is door CD en tonen aan dat het aan de smartkaart ligt en niet aan de ontvanger. Ik denk dan dat heel veel klanten van CD de boel opzeggen als er niet snel een oplossing komt.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wel dat deze maatregel op de emotie van mensen werkt, en dat het irritatie opwekt. Ik ben er ook niet ontzettend blij mee. Aan de andere kant denk ik eigenlijk niet dat er een noemenswaardige hoeveelheid mensen hiervoor hun abonnement opzegt.

De mensen die dit wel doen zijn >>in het algemeen<< precies de mensen die CD met de maatregel probeert (kwijt) te raken. Uiteindelijk blijft het voor de meeste mensen zoals het nu is goed genoeg.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wel dat deze maatregel op de emotie van mensen werkt, en dat het irritatie opwekt. Ik ben er ook niet ontzettend blij mee. Aan de andere kant denk ik eigenlijk niet dat er een noemenswaardige hoeveelheid mensen hiervoor hun abonnement opzegt.

De mensen die dit wel doen zijn >>in het algemeen<< precies de mensen die CD met de maatregel probeert (kwijt) te raken. Uiteindelijk blijft het voor de meeste mensen zoals het nu is goed genoeg.

Ik denk dat je anders zou piepen als de internet provider dezelfde maatregel op zou leggen dat na 4 internet verbindingen de boel voor 60 minuten dicht valt bij gelijktijdig gebruik van 4 internetverbindingen zoals e-mail-updates binnen halen explorer open zetten en de boel valt dicht na het openen van een volgende pagina. Dit is wat de heren van CD doen en dat kan ik niet als klantvriendelijk beoordelen en vind me dus erg benadeeld!

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je anders zou piepen als de internet provider dezelfde maatregel op zou leggen dat na 4 internet verbindingen de boel voor 60 minuten dicht valt bij gelijktijdig gebruik van 4 internetverbindingen zoals e-mail-updates binnen halen explorer open zetten en de boel valt dicht na het openen van een volgende pagina. Dit is wat de heren van CD doen en dat kan ik niet als klantvriendelijk beoordelen en vind me dus erg benadeeld!

Een hele goede opmerking vaak zie je bij de providers bij X aantal PC moet je dit abbo nemen

de voorgangers van ziggo hadden dat ook max 1 pc dat hebben ze omzijld door mac adres cloning

dus binnenkort max mac adres op adsl (denk niet dat dat technisch kan,alhoewel de provider software in modem kan het wel)

dit is een vergelijking die velen aanspreekt en begrip kan opbrengen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier al jaren mee, nooit geregistreerd maar deze aktie van C-....

 

Ik heb hier 4x Dreambox 800HD staan want CanalDigitaal probeert zoveel mogelijk zenders op een transponder te persen waardoor je verplicht bent om een relatief dure ontvanger te kopen. Dit is een investering geweest van een paar duizend euro. Vervolgens komen ze met een actie dat je nog maximaal 4 streams tegelijk kan gebruiken. Dit betekent dus dat ik enkel op elke TV kan kijken. Zappen een eeuwigheid duurt en vervolgens ook niks meer kan opnemen.

 

Ze zeggen dat het is om de payservers aan te pakken maar die pakken ze niet met deze maatregelen. De middelmatige jongens sharen ieder 4 SID's naar elkaar waarna het verder geshared wordt. De echte grote jongens pakken gewoon 8 extra "tweede" kaartjes waardoor ze alle exclusief CanalDigitaal zenders gewoon weer open hebben.

 

Het enigste wat ze met deze maatregel bereiken is de sateliet fanaat z'n plezier afpakken. Het is dat ik ver in het buitenland woon, maar anders was dit toch echt de dikke vette druppel, maar misschien dat ik toch maar overstap naar een payserver. Dit is dus wat CanalDigitaal bereikt. Precies het tegenovergestelde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb maar eens met ze gebeld..

Ja, ze hebben goeie instructies gehad van hun baas.

 

Eerst wordt er gedaan alsof hun neus bloed.

Dan wordt er langzaam ingegaan op de aanpassing(en)

 

Nu de grap,

Ja meneer, we mogen alleen een klacht doorzetten als u een gecertificeerde ontvanger heeft anders niet. Met een gecertificeerde ontvanger heeft u dit probleem namelijk niet. Pas dan gaan we er iets aan doen als er genoeg klachten zijn.

 

 

Bovenstaande riep bij mij twee vragen op:

 

1. Mag ik hieruit opmaken dat, wanneer dit waar is, de firmware van gecertificeerde tuners een aanpassing bevat waardoor deze types er geen last van hebben en je dus wel snel door kunt blijven zappen?

 

2. Wat gaat CD doen, wanneer iedereen zijn klacht aanmeld op basis van een gecertifceerd type ipv zijn eigen geliefde sat tuner?

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De payserverjongens hebben al overleg gehad en de oplossing gevonden en meteen maar het tarief omhoog gegooid. Alles blijft werken en de inkomstenstroom blijft bestaan. Hoe voorspelbaar toch weer.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb maar eens met ze gebeld..

Ja, ze hebben goeie instructies gehad van hun baas.

 

Eerst wordt er gedaan alsof hun neus bloed.

Dan wordt er langzaam ingegaan op de aanpassing(en)

 

Nu de grap,

 

 

Bovenstaande riep bij mij twee vragen op:

 

1. Mag ik hieruit opmaken dat, wanneer dit waar is, de firmware van gecertificeerde tuners een aanpassing bevat waardoor deze types er geen last van hebben en je dus wel snel door kunt blijven zappen?

 

2. Wat gaat CD doen, wanneer iedereen zijn klacht aanmeld op basis van een gecertifceerd type ipv zijn eigen geliefde sat tuner?

 

1. De gecertificeerde ontvangers nemen alles gecodeerd op waardoor er geen stream wordt gebruikt op de kaart bij opname. Dit scheelt relatief veel en je gaat ook niet 4 opnames tegelijk kijken...

 

2. Ze weten aardig wie wel/niet een gecertificeerde ontvanger heeft. Staat netjes geregistreerd bij het afsluiten van een abbo en eventuele 2e kaart. Ook weten ze het aantal verkochte receivers natuurlijk ;)

 

Verder zijn mensen die gecertificeerde receiver's gebruiken nou niet echt grootverbruikers/shareders in de regel...

aangepast door WalterS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Even heel kort reactie ben heel druk bezig.

 

Bel met consuwijzer

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u

 

Bel met consumentenbond

070 - 445 45 45

Bereikbaar van ma t/m do

8.00-20.00, vr. 8.00-17.30 uur

 

Daarnaast download de voorbeeld brieven en verstuur deze en of mail deze naar de verschillende politieke partijen (versie tweede kamer)

*** Dat heb ik ik naam van sat4all al gedaan en om die reden de email adressen verwijderd zodat spam bots er geen feestje mee hebben ***

(board beheerder kunnen deze adressen ook bij de vb brieven geplaatst worden?)

 

Tot zover kort

aangepast door Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites

De payserverjongens hebben al overleg gehad en de oplossing gevonden en meteen maar het tarief omhoog gegooid. Alles blijft werken en de inkomstenstroom blijft bestaan. Hoe voorspelbaar toch weer.

 

jij ben zeker een van de payserverjongens ;)

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...