Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

@Emqu, Danique en anderen,

 

Mocht jullie kaart op zwart zijn gezet door CD en jullie doen daadwerkelijk niks 0,0 met com sharing (wat ik direct geloof zonder voorbehoudt of grappig te willen doen), dan kan ik maar een dingen zeggen en jullie (haast smeken en/of een trap onder de donder geven zoals ik het ooit heb geleerd uit te drukken) echt op het hard drukken neem contac op met je juridische bijstand!!! Neem anders contact op met elkaar via pm (er wordt echt meegelezen, want verschillende punten hier vermeld zijn verwoord in persberichten). Want wat CD/TVV/M7 hier doet is in mijn ogen gewoon intimidatie. Een goede adviseur of advocaat (je kan de kosten delen) maakt van deze praktijken direct gehakt. Dien ook een klacht in bilj de Opta (doe het echt) maar ook bij de Consuwijzer. Ik ken jullie zaak niet inhoudelijk (kan mij helaas er niet echt in verdiepen ivm tijdtekort). Maar dit geheel lijkt meer en meer op oneerlijke handelspraktijken te gaan lijken (en dat is een zwaar verwijdt ik ben mij er bewust van). Maar doe het, laar zien dat je kloten hebt en ga het veld in, steun elkaar door contact via pm (want je kan van elkaar leren en steunen en zo kom je goed door het veld, nooit een maat achter laten!)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canaldigitaal kan eigenlijk niets doen, ze zijn zelf in de fout gegaan.

Onbeperkt TV kijken met canaldigitaal was het en nu ineens gaan ze alles beperken en hebben erg veel klanten last van storingen, dit heeft deze aanbieder dus zelf veroorzaakt.

 

Door het beperken van het eerste gegeven dat iedereen overal naar TV programma's kon kijken zijn de klanten dus nu bestolen door deze beperking van de aanbieder.

 

Indien je door een vriend aangeboden wordt om via internet ondersteuning (gratis) je onstabiele abonnement, oorzaak daarvan ligt bij de aanbieder, te testen of het duur betaalde abonnement wel stabiel zou kunnen werken zal geen enkele rechter zeggen dat je fout bezig zal zijn.

 

Eerder zal de aanbieder van het abonnement verweten worden dat ze de abonnement houders beknotten op hetgeen ze aangegaan zijn bij het afsluiten van het abonnement.

 

Sluiten ze iemand af om een reden van cardsharing moeten ze dat bewijzen en ook bewijs leveren en dat zullen ze niet doen omdat je dan kan aantonen dat het bewijs onrechtmatig is verkregen.

 

Dus een ieder die zijn kaartje op zwart is gezet zou aangifte moeten doen wegens oplichting door de aanbieder, in dit geval canaldigitaal welke onderdeel uitmaakt van de m7 groep.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vladimirke,

 

Lees de persberichten van CD van gisteren en eergisteren maar eens goed door. Dan zie je meerdere punten langs komen die dat duidelijk maken. Daarnaast zie info van Michel in een ander draadje waarin M7 contact met hem opnam in de poging het eea te doen stoppen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emqu..

 

Je moet je niet zo bang laten maken.

Een instantie mag helemaal niet naar jouw datastroom kijken. En zeer zeker niet in je box.

Want dat is een inbreuk in je privesfeer en is zelfs een cybercrime.

 

Een instantie mag alleen jouw internet gedrag bespioneren als ze daarvoor gerechtelijk groen licht voor hebben. En die geven de rechters zo maar niet. Het is immers geen terrorisme..

 

En stel dat ze jouw IP op een payserver vinden. Hoe willen ze gaan bewijzen dat dit (meestal dynamische) IP van pietje puk op de canaal digitaalstraat woont in amsterdam?

Adres gegevens kunnen ze alleen (legaal) verkrijgen door de provider die jouw internet aanbied te vragen of ze de gegevens van dat ip nummer wat op dat tijdstip gebruikt werd willen geven.

En brein heeft dat al eens geprobeerd om het illegaal downloaden tegen te gaan. Maar dat deden de internet providers niet.

 

Je bent gewoon bang gemaakt ..

 

Ik hoop dat je inderdaad gelijk hebt, het doet me sowieso goed om dit te lezen.

Ik ben echter nu wel op het punt beland dat ik besloten heb om met een bedrijf dat zo intimiderend en onbeschoft zijn klanten benaderd en behandeld geen zaken meer te doen. Kortom, mijn gehele satellietapparatuur gaat in de verkoop en het is einde hobby. Ik ga over op interactieve TV en ik vind het allemaal wel best. Dus binnenkort zal mijn gehele satellietinboedel op marktplaats en/of hier te koop staan.

 

Overigens: jij spreekt over een IP adres, maar CD spreekt over het smartcardnummer? Dat is toch een wezenlijk verschil wellicht?

aangepast door EmQu

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Overigens: jij spreekt over een IP adres, maar CD spreekt over het smartcardnummer? Dat is toch een wezenlijk verschil wellicht?

 

En hoe komen ze aan jouw kaartnummer? juist, door in jouw kaartnummer op internet te vinden. Op een andere manier komen jouw kaart gegevens nooit naar buiten.

 

En als jij niet extern shared moeten ze of gebruik maken van een backdoor of ze hebben ingebroken in jouw datastroom. Beiden zijn niet toegestaan.

 

Ik begin wel telkens meer het vermoeden te krijgen dat CDS een hele dikke vinger in de pap heeft wbt die backdoor. Mischien zijn ze zelfs de maker van deze backdoor? Want een anti-share maatregel en een backdoor op hetzelfde tijds bestek is wel heel erg toevallig.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch heel simpel Mochten ze bij iemand de kaart gaan blokkeren omdat die zogezegd aan wan sharing doet. Dan is het toch klaar.

 

Het goedkoopste pakket van cds is nog duurder dan een abb bij een payserver.

 

Dus mochten ze dat gaan doen zijn ze een klant weer kwijt en die klant is goedkoper per jaar geworden.

Heb altijd al een abb gehad en beviel me ook altijd best maar nu met deze beperking word je eigenlijk gedwongen om illegale praktijken te gaan doen wat je anders nooit deed.

Die hele film kanalen kunnen mij gestolen worden maar dat is mijn mening

Maar ook het feit dat je als ned alle Nederlandstalige zenders wil zien moet je al illegaal bezig zijn.

Ik denk als je cds en tvv in 1 pakket kan krijgen dat er misschien al 80 procent minder aan sharing doet

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin wel telkens meer het vermoeden te krijgen dat CDS een hele dikke vinger in de pap heeft wbt die backdoor. Mischien zijn ze zelfs de maker van deze backdoor? Want een anti-share maatregel en een backdoor op hetzelfde tijds bestek is wel heel erg toevallig.

 

Als dat zo is hebben ze (misschien niet op legale wijze) een behoorlijke stunt klaargespeeld.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal zal zeker wel als ze willen met dit team in contact kunnen komen.

Maar waarom zouden ze als ze mensen kunnen betrappen zoveel moeite doen.

 

Heb je wel eens gehoord van : "If you can't beat them, join them?"

 

Het zo mij niets verbazen nadat Michel al aangaf dat er bij Openpli zeker minimaal 1 persoon bij CCam betrokken is, CD daar misschien wel eens gebruik van maakt?

Speculatie mijnerzijds, dat is het. Maar het zou voor CD wel een manier kunnen zijn van inzage in alle datastromen en eventueel een vinger in de pap bij de ontwikkeling van de CCam en wordt er misschien wel iets interessants tegenover gezet.

Nogmaals, speculatie mijnerzijds. Maar ik vind het er verdacht uitzien. Zeker als je in ogenschouw neemt dat CD notabene de 2.3.0 versie aangeeft op zijn site....

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er vanuitgaat dat de payserver met CCcam werkt maak je een hele grote vergissing.

Met je huisvlijt met CCcam opstelling kun je inderdaad niets aantonen maar je ziet ook niet meer dan CCcam interface je laat zien.

Het CCcam protocol, dat wat heen en weer gaat op je LAN of op het WAN bevat meer informatie en mogelijkheden.

Door gebruik te maken van oscam of een andere aangepast cardserver soft die CCcam babbelt kunnen de beheerders van een payserver veel meer van je CCcam X.XX gedaan krijgen. En daar zit de kneep en dat is een oprechte waarschuwing mijner zijde aan alle leken hier.

 

Gewoon oscam draaien met cccam protocol. Als je echt niet wilt dat de clients ook meedoen.

Deze ook met oscam uit rusten :grin:

Oscam wordt steeds leuker.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd met volle tevredenheid bij Canaal Digitaal gezeten en hartelijk gelachen als de kabel er weer eens uit lag en ik beeld had. Ik heb genoten en geniet nog steeds van de mogelijkheden van sat. Ik raak er echter steeds meer van overtuigd dat CD meer van de backdoor van CCcam afweet dan dat ze zeggen. Voorop gesteld: ik snap dat ze hun product beschermen en begrijp zelfs nog hun beperking op de kaart. Ik heb een groffe hekel aan payservers, zij maken onze hobby kapot. Mocht echter mijn vermoeden steeds groter worden of zelfs bevestigd worden dat CD samenwerkt met CCcam, dan gaat heel die rotzooi per direct de deur uit. Als ik ergens een hekel aan heb ( nog meer dan aan payservers ) dan zijn het snitches! Klikken doe je op de kleuterschool!

aangepast door Robertus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd met volle tevredenheid bij Canaal Digitaal gezeten en hartelijk gelachen als de kabel er weer eens uit lag en ik beeld had. Ik heb genoten en geniet nog steeds van de mogelijkheden van sat. Ik raak er echter steeds meer van overtuigd dat CD meer van de backdoor van CCcam afweet dan dat ze zeggen. Voorop gesteld: ik snap dat ze hun product beschermen en begrijp zelfs nog hun beperking op de kaart. Ik heb een groffe hekel aan payservers, zij maken onze hobby kapot. Mocht echter mijn vermoeden steeds groter worden of zelfs bevestigd worden dat CD samenwerkt met CCcam, dan gaat heel die rotzooi per direct de deur uit. Als ik ergens een hekel aan heb ( nog meer dan aan payservers ) dan zijn het snitches! Klikken doe je op de kleuterschool!

 

Gewoon overstappen op een andere cam :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zeggen de backdoor te hebben gebruikt kan je ze aanklagen voor huisvredebreuk. Ze hebben immers in je spullen gezeten zonder het te vragen. Denk ook niet dat ze zoiets dus zullen wagen

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...