Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Als als als, iedereen is weer heiliger als de paus.

Als je betrapt bent door canal digitaal met cardsharen moet je daar niet flauw over doen en een oplossing zoeken.

Zielig lopen doen gaat niet helpen, ik kan canal digitaal geen ongelijk geven als ze je betrappen.

 

Nee, ik ben ook niet heilig maar ga ook niet zielig lopen doen hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rondewoerd
Ik zou het echt niet weten maar de verader slaapt nooit

En wie zegt dat er een verrader is?

Het kan zomaar dat CDS zich in het ruil circuit begeeft en middels een speciale ECM alle beschikbare 006A kaartjes in een netwerk uitlezen. Als je kaart daar net bij zit tja...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dan de aangekondigde actie van CD alleen maar berusten op meldingen en/of verraders? Dat lijkt mij ook te eenvoudig gedacht (helaas)>> citaat uit ander forum : Het bedrijf heeft daarom een externe partij gevraagd om illegaal gedeelde smartcards op te sporen. Hierbij werd naar verluidt gebruikgemaakt van een backdoor in het cc-cam-systeem. Het onderzoek leverde een lijst van ongeveer vijftig smartcards op.

 

nog een citaat :De Nederlandse piratenpartij zegt aangifte tegen televisieaanbieder gedaan te hebben. Deze week maakte CanalDigitaal aan Totaal TV bekend dat men een grote actie tegen cardsharing heeft uitgevoerd.

 

Eind verleden week maakte de internetsite Tweakers.net op basis van anonieme bronnen bekend dat CanalDigitaal een derde partij opdracht te hebben gegeven om het als illegaal beschouwde cardsharing op te sporen. Bij cardsharing voor een smartcard met daaraan gekoppeld abonnement via een thuisnetwerk of het internet met andere gebruikers gedeeld. Hierdoor kunnen gebruikers van meerdere satellietontvangers met gebruikmaking van één abonnement naar de gecodeerd en hierdoor auteursrechtelijk beschermde uitgezonden televisiekanalen gekeken worden. Op welke manier het moederbedrijf van CanalDigitaal – het Luxemburgse M7 Group S.A – aan informatie is gekomen dat met de 50 nu afgesloten smartcards cardshare-activiteiten heeft plaatsgevonden wil men tegenover Totaal TV – mede gelet op een mogelijk juridisch vervolgtraject – niet zeggen.

De piratenpartij zegt in een persbericht toch te weten hoe CanalDigitaal aan deze informatie komt. Daarbij wordt CanalDigitaal zelfs internationaal georganiseerde misdaad verweten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Als als als, iedereen is weer heiliger als de paus.
Als je betrapt bent door canal digitaal met cardsharen moet je daar niet flauw over doen en een oplossing zoeken.
Zielig lopen doen gaat niet helpen, ik kan canal digitaal geen ongelijk geven als ze je betrappen.

Nee, ik ben ook niet heilig maar ga ook niet zielig lopen doen hierover.


Je bent wel héél vlug in het trekken van conclusies.
Diegene waarvan de kaart geblokkeerd is door CD, is dus volgens jou automatisch iemand die aan Cardsharing doet...
Wie wijst op het feit dat dit niet noodzakelijk hoeft te zijn, doet flauw en zoekt een oplossing om te ontsnappen...

Je gaat gewoon voorbij aan het feit dat CD zich hier op héél glad ijs begeeft:

Bij een rechtzaak kan iet of wat advocaat CD al aanpakken voor "uitlokking". Het feit dat cardsharing kan beschouwd worden als diefstal, maakt dat CD zich schuldig maakt aan heling van gestolen goederen...

Ik heb nu aangetoond dat je kaart voor enkele euro's kan gehackt worden.

Dus zelfs als CD op legale manier je kaart kan terugvinden, zullen ze ook moeten bewijzen dat je de "intentie" hebt om te Cardsharen. Want als je de kaart of de ontvanger kunt hacken, dan zet je in het geval van een gehackte kaart, de kaart buiten dienst van mensen die er zelfs geen weet van hebben dat ze cardsharen...

Ik beweer ook niet dat dit altijd zo zal zijn, en er zullen een aantal mensen terecht geblokkeerd worden, maar het feit dat men "onschuldigen" kan treffen die daarbij geen verweer hebben is al voldoende om deze werkwijze af te keuren...

Ben je er echt zo zeker van dat Dreambox, Clarketech enz, niet kunnen gehackt worden? (Is misschten simpeler dan je denkt...)

Eddy Vl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat TS inderdaad een kaartje in de share heeft, dan is het toch belachelijk dat juist hij eruit gepakt wordt? Laat CDS zich concentreren op de commerciële share servers, dat zijn de de grote vissen die ze moeten pakken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Stel dat TS inderdaad een kaartje in de share heeft, dan is het toch belachelijk dat juist hij eruit gepakt wordt? Laat CDS zich concentreren op de commerciële share servers, dat zijn de de grote vissen die ze moeten pakken.


Als CDS actie voert tegen cardsharing kan je ze niet kwalijk nemen dat ze élke vorm van Cardsharing aanpakken.

Voor mij is het de manier waarop CD dit doet, die niet door de beugel kan. Als TS nu toch cardsharing zou gedaan hebben, dan was een E-mail/aangetekende brief voldoende geweest. Gewoon vermelden dat je kaart gevonden is als "cardsharing", en als de kaart binnen de maand hiervoor nog gebruikt word, dat ze je kaart zullen blokkeren.

Wat misschien ook wel gebeurd is maar dat weten we dus niet....

Eddy Vl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rondewoerd
Zou dan de aangekondigde actie van CD alleen maar berusten op meldingen en/of verraders? Dat lijkt mij ook te eenvoudig gedacht (helaas)>> citaat .....


Ik geloof er inderdaad niet in.
CanalDigitaal staat volkomen machteloos met betrekking tot de grote professionele cardservers.
Alleen aan de afnemers kant kan men door middel van wat bangmakerij hopen de eigen klanten nog te behouden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren belden ze nog met een aanbieding, ik mocht 3 maanden gratis naar het basis pakket kijken.

Ik vroeg : Wat is het verschil met set top box ?

Zij : Nou, onder andere RTL 8.

Ik : Die heb ik toch ?

Zij : Oh ja ? ow jee, dan is er iets mis.

(die dacht dat ik een share gebruik natuurlijk)

Ik : Nee hoor, want RTL 8 zit in het HD pakket en dat heb ik.

Zij : ... oh ja

Ik : Maar ik kijk nooit naar RTL 8 hoor ;-)

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Je bent ook weer aardig voor die arme vrouwtjes daar wink

Ja, dat kun je wel zeggen, normaalgesproken maak ik dat soort gesprekken gauw af door op te hangen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...