Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

En vanuit de kant van techniek/softcams ben ik nu op zoek naar een waterdichte methode (binnen de kaders van de wet) waarmee je:

 

1) Wel de limitatie hebt maar zodanig dat niet al je opnames mislukken, bij overschrijden van de limiet gaat alleen de laatste actie op zwart.

2) Geen limitatie meer hebt tgv truuk waardoor je limitering omzeilt.

3) Een of meer extra kaarten combineert met een hoofdkaart waardoor je hele thuisnetwerk weer comfortabel kan kijken maar alle zenders uit het pakket.

 

Qua codering ben ik nu bezig met aftasten: wanneer een lock, wat triggert de lock, hoe lang duurt de lock, wat is de zapburst tijd, hoe krijg je de card uit de lock.

 

Maar stel je bent zo'n beetje die kaart aan het aftasten en er beginnen ineens 2 nano's van alles te vertellen tegen jou...............

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beslist maar ik zie hier tot nu toe geen reacties van technisch gelijkgestemden die constructief naar een oplossing zoeken.

 

@TheParasol: Ik houd me meestal op de achtergrond op dit forum (en misschien blijft dat ook wel zo...), maar ben zeker wel één van de technisch gelijkgestemden waar jij het over hebt. Indien enigzins binnen mijn mogelijkheden wil ik graag meedenken/-werken aan constructieve oplossingen. Misschien is het wel verstandig om dan een nieuwe thread hierover te starten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mensen,

 

Ik wil mijn verhaal hier effe kwijt, ik weet niet of ik hier op de goede forum zit, maar zo'n brief van cd heb ik ook gekregen.dat ik illegaal bezig zou zijn met cardsharing, nou is mijn probleem, dat ik vorig jaar me een dm800hd aangeschaft heb en een extra kaart via een satshop aangeschaft heb, omdat ie sneller en beter zou werken dan die prul van cd. Werkte perfect.

Ik heb 'm aan mijn netwerk aangesloten, omdat ik films kan opnemen en gelijk op externe harde schijf kan zetten.

Ik ben toch niet verkeerd bezig.

Ze verkopen me eerst een los kaart en zo'n los kaart moet toch in een receiver of het nou een dmbox is of ander merk receiver.

Eerste kaart zit in de originele receiver, tweede kaart zit in dm800hd, dit mag toch, of zie ik het verkeerd.

Nou hebben ze me 3 dagen terug mijn kaart geblokkeerd, dus ik heractivatie gevraagd via internet, voor beide kaarten, in dm800hd die aan netwerk hangt, omdat ie met origineel ook niet werkte. na een uurtje had ik beeld, maar vanmorgen weer geblokkeerd.

vanmiddag post van cd, dat ik illegaal bezig, kan toch niet. wat kan ik hieraan doen, kan ik abo nog opzeggen ? of hangt me inderdaad een boete boven mijn hoofd, voor beide kaarten ?

activeren van kaarten was niet meer mogelijk, volgens het brief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo Gizmo, ik kreeg vanmiddag ook zo'n brief wij (mijn broer, zus, en ik) hadden tesamen een CD abo genomen. Dit kaartje werd gedeeld en is inmiddels ook sinds 3 dagen geblokkeerd. Ze hebben ontdekt dat het kaartje geshared werd en hebben dus een cardsharing server op mijn adres aangetroffen. Er staat in dat ik een boete van 1000 EUR per dag kan krijgen en dat er inmiddels een onderzoek loopt naar het geheel. Wij dachten zo toch met z'n drieen goedkoper uit te zijn om via 1 kaart te kijken maar ik ben bang dat het nu flink in de papieren kan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gizmo50,

 

Als ik het zo lees heb jij van die satshop een ingestelde receiver gekregen zodat hij (de satshop) via jou kaartje een share kon laten lopen op internet.

 

Zo kan en kon hij dus aan meerdere personen van alles aanbieden, ben jij te goedertrouw en weet je niet hoe het werkt dan zou ik in jou geval aangifte doen tegen die satshop welke jou met deze gegevens een receiver heeft verkocht.

 

Indien je de instellingen zelf gemaakt hebt dan weet je ook wie je zou toegelaten naar je receiver, als dat niet zo is vraag dan aan een persoon die er verstand van heeft of die de instellingen voor jou kan nakijken zodat je bewijs hebt om aangifte tegen die satshop hard te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is toch wat he.. Het zijn wel 'toevallig' bijna allemaal mensen met hun eerste bericht op dit forum die de spannende brieven krijgen.......

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

gizmo50,

 

Als ik het zo lees heb jij van die satshop een ingestelde receiver gekregen zodat hij (de satshop) via jou kaartje een share kon laten lopen op internet.

 

Zo kan en kon hij dus aan meerdere personen van alles aanbieden, ben jij te goedertrouw en weet je niet hoe het werkt dan zou ik in jou geval aangifte doen tegen die satshop welke jou met deze gegevens een receiver heeft verkocht.

 

Indien je de instellingen zelf gemaakt hebt dan weet je ook wie je zou toegelaten naar je receiver, als dat niet zo is vraag dan aan een persoon die er verstand van heeft of die de instellingen voor jou kan nakijken zodat je bewijs hebt om aangifte tegen die satshop hard te maken.

 

jaja, de satshop is zeker ook even thuis langs geweest om de router open te zetten ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit het webcare team van Canaal Digitaal die onzin over boetes te verspreiden op het forum? Kan het niet in het bakje naast de dreigementen van woningstichtingen die je schotel van de gevel komen schroeven?

aangepast door Michel
Ongewenst taalgebruik verwijderd en een waarschuwing!

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

jaja, de satshop is zeker ook even thuis langs geweest om de router open te zetten ;)

 

Dat is het punt, ik ken iemand die heeft alles laten neerzetten door een satshop hier in de buurt en die kijken nu alleen nog maar BVN de rest werkt niet meer, en die hebben er zelf echt geen verstand van om ook maar iets in de router te veranderen.

 

Dus die zullen morgen ook wel een briefje krijgen lijkt mij, maar dan hoor ik dat wel weer en weet ik gelijk welke satshop het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een groothandelaar in satboxen en die is nog nooit bij de mensen thuis geweest, maar de c-lines in de boxen die hij aan die mensen verkoopt werken perfect... om nu te zeggen dat die mensen kennis van routers hebben... denk het niet. Uitgaand verkeer gaat meestal zonder belemmeringen door. Inkomend wordt een ander verhaal, maar zonder firewall is dat ook geen issue.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...