Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Naar mijn mening beide beter dan een extra kaart en abonnement afsluiten bij M7 en ze zo belonen voor een belachelijke maatregel.

 

Daar hebben ze in de Engelse taal een prima speekwoord voor :D

 

'The lesser of two evils'

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

Dinsdag 10 jamuari 2012; ik thuiskwam van werk kwam geen beeld van onze CDS smart card wegens Cardsharing maatregel.

Kwam ik aantal satelliet info en forums sites al gekeken en oplossing gevonden voor deze problemen....

 

``Kaartversie nummer kan je opvragen in OpenPLi met de Blauwe toets / PPanels / CCcam / Smartcard Info. De kaartversie wordt echter bij Cccam 2. 3.0 stapsgewijs van nieuwe firmware voorzien.``

En toen kwam ik prima beeld van CDS en verder geen problemen ......

aangepast door meijelsat

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol,

Wie ben jij om iets wel of niet done te vinden, zolang je andere mensen wenst voor te schrijven wat wel of niet voldoende is voor hen, recht te praten wat krom is en mensen voor al hetgeen uit te maken wat jij wilt? Een cache exchange is in basis vergelijkbaar WAN sharing. De reactie van iedereen op deze nutteloze geldklopperij actie van CD is logisch. Dus ja boontje komt om zijn loontje.

Wat betreft die 100 kaarten dat zijn niet meer of minder kaarten waarvan de Naam Adres Woonplaats gegevens niet of niet volledig bekend zijn bij CD, reden kaarten wel opgezegd maar toch aangemeld en niet betaald etc. Dus inderdaad slordige administratie van CD dus gewoon eens hun administratie bijwerken. Op het hele abbobestand was dat eigenlijk niks. Alleen staat het wel stoer in de pers en het grappige is dat zij punten roepen die ze nog nooit en ook nu niet waar kunnen maken en dat is optreden langs straf- en privaatrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het niet passent is maar u bent een van de gelukkige prijs winnaars.

En wederom zijn het de kleine dingen diet ut um doen.

 

In de afgelopen maanden hebben er diverse acties van Europese tv-aanbieders – inclusief CanalDigitaal en TV Vlaanderen – plaatsgevonden tegen externe cardsharing via internet plaatsgevonden. Zo zijn deze week door het cardshare-team van de M7 Group S.A opnieuw meer dan 100 servers blootgelegd. De kaarten zullen per direct geblokkeerd worden en er wordt aangifte bij de politie gedaan tegen de eigenaars van deze kaarten. Deze acties zullen verder blijven lopen, ook na het invoeren van deze nieuwe maatregel tegen het cardsharen

 

Onterechte prijswinnaar ja.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die 100 kaarten dat zijn niet meer of minder kaarten waarvan de Naam Adres Woonplaats gegevens niet of niet volledig bekend zijn bij CD, reden kaarten wel opgezegd maar toch aangemeld en niet betaald etc.

 

Correctie: Ze hebben niet 100 kaarten uitgeschakeld maar 100 cardserver netwerken. Daar kunnen met gemak duizenden kaarten inzitten.

EmQu heeft dit aan de lijve ondervonden. Nietsvermoedend werd zijn kaart door een backdoor in een softcam misbruikt voor zulke doeleinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie: Ze hebben niet 100 kaarten uitgeschakeld maar 100 cardserver netwerken. Daar kunnen met gemak duizenden kaarten inzitten.

EmQu heeft dit aan de lijve ondervonden. Nietsvermoedend werd zijn kaart door een backdoor in een softcam misbruikt voor zulke doeleinden.

 

Kan het me amper voorstellen... maar ik denk toch dat ik op de 1 of andere manier onvoorzichtig ben geweest... verdomme.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: Ik gebruik een smartwi voor 3 FloppyDTV S2 kaarten die 1 CanalDigitaal kaart delen. In theorie zou je 3x2 (2 binnen zelfde transponder) op kunnen nemen/weergeven. Is de genoemde beperking van CanalDigitaal geldig per Smartwi client of per stream (dus dualtuner binnen 1 transponder telt voor twee) want dan zou ik er wel last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk verschillend kanaal wat tegelijk gedecodeerd wordt door de kaart telt als 1.

De beperking geldt alleen voor de oranje/witte nagra pasjes

 

Tuner 1: RTL4 kijken, SBS 6 opnemen = 2

Tuner 2: NED3 kijken, RTL7 opnemen = 2

Tuner 3: NED1 kijken, RTL8 opnemen = 2

 

Opgeteld 6 -> gaat binnen 1 minuut de oranje/witte pas op slot en alles op zwart. Om de pas weer los te kijken mag er gedurende lange tijd maar 1 kanaal bekeken worden.

Tijd is variabel ca 3 tot 20 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt "the parasol"het is helemaal duidelijk zo. Dit is ook wat ik zojuist heb ondervonden bij de test. 5 kanalen opnemen in de achtergrond. De zender waar ik naar keek kreeg een freeze en kreeg ik alleen nog gestart met zwart beeld. Moest terug naar die ene zender en toen werkte alles weer. Begrijp niet waarom CanalDigitaal de limiet niet op 6 zet, dan komen er ook minder mensen in de knoei denk ik.

 

Ik heb nog wel een 2e CanalDigitaal kaartje liggen die niet geactiveerd meer is toen ik de SmartWi kocht, betaal ik geen 1,50 meer voor. Kan hem wel activeren en ben dan snel geholpen maar heb dan uitgekleed pakket....en wellicht geen HD pakket meer???

aangepast door wouter1971
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat niets echt op zwart maar bijvoorbeeld Nederland 3 vanavond tijdens DWDD steeds freezes terwijl toch allen ge-update is, echt irritant zeg!

 

Mocht ik in de toekomst noodgedwongen uitwijken naar bijv een payserver dan gaat CDS er echt uit! Ik ga niet, zoals sommigen eerder suggereerden én CDS én een server betalen.

 

Dan heeft CDS een zeer trouwe abo weggejaagd, maar ze zullen er niet zo mee zitten.

 

Thnx god voor IPTV en in mindere mate Digitenne!!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat je 1 kaart hebt in de DM800 en met de 2 andere share je van de DM800 af? EN je blijft beeld houden?

 

Wat als je opneemt met je DM800 en dan zapt naar een andere zender?

 

DM800 en VU+ Solo staan er permanent. Maar ik had er eventjes 2 boxen bijgezet om te testen en dat ging prima op 1 kaartje.

 

Oftewel op 4 verschillende kanalen tegelijk kijken was geen probleem vandaag. Ik wilde wel een 5e erbij testen maar dit lukt niet want ik heb geen 5e doos.

 

Al bedenk ik me nu aan de hand van je opmerking dat ik natuurlijk wel op dezelfde transponder naar een ander kanaal had kunnen kijken bij een opname... maar ik heb alles alweer afgebroken :/. MIsschien morgen als ik de tijd vind.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag is nu,

 

 

om in huis te sharen met b.v 4 boxxen kan dat dan met 1 kaart..dat je dan cccam/oscam configureren dat je met 1 kaart wel 4 kanalen tegelijk kan kijken (dus b.v box 1 kijkt rtl4 box2 net5 box 3 sbs box 4 filmnet)

 

dus 4 users op 1 kaart om zo maar te zeggen. die verschillende kanalen kunnen kijken?

aangepast door jinko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...