Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Mag ik mijn theorie eens loslaten?

 

Tuurlijk heb ik in het verleden op diverse fora lijntjes uitgewisseld, wie niet? Om eens te kijken of het wat was, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dat niet mijn ding was. Waar het mij toen om ging was Eredivisie live... ik werd toendertijd gek van de vastlopers en heb bij mij die lijntjes er weer uitgegooid en gewoon braaf een abo genomen bij CDS.

 

Het mag bekend zijn dat er op diverse fora diverse mensen zaten die zich voordeden als vriend en wel met jou wilden delen om vervolgens jouw kaart weer te verpatsen via een cardserver. Kortom, puur winstbejag, en stel nu dat ze zo lui zijn geweest om mijn (inmiddels niet meer actieve lijn) in hun config te laten staan.

Ik vermoed dat CDS in de loop der maanden/jaren zo hier en daar wat IP nummers en kaartnummers heeft verzameld en die gewoon onlangs, met het ingaan van de anti cardshare maatregel gewoon allemaal maar eens een brief heeft gestuurd, ervan uitgaande dat zij dus hun kaart delen met derden.

 

Kortom, ze hebben de gegevens niet op legale wijze verkregen en willen nu met een hoop geschreeuw mensen afschrikken... en ik kan je vertellen, bij mij is dat gelukt.

 

Maar dit was zomaar een hersenscheetje van mij hoor... ik denk dat ik er niet ver naast zit.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pli wordt niet beschuldigd. Er wordt alleen beweerd (en die bewering klopt ook) dat een van de leden van Pli meewerkt aan CCcam en een ander lid Manager Technical Services bij de M7 groep is. Conclusies mag daarna iedereen zelf trekken.

 

Daarnaast verricht een andere CCcam man werkzaamheden voor de importeur van Linux set-top-boxen en die persoon acht ik nog in staat zijn eigen benen te verkopen, als de prijs maar klopt.

 

Mvg,

 

Michel

 

@Michel

 

Was dit in de tijd van de Dreambox100, en Smargo en Linkey, en de tijd van CamX, en naar CamX kwam CCcam, dan hebben we het zeker over dezelfde personen ?

 

Greetz

aangepast door Mercedes_SLK
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als dat allemaal echt zo is en je zooooooo zeker bent, moet je het er niet bij laten zitten of anders gewoon er over ophouden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die eeen brief heef gehad:

Kunnen jullie aangeven welke softcam versie jullie hebben en of er 1 of meerdere poorten per ongeluk misschien open stonden, volgens mij krijgen alleen mensen met CCcam 2.2.1 en 2.30 brieven.

 

Ik ken iemand die had een poort open staan en gebruikte CCcam 2.2.1 en kreeg een brief in september.

 

Heb je een brief dan hoef je niet je bellen naar CD je abbo hebben ze per direct voor je opgezegd en ze schrijven ook geen geld meer van je rekening.

 

Het word tijd dat we binnenkort CD beperkingen gaan opleggen door met ze allen de hele dag door de website van canal digitaal op te vragen zodat die tijdelijk ook niet bereikbaar is of IP adressen van hun constant aanspreken zodat daar ook het internet plat ligt.

Dan weten ze hoe vervelend het is als je een beperking hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@Michel

 

Was dit in de tijd van de Dreambox100, en Smargo en Linkey, dan hebben we het over dezelfde personen ?

 

Greetz

 

Juistem...

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel het is een heel mooi streven van je om een rechts bijstand aan te bieden.

Maar ik stel voor dat de gedupeerden eerst met hun hele hebben en houden naar een rechtswinkel gaan en daar de reaktie van deze aankomend rechtskundigen een polsen.

Dit is kosteloos en dus voor een ieder die zich gedupeerd voelt een kosteloze stap.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@alle mensen die hier met 1 bericht binnen komen en zich in dit topic mengen:

 

Ik ga jullie reacties met heel erg weinig tolerantie behandelen. Dit is allemaal net even te toevallig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die dit zeggen kunnen ook gewoon CD medewerkers zijn. Loze berichten op een forum zeggen niks. Ik geloof er niet in dat ze er misbruik van zouden maken. Te veel risico's. Op het moment dat CD connect naar jou kan je dat als je logt er gewoon uit halen.

 

Als CD dit al doet en hier iets mee te maken zou hebben, dan zullen ze vanzelfsprekend niet vanuit hun hoofdkantoor aan het speuren slaan. Dus al je logs heb je geen zak aan. En blijkbaar, als ik de verhalen van sommige hier mag geloven, donderen ze je er gewoon uit op basis van vermoeden.

 

Dat bevestigs tevens dat ze zich ook totaal niet druk maken over die paar klanten die ze zullen verliezen hierdoor. Als ze zelf al klanten blokkeren dan spreekt dit wel voor hoe minimalistisch "onze" groep is in hun DB.

 

Buiten dat geef ik ze helemaal gelijk dat ze er een limiet op zetten. Je kan zeggen waarom niet 8 ipv 4. Maar dan zijn er weer mensen die 12 willen. En laten we wel wezen, met limiet van 8 sids per kaart kun je met 4 kaartjes zo een beetje het hele pakket weer sharen.

 

Echter ben ook ik ervan overtuigd dat er over een poosje weer een oplossing komt. Danwel in een andere vorm dan een linux box. Maar ik kan mij al vanaf dat ik nog maar een ventje was herinneren dat je illegaal TV kon kijken, en dat zal nooit veranderen zolang er Hollanders zijn. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word gezegd neem oscam ipv CCcam.

Nou ik ben me dood geschrokken vanavond. Kaart op zwart. Nee geen cardshare

Bleek er 1 EMM niet goed te zijn gegaan.

 

na heractivatie in cccam 2.3.0 weer beeld zijn ook de datums op 15-3-2012 gezet.

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die eeen brief heef gehad:

Kunnen jullie aangeven welke softcam versie jullie hebben en of er 1 of meerdere poorten per ongeluk misschien open stonden, volgens mij krijgen alleen mensen met CCcam 2.2.1 en 2.30 brieven.

 

Ik ken iemand die had een poort open staan en gebruikte CCcam 2.2.1 en kreeg een brief in september.

 

Heb je een brief dan hoef je niet je bellen naar CD je abbo hebben ze per direct voor je opgezegd en ze schrijven ook geen geld meer van je rekening.

 

Het word tijd dat we binnenkort CD beperkingen gaan opleggen door met ze allen de hele dag door de website van canal digitaal op te vragen zodat die tijdelijk ook niet bereikbaar is of IP adressen van hun constant aanspreken zodat daar ook het internet plat ligt.

Dan weten ze hoe vervelend het is als je een beperking hebt.

....hier draait cccam 2.0.11.....en heeft die bekende sinds september nog wat weer gehoord van CD ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

....hier draait cccam 2.0.11.....en heeft die bekende sinds september nog wat weer gehoord van CD ?

Ja diegene werd 4 weken later gebeld omdat canal digitaal een mooie aanbieding had, die mensen van het marketing buro waren dus nog niet op de hooge, voor de rest heeft die niks meer vernomen naar mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gizmo, ik kreeg vanmiddag ook zo'n brief wij (mijn broer, zus, en ik) hadden tesamen een CD abo genomen. Dit kaartje werd gedeeld en is inmiddels ook sinds 3 dagen geblokkeerd. Ze hebben ontdekt dat het kaartje geshared werd en hebben dus een cardsharing server op mijn adres aangetroffen. Er staat in dat ik een boete van 1000 EUR per dag kan krijgen en dat er inmiddels een onderzoek loopt naar het geheel. Wij dachten zo toch met z'n drieen goedkoper uit te zijn om via 1 kaart te kijken maar ik ben bang dat het nu flink in de papieren kan lopen.

Niet voor het een of het ander, maar ik meen dat geen enkel bedrijf om welke reden dan ook, boete sancties mag opleggen.

Indien er sprake is van onrechtmatig gebruik, dient de benadeelde aangifte te doen van een strafbaar feit.

Pas, na hoor en wederhoor door de gerechtigde orde, mag volgens mij uitsluitend een rechter uitspraken doen en boetes opleggen.

De rechter kan zich dan afvragen of bewijsvergaring al dan niet wettelijk en toegestaan is verkregen.

 

Zonder meer abonnementen stopzetten, wegens vermoeden dat.....is volgens mij geen rechterlijke uitspraak

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor het een of het ander, maar ik meen dat geen enkel bedrijf om welke reden dan ook, boete sancties mag opleggen.

Indien er sprake is van onrechtmatig gebruik, dient de benadeelde aangifte te doen van een strafbaar feit.

Pas, na hoor en wederhoor door de gerechtigde orde, mag volgens mij uitsluitend een rechter uitspraken doen en boetes opleggen.

De rechter kan zich dan afvragen of bewijsvergaring al dan niet wettelijk en toegestaan is verkregen.

 

Zonder meer abonnementen stopzetten, wegens vermoeden dat.....is volgens mij geen rechterlijke uitspraak

 

Is dit echt nodig...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...