Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Als ze zeggen de backdoor te hebben gebruikt kan je ze aanklagen voor huisvredebreuk. Ze hebben immers in je spullen gezeten zonder het te vragen. Denk ook niet dat ze zoiets dus zullen wagen

 

Laat ze maar komen !!!!

 

 

Gegroet,

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien er zoveel theorieën zijn hier nog een:

 

CD heeft niets te maken met een (mogelijke) backdoor in CCcam, maar maakt misbruik van het tijdstip van de nieuwe release, waarbij zij mogelijk ook nog zelf het Backdoor gerucht in hebben gebracht.

 

Om dit gerucht te bevestigen, verwijten zij enkele klagers aan de telefoon (nadat zij durende het gesprek hebben ondervonden dat de klant die zij spreken enige technische kennis heeft en ook weet wat CCcam/Sat4all etc. is) dat zij zich schuldig hebben gemaakt aan Cardsharing (misschien kan EmQu dit verloop van het gesprek bevestigen/verwerpen)

 

Gevolg: Hobby-klant boos (maar kan ws. niet ontkennen dat hij een keer zijn kaart naar de slaapkamer of kelder heeft gedeeld) en de kans is groot dat hij zijn onvrede ventileert op hobbyfora als deze. Effect: Gerucht wordt versterkt/bevestigd, en er is nog meer onrust over de Backdoor in CCcam en anti-CS-acties.

 

Tsja..die paar klanten die werkelijk uit onvrede hun sat. spul op marktplaats zetten zijn dan jammer, de gecreëerde onrust betreft CS heeft meer belang.

 

En zoals anderen hier ook al aangeven, de nieuwe maatregelen zijn vervelend voor de hobbyisten die het meeste uit hun sat. willen halen, maar deze groep is waarschijnlijk totaal niet representatief voor het gehele klantenbestand van CD. Die krijgen misschien niet eens iets mee van al deze onrust.

 

Oftewel, door de discussie omtrent deze acties (dwz. het afsluiten van kaarten, niet het opleggen van de 4-limiet en de redelijkheid daarvan) en backdoors zorgt voor onrust en dat wordt juist op de plek waar CD het wil hebben ook nog eens bevestigd en versterkt. De schade beperkt zich dus tot de risico-groep van CD.

 

PS. ben wel benieuwd naar de reactie van CD op de brief van EmQu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die dit zeggen kunnen ook gewoon CD medewerkers zijn. Loze berichten op een forum zeggen niks. Ik geloof er niet in dat ze er misbruik van zouden maken. Te veel risico's. Op het moment dat CD connect naar jou kan je dat als je logt er gewoon uit halen.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er vanuitgaat dat de payserver met CCcam werkt maak je een hele grote vergissing.

Met je huisvlijt met CCcam opstelling kun je inderdaad niets aantonen maar je ziet ook niet meer dan CCcam interface je laat zien.

Het CCcam protocol, dat wat heen en weer gaat op je LAN of op het WAN bevat meer informatie en mogelijkheden.

Door gebruik te maken van oscam of een andere aangepast cardserver soft die CCcam babbelt kunnen de beheerders van een payserver veel meer van je CCcam X.XX gedaan krijgen. En daar zit de kneep en dat is een oprechte waarschuwing mijner zijde aan alle leken hier.

 

Als CDS zou weten wie de maker van CCcam is, dan heeft die maker denk ik een groot probleem met andere Providers o.a Sky en wel Mister Rupert Murdock, want alles wat met sky te maken heeft word ondersteund in CCcam, en ik denk niet dat de maker of makers van CCcam deze mensen achter zich aan zouden willen hebben, of denk je van wel ?

Dat is wat ik denk, maar dat is mijn mening dat het weer een groot gerucht is ?

aangepast door Mercedes_SLK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als ik zie hoeveel er wordt aangeboden, tik eens op marktplaats eredivisie live in... Tis te triest voor woorden.

 

dat heb ik gedaan maar kom niks tegen met sharen via de sat , alleen pc , zoek ik op andere trefwoorden dan ook niet

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Worden jullie niet moe van jezelf om zomaar pli te beschuldigen of cd voor een backdoor in ccam wat is er eigenlijk aan de hand cd heeft een cardshare protectie ingevoerd nou gelijk hebben ze toch dat doet iedere provider,ben blij dat ze de box nog niet koppelen aan de kaart zoals oa sky uk doet ik walg van mensen die oa pli hier beschuldigen maar het wel draaien op hun ontvanger,je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is dus stop aub om hier zomaar iedereen de schuld van te geven,cd heeft groot gelijk het kan allemaal nog veel erger,en met vier Sids hebben 99% van de klanten genoeg alleen hier zijn er een stelletje klagers alsof cd zich daar wat van aantrekt het merendeel van de klanten merkt er niet eens wat van,schandalig dat jullie zomaar pli beschuldigen.......ik had jullie toch wel wat hoger ingeschat ,van dit handje vol klagers ligt cd echt niet wakker maak jezelf niet belangrijker dan je bent

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als de smartcard zelf in staat is om gegevens door te sturen, eens de limiet x aantal keer is overschreden.

Tenslotte hangen al die Linux toestellen al aan het internet en niemand weet wat er op of in zo'n smartcard steekt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Worden jullie niet moe van jezelf om zomaar pli te beschuldigen of cd voor een backdoor in ccam wat is er eigenlijk aan de hand cd heeft een cardshare protectie ingevoerd nou gelijk hebben ze toch dat doet iedere provider,ben blij dat ze de box nog niet koppelen aan de kaart zoals oa sky uk doet ik walg van mensen die oa pli hier beschuldigen maar het wel draaien op hun ontvanger,je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is dus stop aub om hier zomaar iedereen de schuld van te geven,cd heeft groot gelijk het kan allemaal nog veel erger,en met vier Sids hebben 99% van de klanten genoeg alleen hier zijn er een stelletje klagers alsof cd zich daar wat van aantrekt het merendeel van de klanten merkt er niet eens wat van,schandalig dat jullie zomaar pli beschuldigen.......ik had jullie toch wel wat hoger ingeschat ,van dit handje vol klagers ligt cd echt niet wakker maak jezelf niet belangrijker dan je bent.

 

Pli wordt niet beschuldigd. Er wordt alleen beweerd (en die bewering klopt ook) dat een van de leden van Pli meewerkt aan CCcam en een ander lid Manager Technical Services bij de M7 groep is. Conclusies mag daarna iedereen zelf trekken.

 

Daarnaast verricht een andere CCcam man werkzaamheden voor de importeur van Linux set-top-boxen en die persoon acht ik nog in staat zijn eigen benen te verkopen, als de prijs maar klopt.

Diezelfde persoon heeft Pli (lang geleden) een groot aantal DM8000's voor 'een gereduceerd tarief' verkocht, terwijl hij ze zelf destijds van Dream Multimedia cadeau gekregen heeft om ze aan het Pli team te schenken. Dat geeft wel een beetje aan om wat voor een soort mens we het hier hebben.

En wat denken jullie dat deze persoon destijds bij Dream Multimedia deed? CCcam <-> Dream Multimedia ? Vul de rest maar weer zelf in.

 

Ik schreef al eerder al dat de meeste Pli leden dit niet eens weten en zich van geen kwaad bewust zijn.

 

Ik heb dus niets tegen Pli, maar wat tegen de mensen achter CCcam die niet te vertrouwen zijn en je vooral ook niet vertrouwen moet.

Daarnaast vind ik het een kwalijke zaak dat een Manager Technical Services van de M7 groep gewoon lid is van een OpenPli team!

 

Ik kan iedereen maar één goede raad geven: CCcam er af. Oscam er op. Voor de zekerheid een goede firwall inrichten en je netwerk verkeer monitoren want alles wat je op je Linux box draait, kan ongewenst met de buitenwereld communiceren. Dus ook het OS/Enigma II. Installeer nooit vage plugins, zeker als er geen sources bij zitten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit: CD heeft nooit gebruik gemaakt van een backdoor in CCcam 2.3, deze release bestaat nog maar pas en de geruchten dat er servers via een backdoor in CCcam uit de lucht zijn gehengeld, bestaat al veel langer.

Wat wel mogelijk kan zijn, is dat een medewerker van CD een abbo heeft genomen op een payserver en een bedrijf via de C-lijn de backdoor heeft gebruikt in eerdere releases.

 

Nog een kleine theorie: De originele makers van CCcam zijn er al een hele lange tijd geleden mee gestopt, mogelijk hebben zij tegen een hele dikke vette vergoeding de broncode verkocht aan CD die er een nieuwe release van maakten met wat faciliteiten om payservers op te sporen.

 

De meest hoogst waarschijnlijke theorie is dat CD net zo lang is wezen zoeken naar een tegenmanier en een goed moment heeft uitgekozen om de antishare maatregel uit te voeren met hun nieuwe Seca-3, kaart waarvan al vanaf het begin bekend was dat de Seca-3 kaart deze mogelijkheden en beperkingen bezat.

Het sharen bestaat al langer dan Seca-3 en was CD al een doorn in het oog, dus CD heeft voor een lange termijn strategie gekozen.

Ze hebben Seca-2 beetje bij beetje uitgekleed en op het moment dat CD nog maar enkele seca-2 kijkers had, hebben ze de anti-share ingevoerd.

Seca-2 is nog steeds te sharen, maar is verre van interessant.

 

Met andere woorden: Gooi die indianenverhalen maar gewoon in de prullenbak, dit is een meerjarenplan geweest die nu tot uitvoer is gekomen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli wordt niet beschuldigd. Er wordt alleen beweerd (en die bewering klopt ook) dat een van de leden van Pli meewerkt aan CCcam en een ander lid Manager Technical Services bij de M7 groep is. Conclusies mag daarna iedereen zelf trekken.

 

Daarnaast verricht een andere CCcam man werkzaamheden voor de importeur van Linux set-top-boxen en die persoon acht ik nog in staat zijn eigen benen te verkopen, als de prijs maar klopt.

Diezelfde persoon heeft Pli (lang geleden) een groot aantal DM8000's voor 'een gereduceerd tarief' verkocht, terwijl hij ze zelf destijds van Dream Multimedia cadeau gekregen heeft om ze aan het Pli team te schenken. Dat geeft wel een beetje aan om wat voor een soort mens we het hier hebben.

En wat denken jullie dat deze persoon destijds bij Dream Multimedia deed? CCcam <-> Dream Multimedia ? Vul de rest maar weer zelf in.

 

Ik schreef al eerder al dat de meeste Pli leden dit niet eens weten en zich van geen kwaad bewust zijn.

 

Ik heb dus niets tegen Pli, maar wat tegen de mensen achter CCcam die niet te vertrouwen zijn en je vooral ook niet vertrouwen moet.

Daarnaast vind ik het een kwalijke zaak dat een Manager Technical Services van de M7 groep gewoon lid is van een OpenPli team!

 

Ik kan iedereen maar één goede raad geven: CCcam er af. Oscam er op. Voor de zekerheid een goede firwall inrichten en je netwerk verkeer monitoren want alles wat je op je Linux box draait, kan ongewenst met de buitenwereld communiceren. Dus ook het OS/Enigma II. Installeer nooit vage plugins, zeker als er geen sources bij zitten.

 

Mvg,

 

Michel

elke versie van ccam daar zijn bedenkingen over geweest en jaren later....jaren later ja draait het nog steeds en is er verder weinig gebeurt dus het zal zo`n vaart niet lopen dit verhaal dat valt elke keer weer in herhaling bij elke ccam versie en niemand heeft ook maar een klein heel klein beetje bewijs dus het berust allemaal op vermoedens en daar koop je dus niks voor en ik ben blij met een pli team en blij met cd en waarom klagen we zoveel het lijkt wel net alsof sat4all staat voor cd nou ik kan je verzekeren dat 99% of meer mensen gewoon tevreden zijn en die merken er nog niet eens wat van ik heb genoeg familie die cd als provider hebben en die heb ik nog nooit horen klagen laat staan dat ze weten dat ze maar 4 sids hebben dat merken ze nog niet eens (oke de helpdesk kan wat beter) ! aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat soort uitlatingen werken de andere kant op ook.

 

Ofwel met mijn eerdere verhaal in kennis, zou ik geen enkel risico willen lopen.

 

Ik gebruik in ieder geval geen Pli en geen CCcam meer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook wel even grappig om te lezen allemaal

 

 

 

Sky doet niet mee aan de anti cardshare maatregel

 

Posted on Wednesday, January 11, 2012 By AnZoNL.

 

image7.pngNadat de ludieke M7 storm is gaan liggen over het tegengaan van het delen van smartcards, blijkt ook nog eens dat verkeerde informatie aan lezers is gegeven. Via hun eigen propaganda sites die het ons “totaal” brengen, werd gerept over andere providers die dezelfde maatregel zouden gaan doorvoeren op hun smartcards. Dutch Dreambox vond het al vreemd dat er geen namen werden genoemd, want waarom zou je daar geheimzinnig over moeten doen? Alsof ze zelf iets illegaals doen, maar ook hier weer bleek er een grote duim te zijn.

Navraag bij o.a. het oppermachtige Sky die in Groot Brittannië, Ierland, Duitsland en Italië opereert, blijkt helemaal geen intentie te hebben om de anti cardsplit techniek door te voeren. Zij geven aan dat hun gebruikte NDS codering al zeer onaantrekkelijk is voor het doorgeven van de zenders omdat na de eerste doorgave bij beelden al freezes (stilstaand beeld) ontstaan. Daarmee valt de grootste markt al af.

Blijkbaar bedoelt M7 hun andere providers in Tsjechië en Oostenrijk, maar het effect blijft dan nog steeds klein. Daarbij gaf Telenor aan niet eens contact te hebben gehad met M7, de moedermaatschappij van Canal Digitaal. Telenor herkent wel de problemen van payservers, maar zegt meer in een oplossing te zien bij een verbeterde Conax codering. Of er al wat op stapel staat, wilde Telenor niet aangeven.

Het Franse Canal Sat geeft aan op dit moment geen prioriteit te geven aan het probleem cardsharing. En dat begrijpen we wel, want zij zijn op de vingers getikt door de Franse overheid inzake de fusie met TPS.

Zo zie je maar weer hoe rijk de fantasie kan zijn van sommige broodschrijvers en jou en mij daarmee nerveus proberen te maken. Gelukkig is er Dutch Dreambox om deze onwaarheden te ontzenuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam is leuk, maar die heeft geen support voor emu. Zolang de austriasat en rai kanalen nog op die manier opengaan wil ik die niet missen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb cccam er maar afgedonderd en oscam geinstalleerd. Wij hebben meerdere ontvangers in huis en nemen enorm veel op. We kijken vrijwel alles via de recorder, ook een prima wat nog loopt. Kunnen we die reclameblokken tenminste doorspoelen. De laatste dagen hadden we last van freezes in opnames en zelfs compleet mislukte opnames. Ook met de "4-10" instelling. Het lijkt erop dat sinds oscam erop staat dit verdwenen is. Daarnaast lijkt het geheel wat sneller te zappen, zeker op irdeto. We hebben een smartcard voor cds/tvv/ziggo in onze dm8000.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort uitlatingen werken de andere kant op ook.

 

Ofwel met mijn eerdere verhaal in kennis, zou ik geen enkel risico willen lopen.

 

Ik gebruik in ieder geval geen Pli en geen CCcam meer.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik snap alleen niet wat er mis zou zijn met PLI images??Nadat de Hydra gestopt is heeft Peter toch een knap stukje werk overgenomen..en zijn er in de loop van de jaren heel wat "vrijwillige" knappe koppen bij gekomen.

Kijk dat jij een softcam gebruikt die je niet vertrouwd??Dat is jouw keuze toch??Maar was het een verplichting??

 

Dat er op een gegeven moment geld te verdienen is met een hobby wat is daar nu zo verkeerd aan??En als je inderdaad een aantal ontvangers krijgt en die tegen een redelijk bedrag door verkoopt en die jongens hebben daar geen problemen mee??Wat is dan jouw probleem??

Ik weet toevallig dat er verscheidene hun abonnementen delen de één met alleen maar vrienden en de ander tegen een kleine vergoeding....

Maar ik weet ook dat ze zelf CCcam gebruiken....en ja inderdaad ook een member van team Uvadi..maar nu ga jij dit natuurlijk ontkrachten door te zeggen dat zal wel een versie zijn waar de "backdoor" afgesloten is!!Nou hun CCcam wordt ook gewoon gedownload bij PLI uit de download sectie.

 

Ik ben blij met zulke jongens waar jij het bloed wel van kan drinken....

Ik hoop dus dat hij snel iets uit de encryptie kan halen zodat ook jij weer normaal kan gaan lopen opnemen.

 

Dus zolang ik zie dat Members van Team Uvadi dezelfde CCcam als mij gebruiken heb ik er alle vertrouwen in dat er GEEN backdoor in zit...

 

Mijn advies is altijd geweest ga niet commercieel sharen houdt het gezellig...maar €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ dat doet veel met mensen daar worden ze vaak hebberig van waarom hun wel???En ik niet??

 

En als de persoon in kwestie inderdaad zo geil op geld was geweest waarom rijdt die dan nog steeds in een oude auto??En woont die niet in een villa??

 

Nu maar hopen dat er snel een oplossing komt voor onze limitering.

 

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...